خانه رویای کودکی عباس افتخاری ؛ خانه ای چوبی و متفاوت در قلب تهران

خانه رویای کودکی عباس افتخاری در تهران. خانه ای رویایی و متفاوت در قلب تهران. در ادامه مطلب عباس افتخاری خانه رویایی همراه فیگار باشید.

رویای کودکی نام خانه ای که در شمال شرق تهران واقع شده است. اسکلت این بنا تماما از چوب و LSF می باشد. مالک آن جناب آقای دکتر افتخاری بوده و طراحی این مکان نیز ذوق و سلیقه ایشان می باشد.

خانه رویای کودکی عباس افتخاری

خانه ای چوبی و متفاوت در قلب تهران

عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی
عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی

دکتر «عباس افتخاری» مالک و سازنده خوش فکر این خانه ۳ طبقه است و چون طرح و نقشه این بنای زیبا را از روی نقاشی‌های کودکی‌اش طراحی کرده، نام آن را «رویای کودکی» گذاشته است. عباس افتخاری رویای کودکی خود را چنین بیان کرد: «یک قطعه زمین پدری در محله حکیمیه داشتم که چند سالی بدون استفاده مانده بود. تصمیم گرفتم خانه‌ای شبیه رویاهای کودکی‌ام بسازم.

بیشتر بخوانید:

یعنی یک کلبه چوبی که شیروانی داشته باشد، جوی آبی پر از ماهی و قورباغه از کنارش بگذرد و حتی بالایش هم کلاغ داشته باشد. این بود که طرح اولیه را کشیدم و با چند نفر از دوستانم در کارگاهی در جاجرود مشغول به کار شدیم و در عرض ۳ ماه همه خانه را به شکل ۷۲ قطعه چوبی ساختیم و به زمین پدری آوردیم و در عرض ۳ روز با پیچ و مهره قطعات را سوار کردیم.» این مبتکر ادامه می‌دهد: خانه جوری ساخته شده که در عین راحت بودن، عمر مفید بالایی دارد و به این زودی‌ها خراب نشود. بنابرنتیجه آزمایش‌ها و تست‌های مختلف این خانه می‌تواند دست‌کم ۳۵۰ سال عمر مفید داشته باشد.

خانه رویای کودکی عباس افتخاری

عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی
عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی

خانه رویای کودکی عباس افتخاری، با ۳۵۰ متر زیربنا، یک دفتر کار، ۲ اتاق خواب، آشپزخانه و یک کتابخانه بزرگ دارد که سقفش با ریموت کنترل کنار می‌رود تا لذت کتابخوانی زیر آسمان شهر را به ساکنانش هدیه دهد. همچنین یکی از محاسن این بنای زیبا این است که یک شبه می‌شود همه قطعات را باز کرد و پشت وانت گذاشت و هر جای دیگر روی هم سوارش کرد.

این سازنده خوش‌فکر که در ساخت این کلبه چوبی از تلفیق هنر و معماری به زیبایی بهره برده، دراین‌باره می‌گوید: «می‌خواستیم خانه‌ای بسازیم که اگر قرار شد روزی به جایی دیگر برویم، بتوانیم آن را با خودمان ببریم یعنی جوری باشد که خانه و زندگی‌مان را یک‌جا بار کنیم و جای دیگر، آن را سرهم کنیم.»

خانه رویای کودکی عباس افتخاری

عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی
عباس افتخاری خانه رویایی, عباس افتخاری رویای کودکی

بنای رویایی محله حکیمیه با وجودی که از چوب ساخته شده، اما ضد آب، ضد آتش، ضدحشره است و مقاومت بالایی در برابر زلزله و طوفان دارد. افتخاری که دکترای طراحی صنعتی دارد، دراین‌باره می‌گوید: «چوب‌های خانه روی یک سری فریم‌های فلزی سوار شده و بین رده‌های مختلف دیوارچوبی عایق قرار داده شده است. غیر از این‌ها به خاطر انعطاف‌پذیر بودن و مقاومت چوب، توفان‌هایی با شدت ١٢٠ کیلومتر در ساعت و زلزله با شدت حدود ٧ ریشتر را طاقت می‌آورد.»

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خانه رویای کودکی عباس افتخاری  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *