بهترین فیلم ها درباره هاکی ؛ با بهترین فیلم های ورزش هاکی آشنا شوید

هاکی یکی از هیجان‌انگیزترین ورزش‌های جهان است. اگر یکی از طرفداران این ورزش هستید، با فیگار بمانید تا بهترین فیلم ها درباره هاکی را به شما معرفی کنیم.

فیلم‌های ورزشی (بهترین فیلم های ورزشی 2022) یک زیرژانر بسیار محبوب هستند. در حالی که تعداد زیادی فیلم درباره بیسبال (بهترین فیلم ها درباره بیسبال) و فوتبال عالی وجود دارد، فیلم‌های زیادی نیز درباره هاکی روی یخ می‌باشند. هاکی ورزشی بسیار سریع و هیجان‌انگیز است که نمایش درست آن روی پرده سینما می‌تواند مقداری دشوار باشد.

بهترین فیلم ها درباره هاکی

با بهترین فیلم های ورزش هاکی آشنا شوید

شما میتوانید در یک نگاه فهرست بهترین فیلم ها درباره هاکی را در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی

از فیلم کلاسیک Snap Shot گرفته تا فیلم مشهور خانوادگی The Mighty Ducks، برخی از فیلم‌های درباره هاکی توانسته‌اند تا توجه طرفداران این ورزش دیدنی را جلب خود کنند.

در حالی که فیلم‌های هاکی زیادی در دنیای سینما وجود دارد، تعداد بسیار کمی از آنها را می‌توان به عنوان برترین فیلم های درباره هاکی شناخت. اگر علاقه زیادی به ورزش هاکی و دنیای سینما دارید، با ما در این نوشتار بمانید تا به معرفی بهترین فیلم های هاکی بپردازیم.

Ice Guardians

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی

نقش مدافع سوژه بسیاری از کمدی‌های هاکی بوده است، اما نگهبانان یخ یکی از بهترین مستند‌های جهان درباره ورزش است که به بررسی جایگاه بازیکنان درون این ورزش می‌پردازد. این فیلم تاریخچه هاکی و به ویژه بازیکنانی که به عنوان “مدافع” شناخته می‌شوند را بررسی می‌کند. وظیفه این بازیکنان محافظت از بازیکنان ستاره تیم خود در زمین بازی می‌باشد.

چیزی که این مستند را بسیار جذاب می‌کند این است که خود را از دریچه مدافعان جوان ترسیم می‌کند که متوجه می‌شوند نقش آنها در هاکی در حال کاهش می‌باشد. همانطور که این ورزش از گذشته خشونت‌آمیز خود دور می‌شود، بسیاری از بازیکنان متوجه می‌شوند که مجموعه مهارت‌های آنها نسبت به قبل کمتر مطلوب است.

Red Army

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی

تاریخچه هاکی اغلب از طریق دید آمریکای شمالی گفته می‌شود. ارتش سرخ تلاش کرد تا داستان خود را از روشی که به طور سنتی بازنمایی نشده است، بازگو کند. داستان این فیلم درباره کاپیتان هاکی اسلاوا فتیسوف و چهار بازیکن دیگر است که یک تیم تقریباً شکست‌ناپذیر را تشکیل می‌دهند که با نام “پنج روس” شناخته می‌شوند. اما رفتار وحشیانه مربی آنها باعث می‌شود فتیسوف و دیگران از اتحاد جماهیر شوروی فرار کنند.

ارتش سرخ که به عنوان یکی از برترین فیلم های هاکی شناخته می‌شود، در نهایت یک طرف ماجرا را به زبان خودش بیان می‌کند. در حالی که به طور کلی در بسیاری از دانستان‌های هاکی آن‌ها به عنوان یک شرور به تصویر کشیده می‌شوند، در این فیلم به بازیکنان شوروی این فرصت داده می‌شود تا جنبه داستان خود را توضیح دهند.

D2: The Mighty Ducks

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی

فیلم‌های ورزشی کودکان در دهه 1990 میلادی بسیار پرطرفدار بودند. فیلم اردک‌های توانا یکی از پادشاهان این ژانر در زمان خود بود. فیلم دی2: اردک‌های توانا ادامه فیلم اردک‌های توانا می‌باشد که درباره آن در همین نوشتار توضیح داده شده است. داستان دی2: اردک‌های توانا دقیقا بعد از پایان فیلم اول اتفاق می‌افتد که اردک‌ها در یک مسابقه در جنوب کالیفرنیا شرکت می‌کنند.

با ارائه بهتر داستان نسبت به فیلم قبلی خود، دی2: اردک‌های توانا ثابت کرد که می‌تواند جانشین مناسبی برای فیلم اول‌ خود باشد. به همین دلیل برخی این فیلم را به عنوان بهترین فیلم درباره هاکی می‌شناسند. یکی از ویژگی‌های این فیلم، دادن فرصتی به شخصیت‌ها برای رشد و تغییر می‌باشد که باعث شد تا عمق احساسی فیلم بسیار بیشتر شود.

The Mighty Ducks

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی

اردک‌های توانا به طور کلی یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی کودکانه تاریخ به حساب می‌آید. زمانی که یک وکیل به خدمات اجتماعی محکوم می‌شود، تصمیم می‌گیرد به امید کسب قهرمانی، مربی یک تیم هاکی شود.

اردک‌های توانا در زمان خود بسیار موفق بود. زیرا داستان آن سرگرم‌کننده است و شخصیت‌های فیلم همگی به نحوی عالی نشان داده شده‌اند. با پایان تا حدودی واقع بینانه، این یک فیلم جذاب و دیدنی است. اردک‌های توانا مطمئناً باعث شد تا نسلی از جوانان به ورزش هاکی جذب شوند. داستان سرگرم‌کننده این فیلم، آن را به یکی از برترین فیلم های درباره هاکی تبدیل کرده است.

از بازیگران این فیلم می‌توان از امیلیو استوز در نقش گوردون بمبئی، جاس آکلند در نقش هانس، لین اسمیت در نقش مربی ریلی و هایدی کلینگ در نقش کیسی نام برد.

Youngblood

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی, بهترین فیلم هاکی

یانگ بلاد با گروهی از بازیگران مشهور دهه 1980 میلادی، مانند پاتریک سویزی و راب لو، ورزش هیجان‌انگیز هاکی را با یک داستان عاشقانه (معرفی و تحلیل بهترین سریال های عاشقانه نتفلیکس) جذاب ترکیب کرد.

دین یانگ بلاد یک بازیکن هاکی جوان با مهارت استثنایی است که سعی دارد در لیگ هاکی نوجوانان کانادا مشهور شود. با این حال، او توسط کارل راکی، یک بازیکن کثیف که هم تیمی و دوست دین است، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. پس از اینکه دین به خانه دوران کودکی خود بازمی‌گردد، پدرش سعی می‌کند اعجوبه هاکی را برای مسابقه مجدد با راکی سخت کند.

اگرچه از یانگ بلاد در حوزه فیلم‌های ورزشی به خوبی یاد نمی‌شود، اما همچنان این یک فیلم سرگرم‌کننده است که حتما ارزش دیدن را دارد.

Maurice Richard

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی, برترین فیلم درباره هاکی

تاریخ هاکی سرشار از داستان‌های جالبی است که فقط منتظر گفته شدن هستند. موریس ریچارد یکی از اسطوره‌های این ورزش را در یک درام هیجان‌انگیز به تصویر کشیده است. موریس “راکت” ریچارد یک بازیکن هاکی کانادایی فرانسوی است که تلاش می‌کند راه خود را در NHL باز کند.

این فیلم با کاوش تاریخ پیچیده کانادای فرانسوی و کانادای انگلیسی، درام خود را هم در زمین بازی و هم در خارج آن به نمایش می‌گذارد. نمایش روحیه یکی از مهم‌ترین افراد این ورزش کار بسیار دشواری برای موریس ریچارد بود. جالب است که بدانید که بسیاری از شخصیت‌های این فیلم توسط بازیکنان فعلی NHL بازی شده‌اند.

Mystery, Alaska

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی, بهترین فیلم درباره هاکی

رمز و راز، آلاسکا یک فیلم کمدی است که زندگی ساکنان یک شهر کوچک آلاسکا را دنبال می‌کند. وقتی شهرشان برای میزبانی یک رویداد مهم هاکی انتخاب می‌شود، مردمان این شهر بسیار هیجان زده می‌شوند.

با نشان دادن اهمیت این ورزش برای بسیاری از طرفدارانش، رمز و راز، آلاسکا به به عنوان بهترین فیلم هاکی شناخته می‌شود. این فیلم یک غوغای سرگرم‌کننده در مورد زندگی در شهرهای کوچک است، و اینکه چگونه ورزش می‌تواند از سرگرمی فراتر رود. همچنین چقدر می‌تواند برای کسانی که در این شهر‌ها زندگی می‌کنند، معنی بیشتری داشته باشد.

Goon

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم ها درباره هاکی, بهترین فیلم ها درباره هاکی

یکی از فیلم‌های اخیری که سعی در نمایش یک ورزش محبوب را دارد، فیلم گون می‌باشد. گون بسیار شبیه به کمدی‌های هاکی دیگر است. داستان این فیلم درباره داگ گلات یک فرد خوش‌قلب است که برای پیوستن به یک تیم ضعیف در لیگ برتر هاکی استخدام می‌شود. با این حال، او باید یاد بگیرد که چگونه هاکی بازی کند و برای رسیدن به پیروزی با یک حریف قدرتمند روبرو شود.

برای فیلم گون، شان ویلیام اسکات نحوه نوشتن کارهای قبلی‌اش را کنار گذاشت و اجرای کمدی خیره‌کننده‌ای را با لایه‌های زیادی ارائه کرد. گون که هاکی را از هر نحوی نشان می‌دهد، هم تقلیدی از هاکی است و هم ادای احترامی برای طرفداران این ورزش دوست‌داشتنی. در نهایت، این فیلم در مورد سفر یک نفر به سمت موفقیت است، و اینکه چگونه این سفر می‌تواند برای همه متفاوت باشد.

Miracle

بهترین فیلم ها درباره هاکی
بهترین فیلم های هاکی

برای بسیاری از طرفداران هاکی آمریکایی، پیروزی تیم هاکی آمریکا در المپیک سال 1980 یک لحظه درخشان برای این ورزش بود. معجزه فیلمی است که ظهور پیچیده این تیم را روایت می‌کند و اینکه چگونه آنها توسط مربی کاریزماتیک خود بر خلاف همه نظرات به پیروزی رسیدند.

از بازیگران این فیلم می‌توان از کرت راسل در نقش هرب بروکس، پاتریشیا کلارکسون در نقش پتی بروکس، ناتان وست در نقش راب مک کلاناهان، نوح امریش در نقش کریگ پاتریک و شان مک کان در نقش والتر بوش نام برد.

Slap Shot

بهترین فیلم ها درباره هاکی
برترین فیلم های درباره هاکی

Slap Shot یکی از بهترین فیلم‌های ورزشی تاریخ و برترین فیلم درباره هاکی به حساب می‌آید، فیلم Slap Shot یکی از فیلم‌هایی بود که ژانر ورزش را به طرفداران دنیای سینما معرفی کرد. داستان این فیلم درباره یک تیم هاکی در حال شکست خوردن است که موفق می‌شوند با مبارزه دائمی و استفاده از خشونت در بازی‌هایشان به موفقیت دست پیدا کنند.

جذابیت منحصر به فرد Slap Shot فراتر از هر فیلم درباره ورزش هاکی است. به دلیل نحوی که جوک‌ها و احساسات شخصیت‌های فیلم نمایش داده شده است، Slap Shot فیلم مورد علاقه برخی از طرفداران هاکی می‌باشد. با این حال، این فیلم در قلب خود یک موضوع دراماتیک دارد که درباره فروپاشی شهر کارخانه آمریکایی در دهه 1970 می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره هاکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ،نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم ها درباره هاکی

بازیگران فیلم Miracle چه کسانی هستند؟

از بازیگران این فیلم می‌توان از کرت راسل در نقش هرب بروکس، پاتریشیا کلارکسون در نقش پتی بروکس، ناتان وست در نقش راب مک کلاناهان، نوح امریش در نقش کریگ پاتریک و شان مک کان در نقش والتر بوش نام برد.

فیلم The Mighty Ducks در چه سالی منتشر شد؟

فیلم The Mighty Ducks در سال 1992 و ادامه این فیلم D2: The Mighty Ducks در سال 1994 منتشر شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *