بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین عناوین RPG

در این مقاله قصد داریم که بهترین بازی های نقش افرینی 2021 را به شما معرفی کنیم در ادامه با نوشتار بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 همراه فیگار باشید.

سبک بازی های نقش‌ افرینی تأثیر خیلی زیادی بر پیشرفت عناوین داستان‌محور داشته است. بوجود آمدن این سبک که بر چند مبنای مهم شکل گرفت است، جزو تاثیر گذار ترین ها در صنعت گیم بوده و همچنان هم هست.

شاید این ژانر محبوبیتش به بازی‌ های شوتر یا اکشن نرسیده باشد، اما باز جزو محبوب ترین سبک های بازی در جامعه گیمرها است. اگر جزو طرفداران بازی های RPG هستید، در این مقاله با فیگار در بررسی بهترین بازی‌ هایی نقش‌ افرینی که در سال ۲۰۲۱ جزو محبوب ترین ها هستند همراه باشید.

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021

بهترین ها در Role-playing

در فهرست زیر لیستی از بهترین بازی های Role-playing برای کامپیوتر را می‌توان مشاهده کرد.

  • بازی Disco Elysium – The Final Cut
  • بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen
  • بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
  • بازی Genshin Impact
  • بازی Mass Effect 2
  • بازی Monster Hunter World
  • بازی Nier: Automata
  • بازی Nioh: Complete Edition
  • بازی Nioh 2: Complete Edition
  • بازی Wasteland 2
  • بازی The Witcher 3: Wild Hunt
  • بازی Xanadu Next

بازی Disco Elysium – The Final Cut

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های Role-playing

بازی Disco Elysium – The Final Cut در سبک نقش‌ آفرینی است که توسط ZA/UM و در سال ۲۰۱۹ و در پلتفرم‌ های PC ,Mac OS, PS4 , Xbox one, و نینتندو سوئیچ منتشر شده‌ است.

Disco Elysium یک بازی جذاب و جهان باز است که بازیکن را در نقش یک کاراگاه با مهارت های خاص قرار میدهد. یک شهر به صورت کامل در اختیار بازیکن است و باید بتواند جرم و جنایت را در این شهر ریشه کن کند. شخصیت های بازی فراموش نشدنی هستند و در طول داستان همه آنها را مورد بازجویی قرار خواهند داد. بازیکنان باید قاتلان زنجیره ای و رشوه بگیران را شناسایی کنند و پس از مدتی خواهند دید که تبدیل به یک قهرمان شده اند.

در واقع شخصیت که بازیکنان حدایت می‌کنند می‌تواند یک شکست خورده باشد و مردم پس از مدتی نامش را فراموش کنند. بازی آزادی بی سابقه ای به بازیکنان داده است و می‌توانند به هر شکلی که خواستند به سراغ مجرمین شهر بروند. نوع برخورد شما با مجرمین با استفاده از خشونت و منطق و آرامی به خود بازیکنان بستگی دارد و حالت میانه ای هم می توان برای آن متصور شد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های 2 نفره ای 2021

بهترین بازی های موتور سواری 2021


بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های Role-playing

بازی Dragon’s Dogma: Dark Arisen یک بازی در سبک نقش‌افرینی اکشن هک اند اسلش است که توسط شرکت Capcom در سال ۲۰۱۲ برای پلتفرم های PS3, Xbox360 ساخته و منتشر شده‌ است. نسخه‌ی بهبودیافته از بازی با نام Dark Arisen در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های اصلی، و در سال ۲۰۱۶ برای PC در ۲۰۱۷ برای PS4 و Xbox one و در ۲۰۱۹ برای نینتندو سوئیچ عرضه شد.

شخصیت اصلی بازی Dragons Dogma Dark Arisen در یک دهکده ی زیبا زندگی می‌کند. دهکده ای که همیشه در آرامش بوده و مردمان مهربان آن در کمال راحتی به زندگی خود مشغول هستند.

در همین موقع ناگهان اژدهایی ترسناک به دهکده حمله می‌کند و  آرامش تمامی مردمان دهکده را از بین می‌برد و تمامی خانه‌ها به آتش می‌کشد. شخصیت اصلی بازی Dragons Dogma Dark Arisen به سمت این اژدها می‌رود و سعی می‌کند این اژدها را شکست دهد.

گیم پلی این نسخه از بازی، همانند گذشته، عالی طراحی شده و سرگرم کننده است، حتی با وجود اینکه نسخه اصلی بازی مربوط به سالها قبل است، اما هنوز هم گیم‌پلی، لذت بخش و امروزی بنظر می‌رسد.


بیشتر بخوانید:

بهترین و برترین کتاب های برگرفته از بازی های ویدیویی

بهترین بازی های اچ گیم


بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های Role-playing

بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition در سبک نقش‌ آفرینی اکشن و جهان باز است که توسط استودیوی بازی Bethesda توسعه یافته و شرکت Bethesda Softworks در نوامبر ۲۰۱۱ ، برای پلتفرم‌های PS3, Xbox360 و PC منتشر کرده‌ است. Skyrim پنجمین قسمت در مجموعه بازی‌های الدر اسکورولز و پس از نسخه The Elder Scrolls 4 به‌ شمار می‌رود.

The Elder Scrolls V: Skyrim یکی از بازی‌های نقش‌ آفرینی محبوب و پرطرفدار دنیای بازی‌های ویدیویی است عنوانی که توانست بیش از 200 جایزه مختلف را از آن خود کند. بازی The Elder Scrolls: Skyrim – Special Edition، نسخه‌ی ویژه اسکایریم با پیشرفت‌ قابل توجه گرافیکی را در سال 2016 برای پلتفرم‌های نسل هشتم منتشر کند. از ویژگی‌های نسخه Special Edition می‌توان دسترسی به همه افزونه‌ها و بسته‌های الحاقی انتشار یافته، پیشرفت و بهبودهای گرافیکی و اضافه شدن افکت‌های جدید و نورپردازی بهتر اشاره کرد.
ماجرای بازی دویست سال بعد از اتفاقات بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion رخ می‌دهد. داستان درباره Dragonborn یا اژدها زاده‌ای است که تلاش می‌کند خدای اژدهایان یعنی Alduin را نابود کند، چون پیشگویی شده که این اژدها قرار است پایان دنیا را رقم بزند. علاوه بر این، داستان حماسی بازی شما را به نبردهای داخلی بین دو گروه Stormcloaks و Imperial Legion می‌کشاند و اتفاقات غیر منتظره‌ای را پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بازی های RPG

بازی Genshin Impact یک بازی رایگان در سبک نقش آفرینی و اکشن است که توسط شرکت miHoYo توسعه و منتشر شده‌ است. این بازی در ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰ برای PC و PS4 و اندروید، آی‌اواس منتشر شد.

این بازی دارای یک نقشه جهان باز است که بازیکن با پیمودن، کوهنوردی، شنا کردن، پرواز کردن به کاوش در آن می‌پردازد. بسیاری از اشیا ها و مکانهای خاص در کل نقشه پخش شده‌اند. بازیکنان قادر خواهند بود هر بار چهار شخصیت خود را کنترل کنند. با تکمیل تلاش‌ها برای پیشبرد داستان، بازیکنان می‌توانند در مجموع ۳۲ شخصیت قابل پخش را باز کند.

حالت چند نفره بازی با سبک مشابه در دسترس است. این بازی چندسکویی Cross-Platform است یعنی بازیکن‌ ها می‌توانند با گوشی موبایل با دوستان خود در کامپیوتر بازی کنند و همچنین مستقل از ذخیره‌ سازی Cross-Save است و در هر لحظه موقعیت بازیکن به همراه سایز جزئیات ذخیره خواهد شد. هر شخصیت دارای یک مهارت معمولی و یک مهارت خاص جنگی منحصر به فرد است.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین ایرانی

بهترین بازی های ماشینی


بازی Mass Effect 2

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بازی های RPG

بازی Mass Effect 2 یک بازی در سبک نقش‌آفرینی اکشن با دید سوم شخص که توسط شرکت BioWare ساخته شده و توسط Electronic Arts منتشر شده است. بازی Mass Effect 2 ابتدا برای PC و Xbox 360 در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۰ منتشر شد و نسخه PS3 آن یکسال بعد در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۱ روانه بازار گردید.

داستان بازی در قرن ۲۲ و در کهکشان راه شیری، دنباله ماموریت فرمانده شپرد که وظیفه جمع آوری یک تیم ویژه از سرتاسر کهکشان و بدست آوردن سطح وفاداری آن‌ها برای مبارزه با گونه‌ای از جانورانی به شکل حشره، با نام “کالکتورها” و جلوگیری از مأموریت خودکشی آن‌ها را دنبال می‌کند.

در این نسخه از بازی Mass Effect شرکت BioWare عناصر مختلفی از روند بازی را تغییر داد و تأکید بیشتری بر جنبه‌ های سبک شوتر سوم شخص، شامل مهمات محدود و سیستم احیاء خودکار جان داشت است. دنباله‌ای برای این بازی که قسمت آخر این سه‌گانه نیز می‌باشد با نام Mass Effect 3 در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. Mass Effect 2 با واکنش‌ های بسیار خوبی از نشریات بازی‌ همراه بود و یک موفقت تجاری محسوب می‌شد. نسخه کنسول Xbox 360 این بازی با میانگین امتیاز ۹۶ از ۱۰۰ در وبگاه Metacritic قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱ 

بهترین بازی های پولی استیم 2021


بازی Monster Hunter World

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بازی های RPG

بازی Monster Hunter World در سبک بازی نقش‌آفرینی اکشن و جهان باز است که توسط Capcom در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های Xbox one و PS4 و با تاخیر برای PC منتشر شده‌ است. این بازی همچنین برنده عنوان بهترین بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۸ در مراسم Game Awards شده‌است.

داستان بازی Monster Hunter World، درباره یک Guild تحقیقاتی هیولاها است و بازیکنان در نقش یک شکارچی به‌ همراه گروهی تحقیقاتی می‌‌بایست روی گونه‌ های مختلف هیولاها تحقیق کرده و Elder Dragons و انرژی حاصل از آن‌ها را شناسایی کنند تا بهتر از قبل بتوانند New World را بشناسند.

بازی Monster Hunter: World یک اثر نقش آفرینی و MMO است که داستانش، صرفا مقدمه‌ای برای شروع بازی است. با اینکه برای تمام کردن بخش داستانی باید بازی را ۷۰ الی ۸۰ ساعت تجربه کنید. اما بازیکنان پس از داستان، با دنیای دیگری روبه‌رو خواهند شد که پایه و اساس بازی اصلی یعنی شکار هیولاها را تشکیل می‌دهد.

ساختار بازی به خاطر MMO بودن آن به‌نحوی است که حتی پس از تمام کردن نیز همیشه ماموریت‌ هایی وجود دارند که بازیکنان را سرگرم کرده و در این راه داستان بازی به شکلی روایت می‌شود که حتی اشخاصی که از دنیای Monster Hunter هیچ ایده‌ای ندارند، می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های رایگان استیم 2021

بهترین بازی های PS5 در سال 2021


بازی Nier: Automata

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی‌ هایی نقش‌ افرینی

بازی Nier: Automata یک بازی در سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط شرکت Platinum Games ساخته و در سال ۲۰۱۷ به‌وسیله اسکوئر انیکس برای PS4 و PC منتشر شده‌ است. نسخه‌ای سازگار شده از این بازی نیز یک سال بعد در ژوئن ۲۰۱۸ برای کنسول Xbox one در دسترس قرار گرفت.

بازی در همان دنیای بازی اصلی این سری اتفاق می‌افتاد که خود بخشی از دنیا و در واقع اسپین آف سری Drakengard است. در NieR: Automata شاهد نبردی سخت و مرگبار بین ماشین ها که توسط گروهی مهاجم از دنیای دیگر ساخته شده اند و بازمانده های جوامع انسانی هستیم.

داستان این بازی، مبارزات ربات آندروید combat android 2B، هم تیمی او 9S و obsolete prototype A2 را دنبال می‌کند. NieR Automata همان تم آخرالزمانی و post-apocalyptic بازی NieR را با خود به همراه دارد و در واقع این عنوان در ادامه پایان پنجم بازی اصلی رخ می‌دهد و سازندگان برای بیان داستان NieR: Automata، پنجمین پایان بازی اصلی را انتخاب کرده‌اند و به عنوان مرجع قرار داده‌اند.

در عین این که بازی NieR Automata همان اتمسفر تاریک و غمگینی سری Drakengard و داستان گویی چند شاخه آن را دنبال می‌کند ولی هیچ گونه ارتباط داستان گویی مستقیمی بین NieR: Automata و هیچ عنوان دیگری در این سری وجود ندارد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های یوبیسافت در 2021

بهترین بازی های RPG


بازی Nioh: Complete Edition

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی‌ هایی نقش‌ افرینی

بازی Nioh: Complete Edition در سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط استودیو ژاپنی Team Ninja توسعه یافته و در فوریه ۲۰۱۷ به‌ وسیله Koei Tecmo در کشور ژاپن، و Sony Interactive Entertainment برای کنسول PS4 منتشر شد. نسخه کامل بازی شامل تمامی محتوا در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۷، توسط Koei Tecmo برای PS4 و همچنین PC در دسترس قرار گرفت.

داستان بازی Nioh: Complete Edition درباره ویلیام آدامز افسانه‌ای، یک سامورایی انگلیسی با موهای بلوند در طول دوره سنگوکو و دوران جنگ‌های داخلی کشور ژاپن در سال ۱۶۰۰ است. نسخه‌های افسانه‌ای و ساختگی چهره‌های تاریخی دیگری در این بازی به چشم می‌خورد که می‌توان به هاتوری هانزو، تاچیبانا مونشیگه، تاچیبانا گینچیو، کورودا ناماگاسا و کورودا یوشتاکا اشاره کرد.

Nioh: Complete Edition داستان سامورایی شدن ویلیام آدامز و سفرش به کشور ژاپن را روایت می‌کند. دنباله یا پیش‌ درآمدی برای این بازی تحت عنوان نی‌او ۲ در ۱۳ مارس ۲۰۲۰، برای کنسول PS4 منتشر شد.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید ۲۰۲۱ ؛ (قسمت 3)

بهترین بازی های 2021 برای موبایل (قسمت 2)  

بهترین بازی های اندروید و آیفون 2021 (قسمت 1)


بازی Nioh 2: Complete Edition

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی‌ هایی نقش‌ افرینی

بازی Nioh 2: Complete Edition ماننده نسخه قبلی این بازی یعنی Nioh: Complete Edition در سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط استودیو ژاپنی Team Ninja توسعه یافته و به‌ وسیله Koei Tecmo در کشور ژاپن، و Sony Interactive Entertainment به طور انحصاری برای کنسول PS4 منتشر شده‌ است. بازی در سده ۱۵ میلادی روایت می‌شود و به عنوان پیش‌ درآمدی بر عنوان Nioh ۲۰۱۷ محسوب می‌شود که در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ عرضه شد.

Nioh 2 برای نخستین بار در کنفرانس مطبوعاتی Sony در طی نمایشگاه رسانه و تجارت‌ای ۲۰۱۸ رونمایی شد. داستان بازی Nioh 2: Complete Edition در مورد قهرمانی بی‌نام است که مادر او کشته می‌شود و حال باید مسیر تازه‌ای را برای انتقام گرفتن آغاز کند و همین قضیه او را وادار به قدم گذاشتن در دنیایی می‌کند که همه‌ چیز را برای همیشه تغییر می‌دهد.

داستان و کات‌سین‌های بازی Nioh 2 عواملی هستند برای شروع مبارزات نیوه جدید و به ندرت پیش می‌‌آید که با کاراکترهایی روبرو شوید که پرداختی درست‌ و حسابی دارند یا طی داستان دچار تغییرات در شخصیت خود می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی های مشابه GTA San Andreas برای اندروید


بازی Wasteland 2

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های نقش افرینی 2021

بازی Wasteland 2 در سبک نقش‌آفرینی است که توسط inXile entertainment و در سپتامبر ۲۰۱۴ برای پلتفرم‌ های PC ،OS X Yosemite و linux منتشر شده‌ است. داستان بازی Wasteland 2 جایی شروع می‌شود که حالا سال ۲۱۰۲ فرا رسیده است و چیزی حدود پانزده سال از اتفاقات نسخه اول ویست لند می‌گذرد. رنجر ها حالا قلعه محافظین را فتح کرده‌اند. البته همه چیز به خوبی و خوشی تمام نخواهد شد و حالا یکی از نیرو های نخبه رنجر به طرز عجیبی کشته می‌شود و جنازه تکه تکه شده‌اش توسط محلی‌ها پیدا می‌شود.

این در حالی عجیب تر است که این رنجر قرار بود که منشا یک سیگنال رادیویی را رددیابی کند که پیامی با مظمون “یکی شدن انسان و ماشین” را ارسال می‌کرد و حالا بعد از این بازیکنان وظیفه دارید که هم علت مرگ این رنجر را کشف کنید و هم این که ماموریت وی را به پایان برسانید. بازی دقیقا بعد از پایان مراسم ختم این رنجر شروع می‌شود و در طول بازی شما در مناطقی از آریزونا و لس آنجلس باید به دنبال حقیقت نهفته در پس ترور این رنجر مرحوم باشید.

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021
بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های نقش افرینی 2021

بازی The Witcher 3: Wild Hunt در سبک نقش‌آفرینی اکشن است که توسط توسعه‌ دهنده لهستانی CD Projekt، بر اساس سری رمان‌های فانتزی Witcher نوشته‌ شده توسط Andrzej Sapkowski‎ توسعه یافته و منتشر شده‌است. این دنباله بازی ۲۰۱۱ The Witcher 2 Assassins of Kings و سومین قسمت از سری بازی‌های Witcher است که می‌توان در یک جهان باز با دیدگاه سوم شخص بازی کرد.

این نسخه از بازی کامل ترین نسخه می‌باشد و بعد این هیچ آپدیت و DLC دیگری برای بازی عرضه نخواهد شد. به عبارتی، پرونده ی بازی کامل بسته شده است. دو بسته الحاقی معروف Hearts of Stone و Blood & Wine که بیش از ۵۰ ساعت بازی جداگانه را شامل می‌شود در این نسخه قرار دارد.

این بازی یک جهش‌ یافته‌ی هیولاکُش را در عمل جلوی روی‌ بازیکنان بازآفرینی می‌کند و بازیکن را به‌ طرز تازه‌ای به عنوان کاشفی قرون وسطایی، کمک‌ رسانی انسان‌ دوست، سیاست‌ مداری خسته، شمشیرزنی تند و سریع، پدری دلسوز، همسری عاشق، متخصصی کنجکاو پیدا کند. این بازی نتیجه‌ی قرار گرفتن صحیح هزاران عنصر مختلف در شبکه‌‌ی پیچیده‌ای از داستان، گیم‌پلی و دنیاسازی است.

بازی Xanadu Next

بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021 ؛ بهترین بازی های نقش افرینی 2021

بازی Xanadu Next یک بازی نقش آفرینی و اکشن است که توسط Nihon Falcom برای PC در 27 اکتبر 2005 تولید و منتشر شده است. پیش از آن ، نوکیا اقتباس ScriptArts با قابلیت پخش دو بازیکن از این بازی را برای Nokia N-Gage در 20 ژوئن 2005 منتشر کرد.

داستان بازی بر اساس افسانه‌های عامیانه‌ی غربی شکل گرفته و این گونه روایت شده که مه و غبار موجود بر روی آب‌ های دریاچه‌ی اورول در هارلچ ولز شبحی موهومی از یک قلعه را ایجاد می‌کند. این قلعه بر پایه‌ی باور ملوانان و مردم محلی، دارای گنجینه‌ها و قدرت‌های ماورایی مرموزی است اما ورود به آنجا بی‌نهایت خطرناک و مرگبار خواهد بود. بانویی جوان و کنجکاو تصمیم می‌گیرد که به محل قلعه برود و از اسرار آنجا باخبر شود.

ولی قلعه‌ی مزبور هرگز جای مناسب برای یک خانم جوان نیست به همین دلیل یکی از دوستان دوران کودکی‌اش که یک شوالیه است با او همراه می‌شود. طولی نمی‌کشد که با شوالیه توسط شمشیرزنی عجیب کشته می‌شود و این آغاز ماجراهای پُر فراز و نشیب بازیست. در گیم‌پلی این بازی باید در لوکیشن‌های مختلف قلعه به جنگ با نیروهای اهریمنی بپردازید و گاه بر چالش‌ها و تله‌های متنوعی غلبه کنید تا به اهداف مورد نظر به ویژه هدف نهایی برسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نوشتار بهترین بازی های نقش افرینی 2021 چیست؟ شما طرفدار کدام یک از بهترین بازی‌ هایی نقش‌ افرینی هستید؟ شما چه بازی را می‌شناسید که جزو بهترین بازی های RPG است ولی در فهرست بازی های بالا ذکر نشده است؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.

از همراهی شما تا انتهای این نوشتار متشکریم. اشتراک نظرات و پیشنهادهای شما موجب خرسندی ما و بهبود کیفیت مطالب خواهد شد. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *