بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول ؛ از سیلوی تا اسکارلت ویچ

فاز 4 چندین شخصیت زن جدید را معرفی، و شخصیت‌های قدیمی‌تر را گسترش داد. با فیگار باشید تا به بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول بپردازیم.

فاز چهارم مارول به اواخر خود رسیده است و با وجود افت نسبی، همچنان آثار استقبال زیادی از پروژه‌های این فاز وجود دارد. درحال حاضر شکاف‌های زیادی در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول وجود دارند اما این فاز گام مهمی در توسعه شخصیت‌های گوناگون که بخش زیادی از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند برداشته است.

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

از سیلوی تا اسکارلت ویچ

شما می‌توانید فهرست بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

سریال میس مارول، فیلم ثور: عشق و رعد و البته سریال مورد انتظار شی هالک به مخاطبان ثابت کرد که می‌توانیم لیست خوبی از بهترین شخصیت های مونث در فاز چهارم فیلم های مارول داشته باشیم. برخی از بهترین شخصیت های مونث در فاز 4 دنیای سینمایی مارول در همین آثار جدید خلق شده‌اند اما برخی دیگر نیز از سال‌ها پیش وجود داشته و اکنون شاهد گسترش شخصیتی آن‌ها هستیم.

ایجک – اترنالز (Ajak)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
ایجک درحال رهبری اترنالز به زمین

ایجک به عنوان رهبر گروه اترنالز، حضور نسبتاً کمی در این فیلم داشت. او رهبری است که به دیگر اعضای اترنالز اهمیت می‌دهد و در عین حال درک می‌کند که باید به آن‌ها آزادی دهد. سلما هایک، بازیگر برنده اسکار، نقش ایجک را در این فیلم ایفا کرد که اهمیت زیادی در خط داستانی مارول داشت.

حضور ایجک در دنیای مارول کوتاه اما معنا دارد بود. همین او را وارد لیست بهترین شخصیت های مونث در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول می‌کند. او قلب فیلم اترنالز بود اما مرگ نابهنگامی داشت که یک حفره در داستان ایجاد کرد. با این حال، دنیای سینمایی مارول بارها مردگان را به زندگی باز گردانده است پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ایجک نیز به نحوی در آینده به فیلم‌های مارول باز گردد.

بیشتر بخوانید:

ام جی – مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
زندا در نقش ام جی در فیلم مرد عنبکوتی: راهی به خانه نیست

زندایا سرانجام اهمیتی که شایسه آن بود را در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست دریافت نکرد. زندایا نقش مقابل تام هالند، ام جی را در این فیلم ایفا می‌کرد که به بخشی از موفقیت فیلم تبدیل شد. شاید از نظر برخی فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بهترین فیلم این شخصیت باشد و بدون شک ام جی یکی از دلایل آن است.

مدبر، باهوش، جسور، بی‌پروا و یک دوست واقعی برای پیتر پارکر؛ با توجه به نقش‌ شخصیت‌های مری جین و گوئن استیسی در فیلم‌های پیشین، رشد شخصیت ام جی در این فیلم مشهود است. رابطه عاشقانه او و پیتر حتی می‌تواند با رابطه عاشقانه گوئن و پیتر در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت انگیز رقابت کند و همین مسئله او را تبدیل به یکی از بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ثنا اترنالز (Thena)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

آنجلینا جولی یک بازیگر حرفه‌ای است و کارنامه بزرگی دارد. او به لطف ظاهر خیره کننده و شخصیت مرموزش، تبدیل به یک ستاره سینما شد اما استعدادش او را تبدیل به یک نماد کرد. جولی نیز بهترین ویژگی‌های خود را در فیلم اترنالز و در نقش ثنا به نمایش می‌گذارد.

او یک جنگجو است که از مهد ویری رنج می‌برد. او خشن‌ترین جنگجوی اترنالز است و با گیلگمیش ارتباط عمیقی برقرار کرده بود. ثنا بیشتر وزن عاطفی فیلم را بر دوش می‌کشد و جولی برای این کار آماده بود تا تمام جوانب این شخصیت را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

مایا لوپز/اکو – هاکای (Maya Lopez/Echo)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

سریال هاکای از لحاظ مقیاس، بسیار کوچکتر از اکثر آثار فاز چهارم مارول بود. با این حال، همین سریال یکی از بهترین شخصیت های مونث در فاز چهارم فیلم های مارول به نام مایا لوپز ملقب به اکو را معرفی کرد.

مایا همانند بهترین کمیک های بی باک، در این سریال نیز دختر خوانده کینگ پین است. او تصور می‌کند که هاکای پدر بیولوژیکی‌اش را کشته است و به همین دلیل قصد دارد تا از او انتقام بگیرد. لازم به ذکر است که یکی از تاریخ انتشار سریال های جدید مارول در آینده با نام اکو، این شخصیت را به مرکزیت رسانده و داستانش را روایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آگاتا هارکنس – وانداویژن (Agatha Harkness)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

آگاتا با بازی کاترین هان، شخصیت منفی اصلی سریال وانداویژن بود. او جادوگر بسیار قدرتمندی است که در تلاش برای دزدیدن جادوی واندا بود. آگاتا خود را به عنوان یکی دیگر از قربانیان هگز جلوه می‌دهد اما او وقایع را از پشت صحنه دستکاری کرده و به آرام روان شکننده واندا را آشکار می‌کند.

وانداویژن به دلیل ترکیبی از ژانرها و مضامین، یک موفقیت فوق‌العاده را کسب کرد. آگاتا نیز در این فیلم به عنوان یکی از بهترین شخصیت های زن در فاز 4 دنیای سینمایی مارول معرفی شد و همانند اکو، سریال اختصاصی خود را با عنوان Agatha: Coven of Chaos در فاز پنجم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

لیلا الفاولی – شوالیه ماه (Layla El-Faouly)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
لیلا الفولی به عنوان اسکارلت اسکرب در قسمت ششم سریال مون نایت

سریال مون نایت یکی از بهترین آثار فاز چهارم دنیای سینمایی مارول بود. بخش زیادی از طرفداران و البته منتقدان نیز این سریال را پسندیدند. لیلا، همسر مارک اسپکتور، شخصیت اصلی سریال است. با این حال او نقش پررنگی را در این سریال بازی کرده و راه خود را به لیست ما از بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باز کرد.

او به جای یک دختر مضطرب، به اندازه مارک توانا و به اندازه استیون باهوش بود. هنگامی که او تبدیل به آواتار تاورت شد، تاونایی‌هایش به طور تصاعدی افزایش یافت و اساساً تبدیل به اولین ابرقهرمان مصری در دنیای سینمایی مارول می‌شود. او اکنون با عنوان اسکارلت اسکرب شناخته شده و آینده لیلا در دنیای سینمایی مارول کاملاً روشن است.

بیشتر بخوانید:

شو شیالینگ – شانگ چی و افسانه ده حلقه (Xu-Xialing)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
شو شیالینگ در سکانس پس از تیتراژ فیلم شانگ و افسانه ده حلقه

فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه چندین شخصیت مهم را به دنیای سینمایی مارول معرفی کرد. با این حال شو شیالینگ یکی از بهترین شخصیت های مونث در فاز 4 دنیای سینمایی مارول بود. این شخصیت و شانگ چی نیز جزو بهترین خواهر و برادر های دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شوند.

قوی، آسیب‌پذیر، کمی تلخ، اما همیشه مصمم، شیالینگ نه تنها یکی از بهترین شخصیت‌های جدید مارول است، بلکه یکی از بهترین چهره‌‌های زن در سینمای بلاک باستر مدرن است. بدون شک این شخصیت نقش پررنگی را در آینده دنیای سینمایی مارول ایفا خواهد کرد و طرفداران نیز مشتاقانه منتظر تعامل او با دیگر شخصیت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

یلنا بلووا – بیوه سیاه (Yelena Belova)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
یلنا بلووا در فیلم بیوه سیاه

ناتاشا رومانوف شخصیت بسیار سرسختی بود اما یلنا حتی با پیشی گرفتن از خواهرش، جزو بهترین شخصیت های مونث در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. فلورنس پیو که نامزدی جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد، در فیلم بیوه سیاه نقش یلنا بلووا را ایفا کرده و به عنوان بیوه سیاه جدید دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود.

یلنا که به دلیل ایفای نقش ملایم و جذاب فلورنس پیو بسیار محبوب شد، تاکنون در دو پروژه از دنیای سینمایی مارول حضور داشته است. شخصیت او شبیه به هیچ زن دیگری در دنیای مارول نیست و این او را به یاد ماندنی‌تر می‌کند. یلنا این توانایی را دارد که تبدیل به یک عضو مهم از انتقام جویان بعدی شود.

بیشتر بخوانید:

سیلوی – لوکی (Sylvie)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
سیلوی درحال استفاده از جادو در قسمت پنجم سریال لوکی

سریال لوکی مفهوم جهان‌های موازی را در دنیای سینمایی مارول برای اولین بار معرفی کرد. با این حال، سیلوی اهمیت مهمی در این سریال و البته میان بهترین شخصیت های زن در فاز 4 دنیای سینمایی مارول دارد. او یک جادوگر است که از سازمان TVA فرار کرده است. یا به نحوی می‌توان گفت او یک لوکی است که از لوکی بودن خسته شده است.

رابطه سیلوی و لوکی نیز یکی از جسورانه‌ترین و جذاب‌ترین اتفاقات فاز چهارم است. اراده و همچنین قدرت جادویی او بسیار چشمگیر است. سیلوی بهترین نوع لوکی، و یک شخصیت هیجان انگیز است که می‌تواند به طور بالفوه در آثار زیادی از آینده مارول حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

واندا مکسیموف/اسکارلت ویچ – وانداویژن/دکتر استرنج در جهان های موازی جنون (Wanda Maximoff/Scarlet Witch)

بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول
واندا مکسیموف در فیلم دکتر استرنج در جهان‌های موازی جنون

واندا هشت سال پیش برای اولین بار وارد دنیای سینمایی مارول شد. درحالی که او یکی از بهترین اعضای انتقام جویان، محبوبیت واندا شخصیت در فاز چهارم به اوج خود رسید. جادوی آشوب به واندا اجازه داد تا روی دیگرش را به ما نشان داده و روابط عاطفی او نیز پیشرفت بسیار زیادی داشته است.

اسکارلت ویچ با بازی درخشان الیزابت اولسن، شخصیتی است که در دنیای مارول شبیه هیچکس دیگری نیست. او از درون شکسته و برای تحمل این درد، درد بیشتری را به مردم تحمیل کرده است. طرفداران نمی‌توانند منتظر بمانند تا ببینند اسکارلت ویچ در کدام اثر آینده مارول ظاهر می‌شود. هرچند که این احتمال وجود دارد او مرده باشد. اما در هر صورت یقین داریم که واندا جزو بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول

آیا لوکی مونث است؟

لوکی اصولاً جنسیتی ندارد و می‌تواند خودش را به هر دو شکل مرد و زن تغییر دهد. او در کمیک‌ها پدر چند فرزند و مادر چند فرزند دیگر است.

بیوه سیاه کیست؟

مهم‌ترین بیوه سیاه مارول، ناتاشا رومانوف است. با این حال، یلنا بلووا بیوه سیاه جدید دنیای سینمایی مارول است.


2 thoughts on “بهترین شخصیت های زن در فاز چهارم فیلم های مارول ؛ از سیلوی تا اسکارلت ویچ

  1. غلط های املایی !
    آنچلینا جولی یک بازیگر حرفه‌ای است و کارنامه بزرگی دارد!
    سیلوی درحال استفاده از جلدو در قسمت پنجم سریال لوکی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *