ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi ؛ نکاتی که از چشم شما پنهان ماند

در نوشتار ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi همراه فیگار باشید تا نکات و اشارات پنهان این سریال را برای شما شرح دهیم.

آخرین باری که یوان مک گرگور در مجموعه جنگ ستارگان به ایفای نقش پرداخت، مربوط به زمانی بسیار دور است. او آخرین بار این نقش را در فیلم انتقام سیث، محصول سال 2005 ایفا کرد. این فیلم آخرین قسمت از سه‌گانه پیش درآمد فیلم‌های جنگ ستارگان بود و نحوه تکامل شخصیت اوبی وان کنوبی و دارث ویدر را به بینندگان نمایش داد.

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi

نکاتی که از چشم شما پنهان ماند

شما می‌توانید فهرست ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi, ایستراگ سریال اوبی وان کنوبی

پس از Mandalorian و The Book of Boba Fett، اوبی وان کنوبی سومین سریال از دنیای جنگ ستارگان است که در سرویس دیزنی پلاس ساخته می‌شود. اما رازهای سریال اوبی وان کنوبی شامل نکاتی بسیار جذاب هستند که این سریال را به دیگر آثار دنیای جنگ ستارگان مرتبط می‌کنند. پس تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به مهم‌ترین ایستراگ های سریال Obi Wan Kenobi بپردازیم.

قسمت اول

در ابتدا به بررسی و رمزگشایی رازهای سریال اوبی وان کنوبی در قسمت اول خواهیم پرداخت. در ادامه نیز حقایق پنهان سریال Obi Wan Kenobi دیگر قسمت‌های این سریال را برای شما شرح می‌دهیم. پس با فیگار همراه باشید.

دستور 66

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
دستور 66 در سریال اوبی وان کنوبی

سریال اوبی وان کنوبی را یک فلش بک از زمان دستور 66 آغاز می‌شود که یکی از ایستراگ های سریال Obi Wan Kenobi است. دستور 66 که به پروتکول 66 نیز مشهور است، دستوری است که توسط سیث به سربازان کلون داده شد و آن‌ها را خائنانی نامید که باید کشته شوند. سپس در بدن تمام آن‌ها نیز تراشه‌هایی کاشت که نتوانند از دستور سرپیچی کنند.

این ایستراگ سریال Obi Wan Kenobi نیز زمانی را نشان می‌دهد که برخی از سربازهای کلون، درحال نایودی جدای‌ها هستند. این سکانس‌ها مستقیماً از رویدادهای قسمت سوم فیلم‌ جنگ ستارگان به وجود آمده‌اند.

بیشتر بخوانید:

تم جان ویلیامز

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی در سیاره تاتویین

قطعه Force Theme یا تم نیرو، که برای اولین بار توسط جان ویلیامز برای فیلم جنگ ستارگان: امیدی تازه ساخته شد، نه تنها یکی از بهترین موسیقی فیلم های جان ویلیامز، بلکه تبدیل به یکی از بهترین و شناخته‌ شده‌ترین موسیقی‌های تاریخ سینما شد.

اولین باری که اوبی وان کنوبی در سریال ظاهر می‌شود، بخشی از تم نیرو در موسیقی متن با لحنی آهسته آمیخته می‌شود. در پایان قسمت اول نیز این موسیقی همچنان به گوش می‌رسد و یکی از ایستراگ ها و اشارات سریال اوبی وان کنوبی است. ناتالی هولت آهنگساز سریال اوبی وان کنوبی است و به طرز ماهرانه‌ای از موسیقی جان ویلیامز استفاده کرده و جنگ ستارگان را به ریشه‌های خود باز می‌گرداند.

بیشتر بخوانید:

هدیه به لوک

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
سفینه اسباب بازی در دست اوبی وان کنوبی

در حینی که اوبی وان کنوبی دورادور از لوک اسکای واکر محافظت می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا از جاوا یک اسباب بازی خریده و آن را به لوک هدیه دهد. اگر اسباب بازی خریداری شده به نظر شما آشنا می‌رسد، باید گفت که آن یکی از حقایق پنهان سریال اوبی وان کنوبی است. درواقع این اسباب بازی سال‌ها پیش و در فیلم امیدی تازه نیز دیده شده بود.

بیشتر بخوانید:

شباهت لوک و لیا با آناکین

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
لوک اسکای واکر در سریال اوبی وان کنوبی

لوک و لیا، دوقلوهای آناکین اسکای واکر هستند. همانطور که در نقد و بررسی سریال Obi Wan Kenobi نیز اشاره کردیم، هر دوی لوک و لیا، آینه‌ای هستند که پدر خود را به نمایش می‌گذارند. این قضیه در روحیات اوبی وان کنوبی نیز تاثیر گذاشته و باعث شده‌اند تا او نیز به یاد گذشته‌اش بیافتد.

اشاره به ماندلورین

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اشاره به سریال ماندلورین در سریال اوبی وان کنوبی

هنگامی که برادر پنجم تصمیم می‌گیرد یک جایزه را برای قتل ناری در تاتویین تعیین کند، از دستگاهی استفاده می‌کند که دقیقاً مشابه آن در سریال ماندلورین دیده شده است. این همان دستگاهی است که شکارچیان از آن برای یافتن اهدافشان استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

قسمت دوم

اکنون که مهم‌ترین حقایق پنهان سریال Obi Wan Kenobi را در قسمت اول بررسی کردیم، زمان آن رسیده است تا به سراغ قسمت دوم رفته و آن‌ را موشکافی کنیم.

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
تمورا موریسون در نقش سرباز کلون کهنه کار

اولین ایستراگ سریال Obi Wan Kenobi در قسمت دوم، مربوط به حضور تمورا موریسون در این سریال می‌شود. در این قسمت، ما شاهد یک سرباز کلون کهنه کار هستیم که اکنون برای کمی پول گدایی می‌کند. اما نکته اصلی آن است که تمورا موریسون نقش این سرباز را ایفا می‌کند. موریسون کسی است که در سه‌گانه پیش درآمد جنگ ستارگان نقش جانگو فت، و در سریال‌های اخیر دیزنی پلاس نقش بوبا فت را ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید:

ایوان مک گرگور، اوبی وان و الک گینس

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی درحال انجام عادات نسخه پیر خودش

اولین بازیگر شخصیت اوبی وان کنوبی، الک گینس بود که این نقش را در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان ایفا کرد. هنگامی که سه‌گانه پیش درآمد جنگ ستارگان ساخته شد، ایوان مک گرگور تبدیل به بازیگر این نقش شد و تا به امروز در سریال اوبی وان کنوبی نیز همچنان او بازیگر این نقش است.

یکی از جذاب‌ترین ایستراگ ها و اشارات سریال اوبی وان کنوبی نحوه تحول اوبی وان کنوبی و تغییر رفتار به سمت نسخه‌ای است که الک گینس ایفاگر آن بوده است. اکنون 10 سال از تبعید خودخواسته اوبی وان کنوبی می‌گذرد و رفتار او درحال تغییر است. برای مثال، یکی از واضح‌ترین مثال‌ها کشیدن ریش در حین فکر کردن است. این عادتی است که اوبی وان کنوبی با بازی الک گینس داشت و اکنون ایوان مک گرگور نیز چنین کاری می‌کند. باید دید که آیا در ادامه این سریال نیز شاهد چنین اشاراتی خواهیم بود یا خیر.

بیشتر بخوانید:

ترفندهای هاجا

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
کمیل نانجیانی در نقش هاجا استری در سریال اوبی وان کنوبی

ما در سریال اوبی وان کنوبی با شخصیتی به نام هاجا آشنا می‌شویم که با استفاده از فناوری، خود را یک جدای جای زده و نیرو را جعل می‌کند. شاید برای شما جالب باشد که تاریخچه استفاده از فناوری برای جعل نیرو در دنیای جنگ ستارگان بسیار قدیمی است. همچنین این یکی از دلایلی است که هان سولو همواره اعتقاد داشت که نیرو جعلی است.

بیشتر بخوانید:

پدمه آمیدالا

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی در کنار لیا اسکای واکر جوان

قسمت اول سریال، بر شباهت لوک و آناکین اسکای واکر تمرکز داشت. اما یکی از , ایستراگ سریال اوبی وان کنوبی مربوط به شباهت لیا به مادرش، پدمه آمیدالا است. لیای جوان بسیار کنجکاو است تا مادر واقعی خود  را بشناسد. اوبی وان کنوبی نیز که با نگاه کردن به او به یاد پدمه میافتد، از برملا کردن حقیقت اجتناب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هویت دارث ویدر

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی از زنده ماندن آناکین تعجب می‌کند

یکی از ایستراگ های سریال اوبی وان کنوبی هویت پنهان دارث ویدر بود. امپراطوری در دوران تاریک، هویت دارث ویدر را از عموم مردم پنهان نگه داشته بودند. با این حال، به نظر می‌رسد که گروه شکارچیان جدای از هویت حقیقی او مطلع هستند. خواهر سوم نیز از نام آناکین اسکای واکر برای تحریک اوبی وان و شکار او استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نیروی دارث ویدر

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
دارث ویدر در سریال اوبی وان کنوبی

قسمت دوم سریال اوبی وان کنوبی با لحظه‌ای پایان می‌یابد که به نظر می‌رسد دارث ویدر حضور اوبی وان کنوبی را در دایو احساس کرده است. این یکی از رازهای سریال Obi Wan Kenobi است و به فیلم امیدی تازه اشاره دارد. در این فیلم نیز دارث ویدر توانسته بود حضور اوبی وان کنوبی را در ستاره مرگ احساس کرده و او را بیابد.

در این لحظه، دارث ویدر در یک محفظه مخصوص است و به نظر می‌رسد این محفظه نیروی او را تقویت می‌کند. احتمالاً به همین دلیل است که او به سادگی می‌تواند رویدادهای مهم در کهکشان را احساس کرده و کشف کند.

بیشتر بخوانید:

حقایق پنهان سریال Squid Game

قسمت سوم

قسمت سوم سریال اوبی وان کنوبی، اهمیت بالایی در روند داستانی داشت. در این قسمت شاهد بازگشت شکوهمند دارث ویدر بودیم که برخی از ایستراگ های سریال اوبی وان کنوبی را به همراه داشت.

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
جیمز ارل جونز در نقش دارث ویدر

همانطور که احتمالاً می‌دانید، هایدن کریستنسن که پیش‌تر نقش آناکین اسکای واکر را در سه‌گانه پیش درآمد جنگ ستارگان ایفا کرده بود، در این فیلم به نقش خود بازگشته و نقش دارث ویدر را ایفا کرد. با این حال، این جیمز ارل جونز بود که به عنوان صداپیشه، دوبلور شخصیت دارث ویدر بود.

جیمز ارل جونز از ابتدا و در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان، به عنوان صداپیشه دارث ویدر در فیلم‌ها حضور داشته است. همچنین اگر برای شما سوال است که چگونه صدای جیمز ارل جونز 91 ساله دقیقاً مشابه صدای دارث ویدر در 45 سال پیش است، باید گفت که برای ایجاد صدای دارث ویدر در سریال اوبی وان کنوبی، از تکنولوژی استفاده کرده و صدای جیمز ارل جونز را با صدای آرشیوی قدییمی وی ترکیب کنند تا صدای فعلی حاصل شود.

بیشتر بخوانید:

نیرو در اختیار لیا

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی در کنار لیا اسکای واکر جوان

لیا هیچ‌گاه یک جدای نبود. با این حال، ما در فیلم بازگشت جدای متوجه شدیم که او توسط لوک آموزش دیده و به طور کامل با نیرو آشنا شده است. اکنون سریال اوبی وان کنوبی ثابت می‌کند که لیا از کودکی چیزی همانند نیرو را در خود احساس می‌کرده است.

در قسمت سوم، ما لیا را مشاهده می‌کنیم که از اوبی وان می‌پرسد نیرو چگونه است؟ این سوال، بدین معنی است که لیا نیز برخی اوقات نیرو را درون خود احساس می‌کند اما مطمئن نیست که این به چه معنا است.

استورم تروپرهای ناکارآمد

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
استورم تروپرها در سریال اوبی وان کنوبی

استورم تروپرها سربازان بالا رده امپراطوری هستند که بارها در فیلم‌های مختلف، به نا کارآمدی آن‌ها اشاره شده است. یکی از حقایق پنهان سریال اوبی وان کنوبی نیز باری دیگر به این موضوع اشاره می‌کند. این بار گروهی از استورم تروپرها مستقیماً به اوبی وان کنوبی می‌گویند که آن‌ها حتما موفق به یافتن اوبی وان خواهند شد. این سکانس یک شوخی با ناکارآمد بودن آن‌ها است.

خطوط داستانی حذف شده

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
اوبی وان کنوبی در کنار استورم تروپرها

قسمت سوم سریال اوبی وان کنوبی از دو خط داستانی حذف شده رونمایی می‌کند. اولین مورد، رونمایی از برادر اوبی وان کنوبی است. تاکنون در هیچ مرجعی از وجود یک خواهد یا برادر بیولوژیکی برای اوبی وان کنوبی صحبت نشده بود. با این حال، جورج لوکاس در ابتدا قصد داشت تا اوبی وان کنوبی و اوون لارس را برادران گمشده یکدیگر معرفی کند که در ادامه این خط داستانی حذف شد.

در سکانسی دیگر، لیا از اوبی وان کنوبی می‌پرسد که آیا او پدر واقعی‌اش است؟ و اوبی وان نیز پاسخ می‌دهد که “کاش می‌تونستم بگم هستم.” این سکانس می‌تواند بدین منظور باشد که لیا کودک دوست داشتنی‌ای است و اوبی وان دوست دارد تا پدر او باشد و یا هرکسی پدر لیا باشد بهتر از آناکین است. با این حال، این سکانس می‌تواند به خط داستانی مثلث عشقی آناکین، اوبی وان و پدمه اشاره داشته باشد. درواقع در ابتدا قرار بود که اوبی وان و آناکین رقیب عشقی برای پدمه باشند اما این خط داستانی نیز در نهایت از نسخه نهایی حذف شد.

آموزش تیراندازی

ایستراگ ها و اشارات سریال Obi Wan Kenobi
لیا اسکای واکر به همراه سلاح بلستر در فیلم جنگ ستارگان: امیدی تازه

در سریال اوبی وان کنوبی، لیا کوچک میل زیادی به یادگیری شلیک با بلستر دارد. شاید این نکته مهمی به نظر نرسد اما یکی از رازهای سریال Obi Wan Kenobi است که داستان فیلم امیدی تازه را تغییر می‌دهد. در این فیلم بود که لیا با استفاده از بلستر لوک، نجات دهندگانش را نجات داد!

قسمت چهارم

ایستراگ ها و اشارات سریال اوبی وان کنوبی در رابطه با قسمت چهارم، هنگام انتشار این قسمت قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ایستراگ ها و اشارات سریال Obi-Wan Kenobi سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با ایستراگ ها و اشارات سریال Obi-Wan Kenobi

دستور 66 چیست؟

دستور 66 که به پروتکول 66 نیز مشهور است، دستوری است که توسط سیث به سربازان کلون داده شد و آن‌ها را خائنانی نامید که باید کشته شوند. سپس در بدن تمام آن‌ها نیز تراشه‌هایی کاشت که نتوانند از دستور سرپیچی کنند.

آیا لیا یک جدای است؟

لیا اسکای واکر، فرزند آناکین اسکای واکر یا دارث ویدر است. او یک جدای نیست اما با نیرو آشنا است و توسط برادرش، لوک اسکای واکر آموزش دیده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *