شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند از نگاه سایت فیگار

در دنیای مارول شخصیت‌هایی وجود داشتند که خیلی زود از داستان حذف شدند. همراه ما باشید تا به 15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند بپردازیم.

هنوز هم سخت است باور کنیم که دنیای سینمایی مارول (بهترین کمیک های کراس اور مارول و دی سی) از سال 2008 شروع شد، زمانی که تام هالند در بریتانیا در مدرسه تحصیل می‌کرد و افرادی مانند مارک روفالو و جرمی رنر هنوز داشتند جایگاه خود را در دنیای بازیگری پیدا می‌کردند. مارول با شروع یک دنیای سینمایی بزرگ، پس از سال‌ها شاهکارهای ابرقهرمانی بسیار زیادی تولید کرد.

در طول چندین سال، دنیای مارول شخصیت‌های عجیب و غریب و شگفت انگیز زیادی را معرفی کرده است که هر کدام به نوعی جذابیت خاص خود را دارند. با این حال، برخی از این افراد خیلی زود کشته شدند، این افراد به دلایلی بسیار زودتر از چیزی که تصور می‌شد از داستان حذف شدند. آن‌ها شخصیت‌هایی بودند که طرفدارن دوست داشتند داستان طولانی‌تری داشته باشند.

برای سال‌های متمادی، فیلم‌های ابرقهرمانی (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) تقریباً همیشه به مرگ افراد بد ختم می‌شدند، چیزی که به طول عمر شخصیت‌های خاص آسیب می‌رساند. به دلایل نا مشخصی مارول تصمیم گرفت تا این شخصیت‌ها را بسیار زودتر از چیزی که فکرش را می‌کردیم به سمت مرگ ببرد. در این مقاله قصد داریم تا 15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 سریال جذاب و برتر در دنیای ابرقهرمانی

500 تا سریال های برتر MCU

شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

  • شخصیت های از دنیای مارول که خیلی زود مردند

شما می‌توانید فهرست 15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

شخصیت‌هایی در دنیای سینمایی مارول وجود دارند که خیلی زود به پایان خود رسیدند. این شخصیت‌ها پتانسیل بسیار بیشتری برای به تصویر کشیده شدن داشتند، اما آن‌ها در طی داستان زودتر از چیزی که تصور می‌شد کشته شدند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به 15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند بپردازیم.

کراس بونز (Crossbones)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
شخصیت هایی از دنیای سینمایی Marvel که خیلی زود کشته شدند

براک راملو یکی از مأموران شیلد بود. ماموری که در کنار کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا) و بلک ویدو کار می‌کرد، اما قبل از اینکه کار کردن او برای هایدرا فاش شود. در آن زمان، او ترجیح داد در کنار هایدرا بماند و پس از گرفتار شدن در یک انفجار، تبدیل به کراس‌بونز شد. او از آن انفجار جان ساخت به در برد و در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی بازگشت.

با این حال، این تنها به یک ظاهر دیگر در دنیای سینمایی مارول منجر شد. در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، کراس‌بونز یک حمله تروریستی را طراحی کرد، اما واندا ماکسیموف با مهار انفجار و کشتن او، او را متوقف کرد. کراس بونز جزو شخصیت های از دنیای مارول که خیلی زود مردند قرار می‌گیرد. این مرگ بخشی از ساختار کلی فیلم جنگ داخلی بود، اما کشتن شخصیت شروری به بزرگی کراس‌بونز فقط برای تنظیم داستان بیهوده به نظر می‌رسید، زیرا او چیزهای زیادی برای ارائه به دنیای سینمایی مارول داشت.

هایمدال (Heimdall)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
شخصیت هایی از MCU که خیلی زود مردند

تعداد زیادی از آزگاردی ها بین ثور: راگناروک و انتقام جویان: جنگ بی نهایت مردند. برخی از این موارد شامل موارد مورد علاقه طرفداران مانند سه جنگجو می‌شدند، این سه جنگجو برای اولین بار در فیلم اول ثور به تصویر کشیده شدند، اما مرگ آن‌ها در فیلم ثور: رگناروگ اتاق افتاد. البته این شخصیت‌ها چیز بیشتری برای دنیای مارول نداشتند، اما هایمدال جزو شخصیت هایی از MCU که خیلی زود مردند قرار می‌گیرد.

هایمدال در ثور: راگناروک ثابت کرد که یکی از قدرتمندترین جنگجویان آزگارد بود. با این حال، او در صحنه ابتدایی فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت درگذشت و خود را فدای نجات کهکشان کرد. خوشبختانه، هایمدال در صحنه‌ای از زندگی پس از مرگ در فیلم ثور: عشق و رعد (نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder) بازگشت، اما دنیای مارول دیدن هایمدال را در دنیای واقعی از دست داد.

مایا هانسن (Maya Hansen)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود کشته شدند

مایا هانسن در دنیای سینمایی مارول برای اولین بار در قسمت سوم فیلم مرد آهنی به تصویر کشیده شد. در صحنه‌های اول این فیلم، ما شاهد یک فلش در زندگی تونی استارک هستیم. او با مایا هانسن که یک دانشمند بسیار باهوش بود، رابطه داشت و بعد از اینکه از یکدیگر جدا شدند مایا برای آلدریچ کیلیان شروع به کار کرد. مایا هانسن جزو شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود کشته شدند قرار می‌گیرد.

مایا هانسن در کمیک‌ها (حقایق راکت راکون که تنها طرفداران کمیک می دانند) نقش بزرگی در زندگی تونی استارک ایفا کرد. او دانشمندی فوق العاده بود که به ایجاد اکسترمیس کمک کرد. او همچنین برای استارک در سازمان شیلد مشغول به کار شد. با این حال، در فیلم، او چیزی بیش از دستیار آلدریچ کیلیان نبود و با مرگی بی معنی درگذشت. او اگر به درستی با دنیای مارول تطبیق داده می‌شد، نقش او می‌توانست خیلی بیشتر باشد.

رونان (Ronan)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
شخصیت های از دنیای مارول که خیلی زود مردند

رونان تهدید بزرگی برای نگهبانان کهکشان در اولین فیلمشان بود و او یکی از معدود افرادی است که در مقابل تانوس ایستاده و زندگی می‌کند تا یک روز دیگر بجنگد. با این حال، هنگامی که فیلم به پایان رسید، او به دنبال یک طنز کمدی توسط پیتر کویل به دست نگهبانان کهکشان کشته شد. پایان بندی این فیلم به خودی خود بسیار عالی بود، اما رونان پتانسیل بسیار زیادی برای ظاهر شدن در فیلم‌های بعدی این تیم ابقهرمانی داشت.

طرفداران توانستند رونان را در نقشی کوچکتر در کاپیتان مارول ببینند که در دهه 1990 اتفاق افتاد. با این حال، مرگ او در دنیای مارول به این معنی است که هر برنامه‌ای در آینده برای نبردهای کیهانی با موجوداتی مانند آنیهیلوس هرگز به اندازه کمیک‌ها نخواهد بود، جایی که رونان مجبور شد به خاطر امپراتوری کری با دشمنانش متحد شود. رونان جزو شخصیت هایی از دنیای سینمایی Marvel که خیلی زود کشته شدند قرار می‌گیرد.

واندا ماکسیموف (Wanda Maximoff)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

اگر یک مرگ در دنیای سینمایی مارول وجود داشته باشد که شایسته لغو شدن باشد، آن مرگ واندا ماکسیموف است. واندا که در پایان فیلم دکتر استرنج (کمیک های پیش نیاز فیلم دکتر استرنج 2) در چند جهانی دیوانگی در اقدامی فداکارانه می‌میرد، واقعاً سزاوار شانس دوم در این دنیای سینمایی می‌باشد، ه چند نمی‌توان به طور کامل تأیید کرد که واندا انتهای این فیلم کشته شد، به همین دلیل احتمال زنده بودن وجود دارد.

واندا کارهای زیادی در دنیای مارول انجام داده است. او نقش بزرگی در سه فیلم انتقام جویان بازی کرد، در سریال واندان ویژن، درخشان بود و در پایان یکی از قدرتمندترین شرورهای مارول بود، اما او سزاوار سرنوشت بهتری می‌باشد که پس از زندگی دردناک خود داشت. برخی از طرفداران هستند که معتقدند واندا می‌توانست زنده بماند، و این ممکن است برای دنیای مارول شانس دوباره‌ای باشد تا او را در قامت اسکارلت ویچ (بهترین کمیک های اسکارلت ویچ) به تصویر بکشد.

تانوس (Thanos)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

مشارکت تانوس در دنیای سینمایی مارول فراتر از دو حضور بزرگ او در فیلم‌های انتقام جویان: جنگ ابدیت و پایان بازی بود. قبل از آن او در اولین فیلم اول نگهبانان کهکشان و انتقام جویان: عصر اولتران نقش آفرینی کرده بود و صحنه را برای ماموریت وحشتناکی که تایتان دیوانه سال‌ها بعد آغاز می کرد، آماده کرد.

اما دو فیلم از تانوس، اگرچه باید اذعان کرد که تماشایی است، کافی نیست. جاش برولین این شرور را به عنوان شخصیتی جذاب ترسیم کرد، شخصیتی با قطب‌نمای اخلاقی و در عین حال به طرز وحشتناکی پیچ خورده که اهدافش منطقی به نظر می‌رسند. امیدواریم، با وجود مرگ او در پایان بازی، شاید دیزنی بتواند راهی برای بازگرداندن این شخصیت به نقطه ای از دنیای مارول پیدا کند.

ابونی ماو (Ebony Maw)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

بنابراین در حالی که تانوس شایسته حضور بیشتری در دنیای مارول (بهترین انیمیشن های مارول) بود، طرفداران نیز از تصمیم برای کشتن ابونی ماو در اوایل فیلم جنگ ابدیت ناامید شدند. از میان همه بچه‌های تایتان دیوانه، این ماو بود که بهترین آن دسته ظاهر شد و از مهارت‌های تله‌کینتیک برجسته‌اش برای تبدیل زندگی به جهنم برای دشمنانش استفاده کرد.

او در اولین اقدام جنگ بی نهایت برجسته بود و به دستگیری دکتر استرنج کمک کرد و از یک نبرد با مرد آهنی، مرد عنکبوتی (بهترین فیلم های مربوط به دنیای مرد عنکبوتی در سال 2022) و وانگ جان سالم به در برد. اما وقتی زندگی او در سفینه فضایی به پایان رسید مطمئناً طرفداران کمی احساس بدی نسبت به آن داشتند و اگرچه در پایان بازی بازگشت، اما زمان کافی برای صفحه نمایش به او داده نشد.

کوییک سیلور (Quicksilver)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

مارول مدتی بود که معرفی کویین سیلور و اسکارلت ویچ را به تعویق می‌انداخت تا اینکه هر دو شخصیت در فیلم پرفروش انتقام جویان: عصر اولتران در سال 2015 نقش اصلی را ایفا کردند و معلوم شد که هر دو ارزش انتظار را دارند، با قدرت‌هایشان که نفسی تازه به دنیای مارول می‌دهند و پیچیدگی شخصیتی خوبی که به تصویر می‌کشند، بسیار جذاب می‌باشد

کوئیک سیلور در فیلم خوب است، او با سرعتی باورنکردنی حرکت می‌کند، او بسیار شوخ طبع می‌باشد و حتی در همان انتها به افراد خوب در مبارزه با اولتران می‌پیوندد. متاسفانه او در این فیلم توسط اولتران کشته شد و خود را برای نجات دادن هاکای فدا کرد. این فداکارای نام او را در دنیای مارول همواره زنده نگه خواهد داشت، اما طرفداران دوست داشتند تا مدت زمان بیشتری را در این دنیای سینمایی، شاهد کوییک سیلور باشند.

هو یینسن (Ho Yinsen)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

دنیای سینمایی مارول در سال 2008 با اکران اولین فیلم مرد آهنی (چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند) شروع به کار کرد. یکی از اولین شخصیت‌هایی که در فیلم معرفی شد هو یینسن بود که در دوران اسارت تونی استارک در غاری در خاورمیانه با او دوست شد.

یینسن یک مرد برتر است که به تونی در ساختن اولین لباس مرد آهنی‌اش کمک می‌کند و به میلیاردر کمک کرد تا صحیح و سالم فرار کند. با این حال، او مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و مربی موفق شد قبل از مرگ او برخی از توصیه‌های مهم را بیان کند. بدون او، تونی شاید هرگز پتانسیل خود را به عنوان یک خالق و مهم‌تر از آن یک ابرقهرمان درک نمی‌کرد.

ولپلش (Whiplash)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

با وجود داشتن یک سکانس اکشن خیره کننده که در جریان جایزه بزرگ فرمول 1 در مونت کارلو اتفاق می‌افتد، منتقدان هنوز مرد آهنی 2 را یکی از بدترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول می‌دانند. اما در حالی که داستان آن چیزهای زیادی برای توضیح دادن باقی می‌گذارد،  خیلی از طرفداران مارول اعتقاد دارند که باید میکی رورک را در نقش ایوان ونکو بیشتر می‌دیدیم.

این مرد 67 ساله یک شرور به اندازه کافی جالب است که به دنبال انتقام از تونی برای مرگ پدرش می‌گردد. او در پایان می‌میرد، اما این امید وجود داشت که می‌توانست به شکلی بازگردد. قطعا نبرد مجدد او و مرد آهنی با پیشرفته‌تر شدن تکنولوژی‌های لباسشان بسیار هیجان انگیز و دیدنی می‌شد.

اولیس کلاو (Ulysses Klaue)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

اندی سرکیس به بازی آلفرد پنی ورث در فیلم بتمن مت ریوز پرداخت. این عالی بود زیرا این بازیگر در نهایت توسط مارول مورد استفاده قرار نگرفت و تنها دو بار در انتقام جویان: عصر اولتران در سال 2015 و فیلم پلنگ سیاه (بهترین شخصیت های کمیک پلنگ سیاه که در MCU نیستند) در سال 2018 ظاهر شد.

کلاو بازویش را توسط اولترون از دست می‌دهد، اما در فیلم پلنگ سیاه (بهترین کمیک های پلنگ سیاه) است که شخصیت او برتری می‌یابد و از اندام فلزی جدیدش برای ایجاد هرج و مرج استفاده می‌کند، در حالی که با لبخند بزرگ، هرچند شرورانه، روی صورتش باعث خرابی‌های زیادی می‌شود. زمانی که اریک کیلمونگر او را کشت، ناامیدکننده بود و او هرگز نتوانست به واکاندا و منفورترین دشمنانش بازگردد.

اریک کیلمانگر (Erik Killmonger)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

مایکل بی جردن پس از اینکه نتوانست انتظارات را در چهار شگفا انگیز 2015 برآورده کند، برای ارائه یک عملکرد خوب تحت فشار بود. او دقیقاً این کار را انجام داد و عملکرد بسیار خوبی را تولید کرد که اکنون معمولاً به عنوان یکی از بهترین شرورهای تاریخ دنیای سینمایی مارول در نظر گرفته می‌شود.

با این حال، او فقط در یک فیلم حضور دارد. نبردهای او برای ادعای آنچه معتقد است، درست می‌باشد که جذابیت بسیار زیادی دارد . کیلمانگر یک شرور باهوش بود، اما نمی‌توانست برای واکاندا شاه خوبی باشد و از همه مهم‌تر، توانایی اینکه یک پلنگ سیاه خوب را نداشت. البته این دلیلی نمی‌شود که شخصیتی به خوبی او را به راحتی بکشند، او پتانسیل زیادی برای ادامه راه در دنیای مارول داشت.

میستریو (Mysterio)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

میستریو اولین بازی خود را انجام داد و سپس در انتهای فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) توسط پهپادهای خود کشته شد. طرفداران سال‌ها منتظر حضور جیک جیلنهال در دنیای سینمایی مارول بودند. او ناامید نشد، زیرا میستریو نشان داد که شکست دادن شرور دشوارتری نسبت به کرکس مایکل کیتون است که در فیلم قبلی ظاهر شد.

همه توهمات میستریو هم به طرز حیرت انگیزی هوشمندانه و هم به طرز شگفت انگیزی اجرا شده بودند و تقریباً منجر به مرگ نه تنها مرد عنکبوتی بلکه شهروندان لندن نیز می‌شد. زمانی که یکی از پهپادهای قدیمی تونی استارک به او شلیک کرد، به نظر می‌رسید که او در پایان مرده است. این شرور امکان زنده بودن را دارد و این احتمال هم می‌توان داد که در فیلم‌های آینده مرد عنکبوتی (بهترین کمیک های مرد عنکبوتی) بازگردد.

هلا (Hela)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

ثور در دنیای سینمایی مارول یک برادر شرور به نام لوکی (بهترین نسخه های لوکی) داشت که یک خواهر شرور هم به آن اضافه شد. هلا به دست اودین زندانی شده بود و با مرگ او از زندان آزاد شد و می‌خواست پادشاهی آزگارد و 9 قلمرو را پس بگیرد. هلا به آزگارد رفت و آنجا را به یک قلمرو ترس تبدیل کرد.

او ثابت کرد که کاملاً شرور است و آزگارد را به میدان جنگ تبدیل کرده و با اکثریت جمعیت آن چیزی جز تحقیر رفتار نمی‌کند. او همچنین صاحب یک حیوان خانگی جالب بود، اما در پایان زمانی که راگناروک به وقوع پیوست، به احتمال بسیار زیادی کشته شد. این مایه شرمساری است زیرا مانند لوکی (بهترین کمیک های لوکی)، او شخصیتی است که شایستگی آن را دارد که بارها و بارها ظاهر شود، اما مارول این شانس را از دست داد.

اسکورج (Skurge)

15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند
15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

وقتی هلا برای اولین بار سعی کرد کنترل آزگارد را به دست بگیرد، متوجه شد که هیچ کس آنجا از دیدن او خوشحال نمی‌شود. او سه جنگجو را شکست داد و آن‌ها را در مقابل اسکورج کشت که پس از وعده قدرت و مسئولیت بیشتر، اسکورج از او را انتخاب کرد. از همان ابتدا مشخص بود که اسکورج از همکاری با او بسیار ناراضی است و از اعماق وجودش دوست دارد تا فرد خوب داستان باشد.

با این حال، او از این تصمیم پشیمان شد و قهرمانانه جان باخت و با بسیاری از یاران هلا جنگید تا به آزگاردی ها اجازه فرار بدهد. متأسفانه، کارل اوربان به اندازه کافی نام بزرگی بود که به دنیای مارول راه یافت و اسکورج یک شخصیت پیچیده و بسیار دوست داشتنی می‌باشد که اگر در ین فیلم جان سالم به در می‌برد، می‌توانست یکی از یاران بسیار با وفا و وفق العاده ثور (بهترین کمیک های ثور) باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار 15 شخصیت دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند از نگاه سایت فیگار

  1. به نظر من الان که تور داره خداحافظی میکنه باید یه انتقام جویان: جنگ داخلی بدن بیرون که بروس بنر تونسته به یه تکنولوژی دست پیدا کنه که با گرفتن جون یک نفر چند نفر زنده میشن تور هم از این تکنولوژی میخواد استفاده کنه که با مخالفت بعضی از عضو های گروه میشه آخرشم آدمایی مثل مرد آهنی هایمدال و برادر اسکارلت ویچ رو زنده کنه واقعا جالب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *