بهترین فیلم های گرتا گرویگ

چه پشت دوربین و چه جلوی آن، هیچ کس نمی‌تواند استعداد گرتا گرویگ را انکار کند. در این مقاله بهترین فیلم های گرتا گرویگ را به شما معرفی می‌کنیم.

گرتا گرویگ یکی از فیلمسازان در حال رشد دهه اخیر است که توانایی خود را به عنوان یک کارگردان مستقل با فیلم‌های پرفروش ثابت می‌کند. او با آوردن شخصیت خود به فیلم‌هایش، چه بازیگری، چه نویسندگی و چه کارگردانی، همه کاره واقعی است. او مسئول کمک به جنبش جدیدی از فیلمسازی به نام mumblecore خواهد بود که با دیالوگ‌های طبیعت گرایانه و اجراهایی مشخص می‌شود که معمولاً در اطراف افراد بیست و چند ساله‌ای اتفاق می‌افتد که نوعی بحران وجودی را پشت سر می‌گذارند.

او از همان روزهای ابتدایی خود با فیلمسازان برجسته‌ای مانند شریک زندگی خود نوآ بامباخ برای نوشتن و بازی در تعدادی از فیلم‌های عجیب و غریب همکاری کرده است. او اکنون که توانایی خود را به عنوان بهترین کارگردانان زن در هالیوود تا سال 2023 نشان می‌دهد، با فیلم‌های پرفروشی مانند باربی در حال پیشرفت است. فیلم‌هایی که در این مقاله معرفی می‌شوند، براساس امتازات بالایی که در سایت راتن تومیتوز دریافت کردند، در این لیست قرار می‌گیرند. در این مقاله از فیگار به معرفی بهترین فیلم های گرتا گرویگ می‌پردازیم.

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

بهترین فیلم های Greta Gerwig

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های گرتا گرویگ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

گرتا گرویگ، کارگردان و تهیه‌کننده مشهور و توانمند صنعت سینما، با فیلم‌های بی‌نظیر و قدرتمند خود به عنوان یکی از بهترین کارگردان های جهان تا سال 2023 شناخته می‌شود. او با استفاده از دستاوردهای خلاقانه و فنی خود، توانسته است شاهکارهایی بسیار مورد تحسین را به تصویر بکشد که در ذهن و قلب تماشاگران به یادگار می‌مانند. در ادامه بهترین فیلم های گرتا گرویگ را به شما معرفی خواهیم کرد.

Mistress America (2015)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

این فیلم حاصل نویسندگی مشترک نوآ بامباخ و گرتا گرویگ است که گراویگ در این فیلم در نقش بروک را نیز بازی می‌کند، خواهر خوانده‌ای که به زودی تبدیل به یک زن جوان آرام و بی دست و پا می‌شود و به نسخه جدیدی از خود تبدیل خواهد شد. داستان در مورد دنیای دوست‌محور و ماجراهای پر هرج و مرج بروک است.

درک شخصیتی که او نوشته است به گرویگ اجازه می‌دهد تا عمیقاً در نقش فرو برود. اجرای کاریزماتیک او به داستان عمق و جذابیت می‌بخشد و در عین حال اجرای پیچیده‌ای را ارائه می‌کند. رتبه بالای این فیلم را می‌توان به نوشته‌ای نسبت داد که مملو از دیالوگ‌های هوشمندانه و مشاهدات خنده‌دار درباره زندگی معاصر و روابطی است که ما انتخاب می‌کنیم. فیلم Mistress America با توجه به نمره فوق العاده 82 از 100 که در سایت راتن تومیتوز دریافت کرد، جزو بهترین فیلم های گرتا گرویگ قرار می‌گیرد.

Nights and Weekends (2008)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

“شب‌ها و آخر هفته‌ها” فیلمی مستقل به کارگردانی گرویگ و جو سوانبرگ است. این فیلم پیچیدگی‌های یک رابطه از راه دور را که توسط فیلمسازان به تصویر کشیده شد، بررسی می‌کند. این فیلم جیمز و متی را نشان می‌دهد که درگیر رابطه‌شان هستند و سعی دارند با وجود حضور در شهرهای مختلف ارتباط خود را حفظ کنند.

این فیلم دیدگاهی منحصر به فرد به عشق است. پیچیدگی‌های صمیمیت و حفظ یک پیوند عاشقانه زمانی که با اهداف و جاه طلبی‌های شخصی متفاوت از هم جدا شوند. فیلم “شب‌ها و آخر هفته‌ها” رویکردی طبیعت‌گرایانه به سوژه‌های خود دارد، زیرا اغلب شبیه یک مستند است، با تمرکز بر شخصیت‌ها و عمق بخشیدن به مبارزات و آسیب‌پذیری‌های آن‌ها بیننده را مبهوت خود خواهد کرد. این فیلم با امتیاز فوق العاده 85 از 100 در سایت راتن تومیتوز، به راحتی در لیست بهترین فیلم های گرتا گرویگ قرار می‌گیرد.

Maggie’s Plan (2015)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

در یک فیلم کمدی درام به کارگردانی ربکا میلر، گرویگ در نقش مگی، زنی ساکن نیویورک که می‌خواهد فرزندی داشته باشد، اما در یک رابطه عاشقانه نیست، بازی می‌کند. او قصد دارد از طریق لقاح مصنوعی صاحب فرزند شود، اما وقتی عاشق مردی متاهل شد، همه چیز پیچیده می‌شود.

شخصیت گرویگ با پیچیدگی‌های پویایی خانواده، روابط و عشق در تمام آشفتگی‌های موجود در این فیلم دست و پنجه نرم می‌کند. او در تلاش است تا چالش‌های خواسته‌های شخصی را با مسئولیت‌ها و عوارض روابط نامتعارف متعادل کند. این فیلم کاملاً شوخ طبعی گرویگ را با لحظات جذاب درام ترکیب می‌کند که به مخاطب کمک خواهد کرد تا دوگانگی‌ها را در جستجوی خوشبختی را درک کند. این فیلم با نمره خیره‌کننده 86 از 100 در سایت راتن تومیتوز، یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است.

Jackie (2016)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

پابلو لارن فیلم زندگینامه ژاکلین کندی را کارگردانی کرد و از یک سری فلش بک استفاده نمود که مبارزات روانی بانوی اول را آشکار کند. گرویگ در کنار ناتالی پورتمن در نقش جکی کندی، نقش نانسی تاکرمن، دوست دیرینه و منشی بانوی اول را بازی می‌کند. جکی نگاهی روشنگر به زندگی یک شخصیت نمادین در تاریخ ایالات متحده است.

نقش گرویگ احتمال دارد برای این بازیگر نقشی فرعی به نظر برسد، اما سازگاری‌اش، او را برای این نقش عالی می‌کند. حضور او به طور کلی یک حضور عجیب و غریب اما با جالب است. به عنوان نانسی، او نیاز داشت که حسی از آراستگی عادی و در عین حال حس دوست داشتنی و صراحتی را نشان دهد که به مخاطب دیدگاه جدیدی را ارائه کند. فیلم Jackie با امتیاز 88 از 100 در سایت راتن تومیتوز یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است.

Barbie (2023)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

باربی پردرآمدترین آخر هفته افتتاحیه یک کارگردان زن را رقم زد که نشان می‌دهد مردم چقدر صدا و لحن گرویگ را دوست دارند. یکی از ویژگی‌های تحسین برانگیز گرویگ همیشه هوش او بوده است. او درام و کمدی را با هم ترکیب می‌کند تا تعادلی هماهنگ ایجاد نماید که باعث خنده و گریه تماشاگران می‌شود. اگر این فیلم را تماشا کردید، مقاله نقد فیلم باربی Barbie 2023 برای شما جذاب خواهد بود.

باربی شخصیتی است که بسیاری از مردم با آن بزرگ شده‌اند و همچنین چیزی است که تک بعدی به نظر می‌رسد، اما گرویگ این موضوع را کنار می‌زند و پرسیدن سوال در مورد جامعه را در فیلم خود اضافه می‌کند. فیلم باربی یکی با توجه به فروش فوق العاده و امتیاز 88 از 100 در سایت راتن تومیتوز، یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است.

20th Century Women (2016)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

فیلم زنان قرن بیستم به نویسندگی و کارگردانی مایک میلز، در سال 1979 اتفاق می‌افتد و داستان پسر نوجوانی را دنبال می‌کند که به دنبال راهنمایی از زنان زندگی‌اش است. گرویگ نقش شخصیت فرعی ابی را بازی می‌کند، یک عکاس جوان و هنرمند که با شخصیت اصلی همراه است. ابی شخصیت اصلی را در معرض ایده‌ها و تجربیات جدیدی در فیلم قرار می‌دهد.

این فیلم نشان می‌دهد که زنان از نسل‌های مختلف چگونه بر ذهن یک پسر یادگیرنده تأثیر می‌گذارند و پیچیدگی‌های دنیای اطرافش را به او نشان می‌دهند. شخصیت‌ها تغییرات اجتماعی و کاوش در رشد شخصی را هدایت می‌کنند. این فیلم که امتیاز 88 از 100 در سایت راتن تومیتوز را به دست آورد، یکی از فیلم های برتر گرتا گرویگ محسوب می‌شود.

Frances Ha (2012)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

گرویگ به نوآ بامباخ کمک کرد تا فیلمنامه فیلم “فرانسیس‌ها” را بنویسد و در آن بازی کرد. این اثر سیاه و سفید، فیلمی اساسی است که به دنبال فرانسیس هالادی، رقصنده مشتاقی است که پس از تجربه از دست دادن یک دوست به خاطر زندگی کلیشه‌ای از تنهایی و ازدواج، کمی درگیر مسائل زندگی‌اش می‌شود.

فرانسیس در نیویورک اقامت دارد و سعی می‌کند دوباره کشف کند که کیست و از زندگی چه می‌خواهد. تصویر واقعی یک زن جوان که به سن بلوغ می‌رسد بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرد، زیرا پیچیدگی‌های دوستی، هویت و فلسفه وجودی یافتن هدف شما را به تصویر می‌کشد. فیلم Frances Ha با امتیاز فوق العاده 93 از 100 در سایت راتن تومیتوز قطعا جزو بهترین فیلم های گرتا گرویگ قرار می‌گیرد.

Little Women (2019)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

این فیلم، بهترین فیلم گرتا گرویگ با اقتباس از کتاب “زنان کوچک” لوئیزا می آلکات است. گرویگ به شدت بر داستان جو مارچ با بازی سوشا رونان تمرکز می‌کند و او را به یک شخصیت اصلی تبدیل خواهد کرد. استفاده از یک روایت غیرخطی، پویایی جدیدی در داستانی ایجاد می‌کند که قبلاً اقتباس شده است و امکان کاوش عمیق‌تر در مورد رشد شخصیت را فراهم می‌کند.

در دورانی که به زنان فرصت‌های یکسانی داده نمی‌شد، گرویگ چشم‌اندازی جذاب برای کشف عاملیت زنان در جامعه‌ای ایجاد می‌کند که زنان را از بیان خود محدود خواهد کرد. فیلم Little Women با امتیاز 95 از 100 در سایت راتن تومیتوز یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است که از تماشای آن لذت خواهید برد.

Lady Bird (2017)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

فیلم “لیدی برد” یک داستان درباره تجربه نوجوانی است که پیچیدگی‌های بزرگ شدن در دبیرستان را به تصویر می‌کشد. محیط نوستالژیک اوایل دهه 2000 محیطی بود که خیلی‌ها می‌توانستند به آن برگردند و با آن ارتباط برقرار کنند. هنر این فیلم بی بدیل است، زیرا هر عنصری ارزش نامزدی جایزه اسکار را داشت.

فیلمنامه شوخ و پویای گرویگ بسیار خوب نوشته شده است. کارگردانی حاکی از درک قوی شخصیت‌ها و سفرشان است و روایت را با اصالتی خاص هدایت می‌کند که بسیاری از فیلم‌های دیگر آن را ندارند. فیلم Lady Bird با امتیاز فوق العاده 99 از 100 در سایت راتن تومیتوز یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است که حتما باید آن را تماشا کنید.

LOL (2006)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

این فیلم از جو سوانبرگ، یکی دیگر از کلاسیک‌های مومبلکور است که روابط سه مرد را با استفاده از فناوری دنبال می‌کند. آنها یک بودجه داشتند که ظاهراً حدود سه هزار دلار بود. این فیلم به شروع کار گرویگ در بازیگری کمک کرد، زیرا اولین فیلمی بود که او در آن به ایفای نقش پرداخت و به عنوان یک تعادل واقعی برای شخصیت اصلی عمل کرد.

گرویگ نقش زن واقع‌گرا را بازی می‌کند و به همین دلیل است که این فیلم امتیاز بالایی کسب کرد. معمولاً تشخیص اینکه مردی برای یک زن می‌نویسد، آسان است، زیرا اغلب مملو از هیستریک و اغراق‌های بیش از حد برای تأثیر دراماتیک خواهد بود. ویژگی تحسین برانگیز گرویگ صراحت و انصاف او در افشای این منش‌ها و زنده کردن افراد اصیل است که در اینجا به طرز فوق العاده‌ای به تصویر کشیده شد. این فیلم با امتیاز 100 از 100 در سایت راتن قطعا یکی از بهترین فیلم های گرتا گرویگ است.

wiener-dog (2016)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

در این فیلم الن برستین، کایران کالکین، گرتا گرویگ، تریسی لتس، جولی دلپی، دنی دویتو و زوسیا مامت به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم “Wiener-Dog” به نوعی برگرفته از فیلم مستقل تحسین شده تاد سولوندز در سال 1995 به نام “به خانه عروسکی خوش آمدید” است.

داون با بازی گرویگ یک پرستار دامپزشکی است که یک سگ آزار دیده را قبل از اینکه بتواند معدوم شود، نجات می‌دهد و سگ وینر را با دوست پسر سابقش، برندان با بازی کران کالکین به یک سفر جاده‌ای می‌آورد. گرویگ و کالکین رابطه‌ای فوق‌العاده با هم دارند که بخش آن‌ها این فیلم را به خاطره‌انگیزترین آثار سینما تبدیل می‌کند. این فیلم یکی از بهترین فیلم های Greta Gerwig است که ارزش تماشا را دارد.

White Noise (2022)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

بازیگرانی چون آدام درایور، گرتا گرویگ، دان چیدل، رافی کسیدی، جودی ترنر اسمیت، آندره بنجامین، سم گلد، بیل کمپ و باربارا سوکووا. گرویگ در اولین اقتباس سینمایی باومباخ از رمان پوچ پرفروش دون دلیلو نقش کلیدی ایفا کردند. گرویگ در نقش باربت گلدنی، چهارمین همسر جک گلدنی با بازی آدام درایور، پروفسور مطالعات هیتلر، به خانواده‌ی ترکیبی خود توجه می‌کند، اما از ترس وسواسی مرگ رنج می‌برد.

او شروع به تکیه بر یک داروی مرموز جدید می‌کند تا بتواند خود را کنترل نماید، اما این زوج را در تعقیب و گریز وحشیانه برای رسیدن به حقیقت هدایت می‌کند. اگرچه گرویگ از نمایش اکشن در دو پرده اول فیلم خودداری می‌کند، اما اعتراف دلخراش او در پرده 3 در مورد وضعیتش ضربه قدرتمندی به بیننده وارد می‌کند و فیلم به اوج خود می‌رسد.

Greenberg (2010)

بهترین فیلم های گرتا گرویگ

بازیگرانی چون بن استیلر، گرتا گرویگ، ریس ایفانس، جنیفر جیسون لی، کریس مسینا، مریت ویور، بری لارسون، جونو تمپل و مارک دوپلاس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. اولین همکاری گرویگ با باومباخ در این اثر کمدی در سال 2010 بود که در آن نقش فلورانس مار، دستیار شخصی یک خانواده ثروتمند را بازی کرد که در آستانه سفر به ویتنام هستند.

فیلیپ گرینبرگ با بازی کریس مسینا به فلورانس می‌گوید که برادر انسان‌دوست او راجر با بازی بن استیلر که در حال نقاهت از یک حمله عصبی است، برای خانواده دردسر خواهد بود. رابطه بین فلورانس و راجر خیلی سریع تغییر می‌کند، اما شیمی بین استیلر و گرویگ بسیار فوق العاده بود. مهم‌تر از آن، باومباخ در گرویگ بازیگری یافت که ریتم‌های او را درک می‌کرد و این امر عمق بیشتری به فیلم او می‌افزاید. این اثر جزو بهترین فیلم های گرتا گرویگ قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های گرتا گرویگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *