تاریخ انتشار سریال های جدید مارول ؛ مورد انتظارترین آثار تلوزیونی مارول را بشناسید

مارول برنامه‌های بسیار هیجان انگیزی برای بخش تلوزیونی دارد. با فیگار همراه باشید تا به تاریخ انتشار سریال های جدید مارول در سال‌های آینده بپردازیم.

در سال 2019 و هنگام راه‌اندازی سرویس دیزنی پلاس، مارول نیز از برنامه‌های آینده خود پرده برداری کرد و خبر از ساخت چندین سریال را داد. در اوایل سال 2021، سریال وانداویژن از دیزنی پلاس منتشر شد و سپس پنج سریال دیگر در همان سال منتشر شدند. اما این تنها آغازی بود برای گسترش دنیای سینمایی مارول در تلوزیون.

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول

مورد انتظارترین آثار تلوزیونی مارول را بشناسید

شما می‌توانید فهرست تاریخ انتشار سریال های جدید مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول

در ابتدا تصور می‌شد که سریال‌های مارول، کمی محتوای اضافی باشند که خلاء داستانی بین فیلم‌ها را پر می‌کنند و یا به شخصیت‌های فرعی‌تر اجازه می‌دهند تا شخصیت اصلی یک داستان باشند. اما طولی نکشید که متوجه شدیم اکثر سریال‌های مارول در دیزنی پلاس، به اندازه فیلم‌های سینمایی در خط زمانی مارول اهمیت دارند.

کوین فایگی در مراسم کامیک کان سن دیگو 2022، برنامه‌های مارول در چند سال آینده را به طرفداران اعلام کرد. پس از این برنامه ما لیستی از تاریخ انتشار فیلم های جدید مارول از 2022 تا 2025 را تهیه کردیم. اما اکنون زمان آن رسیده است تا با بررسی مورد انتظارترین سریال های مارول نگاهی به بخش تلوزیونی مارول در سال‌های پیش رو بیاندازیم. با فیگار همراه باشید.

سال 2022

سال سال 2022 پایان فاز چهارم مارول باشد اما همچنان برخی از جدیدترین سریال های مارول در همین سال منتشر خواهند شد. پس با فیگار همراه باشید تا به تاریخ انتشار سریال های مارول 2022 بپردازیم.

I Am Groot (19 مرداد 1401)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2022

سریال I Am Groot یک سریال انیمیشنی کوتاه است. این سریال داستان بیبی گروت را در فاصله بین قسمت اول و دوم نگهبانان کهکشان روایت می‌کند. در این برهه زمانی، گروت که تازه از مرگ بازگشته بود، همچنان در دوران کودکی خود به سر می‌برد و درحال رشد بود.

این انیمیشن در پنج اپیزود کوتاه منتشر خواهد شد به طوری که پس از اتمام انتشار، جمعاً به اندازه یک انیمیشن بلند شود.

بیشتر بخوانید:

She-Hulk (26 مرداد 1401)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2022

پس از سریال اختصاصی گروت که بیشتر یک مجموعه سرگرم کننده است، نوبت به شی‌هالک می‌رسد. این سریال داستان جنیفر والترز، دختر عموی بروس بنر را روایت می‌کند که تبدیل به یک ابرقهرمان همانند هالک می‌شود.

طبق کمیک‌های مارول، جنیفر و بروس از کودکی همانند خواهر و برادر بزرگ شدند اما در دوران تحصیلات، از یکدیگر دور شدند. پس از سال‌ها که جنیفر تبدیل به یک وکیل خوب شده است، طی یک حادثه، او مجبور می‌شود تا از بروس بنر خون دریافت کند. این انتقال خون باعث می‌شود تا جنیفر نیز تبدیل به نسخه‌ای از هالک شود. همچنین او یکی از قوی‌ترین و بهترین ابرقهرمانان زن مارول است.

بیشتر بخوانید:

سال 2023

سال 2023 آغازگر فاز پنجم دنیای سینمایی مارول است. این فاز با فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومنیا آغاز می‌شود اما سریال‌های مورد انتظار بسیار زیادی در این سال منتشر می‌شوند. پس در ادامه به تاریخ انتشار سریال های مارول 2023 خواهیم پرداخت.

What If فصل 2 (زمستان 1401/ بهار 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, سریال های جدید دنیای سینمایی مارول

سریال وات ایف یا چه می‌شد اگر،  یکی از بهترین و محبوب‌ترین سریال‌های مارول در سال 2021 بود. هر قسمت از این سریال داستانی منحصر به فرد داشته و یک روایت از جهان‌های موازی متفاوت است. البته که اپیزود پایانی، تمامی داستان‌های فصل اول را به یکدیکر متصل کرد.

فصل اول سریال وات ایف تمرکز ویژه‌ای بر وقایع کتاب اول دنیای سینمایی مارول داشت. اما طبق گفته سازندگان، فصل دوم این سریال بر وقایع فاز چهارم مارول تمرکز خواهد داشت. همچنین تاریخ انتشار آن از زمان نامشخصی در سال 2022 به اوایل سال 2023 انتقال یافته است.

بیشتر بخوانید:

Secret Invasion (زمستان 1401/ بهار 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2023

سریال تهاجم مخفی اولین اثر سریالی در فاز پنجم، و اولین باری است که نیک فیوری تبدیل به شخصیت اصلی یک اثر در دنیای سینمایی مارول می‌شود. این سریال براساس یکی از بهترین کمیک های مارول تاریخ به همین نام ساخته شده است.

داستان تهاجم مخفی در رابطه با اسکرال‌هایی است که به صورت مخفیانه خود را جای افراد مشهور دنیا گذاشته‌اند. آن‌ها با تغییر شکل، دست به چنین اقدامی زده‌اند و این بار نیک فیوری باید با آن‌ها مقابله کند. البته که در این بین، اسکرال‌های دیگری نیز از جمله تالوس وجود دارند که به فیوری کمک می‌کنند.

ما برای اولین بار در سریال های جدید دنیای سینمایی مارول شاهد یک نیک فیوری مسن‌تر با ریش بلند و سفید، و البته بدون چشم ‌بند مشهورش هستیم همچنین بن مندلسون، ولیویا کولمن و امیلیا کلارک نیز جزو دیگر بازیگران این سریال محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

Echo (تابستان 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, جدیدترین سریال های مارول

اکو یکی دیگر از , سریال های آینده مارول است. پس از وقایع سریال هاکای، رسماً اعلام شد که شخصیت اکو یک اسپین آف اختصاصی خواهد داشت. هچنین در نهایت مشخص شد که دردویل و کینگ پین به ترتیب با ایفای نقش چارلی کاکس و وینسنت دن آفریو در این سریال حضور خواهند داشت.

وجود این دو شخصیت‌ که پیش‌تر در سریال دردویل محصور نتفلکیس در کنار هم حضور داشتند،‌ باعث شده است تا سریال اکو جزو مورد انتظارترین سریال های مارول باشد.

بیشتر بخوانید:

Loki فصل 2 (تابستان 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, سریال جدید مارول

سکانس از پس از تیتراژ سریال لوکی، رسماً ساخت فصل دوم آن را مشخص کرد. این سریال برای اولین بار مفهوم جهان‌های موازی مارول را به طور کامل برای مخاطبان تلوزیون شرح داد. می‌توان سریال لوکی را آغاز داستان‌های مربوط به چند جهانی در دنیای سینمایی مارول دانست.

شاید فصل دوم لوکی یک سریال جدید مارول نباشد، اما همچنان جزو بهترین‌ها است. تام هیدلستون، سوفیا دی مارتینو و اوون ویلسون به ترتیب در نقش‌های لوکی، سیلوی و موبیوس به این فیلم باز خواهند گشت. فصل دوم این سریال برای پخش در تابستان سال 1402 برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

Ironheart (پاییز 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2023

آیررن هارت یا قلب آهنی، داستان دختری است که با مهندسی معکوس زره تونی استارک، نسخه خود را از زره آهنی مشهور او ساخت. لازم به ذکر است که این شخصیت در ابتدا در فیلم پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه حاضر شده و سپس به سریال اختصاصی‌اش خواهد رسید. ما به این مورد در تحلیل تریلر اول فیلم Black Panther Wakanda For Ever پرداختیم.

بیشتر بخوانید:

X-Men ’97 (پاییز 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, مورد انتظارترین سریال های مارول

سریال مردان ایکس 97، دنباله انیمیشن سریالی مردان ایکس در دهه 1990 میلادی است. این سریال که محبوببیت بسیار زیادی داشت، در دو فصل منتشر شده و به اتمام رسید. اما درحال حاضر، مارول قصد دارید تا این سریال را احیا کند.

لازم به ذکر است که دیزنی در سال 2019 کمپانی فاکس را خرید و حق اقتباس تمام شخصیت‌های جهش‌یافته و مردان ایکس را به دست آورد. بدین صورت، اکنون مردان ایکس می‌توانند بخشی از دنیای سینمایی مارول باشند.

درحال حاضر خبری از یک پروژه اختصاصی از مردان ایکس در دنیای سینمایی مارول نیست. با این حال، مارول درحال ساخت این سریال انیمیشنی است که هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد. هرچند که با وجود جهان‌های موازی، این سریال نیز می‌تواند در ادامه به دنیای سینمایی مارول مرتبط شود.

بیشتر بخوانید:

Agatha: Coven of Chaos (زمستان 1402)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, جدیدترین سریال های مارول

آگاتا هارکنس شخصیت بسیار مهمی در سریال وانداویژن بود. او نقش شخصیت منفی سریال را ایفا می‌کرد که در نهایت واندا موفق به شکست او شد. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود و اسرار بسیار زیادی از آگاتا هارکنس همچنان بی‌پاسخ مانده است.

سریال آگاتا هارکنس در زمستان سال 1402 در دیزنی پلاس منتشر خواهد شد. این سریال می‌تواند اطلاعات بسیار بیشتری از تاریخچه و حتی آینده این شخصیت را فاش کند. همچنین می‌تواند راه را برای فیلم‌ها و سریال های آینده مارول از جمله اثر احتمالی اختصاصی اسکارلت ویچ باز کند.

بیشتر بخوانید:

سال 2024

سال 2024 زمان بسیار مهمی برای طرفداران مارول است. این سال پرونده فاز چهارم را بسته و سپس به آثار فاز پنجم را آغاز می‌کند. همچنین یکی از مهم‌ترین سریال‌های مارول-نتفلیکس (ترتیب دیدن سریال های مارول نتفلیکس)، دردویل، باری دیگر در دیزنی پلاس احیا می‌شود. پس در ادامه با فیگار باشید تا به تاریخ انتشار سریال های مارول 2024 بپردازیم.

Daredevil Born Again (بهار 1403)

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2024

Daredevil Born Again نام یکی از بهترین کمیک های مارول تاریخ است. اکنون به نظر می‌رسد که این عناون، برای فصل چهارم سریال دردویل انتخاب شده است.

دردویل یا بی‌باک محبوب‌ترین سریال مارول بود که توسط نتفلیکس ساخته می‌شد. هنگامی که همکاری مارول و نتفلیکس به پایان رسید،‌ این سریال نیز پس از سه فصل کنسل شد. اما در سال 2021، شخصیت دردویل در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست و شخصیت کینگ پین در سریال هاکای حضور یافت.

درحال حاضر ساخت یک سریال جدید از دردویل با عنوان Daredevil Born Again در بهار 1403 رسماً تایید شده است. با وجود بازگشت چارلی کاکس و وینسنت دن آفریو به نقش‌هایشان در این سریال، همچنان مشخص نیست که این یک ریبوت است و یا یک دنباله. همچنین لازم به ذکر است که فصل اول این سریال در 18 اپیزود ساخته خواهد شد که بین سریال‌های دیزنی پلاس بسیار استثنایی است.

بیشتر بخوانید:

Spider-Man: Freshman Year

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, سریال جدید مارول

Spider-Man: Freshman Year یک سریال انیمیشنی براساس مرد عنکبوتی است که در تاریخ نامشخصی از سال 2024 منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که با توجه به مشاهدات، بخشی از دنیای سینمایی مارول نخواهد بود. این بدین معناست که برخلاف تصور اولیه، داستان این سریال در رابطه با گذشته مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول با بازی تام هالند نخواهد بود.

داستان این انیمیشن در رابطه با نسخه جدیدی از مرد عنکبوتی است که به جای تونی استارک، نورمن آزبورن به سراغ او آمده است. همچنین شخصیت‌هایی نظیر دکتر استرنج، دردویل، دکتر اختاپوس و گرین گابلین نیز در این سریال حضور خواهند داشت. لازم به ذکر است که تام هالند صداپیشگی مرد عنکبوتی را در این انیمیشن بر عهده ندارد.

بیشتر بخوانید:

Marvel Zombies

تاریخ انتشار سریال های جدید مارول
تاریخ انتشار سریال های جدید مارول, تاریخ انتشار سریال های مارول 2024

زامبی‌های مارول یک اپیزود از سریال وات ایف بود. اما خیلی زود، مارول اعلام کرد که سریالی با عنوان زامبی‌های مارول خواهد ساخت. این سریال قرار است داستان این اپیزود از سریال وات ایف را ادامه در قالب یک داستان کامل روایت کند.

سریال زامبی‌های مارول همچنان به صورت انیمیشنی ادامه خواهد یافت. نکته قابل توجه این است که این انیمیشن، اولین اثر دیزنی با درجه سنی بزرگسال خواهد بود. رسماً اعلام شده است که سریال زامبی‌های مارول با درجه سنی TV-MA که تقریباً با R در سینما برابر است منتشر خواهد شد. این  می‌تواند اولین گام برای ساخت آثار بزرگسال دیگر از جمله ددپول 3 باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار تاریخ انتشار سریال های جدید مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با تاریخ انتشار سریال های جدید مارول

داستان سریال Marvel Zombies درباره چیست؟

این سریال داستان اپیزود پنجم فصل اول سریال وات ایف را در یک داستان کامل روایت خواهد کرد.

آیا فصل چهارم سریال دردویل ساخته خواهد شد؟

بله. درحال حاضر ساخت یک سریال جدید از دردویل با عنوان Daredevil Born Again در بهار 1403 رسماً تایید شده است. با وجود بازگشت چارلی کاکس و وینسنت دن آفریو به نقش‌هایشان در این سریال، همچنان مشخص نیست که این یک ریبوت است و یا یک دنباله.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *