حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون ؛ فکت هایی که از آن‌ها خبر نداشتید

حقایق جالبی پشت پرده هر فیلم وجود دارد که می‌تواند جذاب به نظر برسد. با فیگار همراه باشید تا به حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون بپردازیم.

فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون جدیدترین فیلم مارول، و دومین قسمت از فیلم‌های دکتر استرنج است. این بار دکتر استرنج پا به جهان‌های موازی گذاشته و همانطور که طرفداران مارول انتظار داشتند داستان فیلم را پیش می‌برد. اما حقایق فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون به اینجا ختم نمی‌شود.

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

 جذاب‌ترین فکت هایی که از آن‌ها خبر نداشتید

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

تقریباً در پشت پرده هر فیلمی، داستان‌های جالبی وجود دارد. از نحوه شکل گرفتن داستان تا چگونگی انتخاب بازیگران و اتفاقاتی استثنایی که مختص آن فیلم می‌باشند. پس اگر قصد دارید تا با حقایق فیلم دکتر استرنج 2 آشنا شوید، تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید.

حقایق فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness بدون اسپویل

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, حقایق فیلم دکتر استرنج در چند جهانی جنون

اولین فکت فیلم دکتر استرنج 2 در رابطه با الیزابت اولسن، بازیگر نقش اسکارلت ویچ است. او تنها دو روز پس از پایان فیلمبرداری سریال وانداویژن، مستقیماً برای فیلمبرداری دکتر استرنج به لندن پرواز کرد.

سم ریمی در ابتدا نمی‌خواست تا هیچ فیلم ابرقهرمانی دیگری را کارگردانی کند. زیرا به دلیل دخالت‌های سونی، فیلم مرد عنکبوتی 3 تبدیل به یک شکست شد و او اعتماد خود را به فیلم‌های ابرقهرمانی از دست داد. اما سم ریمی از فیلم اول دکتر استرنج لذت برده بود و زمانی که برای کارگردانی قسمت دوم با او تماس گرفتند، تصمیم گرفت تا شانس خود را برای کارگردانی این فیلم امتحان کند.

بروس کمپل در جواب این که آیا او در فیلم دکتر استرنج حضور دارد یا خیر، یک صفحه جعلی از فیلمنامه این فیلم را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که به گفتگوی میان دکتر استرنج و اَش از فیلم Evil Dead می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, فکت فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

یکی دیگر از جالب‌ترین فکت های فیلم دکتر استرنج 2 مربوط به دکتر استرنج در سه‌گانه مرد عنکبوتی می‌شود. هنگامی که پیتر پارکر یک پیک پیتزا بود، از خیابان بلیکر عبور می‌کند که سانکتوم ساکنتوروم در آن مکان وجود دارد. همچنین هنگامی که پیتر به جی جونا جیمسون پیشنهاد استفاده از نام دکتر استرنج را برای دکتر اختاپوس می‌دهد، او پاسخ می‌دهد که این نام از پیش برداشته شده است.

فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون اولین فیلم بلند سم ریمی پس از 9 سال و پس از فیلم Oz the Great and Powerful است.

زمانی که وظیفه کارگردانی فیلم دکتر استرنج 2 برعهده اسکات دریکسون بود، او قصد داشت تا شخصیت نیمور، پادشاه آتلانتیس و متحد دکتر استرنج را در این فیلم معرفی کند. اکنون معرفی این شخصیت به فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه موکول شده است.

یکی از فکت های فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در رابطه با ژانر این فیلم است. درحالی که اکثر فیلم‌های مارول دز ژانرهای اکشن، کمدی، درام، علمی تخیلی و فانتزی منتشر می‌شوند، دکتر استرنج اولین فیلم در ژانر ترسناک مارول است.

بیشتر بخوانید:

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, فکت فیلم دکتر استرنج 2

هیولای تک چشمی که در ابتدای فیلم دکتر استرنج حضور دارد، در کمیک‌ها با نام شوما گوراث شناخته می‌شود که توسط رابرت ای هاوارد در بهار 1967 ساخته شد. مشکلات حقوقی بین مارول و وراث هاوارد، باعث شد تا آن‌ها نام این شخصیت را در فیلم به گارگانتوس تغییر دهند.

اسکات دریکسون که کارگردان قسمت اول فیلم دکتر استرنج بود،‌ قرار بود تا برای قسمت دوم این فیلم نیز بازگردد. اما این فکت فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون بیان می‌کند که او به دلیل اختلافات خلاقیت با مارول، از سمت خود کناره گیری کرد. البته او همچنان به عنوان تهیه کننده اجرایی در فیلم باقی ماند.

این فیلم در ابتدا قرار بود تا پیش از مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست منتشر شود. اما دوران قرنطینه، باعث تاخیر در ساخت فیلم‌ها و سپس تغییر برنامه پخش و داستان آن‌ها شد.

پس از جدایی اسکات دریکسون، آری استر، مایک فلانگان و جنیفر کنت برای کارگردانی این فیلم به رقابت پرداختند.

بیشتر بخوانید:

حقایق فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness با اسپویل

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, فکت فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

از این بخش نوشتار فکت های فیلم دکتر استرنج 2 به بعد، شامل اسپویل فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون خواهد بود!

در اولین صحنه حضور پروفسور ایکس، آهنگ ارکسترال انیمیشن مردان ایکس دهه 90 میلادی به گوش می‌رسد. همچنین صندلی زرد رنگ او مستقیماً از این انیمیشن الهام گرفته شده است.

یکی از فکت های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون مربوط به حضور دیگر شخصیت‌های مردان ایکس در این فیلم می‌باشد. پاتریک استوارت و رایان رینولدز هر دو حضور خود را در فیلم جدید دکتر استرنج تکذیب کرده‌ بودند. با این حال، مردم می‌دانستند که احتمالاً حتی اگر آن‌ها در فیلم حضور داشته باشند، موظفتند تا طبق قرارداد حضور خود را محرمانه نگه دارند. پاتریک استوارت در فیلم حضور داشت اما رایان رینولدز در هیچ سکانسی از این فیلم حضور نداشت.

بیشتر بخوانید:

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, حقایق فیلم دکتر استرنج 2

نسخه موازی کریستین پالمر، رسماً جهان دنیای سینمایی مارول را جهان 616 تعیین کرد. این در صورتی است که جهان کمیک‌های مارول 616 نام دارد و جهان دنیای سینمایی مارول، 199999 نامیده می‌شود.

در یک سکانس، پروفسور ایکس ذکر می‌کند که فقط به دلیل این که کسی لغظ می‌کند و راه خود را گم می‌کند، بدین معنی نیست که او برای هیمشه گم شده است. این نقل قول دقیقاً همان دیالوگی است که پروفسور ایکس در فیلم روزهای آینده گذشته به نسخه جوان‌تر خود گفت.

دکتر استرنج در یک جهان موازی، با یک فروشنده پیتزا ملاقات می‌کند که بروس کمپل ایفاگر نقش او است. بروس کمپل بازیگری است که تقریباً در تمام آثار سم ریمی حضور افتخاری دارد.

واندا که از بعد آینه به نفع خود استفاده می‌کند، به بینندگان نشان می‌دهد که با استفاده از دارک هولد به چه قدرت زیادی دست یافته است.

بیشتر بخوانید:

حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون
حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون, حقایق فیلم دکتر استرنج 2

گروه ایلومیناتی برای اولین بار در فیلم دکتر استرنج به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌شود. اعضای اصلی این گروه از پروفسور ایکس، مرد ‌آهنی، دکتر استرنج، بلک بولت، نیمور و آقای شگفت انگیز می‌باشند. البته که در این جهان موازی، مرد آهنی حضور نداشته و دکتر استرنج با موردو، و نیمور با کاپیتان مارول جایگزین شده‌‌اند.

این فیلم چهارمین فیلمی است که پروفسور ایکس در آن کشته می‌شود. این شخصیت اولین بار در سومین قسمت مردان ایکس، سپس در فیلم روزهای آینده گذشته و در نهایت در فیلم لوگان کشته شد. به همین دلیل این مورد نیز تبدیل به یکی از جذاب‌ترین فکت های فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness شده است.

شما می‌توانید دکتر استرنج مدافع را درحال اجرای طلسم چند دستی که پیش‌تر در مقابل تانوس انجام داده بود مشاهده کنید؛ اما این بار با دستانی سیاه و اسکلتی.

هنگامی که کاپیتان کارتر و واندا درحال مبارزه هستند، کاپیتان کارتر عبارت می‌توانم تمام روز این کار را انجام دهم را ذکر می‌کند که دیالوگ مشهور کاپیتان آمریکا است. به همین دلیل این مورد نیز جزو فکت های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول در رابطه با حقایق فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

بازیگران فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون چه کسانی هستند؟

بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن و خوچیتل گومز از بازیگران اصلی این مجموعه هستند. همچنین پاتریک استوارت و بندیکت وانگ نیز از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

جهان دنیای سینمایی مارول چندمین جهان مارول است؟

در ابتدا جهان دنیای سینمایی مارول 199999 نامیده می‌شد اما در فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون، این عدد به 616 که جهان اصلی کمیک‌های مارول است تغییر کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *