بهترین شروران زن در ژانر ترسناک ؛ ترسناک ترین شروران زن در سینما

شروران زن در فیلم‌های ترسناک همواره نمادین بوده‌اند و توانسته‌اند بهترین نقش‌ها را به تصویر بکشند. در ادامه به بهترین شروران زن در ژانر ترسناک می‌پردازیم.

در ژانر وحشت، مردان شرور بسیار رایج‌تر هستند، مانند آنتاگونیست‌های نمادین مانند مایکل مایرز و فردی کروگر. علی‌رغم اینکه این شخصیت‌های شرور در این ژانر برجسته هستند، برخی از آنتاگونیست‌های زن در چندین فیلم ترسناک قابل توجه وجود دارند که سزاوار شناخت بیشتری هستند. برخی از این شرورها، مانند تیفانی در فرنچایز چاکی، شخصیت‌های نمادین بهترین فیلم های ترسناک 2023 و تمام دوران هستند، اما به اندازه کافی برای شخصیت‌های شرورشان که آنها را به شخصیت‌های شرور قابل توجهی تبدیل می‌کند شناخته نمی‌شوند.

زنان دیگری مانند کری وایت و خانم وورهیز به دلیل اینکه علی‌رغم انجام برخی اعمال خشونت آمیز تکان دهنده، شخصیت‌های دلسوزی هستند که نادیده گرفته می‌شوند. این تبهکاران زن ترسناک از دست کم گرفته شده‌ترین شخصیت‌ها در آثار ترسناک هستند. در این مقاله از فیگار بهترین شروران زن در ژانر ترسناک را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

برترین شرورهای زن در ژانر ترسناک

شما می‌توانید فهرست بهترین شروران زن در ژانر ترسناک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

در ژانر ترسناک، شخصیت‌های شرور زن که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، می‌توانند نقش‌های بسیار جذاب و ترسناکی داشته باشند. این شخصیت‌ها با قدرت، هوش، جاذبه و بی‌رحمی خود می‌توانند ترس و هرج و مرج را برای شخصیت‌های دیگر به ارمغان بیاورند و در دل وحشت‌ها، بخشی اصلی از تجربه تماشاگران ترسناک باشند. در ادامه به بهترین شروران زن در ژانر ترسناک می‌پردازیم.

خانم لومیس (Scream 2)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

پس از اولین فیلم Scream در سال 1996، بیلی لومیس به کانون اصلی این فرنچایز تبدیل شد و نه فقط به این دلیل که او یکی از اولین شرورها بود. در ریبوت اخیر یکی از شخصیت‌های اصلی دختر اوست. با این حال، قبل از آن، بیلی در قالب مادر انتقام‌جویش به سراغ سیدنی پرسکات رفت. خانم لومیس را نمی‌‎توان به عنوان یکی از بهترین ویژگی‌های در این فرنچایز اسلشر دست کم گرفت. این دنباله طرح پیچیده‌ای را علیه قهرمانان داستان ایجاد نکرد تا ژانر ترسناک را متحول کند، اما به انگیزه کلاسیک انتقام اکتفا کرد زیرا خانم لومیس برای انتقام از پسر قاتلش به سیدنی حمله کرد.

کری وایت (Carrie)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

اکثر بینندگان نسبت به شخصیت کری وایت در فیلم کری استیون کینگ بسیار حس همدردی دارند. به دلیل قدرت تله‌کینتیکی که دارد، مادر بسیار مذهبی‌اش او را مورد آزار قرار می‌دهد و برخی از همسالان دبیرستانی او را بی امان مورد آزار و اذیت قرار خواهند داد. با وجود ماهیت دلسوز کری، او در این داستان نیز یک شرور است.

بعد از اینکه قلدرهایش در مراسم جشن، خون خوک را روی او می‌ریزند، کری قدرت خود را آزاد کرد و ده‌ها دبیرستان را قتل عام می‌کند. اگرچه این یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم است، اما ضربه‌ای که کری تحمل می‌کند اغلب باعث می‌شود مخاطب از این واقعیت غافل شود که این قتل وحشیانه او را به همان اندازه که یک قربانی می‌کند، شرور می‌سازد. این شخصیت جزو برترین شرورهای زن در ژانر ترسناک قرار می‌گیرد.

دایرکتور (Cabin in the Woods)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

فیلم Cabin in the Woods یک فیلم شگفت انگیز است که بر روی کلیشه‌های ژانر ترسناک تمرکز می‌کند و در عین حال پایانی جذاب نیز دارد. فاش شده است که انسان‌ها در حال سازماندهی تعداد زیادی شرور برای کشتن گروهی از قربانیان هستند تا یک خدای باستانی را راضی کنند. شرورها آنقدر در فیلم Cabin in the Woods انباشته شده‌اند که به نظر می‌رسد مهم نیست کدام بدتر است.

با این حال، دایرکتور، با بازی سیگورنی ویور، یک آنتاگونیست ترسناک است که عمدتا دست کم گرفته می‌شود. اگرچه نقش او در این فیلم کوتاه است، اما او رئیس این سازمان بود که از هیولاها برای ترساندن قربانیان ناآگاه استفاده می‌کند. این شخصیت یکی از شروران برتر زن در فیلم های ژانر ترسناک بود که دست کم گرفته شد.

سیلویا (Drag Me To Hell)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

آنتاگونیست اصلی در فیلم Drag Me to Hell یک شیطان است، اما کسی که نفرین را بر کریستین وارد کرد را به سختی می‌توان نادیده گرفت. در این طرح، سیلویا، کریستین را التماس می‌کند که وام خود را تمدید کند تا خانه‌اش را از دست ندهد، اما کریستین از ارتقای شغلی خود سرباز می‌زند.

سیلویا به کریستین حمله می‌کند و قبل از اینکه کریستین او را بکشد، او را نفرین کرد. این شرور زن دست کم گرفته شده انگیزه جالبی دارد که از بسیاری در این ژانر منحصر به فردتر است. در حالی که او کاملاً خوب یا بد نیست، انگیزه سیلویا از نفرین کردن به کریستین این بود که تصمیم دشواری گرفت، نه به این دلیل که فکر می‌کرد درست است، بلکه به نفع خودش بود.

سمیرا (Underworld: Blood Wars)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

فرنچایز Underworld یک دشمنی پیچیده و چند صد ساله بین خون آشام‌ها و گرگینه‌ها است. قهرمانان و تبهکاران هر دو طرف هستند که طرح داستان را در طول فیلم پیچیده می‌کند. اگرچه برخی از شرورها مانند ویکتور بزرگ، خون آشام برجسته هستند، سمیرا یک آنتاگونیست است که مورد قدردانی قرار نمی‌گیرد.

او یک آنتاگونیست اصلی در فیلم Underworld: Blood Wars بود. سمیرا بدون شک شیطان است، اما باهوش و ظریف بود. برخلاف بسیاری از شرورهای دیگر این مجموعه، او نه تنها تصمیم می‌گرفت تا شانس همنوع خود را بهتر کند، بلکه نقشه‌ای برای استفاده از خون منحصربه‌فرد سلن برای قدرتمندتر کردن خود داشت.

تیفانی ولنتاین (The Bride of Chucky)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

تیفانی ولنتاین در فرنچایز Chucky تبدیل به یک حس وحشتناک فرهنگ پاپ شده است. اگرچه فیلم Bride of Chucky با استقبال ضعیف منتقدان روبرو شد، دنباله آن به یک فیلم کلاسیک کالت تبدیل گردید که مورد علاقه بسیاری از طرفداران کمدی سیاه است. اگرچه تیفانی به عنوان یک علاقه عاشقانه معرفی شد، اما طبیعت سادیستی او را نمی‌توان نادیده گرفت.

تیفانی فقط عشق یک قاتل زنجیره‌ای نبود که او را با وجود طبیعت خشنش او را دوست داشت. تیفانی خودش یک قاتل خشن بود، درست به اندازه شخصیت شرور مرکزی خشن و آزاردهنده. او به دلیل تطابق با ژانر مردانه به نمادی در وحشت تبدیل شده است و ثابت می‌کند که به اندازه همتای مرد خود ترسناک و وهم انگیز است. این اثر یکی از بهترین فیلم های ترسناک بود که یکی از شخصیت‌های فوق العاده در ژانر ترسناک را به تصویر کشید.

رز (Get Out)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

تفسیر اجتماعی وهم‌آور جوردن پیل در فیلم Get Out جواهری در ژانر ترسناک است که به دلیل پیام برجسته‌اش در مورد تنش‌های نژادی متمایز بود. این موضوع در فیلم به شیوه‌های ناراحت‌کننده‌ای برجسته شد، اما بدترین آن در شخصیت رز بود.

کل فرقه در فیلم Get Out ناراحت کننده است، اما رز یک شرور واقعاً ترسناک بود. او زنی است که از شخصیت جعلی خود یعنی یک زن دوست داشتنی و با ذهن باز استفاده می‌کند تا مردان و زنان سیاه پوست را به دام فرقه بکشاند. از بین تمام اعضای خانواده‌اش، او پست‌ترین و خشن‌ترین شخصیت بود.

مری شاو (Dead Silence)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

اگرچه فیلم Dead Silence یک اثر ترسناک با رتبه خوب نیست، اما به دلیل اینکه ترکیبی واقعاً وهم انگیز از عروسک شیطانی و زیر مجموعه زانر ماوراء الطبیعه است، شایسته توجه بود. در این داستان، یک روح برای نسل‌ها خانواده‌ای را تعقیب می‌کند و به دنبال آن‌ها می‌رود، چون آن‌ها باعث مرگ او شده‌اند.

چند افشاگری وهم انگیز درباره این روح انتقام جو، مری شاو وجود دارد. خانواده‌ای که او را کشتند فکر می‌کردند او فرزندشان را به خاطر خراب کردن یکی از برنامه‌های او کشته است و بعداً مشخص شد که او واقعاً پسر جوان را کشته بود. این روح آشفته فکر می‌کرد که او در اعمال خود موجه است و علی‌رغم اینکه او اولین کسی بود که در دشمنی خون ریخت، باعث درد شدید خانواده شد.

آسامی یامازاکی (Audition)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

فیلم Audition یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک ژاپنی است. در این داستان، آسامی، زنی با گذشته‌ای بسیار تاریک نشان داده می‌شود که عاشق مردی شد که از یک تست جعلی برای یافتن یک عشق جدید استفاده می‌کند. در حالی که شروع فیلم در مورد شروع رابطه آنها است، اما به طرز وحشتناکی مرگ زن جوان را نیز پیش بینی می‌کند.

آسامی یکی از وحشی‌ترین قاتلان سریالی است که تا به حال در یک فیلم ترسناک دیده شد. او که از عصبانیت این که معشوقش می‌تواند هر کسی را جز او دوست داشته باشد، از جمله پسرش، غرق در شکنجه او و تلاش برای کشتن پسرش می‌شود. در حالی که شرورهای دیگری در ژانر وحشت وجود دارند که از عشق به عنوان بهانه‌ای برای اعمال زشت خود استفاده می‌کنند، وحشیگری آسامی بسیار به یاد ماندنی بود.

خانم وورهیس (Friday the 13th)

بهترین شروران زن در ژانر ترسناک
بهترین شروران زن در ژانر ترسناک

فیلم جمعه سیزدهم یکی از محبوب‌ترین فرانچایزهای فیلم خیلی ترسناک در حد مرگ است. اگرچه خانم وورهیز شرور اصلی در قسمت اول بود، پسرش جیسون شرور غالب سریال است. شخصیت مرده و توانایی تقریبا غیرقابل مرگ جیسون، علامت تجاری این فرنچایز بود. خانم وورهیز علیرغم اینکه یکی از جالب‌ترین آنهاست، یک زن شرور دست کم گرفته شده است.

او کارهای وحشتناکی را با مشاوران بی گناه کمپ انجام داد، اما این کار را به دلیل غرق شدن پسرش در کمپ کریستال لیک به دلیل بی توجهی مشاوران قبلی انجام داد. واکنش خشن تکان دهنده او به آسیب از دست دادن یک کودک همچنان یکی از جذاب‌ترین داستان‌های منشأ شرور در ژانر وحشت است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شروران زن در ژانر ترسناک سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

منبع: سی بی آر


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *