معرفی سریال فال آوت (Fallout)

درام پسا-آخرالزمانی آمریکایی Fallout از جذاب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی به شمار می‌رود. در این نوشتار به معرفی سریال فال آوت خواهیم پرداخت.

سریال فال آوت با اقتباس از مجموعه بازی‌های اکشن با همین نام توسط «لیزا جوی» و «جاناتان نولان» تولید شده و توسط شرکت کیلتر فیلمز، که متعلق به خود «جوی» و «نولان» است، برای سرویس آمازون پرایم ویدئو در دست ساخت قرار دارد. تاریخ انتشار سریال Fallout این مجموعه برای 12 آوریل 2024 (24 فروردین 1403) زمان‌بندی شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در سال 2020، آمازون حق تولید یک پروژه لایو اکشن را خریداری کرد. فیلم‌های «جاناتان نولان» و «لیزا جوی»، همراه با استودیوی بازی‌سازی «Bethesda» در این تولید همکاری کردند. این سریال بر اساس یک فرنچایز از بازی‌های ویدئویی و توسط شرکت اینترپلی انترتینمنت ایجاد و تولید شده و در حال حاضر متعلق به شرکت بتزدا سافت‌ورکز است.

معرفی سریال فال آوت (Fallout)

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

معرفی سریال فال آوت
معرفی سریال فال آوت

به گفته «تاد هاوارد»، مدیرعامل استودیوی بتزدا، از زمان عرضه بازی Fallout 3 در سال 2008، چندین بار به این استودیو جهت ایجاد یک نسخه تلویزیونی از بازی‌های ویدئویی Fallout پیشنهاداداتی ارائه شده بود؛ اما او بر این اعتقاد داشت که هیچکدام از این پیشنهادها با چشم‌انداز مجموعه Fallout همخوانی ندارند. «پیت هاینز»، مدیر بازاریابی این استودیو نیز در سال 2015 به شرکت هشدار داد که تاثیر یک اقتباس ناکام از بازی‌های ویدئویی آن‌ها می‌تواند بسیار بزرگ و سنگین باشد. وی اظهار داشت:

کارگردانی که اقتباس اثر را بر عهده دارد، با توجه fi تاثیرش بر چشم‌انداز مجموعه، می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری بشود.

اوضاع وقتی تغییر کرد که «جاناتان نولان» با یک ایده‌ از سریال تلویزیونی Fallout به سراغ بتزدا رفت. «هاوارد» که مجذوب چشم‌انداز روشن «نولان» برای اقتباس این مجموعه شد، در نهایت توافق خودش را برای این پروژه نشان داد.

داستان سریال Fallout

معرفی سریال فال آوت

این سریال وقایع پساپدیدی یک تبادل هسته‌ای در یک تاریخ آلترناتیو دنیا را به تصویر می‌کشد. در این دنیا، پس از جنگ جهانی دوم، پیشرفت‌هایی در فناوری هسته‌ای منجر به ظهور یک جامعه پساافزاری و جنگ منابع شد. بسیاری از بازماندگان در آلاچیق‌هایی به نام والتز پناه برده‌اند که برای حفظ بشریت، در صورت نابودی هسته‌ای ساخته شده‌اند؛ اما نکته جالب ماجرا اینجاست که این بازماندگان از این مطلع نبودند که هر والت برای انجام آزمایش‌های روانشناختی بر روی ساکنان والت طراحی شده است.

تریلر سریال Fallout

بازیگران سریال Fallout

معرفی سریال فال آوت
معرفی سریال فال آوت

بازیگران سریال Fallout ، ستارگانی همچون «الا پورنل»، «آرون موتن»، «کایل مک‌لاکلان»، «مویس آریاس»، «خولیو مندز جونز»، «والتون گوگینز»، «لزلی اوگامز»، «جانی پمبرتون»، «زاک چری»، «رودریگو لوزی» «ساریتا چودوری» «لیر لیری» و «ال ورتس» هستند.

الا پورنل در نقش لوسی مک لین

معرفی سریال فال آوت

«الا سامر پورنل» (Ella Summer Purnell)، هنرپیشه انگلیسی متولد 17 سپتامبر 1996 (27 شهریور 1375) در منطقه وایت‌چپل شرق لندن است. او در دوران کودکی و نوجوانی در دانشکده فارست در مدرسه شهر لندن تحصیل کرد و در تئاتر آیلینگتون مخصوص دختران و بازیگران جوان فعالیت داشت. وی همچنین در کلاس‌های هفتگی در مدرسه تئاتر جوان سیلویا شرکت می‌کرد و در زمینه بازیگری، آواز و رقص آموزش دیده است.

«الا سامر پورنل» توسط یک آژانس استعدادیابی داخلی نماینده می‌شود. او به خاطر بازی در نقش مالیفیسنت نوجوان در فیلم مالیفیسنت، «جین» در افسانه تارزان و شخصیت «اِما بلوم» در خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب، شهرت زیادی پیدا کرده است.

آرون موتن در نقش ماکسیموس

معرفی سریال فال آوت
معرفی سریال فال آوت

«آرون موتن» متولد 28 فوریه 1989 (9 اسفند 1367)T هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او بازیگری را از جوانی با بازی در برنامه تئاتر مدرسه خود آغاز کرد. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه جولیارد، وی به طور حرفه‌ای بازیگری را در شهر نیویورک و بازی در بازیگران اصلی سریال کمدی تلویزیونی نتفلیکس Disjointed (2017-2018) را در پی گرفت. در دهه 2020، «موتن» در سریال‌های پدر استو (2022)، رهایی (2022) و فال اوت (2024) به ایفای نقش پرداخت.

کایل مک‌لاکلان در نقش هنک مک‌لین

معرفی سریال فال آوت

«کایل مک‌لاکلن» (Kyle MacLachlan) هنرپیشه آمریکایی که متولد 22 فوریه 1959 (3 اسفند 1337) است که بیشتر به خاطر همکاری‌هایش با کارگردان آمریکایی، «دیوید لینچ» شناخته می‌شود. مشهورترین همکاری‌های او با «لینچ» به نقش «دیل کوپر» در سریال تلویزیونی تویین پیکس در سال‌های 1990 و 1991 برمی‌گردد.

او در سال 2017 برای این نقش در جایزه اِمی برتر، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام نامزد شد و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سریال درام را به دست آورد. وی همچنین نقش «دیل کوپر» را در فیلم سینمایی توین پیکس: پیاده‌روی با آتش 1992 را نیز ایفا کرد.

مویس آریاس در نقش نورم مکلین

معرفی سریال فال آوت
معرفی سریال فال آوت

«مویسس آریاس» (Moisés Arias)، متولد 18 آوریل 1994 (29 فروردین 1373) هنرپیشه آمریکایی است که در سریال هانا مونتانا شبکه دیزنی پلاس نقش ریکو را ایفا کرد. او در فیلم پادشاهان تابستان به عنوان «بیاغیو» و در فیلم کمدی و درام دیوار مکزیک در جشنواره اس‌ایکس‌اس‌دبلیو 2019 به عنوان «کوکسترو» حضور داشت.

«مویسس آریاس» در درام جنگی کلمبیایی مونوس در نقش «بیگفوت» و در سریال درام آمازون پرایم ویدیو با نام فال‌اوت به عنوان «نورم مک‌لین» نیز نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین در فیلم‌های پیچ پرفکت 3، پنج قدم فاصله، بازی اندر، تجربه زندان استنفورد، اسب مسابقه‌ای و پادشاه استاتن آیلند نیز به ایفای نقش پرداخت.

نقدها و نمرات سریال Fallout

معرفی سریال فال آوت

نقد سریال فال آوت توسط منتقدان و کاربران، با نمرات مثبت و نسبتا بالایی همراه بود. این سریال از وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 93 از 100، از Metacritic نمره 73 از 100 و از IMDb نمره 8.7 از 10 را دریافت کرد. در ادامه نظر برخی از منتقدان در مورد سریال Fallout را مشاهده خواهید کرد.

Slant Magazine / نیو ام سلطان: 88

در اکثر موارد غول و همراهانش در تیراندازی‌هایی مملو از استرس حضور دارند. یکی از این تیراندازی‌ها مصداق بارز قوانین «اسحاق نیوتن» است؛ هر کنشی واکنشی دارد و نه تنها در جبهه مقابل آن قرار می‌گیرد، بلکه به طرزی غافلگیرکننده و شدیدتری به سوی آن کنش بازمی‌گردد.

The Guardian / لوسی منگن: 100

ببخشید که سخنم رو با تضاد می‌گویم؛ اما این فیلم یک بمب مطلق است! «گوگینز» در نقش «کوپر»، پسری خوشتیپ و بی‌آلایش، و همچنین غول بیچاره، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. «موتن» نیز با اجرایش تفاوت‌های زیادی را در نقشی که به آسانی می‌تواند بی‌اهمیت باشد، به تصویر می‌کشد. «پورنل» با بازی معصومانه و شگفت‌انگیزش، به اجرای سقوط «لوسی» به نحوی بسیار قابل قبول می‌پردازد. به طور خلاصه فال آوت بسیار مورد تاییدم است.

Pittsburgh Tribune-Review / راب اون: 70

پیش از نمایش فیلم، خیلی چیزها هستند که ممکن است مردم را گیج کنند. اینکه آیا مردم لذت ببرند یا نه، به این بستگی دارد که آیا آن‌ها توانایی دارند داستان پیچیده‌ای که بخش اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد را به درک برسانند یا خیر.

جمع بندی

معرفی سریال فال آوت
معرفی سریال فال آوت

در این مطلب به نقد سریال فال آوت پرداختیم. همانطور که ملاحظه کردید، این سریال با وجود بازیگران با استعداد، کارگردانان و تیم ساخت و تولید مورد قبول، توانست نظر بسیاری از منتقدان را جلب کرده و نمرات بالایی را به دست بیاورد. اگر به دنیایی آخرالزمانی و مملو از جذابیت و هیجان علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما به شما این است که این سریال را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *