پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن تا سال ۲۰۲۳

در این مقاله قصد داریم تا پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن تا سال 2023 را به شما معرفی کنیم. تا انتها با سایت فیگار همراه باشید.

ناتالی پورتمن با بازی در فیلم Thor: Love and Thunder به دنیای سینمایی مارول  بازگشت. فیلمی که استقبال منتثدان از آن مثبت بوده و به ویژه بازی پورتمن در نقش جین فاستر مورد تحسین قرار گرفت. اما بازی در این فیلم تنها  موفقیت ناتالی پورتمن محسوب نشده و او در فیلم‌های موفق زیادی در باکس‌آفیس حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

پرفروش‌ ترین فیلم‌ های زندگینامه‌ ای با رده سنی R

پر فروش ترین فیلم و سریال های زامبی محور

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن تا سال ۲۰۲۳

مقالات مکمل:

پرفروش ترین فیلم های ناتالی پورتمن
پرفروش ترین فیلم های ناتالی پورتمن

از فرانچایزهایی مثل مارول و جنگ ستارگان تا فیلم‌های کم‌هزینه‌تر در لیست پرفروش ترین فیلم های ناتالی پورتمن حضور دارند.

V For Vendetta (2006) – $132.5 Million

پرفروش ترین فیلم های ناتالی پورتمن
پرفروش ترین فیلم های ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن با فیلم V for Vendetta که یک نقش اصلی را در اختیار او قرار داد، اولین شانس واقعی برای اثبات خود در باکس آفیس به دست آورد. داستان درباره مجموعه‌ای از فعالیت‌های آنارشیستی در آینده‌ای دیستوپیایی است که توسط یک انقلابی نقابدار معروف به V انجام می‌شود و شخصیت پورتمن درگیر ماموریت V است.

فیلم V for Vendetta بیش از دو برابر بودجه خود را به دست آورد و کار خود را با 132.5 میلیون دلار به پایان رساند (طبق گزارش باکس آفیس) که تا به امروز نیز تبدیل به یک کالت مورد علاقه شده است. منتقدان عموماً از پورتمن برای پیش بردن و جلو راندن فیلم با همراهی Hugo Weaving تجلیل کرده‌اند و با وجود اختلافات جزئی درباره موضوع فیلم، مخاطبان زیادی برای تماشای آن حاضر شدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره انقلاب ها از نگاه سایت فیگار

No Strings Attached (2011) – $149.2 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

فیلم No Strings Attached که در میان بهترین آثار ایوان رایتمن نیز قرار می‌گیرد، ناتالی پورتمن را در نقشی جدید قرار داد. حضور او در قلمرو کمدی رمانتیک موفقیت‌آمیز بود و فیلم 149.2 میلیون دلار (طبق گزارش باکس آفیس) فروش کرد و همچنین زوج و ارتباط او با اشتون کوچر نیز مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم No Strings Attached یک قصه ساده از شخصیت‌های اصلی دارد که درگیر یک رابطه عاشقانه معمولی هستند تا زمانی که به ناچار تبدیل به عاشق‌های واقعی می‌شوند. این فیلم در باکس آفیس ایالات متحده موفق بود و نیمی از درآمد داخلی خود را به دست آورد تا نشان دهد پورتمن واقعاً برای تماشاگران آمریکایی جذاب است.

Cold Mountain (2003) – $173 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

 

کوه سرد درباره شخصیت اینمن با بازی جود لاو می‌باشد. او که یک فراری از ارتش کنفدراسیون در پایان جنگ داخلی آمریکا می‌باشد به سراسر کشور سفر می‌کند تا به خانه بازگردد. ناتالی پورتمن نقش مکملی به عنوان یک بیوه و مادر جوان دارد که به اینمن پناه می‌دهد و به او در جهت رسیدن به هدفش کمک می‌کند.

کوه سرد موفقیت بزرگی در باکس آفیس ایالات متحده بود و 95 میلیون دلار از 173 میلیون دلار خود را در داخل کشور به دست آورد (طبق باکس آفیس موجو). پورتمن زمان خیلی زیادی را در فیلم حضور ندارد، اما او بخشی از بازیگرانی است که جذابیت فیلم را برای بینندگانی که آن را تماشا کردند، چند برابر کرد.

Heat (1995) – $187.4 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

با توجه به حضور وزنه‌های سنگینی مانند آل پاچینو و رابرت دنیرو در نقش‌های اصلی، فراموش کردن نقش ناتالی پورتمن در Heat آسان است. با این حال، او نقشی محوری برای شخصیت آل پاچینو ایفا می‌کند و نقش دخترخوانده او را دارد که شخصیت آل پاچینو برای برقراری ارتباط با او تلاش می‌کند.

فیلم Heat از جمله فیلم‌های تاثیرگذار در ژانر درام جنایی محسوب می‌شود و با فروش نهایی ۱۸۷.۴ میلیون دلار (طبق گزارش باکس آفیس موجو) به موفقیت رسید. فیلم Heat یکی از اولین فیلم‌های پورتمن در پرده بزرگ بود و حضور او در یک فیلم نمادین، او را برای موفقیت‌های بعدی آماده کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های درام جنایی از نگاه سایت فیگار

Black Swan (2010) – $329.4 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

دیدن نام بلک سوان در میان بهترین فیلم‌هایی که ناتالی پورتمن در آن بازی کرده است، امری عادی است، به خصوص که این فیلمی است که اسکار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. داستان در مورد نزول شخصیت او به تاریکی است زیرا او وسواس زیادی برای تبدیل شدن به بالرین اصلی نمایش خود پیدا می‌کند.

قو سیاه در سرتاسر جهان موفقیت غافلگیرکننده‌ای داشت و با بودجه 13 میلیون دلاری، 329.4 میلیون دلار به دست آورد (طبق گزارش باکس آفیس). مهم‌ترین عامل عامل فروش آن عملکرد پورتمن بود که نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان و بینندگان را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیگران زن هالیوود تا سال 2023

Thor (2011) – $449.3 Million

هنگامی که ثور منتشر شد، MCU در اوج موفقیت خود نبود و در درجه اول این طرفداران کتاب‌های کمیک بودند که درباره جین فاستر می‌دانستند. با این حال، فیلم موفق شد و 449.3 میلیون دلار (طبق گزارش باکس آفیس) به دست آورد و به پورتمن فرصت حضور در فرانچایز دیگری را داد.
ثور در حالی که جین را پس از تبعید، بر روی زمین می‌بیند، قهرمان اصلی خود را معرفی می‌کند. پیوند پورتمن با کریس همسورث مورد تحسین قرار گرفت و جین و ثور بلافاصله به زوج مورد علاقه طرفداران تبدیل شدند. عملکرد ثور بستری را برای آثار بعدی ایجاد کرد تا با همین عملکرد بازدهی مشابه باکس آفیس را تکرار کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های ثور + [عکس]

دیالوگ های برتر ثور در دنیای سینمایی مارول

Thor: The Dark World (2013) – $644.8 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

جین با نقش اصلی خود در فیلم Thor: The Dark World ثابت کرد که یکی از شجاع‌ترین عاشقان MCU است. پورتمن نقش بزرگ‌تری در ادامه بازی داشت چرا که جین قدرت‌های Reality Stone را به دست گرفت. او و ثور برای کنترل آن قدرت با الف‌های تاریک مبارزه کردند.
ثور: دنیای تاریک، بهترین نقدها را دریافت نکرد، اما فروش 644.8 میلیون دلاری (طبق گزارش باکس آفیس) نشان داد که فیلم بر روی نظرات منتقدان سرمایه‌گذاری نکرده است. این فیلم به پردرآمدترین فیلم غیر جنگ ستارگان پورتمن تبدیل شد، اگرچه طرفداران تقریباً تا یک دهه بعد، پورتمن را دوباره در نقش جین فاستر ندیدند.

Star Wars: Episode II – Attack Of The Clones (2002) – $653.8 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پرفروش ترین فیلم ها با حضور ناتالی پورتمن

گرچه فیلم Star Wars: Episode II – Attack of the Clones در مقایسه با نسخه قبلی خود ضعیف‌تر عمل کرد، اما همچنان با درآمد کلان ۶۵۳.۸ میلیون دلار (طبق باکس آفیس) از حیث فروش موفق بود و در رتبه سوم پرفروش ترین فیلم ها با حضور ناتالی پورتمن قرار می‌گیرد. ناتالی پورتمن دوباره نقش خود را در نقش پادمی آمیدالا بازی کرد و این بار سناتور سیاره نابو شد.
منتقدان و مخاطبان عموماً داستان عاشقانه پادمه و آناکین اسکای واکر را که منجر به تولد لوک و لیا شد، دوست دارند. اگرچه استفاده زیاد از جلوه‌های CGI برخی از بینندگان را ناامید کرد، اما قدرتی که برند جنگ ستارگان داشت باعث شد که Attack of the Clones همچنان یک سرمایه‌گذاری پربار در گیشه باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های جنگ ستارگان

Star Wars: Episode III – Revenge Of The Sith (2005) – $868.4 Million

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

پایان سه‌گانه پیش درآمد «جنگ ستارگان» هیجان زیادی داشت و طرفداران دسته دسته جمع شدند تا شاهد تبدیل آناکین اسکای واکر به دارث ویدر باشند. ناتالی پورتمن نیز از مجموعه کنار رفت، چراکه داستان پادمه با مرگ او درست پس از تولد لوک و لیا به پایان رسید.
جنگ ستارگان: اپیزود سوم – انتقام سیث، با فروش نهایی 868.4 میلیون دلار (طبق باکس آفیس موجو)، سه گانه پیش درآمد را با موفقیت تمام کرد. استقبال منتقدان نیز بهبود قابل توجهی داشت و بسیاری فیلم را بهترین فیلم این سه‌گانه می‌دانستند.

Star Wars: Episode I – The Phantom Menace – $1.027 Billion

پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن
پردرآمدترین فیلم های ناتالی پورتمن

با انتظارات فراوان برای بازگشت جنگ ستارگان پس از یک وقفه 16 ساله، شکی وجود نداشت که این فیلم تبدیل به اثری پر فروش خواهد شد. Star Wars: Episode I – The Phantom Menace در اولین اکران خود 924.3 میلیون دلار فروخت و بعداً با انتشار مجدد نسخه سه بعدی آن، به رقم نهایی 1.027 میلیارد دلار رسید (طبق باکس آفیس).

در حالی که بسیاری از نقدها به دلیل حضور شخصیت‌هایی مانند Jar Jar Binks منفی بود، معرفی پورتمن به عنوان ملکه Padmé Amidala به عنوان یکی از نقاط قوت تلقی می‌شد. علاوه بر این، جنگ ستارگان آنقدر بزرگ بود که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و The Phantom Menace هنوز هم با گذشت بیش از دو دهه به عنوان پردرآمدترین فیلم ناتالی پورتمن پورتمن شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *