نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work (هیولاها در محل کار) ؛ خنده جایگزین ترس

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work در ژانر کمدی که در سال ۲۰۲۱ تولید شده است، خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

در نوشتار جدید فیگار به بررسی سریال هیولاها در محل کار خواهیم پرداخت. بعد از انیمیشن‌های جذاب کارخانه هیولاها و دانشگاه هیولاها، کمپانی دیزنی به همراه پیکسار تصمیم به تولید مجموعه‌ای ده قسمتی از این کارخانه هیولاها گرفت. در این مجموعه نمایی جدید از این کارخانه و نحوه کار هیولاها در آن به نمایش گذاشته شده است.

اگر شما برای مطالعه نوشتار نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work وارد این صفحه شده‌اید، به نظر می‌آید که شما طرفدار انیمیشن‌های کارخانه هیولاها و دانشگاه هیولاها هستید. به‌خصوص که سریال جدید این انیمیشن در حال پخش است. قسمت اول سریال هیولاها در محل کار هفتم ماه جولای پخش شد. این سریال دیزنی توسط رابرتز گاناوی طراحی و نوشته شده است. Roberts Gannway با ساخت اسپین‌آف سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. در نوشتن طرح این سریال نیز، از کاراکترهای اصلی دو انیمیشن قبل که معرفی شد، استفاده نموده است.

برای اطلاع از این تحولات جدید در کارخانه هیولاها در ادامه مقاله نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work همراه ما بمانید. به خلاصه داستان انیمیشن Monsters at Work 2021 می‌پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن را نیز بررسی خواهیم نمود.

نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work (هیولاها در محل کار)

خنده جایگزین ترس

نقد و بررسی سریال Monster At Work , انیمیشن سریالی هیولاها در محل کار , انیمیشن Monsters at Work 2021
نقد و بررسی سریال Monster At Work , انیمیشن سریالی هیولاها در محل کار ,
انیمیشن Monsters at Work 2021

کارخانه هیولاها یک نوستالژی برای جوانان امروزی محسوب می‌شود. تماشای سری جدید از این نمایش همان‌قدر که هیجان به همراه دارد، ترسناک نیز هست. چرا که برخی از تغییر آن لذت تماشا می‌ترسند. مطمئن نیستند سریال جدید همان حس خوب را به‌جای خواهد گذاشت یا خیر. در ادامه نوشتار با نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work همراه ما باشید تا به بررسی انیمیشن هیولاها در محل کار بپردازیم.

در انیمیشن هیولاها در محل کار یک مرحله از کارخانه هیولاها فراتر می‌رویم، اما همه چیز تغییر کرده است. اگر انیمیشن دانشگاه هیولاها را تماشا کرده باشید، پس نسبت به این مطلب آگاه هستید که دیگر ترساندن راه تولید قدرت(برق) برای شهر هیولاها نیست‌. اما خنداندن این کار را می‌کند.

خنداندن بچه‌ها کار دشوارتری است. چرا که هیولاها کارشان ترساندن است. به همین علت گاهی در مرکز شهر هیولاها (Monstropolis) نوسانات و قطعی برق پیش می‌آید؛ تا زمانی که راهی جدید برای ایجاد تعادل کشف کنند. (شبیه شهر خیالی خود ما D: ، شاید نیاز باشد ما هم بیشتر یکدیگر را بخندانیم)

بنابراین در انیمیشن هیولاها در محل کار قرار است که دنبال راهی جدید، برای آموزش مجدد به هیولاها باشند. اما این راه کاملا متفاوت نسبت به آنچه که ما با آن آشنا هستیم، و با یک استایل جدید است‌. عادت به تماشای فرم جدید Monstropolis کمی زمان می‌برد. اولین نکته این است که تمرکز اصلی مجموعه بر مخاطبان جوان‌تر است و گستردگی مخاطب اهمیت کمتری دارد.


بیشتر بخوانید:

نقد قسمت پنجم و ششم سریال آنها

بهترین انیمیشن های پیکسار و دیزنی


این درحالی است که ما دو دوست قدیمی سالی و مایک را می‌بینیم، که مسئول همه چیز شده‌اند. بعد از آقای واترنوز چه کسی بهتر از مایک و سالی می‌تواند زمام امور را به دست بگیرد؟ اما آن‌ها نقش‌های اصلی سریال نیستند و قطعا کانون توجه ما قرار نخواهند گرفت‌. بن فلدمن و میندی کالینگ.
با شخصیت‌های تایلور توسکمون و وال لیتل، که به تازگی از دانشگاه هیولاها فارغ‌التحصیل شده‌اند، به عنوان نیروهای جدید وارد کارخانه می‌شوند.

در ادامه نوشتار نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work به بررسی کاراکتر اصلی سریال هیولاها در محل کار خواهیم پرداخت. همراه ما در این مقاله فیگار بمانید.

بررسی کاراکتر اصلی سریال Monsters at Work

نقد و بررسی سریال Monster At Work , انیمیشن سریالی هیولاها در محل کار , انیمیشن Monsters at Work 2021
نقد و بررسی سریال Monster At Work , انیمیشن سریالی هیولاها در محل کار ,
انیمیشن Monsters at Work 2021

اگر بخواهیم به کاراکتری به نام تایلور (Tylor Tuskmon) بپردازیم، چرا که انگار نقش اصلی سریال برعهده اوست؛ او هیولایی است که با رتبه بالا از دانشگاه هیولاها فارغ‌التحصیل شده است. تایلور از Sulley سرمشق می‌گرفت و آرزو داشت هم‌اندازه او ترسناک باشد. اما در اولین روز حضور در کارخانه هیولاها متوجه می‌شود که آرزوهایش بی فایده بوده است. چرا که ترسناک بودن در جایی که کمدی لازم است، چه فایده‌ای دارد؟

برای ایجاد تعادل و رفع سردرگمی‌هایش، او وارد تیم تسهیلات کارخانه هیولاها (MIFT) می‌شود. یک تیم مغرور و دیوانه! و با توجه به دو قسمت اول مشخص می‌شود که، هدف تایلور این است که یک جوکر شود، نه یک هیولای ترسناک!


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری


و اینجا تغییر کلید اصلی انیمیشن سریالی Monster at Work انجام می‌شود. جایی که کاراکترهای اصلی دیگر مایک و سالی نیستند. آن‌ها فقط برای نقش‌آفرینی در صحنه‌های خاص، دقایقی ظاهر می‌شوند. این مجموعه ده قسمتی در رابطه با تایلور و ماجرای او در کنار همکاران دیوانه اما خوش‌برخوردش است.

از همراهی شما تا این قسمت از نوشتار نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work متشکریم. در ادامه این مقاله به بررسی نقاط ضعف و قوت انیمیشن هیولاها در محل کار خواهیم پرداخت.

نقاط ضعف و قوت سریال Monster At Work

انیمیشن هیولاها در محل کار , سریال Monster At Work , نقد سریال Monster At Work , نقد سریال هیولاها در محل کار
انیمیشن هیولاها در محل کار , سریال Monster At Work , نقد سریال Monster At Work , نقد سریال هیولاها در محل کار

همانطور که در ابتدای کلام اشاره شد، هدف این مجموعه مخاطبان جوان است‌، اما در قسمت‌های ابتدایی، تایلور آنطور که باید باشد نیست. رابطی قوی برای اتصال قدیم و جدید محسوب نمی‌شود. شاید در قسمت‌های بعدی پیشرفت او رقم بخورد. اما فعلا تصور او به عنوان یک کاراکتر نمادین در مراحل اولیه سخت است.

وقتی صحبت از قهرمان داستان سریال هیولاها در محل کار می‌شود، انتظار می‌رود که آن، کسی باشد که بتواند ریشه بیاندازد و حس اعتماد دهد. اگرچه تیلور نماینده کسانی است که رویاهای‌شان ربوده شده است، اما او اغلب نامطلوب ظاهر می‌شود.

در مقایسه با دیگر شخصیت‌ها که دقیق ساخته شده‌اند، تایلور فاقد ویژگی‌های کافی برای سرمایه گذاری هنگام تماشای این انیمیشن ماجرایی است. شخصیت او  تا پایان قسمت دو وقت رشد دارد، با این حال بدون شک، هنوز هم ضعیف‌ترین قسمت نمایش است. این بدان معنا نیست که ممکن است کاراکتر او پیشرفت نکند، اما غر زدن و منفی نگری او از همان ابتدا، اینطور برداشت می‌شود که بی جاست.

غیر از آن، همه شخصیت‌های کلاسیک به خوبی نمایش داده شده‌اند. داستان به آنچه در انیمیشن اصلی نمایش داده شده بود، وفادار مانده است. حتی اضافه شدن کاراکترهای جدید تاثیری در خط اصلی داستان نداشت، و از آن خط انحراف نیافت. داینامیک آن مانند گذشته سرگرم کننده است.

داستان می‌توانست از نمایش بیشتر کاراکترهای اسبق بهره ببرد. قدیم و جدید را ادغام کند و صحنه‌های بیشتری با مدت زمان طولانی‌تر نمایش می‌داد. اما با دلیل نا مشخص کاراکترهای قدیمی فقط در صحنه‌های کوتاه و به صورت مجزا از شخصیت‌های جدید، نمایش داده می‌شوند.

انیمیشن هیولاها در محل کار , سریال Monster At Work , نقد سریال Monster At Work , نقد سریال هیولاها در محل کار
انیمیشن هیولاها در محل کار , سریال Monster At Work , نقد سریال Monster At Work , نقد سریال هیولاها در محل کار

مشکل دیگر این است که تصاویر، در هیچ‌کجا نزدیک به آن وضوحی که از این دنیای کارخانه هیولاها انتظار می‌رود، نیست. از نظر تولید، خروجی نهایی بیانگر بودجه کم دیزنی، برای این سریال پر کاراکتر و پر صحنه است. از نظر خلاقیت و پراکندگی نیز نسبت به آنچه از پیکسار انتظار می‌رود، ضعیف‌تر عمل کرده است.

در ادامه نوشتار نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work نقاط مثبت این سریال برای شما تهیه شده است. همراه ما باشید.

با این وجود لحظات خنده‌دار و بامزه‌ای در این سریال وجود دارد، که مطمئنا بچه‌ها از تماشای آن لذت خواهند برد. فقط انتظار وضوح و شفافیت را، که همه فیلم‌ها در تلاش برای رسیدن به آن کیفیت هستند، از این انیمیشن نداشته باشید.

بیشتر لحظات کمدی سریال Monster At Work 2021 از آشفتگی شرکت در حال گذار، از ایجاد انرژی ترسناک به استفاده از قدرت خنده، به وجود آمده است. این اتفاق یک تغییر اساسی است، و کاملا خنده‌دار. دیدن هیولاهایی که سال‌ها مشغول ترساندن بودن، و حالا مجبورند با آن عظمت دلقک بازی در بیارند تا کودکان بخندند.


بیشتر بخوانید: بازی واچ داگز ۳


کلام آخر در رابطه با انیمیشن Monsters at Work 2021

نقد و بررسی سریال هیولاها در محل کار , نقد انیمیشن هیولاها در محل کار
نقد و بررسی سریال هیولاها در محل کار , نقد انیمیشن هیولاها در محل کار

وقتی صحبت از سریال هیولاها در محل کار می‌شود، Monsters at Work یک درمان نوستالژیک است که بسیاری را به دوران کودکی خود منتقل می‌کند. در حالی که این دنیای محبوب و منحصر به فرد را به نسل جدید، بچه‌ها معرفی می‌کند. این نمایش با وجود ضعف در پرداختن به نقش آفرینی، هنوز دلایلی برای دوست داشتن و لذت بخش بودن دارد.

ساخت این سریال موجب می‌شود تا همچنان جامعه Monsters Incorporated (کارخانه هیولاها) گسترش یابد. حتی اگر هیچ وقت، هیچ مجموعه یا فیلمی نتواند به اندازه فیلم تولید ۲۰۰۱ توسط Pixar جذاب و با کیفیت باشد، این مجموعه تلاشش را کرده است. و خیلی دورتر از بدترین انتظار مخاطبان است. یعنی می‌تواند امتیازهای خوبی دریافت کند.

در قسمت آخر مقاله نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work عوامل این انیمیشن کمدی برای شما لیست شده است. با تشکر از همراهی شما تا انتهای نقد و بررسی سریال Monster At Work و خلاصه داستان آن.

عوامل انیمیشن سریالی هیولاها در محل کار

  • نویسنده: رابرتز گاناوی (Roberts Gannaway)
  • کارگردان: جمعی از کارگردانان مانند Stephen J. Anderson و Kaitlyn Ritter
  • صداپیشگان: بیلی کریستال صدای مایک، جان گودمن صدای سالی، بن فلدمن صدای تایلور
  • موسیقی: دومینیک لویس (Dominic Lewis)
  • تهیه‌کنندگان: Disney Television Animation ، ICON Creative Studio ، Pixar Animation Studios
  • ژانر: انیمیشن، کمدی، ماجرایی،‌ خانوادگی
  • مدت زمان هر قسمت: ۲۰-۲۵ دقیقه
  • تعداد قسمت‌های پخش شده: ۲
  • زمان پخش قسمت بعدی: ۱۴ ژوئیه ، ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰
  • کشور: آمریکا
  • زبان: انگلیسی
نقد و بررسی سریال هیولاها در محل کار , نقد انیمیشن هیولاها در محل کار
نقد و بررسی سریال هیولاها در محل کار , نقد انیمیشن هیولاها در محل کار

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن سریالی Monsters at Work بی‌نهایت سپاس‌گزاریم. اشتراک نظرات شما در قسمت کامنت‌ها، موجب خرسندی ما و بهبود هرچه بیشتر مطالب خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *