نقد فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشن) ؛ سوپرقهرمانان ماشین سوار!

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد فیلم Fast and Furious 9 به کارگردانی جاستین لین میپردازیم. در ادامه با بررسی و نقد فیلم سریع و خشن با سایت فیگار همراه ما باشید.

اکثر طرفداران فیلم های اکشن با مجموعه فیلم های سینمایی سریع و خشن و کاراکتر دام تورتتو (Dominic Toretto) آشناییت دارند. کاراکتری که همیشه رو به جلو و با سرعت حرکت میکند. و کمتر پیش می آید که به آینه ی عقب ماشین نگاه کند.

در قسمت نهم دنباله سریع و خشن، دام که به همراه خانواده اش در جایی به دور از شهر و در آرامش زندگی میکند، همچنان بلا و خطر به دنبالش می آیند. بلاهایی که اینبار Dom را مجبور به رویارویی با اشتباهات گذشته اش میکند. در Fast and Furious 9 منطق، فیزیک و جاذبه جایی ندارد و ماشین های مسابقه جای خود را به هواپبما و یا شبیه به آن داده اند.

با ما همراه باشید تا در این نوشتار به نقد فیلم Fast and Furious 9 بپردازیم.

نقد فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشن)

سوپرقهرمانان ماشین سوار!

فهرست مطالبی که در ادامه نقد فیلم سریع و خشن محصول سال 2021 خواهید خواند به شرح زیر میباشد:

  • سوپرقهرمانان ماشین سوار
  • امتیاز بازبگری
  • مرگ در جهان سریع و خشن
  • خلاصه فیلم
  • نظرات مردم درباره فیلم
  • سریع و خشن از نظر منتقدان سایت
  • عوامل فیلم
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

در دنباله Fast and Furious 9، به فیزیک و جاذبه بی توجهی شده است، ابرقهرمان ها به جای شنل ماشین دارند، همچنین مانند سریال های آبکی هستند که به اندازه کافی در تستوسترون و بنزین آغشته شده اند.

مانند حضور اقوام غریبه و کسانی که به ظاهر مرده بودند ولی نمرده اند. که در اینجا این غریبه Jakob Toretto (جان سینا) برادر دام است. برادری که Dom (وین دیزل) هرگز در مورد او صحبت نکرده بود.

در یک صحنه بازگشت به عقب، میفهمیم که دام، جاکوب را مقصر مرگ پدرشان در یک تصادف آتشین مسابقه ماشین میداند و به همین سبب برادر کوچکتر خود را از خانواده اخراج میکند.

سری نهم فیلم سریع و خشن به کارگردانی Justin Lin در ژانر اکشن، ماجراجویی، جنایی و هیجان انگیز در سال 2021 ساخته شده است. متاسفانه جاستین لین سریع و خشن را با مضحکانه ترین نوع فیلم حماسی بازگردانده است.

وین دیزل (Vin Diesel) در نقش دام تورتتو، میشل رودریگوز (Michelle Rodriguez) در نقش لتی و جان سینا (John Cena) در نقش جاکوب، ستارگان فیلم سریع و خشن میباشند.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم The Djinn (الجن 2021)


نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ امتیاز بازیگری

البته چون قسمت نهم Fast and Furious به ظاهر احمقانه میاد، تصور نکنید که به راحتی ساخته شده است. در طول نه قسمت این دنباله افراد بسیاری برای ساخت آن زحمت کشیده و تلاش کرده اند و هربار کاراکترهای جدید بسیاری به این مجموعه افزوده شده اند و درخشیده اند.

اجراها تقریباً همان چیزی است که با گذشت زمان انتظار داشته ایم؛ لوداکریس و گیبسون کمدی احمقانه ای را به نمایش میگذارند، رودریگز و بروستر احساسات واقعی را ثبت میکنند.

و دیزل کارهای ملی خود را انجام میدهد. اگر قسمتی متناسب نیست، آن بازی جان سینا است. زمانی که در نقش های طنز بازی میکند واقعا فوق العاده است ولی در نقش برادر کوچک ترک شده که احساسات تلخی دارد اصلا مناسب نیست.

نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

مرگ در جهان سریع و خشن ؛ نقد فیلم Fast and Furious 9

مرگ در جهان Fast and Furious به ندرت اتفاق می افتد و F9 تمام تلاش خود را میکند تا این اشکال به عنوان یک ویژگی احساس شود. اینکه هان برگشته است یک راز نیست، سونگ کانگ هنوز عالی ترین است و موفق میشود از دستگاه نقشه انسانی که مجبور است با خود بیاورد، جان سالم به در برد. اما این فیلم همچنین بازتاب دهنده جاودانگی است، و این از گفتگوی احمقانه بین Roman و Tej برداشت میشود.

دنیای Fast and Furious هرگز بیشتر از آنچه در این قسمت احساس کنترل میکند، احساس نکرده است، اما برای اولین بار پس از مدت ها احساس میشود که در مسیر درست حرکت میکند.

نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ خلاصه فیلم

هر چقدر هم که سریع باشید، هیچ کس نمیتواند از گذشته خود پیشی بگیرد. دام (Dominic Toretto) با لتی و پسرش، برایان کوچک، زندگی آرامی در خارج از شهر دارند، اما آنها میدانند که خطر همیشه در کمین افق آرامش آنها است.


بیشتر بخوانید: دورهمی سریال فرندز (Friends: The Reunion)


اما این بار، اگر دام قصد نجات دادن کسانی را داشته باشد که از همه بیشتر دوست دارد، آن خطرات او را مجبور میکنند که با گناهان گذشته اش مقابله کند. هم تیمی های دام به او میپیوندند تا با هم از توطئه ای جهانی به رهبری ماهرترین آدمکش و راننده ماهرش جلوگیری کنند؛ راننده مردی است که از قضا برادر رها شده Dom، یعنی جاکوب میباشد.

نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

این اقدامات در سرتاسر کره زمین، از لندن تا توکیو، از آمریکای مرکزی تا ادینبورگ و از یک پناهگاه مخفی در آذربایجان تا خیابان های پرجمعیت تفلیس رخ داده است. در طول راه، دوستان قدیمی دوباره زنده میشوند، دشمنان قدیمی بازمیگردند، تاریخ دوباره نوشته میشود و معنای واقعی خانواده به طریق جدیدی آزمایش میشود.

سایفر دشمن دام، از جاکوب برادر کوچک Dom برای گرفتن انتقام از او و تیمش، کمک میگیرد. دام در گذشته جاکوب را مسئول مرگ پدرش دانسته و به همین دلیل او را از خانواده اخراج کرده بود. اما سوال اینجاست که سایفر چگونه جاکوب را در مقابل دام قرار داده است؟ و در این مسیر جاکوب و دام چه واکنشی در مقابل هم نشان خواهند داد؟ برادری یا دشمنی؟


بیشتر بخوانید:

واکنش منتقدان به فیلم کروئلا 2021

بهترین فیلم های 2021


نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ نظرات مردم درباره فیلم

A:

سال آینده میبینید که با زامبی ها، اژدها و بیگانگان مبارزه میکنید! همه در سینما حتی بچه ها میخندیدند.

B:

تماشای این فیلم فقط اتلاف وقت است، یکی از بدترین فیلم ها. کاش این دنباله فقط تمام شود.

C:

صحنه های اکشن و جوک احمقانه، داستان ضعیف. به نظر من باید در این مرحله متوقف شوند.

D:

به نظر من این دنباله باید در قسمت پنجم یا ششم به پایان میرسید. صحنه ها آنطور که باید قوی نبود و حضور جان سینا تاثیر مثبتی نداشت.

نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

E:

من یکی از اولین کسانی در جهان بودم که آن را در کره تماشا کردم. بعضی از قسمت ها باورنکردنی است، اما اگر آن را تماشا کنید از آن لذت خواهید برد.

F:

ترکیب بازیگران تماشای فیلم را سرگرم کننده میکند و این یک فیلم خوب برای لذت بردن دوباره از سینما است. این فیلم حال و هوای متفاوتی با فیلم های قبلی دارد اما خوب کار شده است. قرار نیست هیچ اسکاری برنده شود، اما باعث میشود استرس شما از بین برود. من مشتاقانه منتظر تماشای دوباره آن هستم.

G:

به دنیای رو به گسترش سریع و خشن که خانواده در درجه اول قرار دارند، فیزیک در درجه دوم قرار میگیرد و منطق مثل سه فیلم قبل لاستیک باد میکند، خوش آمدید. آنچه که در سال 2001 به عنوان یک تقاطع “Poin Break” با بودجه متوسط شروع شد، به یک جبهه گیشه ای به اندازه جیمز باند منفجر شد و تیم Dom از یک باند چرخ دنده کم اجاره به یک واحد بین المللی فوق العاده جاسوسی با بودجه دولت تبدیل شدند. و فوق العاده است (باکنایه)، جایی که آنها نیاز به جاده، متن و… ندارند.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Oxygen (اکسیژن 2021) ؛ تابوت هوشمند

نقد فیلم profile (مشخصات 2018) : جهادگر مخفی


نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن از نظر منتقدان سایت

با توجه به تغییراتی که در روند این مجموعه فیلم سینمایی به وجود آمده است، علاقه سینمایی شما در انتخاب این فیلم مهم است. اگر انتظار فیلمی همانند سری های قبل سریع و خشن دارید متاسفانه انتظار شما برآورده نخواهد شد.

اما اگر صرفا تماشای صحنه های اکشن، هیجان انگیز، قهرمان محور برای شما حائز اهمیت است این فیلم پیشنهاد خوبی است و در طول داستان شما را سرگرم خواهد کرد.

نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

عوامل فیلم سریع و خشن ؛ نقد فیلم Fast and Furious 9

  • کارگردان: جاستین لین
  • فیلنامه نویسان: دانیال کسی، جاستین لین
  • بازیگران: وین دیزل، میشل رودریگوز، جان سینا، جوردانا برستر، تیرس گیبسون، لوداکریس، ناتالی امانوئل، چارلی ثرون
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
  • مدت فیلم: 145 دقیقه
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن
نقد فیلم Fast and Furious 9 ؛ سریع و خشن

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد فیلم Fast and Furious 9 مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *