بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول ؛ به همراه بهترین فیلم آن‌ها

با اعلام تمام فیلم‌های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول، اکنون می‌توانیم لیستی از بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول داشته باشیم.

در کمیک کان 2022، تاریخ انتشار فیلم های جدید مارول تا سال 2025 اعلام شد. اکنون از تمامی پروژه‌های فاز پنجم مارول با خبر هستیم. این فاز با فیلم مرد مورچه‌ای و واست: کوانتومنیا آغاز شده و با فیلم تاندربولتز به پایان خواهد رسید.

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

به همراه معرفی بهترین فیلم آن‌ها

شما می‌توانید فهرست بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارولدر پشت صحنه تمامی این فیلم‌ها، کارگردانان مختلفی مشغول به کار هستند. کارگردانانی که برخی سال‌ها با مارول همکاری داشته‌اند و برخی دیگر برای اولین بار فیلمی برای مارول خواهند ساخت. اما وجه اشتراک تمام آن‌ها این است که حداقل یک فیلم شناخته شده خواهند داشت.

به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین کارگردان های فاز 5 دنیای سینمایی مارول به همراه یکی از بهترین فیلم‌های آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد. تا پایان این نوشتار با فیگار همراه باشید.

پیتون رید – آن را روشن کنید (Peyton Reed – Bring It On)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

همانطور که در مقدمه نیز ذکر کردیم، فاز پنجم دنیای سینمایی مارول با فیلم مرد مورچه‌ای: کوانتومنیا آغاز خواهد شد. این فیلم با وجود عنوان عجیبش، می‌تواند تاریک‌ترین اثر این سه‌گانه باشد. این می‌تواند یک کمدی جذاب دیگر باشد که با ورود کانگ فاتح، سویی تاریک‌تر را دنبال کند.

پیتون رید که دو فیلم قبلی مرد مورچه‌ای را ساخته بود، به عنوان یکی از بهترین کارگردان های فاز 5 دنیای سینمایی مارول برای قسمت سوم نیز با خواهد گشت. او کارگردان خوبی است که چندین کمدی بینظیر را در کارنامه‌اش دارد. با این حال، می‌توانیم فیلم Bring It On یا آن را روشن کنید را به عنوان بهترین اثر او بنامیم.

بیشتر بخوانید:

نیا داکوستا – کندی‌من (Nia DaCosta – Candyman)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

کاپیتان مارول برای ادامه ماجراجویی انفرادی خود از فاز سوم، در فاز پنج باز خواهد گشت. در فیلم The Marvels، کارول دنورز با کاملا خان و مونیکا رمبو که به تازگی به قدرت‌هایشان دست یافته‌اند همکاری خواهد کرد. این دنباله قرار است توسط نیا داکوستا ساخته شود. این دومین فیلم پرمخاطب این کارگردان پس از ریبوت فیلم کندی‌من است.

ریبوت فیلم کندی‌من، داستان و وقایع آن را گسترش داد. فیلمنامه آن تمام ویژگی‌های مثبت فیلم اصلی را حفظ، و ویژگی‌های منفی آن را حذف کرده بود. همچنین داکوستا تمام هیجانات مورد نیاز در ژانر اسلکر ماوراءالطبیعه غرق در خون را برآورده کرد. پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا شاهد یک اکشن ابرقهرمانی عالی در فیلم The Marvels ببینیم.

بیشتر بخوانید:

جیک شرایر – روبات و فرانک (Jake Schreier – Robot & Frank)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز پنجم MCU

جیک شرایر یکی دیگر از بهترین کارگردان های فاز پنجم MCU است که برای کارگردانی فیلم تاندربولتز معرفی شد. تاندربولتز یک تیم متشکل از ابرشرورانی است که اصلاح شده‌اند. درواقع تاندربولتز پاسخ مارول به فیلم‌های جوخه انتحاری دی‌سی است.

متاسفانه ویلیام هرت اخیراً درگذشت و امکان حضور در این فیلم را ندارد. با این حال ما انتظار داریم که تقریباً تمام شخصیت‌های اصلی معرفی شده در دنیای سینمایی مارول، بخشی از تاندربولتز باشند. این افراد شامل یلنا بلووا، جان واکر، گوست و ابومینشن می‌شوند.

روبات و فرانک، یکی از بهترین آثار جیک شرایر است. داستان این فیلم در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد. فرانک یک دزد سابق جواهرات است که پسرش یک روبات پیشخدمت به او هدیه می‌دهد. فرانک نیز با روبات ارتباط گرفته و بی‌درنگ آن را برای یک دزدی به خدمت می‌گیرد. فیلم روبات و فرانک یک فیلم عملی تخیلی عالی است به همان اندازه که در رابطه با یک روبات دزد است، به مقوله پیری و تنهایی نیز می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

جولیوس اونا – لوس (Julius Onah – Luce)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز 5 دنیای سینمایی مارول

جولیوس اونا یکی دیگر از بهترین کارگردان های فاز 5 MCU است که برای کارگردانی فیلم Captain America: New World Order با بازی آنتونی مکی انتخاب شده است. پس از پایان رضایت بخش سریال فالکون و سرباز زمستان، فیلم Captain America: New World Order داستان سم ویلسون به عنوان کاپیتان آمریکای جدید را روایت خواهد کرد.

جولیوس اونا پیش از این، فیلم شخصیت محور لوس را براساس نمایشنامه‌ای به همین نام کارگردانی کرده بود. نائومی واتس و تیم راث در این فیلم نقش یک زوج را ایفا می‌کنند. رابطه آن‌ها زمانی که معلم پسرخوانده‌شان یک مقاله را با که از خشونت به عنوان وسیه‌ای برای حل مشکلات معرفی می‌کند، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این فیلم مضامین بسیار پیچیده و قابل تاملی را مورد بررسی قرار می‌دهد که می‌توانند نقش مهمی در فیلم کاپیتان آمریکا: نظم جهانی جدید داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بسام طارق – این پرندگان راه می‌روند (Bassam Tariq – These Birds Walk)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

مارول سرانجام تاریخ انتشار ریبوت فیلم Blade با بازی ماهرشالا علی در نقش قاتل خون آشام‌ها را اعلام کرد. فیلم بلید می‌تواند اولین فیلم با درجه سنی بزرگسال در دنیای سینمایی مارول باشد که سال آینده در سینماها اکران خواهد شد. یکی دیگر از بهترین کارگردان های فاز 5 MCU به نام بسام طارق نیز وظیفه کارگردانی فیلم بلید را برعهده دارد.

بسام طارق حرفه فیلمسازی را به عنوان یک مستندساز با مستند تحسین شده This Birds Walk به کارگردانی عمر مالیک آغاز کرد. این مستند داستان پسری به نام عمر را در پاکستان روایت می‌کند که از خانه و خانواده‌اش فرار می‌کند تا بتواند از حکومت طالبان در اما بماند.

بیشتر بخوانید:

جیمز گان – نگهبانان کهکشان (James Gunn – Guardians Of The Galaxy)

بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول
بهترین کارگردان های فاز 5 MCU

جیمز گان تنها کارگردان در لیست بهترین کارگردان های فاز پنجم MCU است که بهترین فیلم پیشین او نیز بخشی از دنیای سینمایی مارول است. پس از اخراج جیمز گان توسط ماورل، او در دس‌سی جذب شد تا فیلم جوخه انتحاری سال 2021 را بسازد. با این وجود، مارول خیلی زود دوباره جیمز گان را استخدام کرد تا با فیلم نگهبانان کهکشان 3، حماسه نگهبانان کهکشان را در دنیای سینمایی مارول به پایان برساند.

سومین فیلم نگهبانان کهکشان امیدوار کننده به نظر می‌رسد. با این حال، او تاکنون نتوانسته است فیلمی به خوبی اولین قسمت نگهبانان کهکشان بسازد. یک ماجراجویی کمدی و هیجان انگیز بین کهکشان، در کنار فیلمنامه قدرتمند چیزی بود که قسمت اول را بسیار خاص می‌کند. اکنون باید دید که جیمز گان چگونه فیلم سوم و آخر نگهبانان کهکشان را خواهد ساخت و آیا می‌تواند با فیلم اول رقابت کند؟

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کارگردان های فاز پنجم دنیای سینمایی مارول

کارگردان فیلم بلید 2023 کیست؟

بسام طارق که کار خود را به عنوان یک مستند ساز آغاز کرد، وظیفه کارگردانی ریبوت فیلم بلید در سال 2023 را برعهده خواهد داشت.

بهترین فیلم جیمز گان کدام است؟


قسمت اول فیلم نگهبانان کهکشان در سال 2014، اغلب به عنوان بهترین فیلم کارنامه جیمز گان شناخته می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *