حقایق پنهان فیلم شانگی چی (Shang Chi) ؛ هر آنچه که باید بدانید !

Shang Chi بالاخره آمد و مملو از ارجاعات به کمیک های Marvel ، MCU و فرهنگ پاپ است. با نوشتار حقایق پنهان فیلم شانگی چی همراه فیگار بمانید.

آخرین فیلم فاز 4 در MCU ( دنیای سینمایی مارولبهترین فیلم های مارول 2022 و بهترین فیلم های مارول 2021 ) بالاخره از راه رسید. طرفداران و منتقدان به طور یکسان درباره این فصل جدید هیجان‌انگیز، Shang Chi و افسانه ده حلقه هیجان زده هستند. این فیلم ما را با شانگ چی (Simu Liu) و دوستش Katy (Awkwafina) آشنا می‌کند که با گذشته مرموز شانگ چی روبرو می‌شوند – یا به طور خاص، پدر خطرناک او Wenwu (تونی لیونگ) که ظاهراً صدها سال است که به عنوان یک شرور جاودانه ( حقایق پنهان فیلم Eternalsهر آنچه که درباره فیلم اترنالز باید بدانید در MCU عمل می‌کند. با نوشتار حقایق پنهان فیلم شانگی چی همراه فیگار بمانید.

حقایق پنهان فیلم شانگی چی (Shang Chi)

هر آنچه که باید بدانید !

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان فیلم شانگی چی خواهید خواند به شرح زیر است:

حقایق پنهان فیلم شانگی چی
حقایق پنهان فیلم شانگی چی

قدرت‌های ون‌وو از ده حلقه سرچشمه می‌گیرد، یک سلاح عرفانی که به او جاودانگی داده است، اما، متأسفانه، ممکن است او را از ذهنش بیرون کند – یا بدتر از آن، ممکن است او را مستعد تهدیدهای بزرگ‌تر کرده باشد.

در نوشتار حقایق پنهان فیلم Shang Chi تعدادی ارجاعات، و نکته‌های کمیک محور مارول در شانگ چی و افسانه ده حلقه را برای شما آورده‌ایم. با ما همراه بمانید.

خاستگاه حلقه ها

حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق شانگ چی

در طول فلاش بک مقدماتی، لی در صداگذاری توضیح می دهد که هیچ کس واقعاً نمی‌داند این ده حلقه از کجا آمده اند، اما برخی احتمالات را بررسی می‌کند – یکی از آنها این است که آنها از فضا آمده اند. این نکته در واقع در مورد کمیک ها صدق می‌کند، جایی که ده حلقه از یک نژاد بیگانه به نام Axonn-Karr آمده است.

تا لو

حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق پنهان شانگ چی

تا لو که در دهه 1980 معرفی شد، یک بعد جیبی برای خدایان چینی در کمیک های مارول بود که برای مدت کوتاهی توسط ثور برای علاقه‌مندان دنیای سینمایی مارول دراماتیک شده بود. از آن زمان، Ta Lo واقعاً به روشی مانند Asgard مورد استفاده قرار نگرفته است، بنابراین احتمالاً بسته به جایی که MCU می‌رود، شاهد تغییرات عمده‌ای در آینده خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

قدرت حلقه ها

حقایق فیلم Shang Chi
حقایق فیلم Shang Chi

در کمیک‌ها، حلقه‌ها چیزی شبیه به مجموعه‌ای از سنگ‌های بی‌نهایت کار می‌کردند که هر کدام قدرت یا توانایی خاصی داشتند. این مورد اینجا در MCU نیست. در واقع تعیین دقیق کاری که حلقه‌ها در فیلم شانگ چی انجام می‌دهند دشوار است، جدای از اینکه حاوی نوعی انرژی است که می‌توان آن را مهار کرد. همچنین به نظر می‌رسد که کسی که حلقه‌ها را در دست می‌کند جاودانه می‌شود، که ممکن است به این معنی باشد که خود شانگ چی اکنون جاودانه است.

ون وو

حقایق پنهان شانگ چی
حقایق پنهان شانگ چی

پدر شانگ چی یک شخصیت اصلی برای MCU است، اما دلیل بسیار خوبی دارد. در کمیک ها، شانگ چی پسر مردی به نام فو مانچو بود، شخصیت رمانی که بسیار نژادپرست شکل گرفته بود که توسط نویسنده ای بریتانیایی به نام ساکس رومر خلق شد. مارول مجوز او و دیگر شخصیت‌های رومر را در دهه 70 به دست آورد و شانگ چی را وادار کرد تا از شوق کونگ فو در فرهنگ پاپ آن زمان سود ببرد. از آن زمان، مارول به آرامی پیشینه و تاریخ شانگ چی را به روز کرد تا این ریشه های نژادپرستانه را حذف کند؛ اما Wenwu یک شخصیت بسیار بزرگ و منحصر به فردی است.

فیلم بردار

حقایق فیلم Shang Chi
حقایق فیلم Shang Chi

پخش کننده زنده در اتوبوس که از دعوای شانگ چی با سربازان ده حلقه فیلمبرداری می‌کند، همچنین مردی است که از اسپایدی در Spider-Man: Homecoming “خواسته‌ای داشت. ظاهراً او از نیویورک به سانفرانسیسکو نقل مکان کرده است، اما همچنان عاشق ابرقهرمانان است.

Death Dealer

حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی

شرور نقابدار و لال Death Dealer نیز یک شرور از مارول کامیکس است که در دهه 80 در استاد کونگ فو شماره 115 شروع کرد. در آنجا او یک مامور دوگانه با M16 بود که به شانگ چی خیانت کرد.

حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi

باشگاه مبارزه Xialing بر اساس سازمانی از کمیک هایی به همین نام است که یکی از زیرمجموعه های ده حلقه بود.

وونگ

حقایق پنهان فیلم شانگی چی
حقایق پنهان فیلم شانگی چی

وونگ چند لحظه مهم در فیلم دارد، اما معرفی او در کلوپ Golden Daggers در حال مبارزه با Aboination است. بعداً مشخص شد که هر دوی آنها نوعی زد و بند با هم دارند و آنها این کار را برای پول انجام می‌دهند، که به این معنی است که Aboming ممکن است در نهایت یک مرد وحشتناک نباشد.

موجودات تا لو

حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi

در داخل تا لو تعدادی از موجودات افسانه ای از جمله Huli Jing یا نسخه چینی روباه نه دم، شیرهای نگهبان یا سگ فو و لانگما یا اژدهایان اسب مانند را می‌بینیم. البته، محافظ بزرگ، یک اژدهای واقعی است.

لباس

حقایق پنهان فیلم شانگی چی, حقایق شانگ چی, حقایق پنهان شانگ چی, حقایق فیلم Shang Chi
حقایق پنهان فیلم شانگی چی

لباس فرم گرفته به مثابه یک اژدها در تن شانگ چی اشاره مستقیمی به طراحی او در کمیک دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق شانگ چی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *