بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول ؛ از کریستین بیل تا هیلی استنفیلد

انتخاب بازیگر برای یک نقش کمیک بوکی، بسیار دشوار و پر از ریسک است. در ادامه نیز قصد داریم به بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

تاکنون بازیگران بزرگ زیادی در دنیای سینمایی مارول به ایفای نقش پرداخته‌اند. برخی از آن‌ها همچنان به نقش خود ادامه می‌دهند و برخی دیگر نیز کارشان با مارول تمام شده است. اما فاز چهارم مارول، با معرفی شخصیت‌های جدید، بازیگران جدیدی را نیز معرفی کرد.

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول

از کریستین بیل تا هیلی استنفیلد

شما می‌توانید فهرست بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول

لازم به ذکر است که در این لیست قصد نداریم صرفاً‌ به بهترین بازیگران فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بپردازیم. قصد اصلی ما، بررسی بهترین انتخاب‌ها برای بازیگران است.


برای مثال شاید بندیکت کامبربچ سال‌ها نقش خود را در مارول به خوبی بازی کرده باشد اما او در فاز سوم معرفی شد. پس بخشی از لیست بهترین بازیگران فاز چهارم دنیای سینمایی مارول در سای فیگار نخواهد بود.

وایت راسل در نقش جان واکر/ مامور آمریکا (Wyatt Russell)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول

جان واکر در سریال والکون و سرباز زمستان، شخصیتی بود که همه دوست داشتند از آن متنفر باشند. با این حال، وایت راسل کاری کرد که یک خس بین دلسوزی و نفرت به این شخصیت برای ما به وجود آید.  اقدامات او در طول این سریال، او را به طور همزمان شخصیتی پوچ اما با قلبی نسبتاً مهربان نمایش داد.

جان واکر انتخاب ایالات متحده به عنوان کاپیتان آمریکا است. همینجا تضاد شخصیتی بسیار زیادی استیو راجرز و جان مشخص می‌شود. وایت راسل مخاطبان را از جان واکر متنفر کرد اما همزمان بعد دیگری از این شخصیت را به نمایش گذاشت که او را آدم بهتری به نمایش می‌گذاشت.

بیشتر بخوانید:

هیلی استنفیلد در نقش کیت بیشاپ (Hailee Steinfeld)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
هیلی استفیلد در نقش کیت بیشاپ در سریال هاکای

کیت بیشاپ یک دانشجوی ساده لوح، یک کماندار ماهر و البته طرفدار شماره یک هاکای بود. همین باعث هاکای جان کیت را در کودکی و در زمان وقایع فیلم انتقام جویان 2012 نجات داد. همین مسئله کیت را شیفته هاکای و البته کمانداری می‌کرد.

کیت تا جایی پیش رفت تا شخصاً تبدیل به شاگرد هاکای، و یک ابرقهرمان جدید شد. هیلی استنفیلد به خوبی تعامل کیت و کلینت بارتون را به مخاطبان نشان داد. او کاری کرد که ما باور کنیم کیت یک دختر آماتور است که پتانسیل تبدیل شدن به ابرقهرمانی جدید را دارد.

بیشتر بخوانید:

فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا (Florence Pugh)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
فلورنس پیو در نقش یلنا بلووا در فیلم بیوه سیاه

فلورنس پیو از فیلم‌های درام گرفته تا ترسناک، در سال‌های اخیر در آثار زیادی درخشیده است. فیلم بیوه سیاه نیز او را وارد دنیای سینمایی مارول کرد. او در فیلم بیوه سیاه به عنوان خواهر ناتنی کوچکتر ناتاشا رومانوف و یک بیوه سیاه جدید معرفی می‌شود. فلورنس پیو نیز در این فیلم درخشیده و نام خود را وارد لیست بهترین بازیگران فاز چهارم MCU می‌کند.

یلنا در یکی از احساسی‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول معرفی شد و فلورنس پیو به خوبی از پس آن بر آمد. حس خواهرانه ناتاشا و یلنا، چیزی بود که حتی تا سریال هاکای نیز ادامه داشت. بدین صورت،‌ یلنا تبدیل به شخصیت مهمی در دنیای مارول شد که فلورنس پیو همواره به ایفای این نقش خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید:

سیمو لیو در نقش شانگ چی (Simu Liu)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول

یکی از معدود فیلم‌های فاز چهارم مارول که دنباله یا اسپین آف آثار قبلی نیست، شانگ چی بود. فیلمی که در ابتدا انتظار نمی‌رفت موفقیت بزرگی داشته باشد اما تصور مخاطبان اشتباه بود. این فیلم علاوه بر موفقیت در کارگردانی، یکی از بهترین بازیگران فاز چهارم MCU را معرفی کرد.

سیمو لیو در این فیلم نقش شانگ چی، شخصیت اصلی داستان را ایفا می‌کند. نحوه برقراری ارتباط سیمو لیو و دیگر بازیگران سریال، بسیار جذاب بود و به سادگی او را تبدیل به بازیگر مهمی در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول کرد.

بیشتر بخوانید:

کارل لومبلی در نقش آیزایا بردلی (Carl Lumbly)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
کارل لومبلی در نقش آیزایا بردلی

برای تبدیل شدن به کاپیتان آمریکای بعدی به چه چیزی نیاز است؟ سریال فالکون و سرباز زمستان کاملاً به این موارد می‌پردازد. بخشی از ماجراجویی سم برای تبدیل شدن به کاپیتان آمریکای جدید دنیای سینمایی مارول، مربوط به شخصیت آیزیا بردلی می‌شود.

آیزیا بردلی یکی از اولین سوژه‌های برنامه جدید ابرسرباز بود که با شکست مواجه شد. اکنون آیزیا پیرمردی شکسته است. اگرچه او حضور کمرنگی در داستان دارد، اما دیالوگ‌هایش بسیار تاثیر گذار بوده و کارل لومبلی را نیز تبدیل به یکی از بهترین بازیگران فاز چهارم MCU می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ریچارد ای. گرانت در نقش لوکی کلاسیک (Richard E. Grant)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
ریچارد ای. گرانت در نقش لوکی کلاسیک

در حالی که ریچارد ای. گرانت تنها در یک قسمت از سریال لوکی حاضر می‌شود، اما حضور او بسیار جذاب است. او نقش یکی از چندین نسخه لوکی را بازی می‌کند که آن را با عنوان لوکی کلاسیک نام می‌بریم. ریچارد گرانت  در این سریال با لباس لوکی در کمیک‌های عصر نقره‌ای دیده می‌شود.

مونولوگ زیبای او که با جزئیات وقایع پس از مواجهه شدندش با تایتان دیوانه را شرح می‌دهد، چنان چدی است که مخاطبان فراموش می‌کنند او یک لباس با شاخ‌هایی به اندازه گاو کوهستانی بر تن دارد. به طور کلی عملکرد گرنت در دنیای سینمایی مارول، بسیار جای تحسین دارد.

بیشتر بخوانید:

جاناتان میجرز در نقش کانگ فاتح (Johnathan Majors)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
جاناتان میجرز در نقش کانگ فاتح در قسمت پایانی سریال لوکی

تاکنون مخاطبان تنها یک نسخه از شخصیت بزرگ کانگ فاتح را در دنیای سینمایی مارول دیده‌اند. با این حال، حضور کوتاه جاناتان میجرز در قسمت پایانی سریال لوکی، شخصیت کانگ فاتح را به خوبی به مخاطبان معرفی کرد.

درحالی که هنوز مشخص نیست فیلم بعدی مرد مورچه‌ای و البته فیلم انتقام جویان: سلسله کانگ این شخصیت را به چه صورت به نمایش خواخهند گذاشت، اما اکنون با نسخه‌ای متفاوت از او آشنا شدیم. تماشاگران نیز هیجان زده‌اند تا باری دیگر جاناتان میجرز را در نقش کانگ فاتح ببینند.

بیشتر بخوانید:

ایمان ولانی در نقش کمالا خان/میس مارول (Iman Vellani)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
کاملا خان درحال استفاده از قدرت‌هایش در قسمت سوم سریال میس مارول

سریال میس مارول به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین موفقیت‌های فاز چهارم مارول شد. یکی از دلایل این اتفاق نیز حضور شخص ایمان ولانی در نقش میس مارول بود. میس مارول دختری 16 ساله و پاکستی است که به شدت در دنیای فانتزی ابرقهرمانان غرق شده و در نهایت نیز خودش تبدیل به یک ابرقهرمان می‌شود. ایمان ولانی به طرز شگفت انگیزی ذهن آشفته و شلوغ کاملا را به نمایش می‌گذارد.

می‌توانیم اینطور برداشت کنیم که ایمان ولانی در نقش کاملا خان کاملاً فرو رفته بود. این باعث شد که سریال میس مارول با وجود ضعف‌های فراوان، بتواند اثر قابل توجهی شود.

بیشتر بخوانید:

اسکار آیزاک در نقش مون نایت (Oscar Issac)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
اسکار آیزاک در نقش استیون گرنت در قسمت اول سریال شوالیه ماه

سریال مون نایت یکی از بهترین آثار فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بود و بدون شک، حداقل نیمی از این موفقیت مدیون اسکار آیزاک است. این سریال داستان مردی به نام مارک اسپکتور را روایت می‌کند که دچار اختلال چند شخصیتی بوده و دو فرد دیگر با نام‌های استیون گرنت و جیک لاکلی بخشی از وجود او هستند.

اسکار آیزاک یکی از بهترین بازیگران فاز 4 MCU است و طوری نقش مارک، استیون و جیک را متفاوت از یکدیگر ایفا می‌کند که مخاطب کاملاً باور کند که این سه بازیگر مختلف هرکدام از این شخصیت‌ها را بازی کرده‌اند. هنر آیزاک زمانی جذاب‌تر می‌شود که حتی طرز نگاه کردن او، باعث می‌شود بتوانیم تفاوت مارک و استیون را از یکدیگر تشخیص دهیم و نیازی به دیالوگ با لهجه‌های متفاوت نباشد.

بیشتر بخوانید:

کریستین بیل در نقش گور قصاب خدایان (Christian Bale)

بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول
کریستین بیل در نقش گور در فیلم ثور: عشق و رعد

ما در فیگار به نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder پرداختیم. در همین نقد، مهم‌ترین ویژگی مثبت فیلم را حضور شخص کریستین بیل شمردیم. گور قصاب خدایان، همانند نامش خدایان را قصابی می‌کند. هنگامی که خدایان به فرزند و خانواده‌اش کمک نکردند،‌ او تصمیم به قتل عام تمام آن‌ها گرفت.

به تصویر کشیدن چنین شخصیتی، بسیار دشوار است. گور نه یک شرور صرف، بلکه یک شخصیت خاکستری با انگیزه‌های پلید است. کریستین بیل نیز این نقش را به خوبی ایفا کرده و حتی می‌تواند کاملاً حس ترس از شخصیت گور را به مخاطبان القاء کند. اگر گور زمان بیشتری را در فیلم ثور حضور داشت، احتمالاً کریستین بیل حتی از چیزی که مشاهده کردیم نیز بهتر به اعماق این شخصیت سفر می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین بازیگران فاز 4 دنیای سینمایی مارول

اسکار آیزاک بازیگر چه نقشی در مارول است؟

اسکار آیزاک بازیگر نقش مارک اسپکتور، استیون گرنت، جیک لاکلی و به طور کلی شوالیه ماه در سریال مون نایت است.

بازیگر نقش گور کیست؟

کریستین بیل بازیگر نقش شخصیت گور در فیلم ثور: عشق و رعد است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *