بهترین کمیک های لوکی ؛ چطور خدای شرارت وایکینگ‌ها وارد دنیای مارول شد؟

لوکی شخصیتی کاملاً منحصر به فرد در هر داستانی از دنیای کمیک بوک است. این باعث می‌شود تا شاهد تعداد زیادی از بهترین کمیک های لوکی باشیم.

لوکی هنوز در ذهن مردم است و ما در انتظار فصل دوم سریال لوکی هستیم. او یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های کمیک‌های مارول است. او یکی از بهترین شرور های مارول بسیار خطرناک است که دلیل به وجود آمدن گروه انتقام جویان شد. اما در ادامه او خودش به انتقام جویان پیوست و تبدیل به یک ابرقهرمان شد. لوکی بارها کشته شد و باری دیگر متولد شد و ظاهر جدیدی را برای خود انتخاب کرد.

بهترین کمیک های لوکی

چطور خدای شرارت وایکینگ‌ها وارد دنیای مارول شد؟

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های لوکی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های لوکیشاید برخی از طرفداران ندانند که لوکی در کمیک‌ها یک شخصیت بدون جنسیت است و با قدرت تغییر شکل، هر بار می‌تواند به شکل یک مرد و یا زن تغییر کند. بدین صورت، در داستان‌های پیش رو لوکی می‌تواند هر جنسیتی داشته باشد.

نکته دیگری که باید به آن بپردازیم این است که لوکی نه یک شخصیت کمیک بوکی، بلکه یکی از خدایان افسانه‌های اسکاندیناوری است. با این حال،‌ این شخصیت در کمیک‌های مارول نیز به عنوان یک ضد قهرمان حضور یافت. در ادامه با فیگار همراه باشید تا به بررسی و معرفی بهترین کمیک بوک های لوکی بپردازیم.

Siege

بهترین کمیک های لوکی
لوکی در کمیک Siege

هنگامی که نورمن آزبرون به موقعیت قدرتمندی رسیده بود، تحت تاثیر لوکی، تصمیم گرفت تا به آزگارد حمله کند. هرچند که طبق انتظار، انتقام جویان تلاش می‌کنند تا جلوی نورمن آزبورن را بگیرند.

Siege بهترین کمیک برای خوانندگان جدید نیست. چرا که این کمیک کراس اورهای زیادی دارد و رویدادهای قبلی مارول را به هم پیوند می‌دهد. برخی از بهترین کمیک های مارول تاریخ از جمله House of M، Avengers: Disassembled و یا Secret Invasion همگی به رویداد Siege منتهی شدند. این کمیک همانند یک رویداد نهایی برای داستانی بلند و است و نقش پررنگ لوکی، آن را تبدیل به یکی از بهترین کمیک بوک های Loki می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Dark Avengers

بهترین کمیک های لوکی
تصویری از اعضای گروه انتقام جویان تاریک

پس از اینکه نورمن آزبورن کنترل شیلد را به دست گرفت و صاحب برج انتقام جویان شد، تصمیم گرفت تا انتقام جویان خودش را تشکیل دهد. انتقام جویان تاریک تیمی شبیه به انتقام جویان است با این تفاوت که تمام اعضای آن، ابرشرورهایی در ظاهر قهرمان هستند.

درحالی که لوکی در داستان‌های انتقام جویان تاریک نقشی محوری ندارد، اما او به دلیل تاثیری که بر نورمن آزبورن گذاشته بود، نقش پر اهمیتی در داستان دارد. حتی این احتمال وجود دارد که لوکی بتواند به نسخه دنیای سینمایی مارول از گروه انتقام جویان تاریک بپیوندد.

بیشتر بخوانید:

Vote Loki

بهترین کمیک های لوکی
لوکی یک کودک را در کمیک Vote Loki در آغوش می‌گیرد

یکی دیگر از بهترین کمیک بوک های لوکی او را تبدیل به نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده می‌کند. این بار خدای شرارت تلاش می‌کند تا تصویر تاریکی که از گذشته‌اش به جای مانده است را پاک کرده و خود را در قلب مردم آمریکا جای دهد.

داستان این کمیک کنایه‌ای بزرگ به سیاست دنیای فعلی در کشورهایی همانند ایالات متحده دارد. شاید این داستان مورد پسند تمام طرفداران نباشد زیرا هیچ نبردی بین ابرقهرمانان و ابرشرورها در آن شکل نمی‌گیرد. با این حال، این یکی از بهترین کتاب های کمیک لوکی است که داستانی بسیار جذاب را روایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Thor & Loki: Blood Brothers

بهترین کمیک های لوکی
ثور علیه لوکی در کمیک Thor & Loki: Blood Brothers

کمیک Blood Brothers داستان سال‌های جوانی ثور و لوکی را از نگاه لوکی دنبال می‌کند. در این کمیک طرفداران می‌توانند ببینند چگونه لوکی همواره خواهان قدرت بوده اما همیشه در سایه برادرش رها شده بود. همچنین عمیق‌تر به این مسئله می‌پردازد که چگونه پدرشان آشارا ثور را به لوکی ترجیح می‌داد.

این کمیک به رابطه شیدیداً عمیق بین ثور و لوکی می‌پردازد. همچنین رقابت بین ثور و لوکی را به نحوی نشان می‌دهد که بیش از پیش برای لوکی دلسوزی کنیم. درحالی که لوکی بی‌رحم به نظر می‌رسد، حتی او نیز احساساتی به لیدی سیف داشت.

بیشتر بخوانید:

Journey Into Mystery: Fear Itself

بهترین کمیک های لوکی
بهترین کمیک های لوکی

کمیک Journey Into Mystery در طول وقایع Fear Self رخ می‌دهد. درحالی که ثور اسیر است و جنگی در آزگارد بین اودین و مارو میدگارد جریان دارد، همه چیز به دست لوکی سپرده می‌شود. این داستان منحصر به فرد، لوکی را که دوباره متولد شده است، به ماموریتی در دنیای اموات می‌فرستد.

این لوکی خردسال، از بهترین نسخه های لوکی در کمیک‌ها است. لوکی در حالت عادی یک شرور بی‌رحم با گذشته‌ای دلسوزانه بود اما نسخه کودک لوکی، بیشتر یک ضد قهرمان است تا شرور. طرفداران دنیای سینمایی مارول این نسخه از لوکی را دوست خواهند داشت چرا که همانند فیلم‌ها، شخیصت پیچیده‌ای دارد.

بیشتر بخوانید:

Frog Of Thunder

بهترین کمیک های لوکی
تصویری از ثور قورباغه در کمیک Frog Of Thunder

Frog Of Thunder داستانی است که در آن ثور به یک قورباغه تبدیل شده و با چندین شرور از جمله لوکی مبارزه می‌کند. این داستان جالبل در شماره‌های 364 تا 366 کمیک The Mighty Thor هستند.

با توجه به اینکه کمتر ابرقهرمانی در کمیک‌ها به یک قورباغه دوزیست تبدیل می‌شود، تماشای ثور قورباغه بسیار جذاب است. چیزی که این مورد را به یکی از بهترین کمیک های Loki تبدیل می‌کند، نقش پررنگ لوکی در داستان آن است. لوکی کسی است که ثور را به این قورباغه تبدیل کرده است. در سریال لوکی به ثور قورباغه اشاره شد که یعنی این شخصیت در دنیای سینمایی مارول نیز حضور دارد. هرچند که در سوی دیگر، شخصیت لوکی تمساح در هیچ جای کمیک‌های مارول وجود نداشته‌ است.

بیشتر بخوانید:

The Surtur Saga

بهترین کمیک های لوکی
ثور، اودین و لوکی در کمیک The Surtur Saga

The Surtur Saga یک آرک داستانی یک ساله بود که ثور و متحدانش را در مقابل سورتور که قصد نابودی آزگارد و زمین را دارد قرار می‌داد. در این کمیک، ثور قبل از مقابله با سورتور، با ملکیث جنگید که خود سورتور او را فرستاده بود.

این داستان را می‌توان در شماره 348 کمیک The Mighty Thor اثر والتر سیمونسون یافت. برخی از مهم‌ترین وقایع بهترین کمیک های Loki از جمله مرگ اودین، در همین داستان رخ می‌دهند. همچنین لوکی در این داستان یک تیم ویژه را با ثور تشکیل می‌دهد چرا که نجات سرنوشت آزگارد، از رقابت با ثور بسیار مهم‌تر بود.

بیشتر بخوانید:

Diversions And Misdirections

بهترین کمیک های لوکی
بهترین کمیک های لوکی

در کمیک Diversions and Misdirections، لوکی مونث و هلا باهم متحد می‌شوند تا از ثور انتقام بگیرند. لوکی از هلا برای سفر در زمان و تغییر برخی رویدادهای گذشته استفاده می‌کند تا وقایع را طوری پیش ببرد که بتواند از ثور پیشی گرفته و راهی برای آسیب رساندن به او پیدا کند.

این داستان در شماره 12 کمیک ثور اثر استراچینسکی است که جزو بهترین کمیک بوک های Loki محسوب می‌شود. لوکی یک نقش بسیار ماهرانه می‌چیند و به زمانی می‌رود که هنوز توسط اودین به سرپرستی گرفته نشده بود. سپس او با نسخه خردسال خود صحبت کرده و او را قانع می‌کند تا پدر واقعی‌اش را بکشد و اودین نیز او را به سرپرستی بگیرد. همچنین لازم به ذکر است که نسخه مونث لوکی، تجسمی از بدن سیف است که عشق سابق لوکی بود.

بیشتر بخوانید:

Loki: Agent Of Asgard, Vol 1: Trust Me

بهترین کمیک های لوکی
بهترین کمیک های لوکی

در کمیک Loki: Agent of Asgard، لوکی به یک مامور مخفی تبدیل می‌شود که باید ماموریت‌های مختلفی را برعهده بگیرد. برخی از این ماموریت‌ها، دزدی از برج انتقام جویان و یافتن  یک شمشیر جادویی پنهان در آزگارد است. این داستان پس از تولد دوباره لوکی به عنوان یک کودک است اما او در این داستان به عنوان یک بزرگسال دیده می‌شود.

به طور کلی، داستان Loki: Agent Of Asgard از نسخه دنیای سینمایی مارول این شخصیت الهام گرفته است. پیچش‌های داستانی زیادی در این کمیک وجود دارد و در مجموع یکی از بهترین کتاب های کمیک لوکی است.

بیشتر بخوانید:

Young Avengers: Style > Substance

بهترین کمیک های لوکی
انتقام جویان جوان در کمیک Young Avengers: Style > Substance

Young Avengers: Style > Substance داستان انتقام جویان جوان را دنبال می‌کند. در این داستان،‌ شخصی از گذشته تاریک لوکی باز می‌گردد و ویکان نیز به طور تصادفی یک نیروی شیطانی به نام مادر را رها می‌کند. اکنون انتقام جویان جوان کارهای زیادی دذارند و باید علیه نیروهای شیطانی بیاستند.

اولین فصل سریال تلوزیونی لوکی با معرفی لوکی خردسال، اقدام مهمی در راه اندازی گروه انتقام جویان جوان در دنیای سینمایی مارول کرد. بسیاری از انتقام جویان جوان قبلاً در دنیای سینمایی مارول وجود داشته‌اند. پس اکنون زمان بسیار مناسبی است تا این گروه بر صفحه بزرگ سینما شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های لوکی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های لوکی

خالق لوکی کیست؟

لوکی عملاً خالقی ندارد و خدای شرارت در افسانه‌های اسکاندیناوی است. با این حال،‌ استن لی برای اولین بار لوکی را وارد دنیای کمیک‌های مارول کرد.

آیا لوکی برادر ثور است؟

در دنیای مارول بله لوکی برادر خوانده ثور است. اما در افسانه‌های باستانی اسکاندیناوی، لوکی برادر خوانده اودین و به نحوی عموی ثور است.


One thought on “بهترین کمیک های لوکی ؛ چطور خدای شرارت وایکینگ‌ها وارد دنیای مارول شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *