ضعیف ترین فیلم های مارول ؛ بدترین آثاری که مارول ساخته است

کمپانی مارول به دلیل ساخت آثار بسیار خوب از کتاب‌های مصور شناخته می‌شود، اما همانطور آثار بدی هم دارد. همراه ما باشید تا به بدترین فیلم های مارول بپردازیم.

کمپانی مارول یکی از بهترین سازندگان فیلم‌های ابرقهرمانی در هالیوود است و تا به حالا با ساخت 4 فاز دنیای سینمایی با ژانر ابرقهرمانی، توانسته توجه هواداران کمیک را به خود جلب کند. بدون شک مارول برترین آثار کمیکی سینما مانند انتقام جویان: جنگ ابدیت و پایان بازی را ارائه داده است، اما در طول فعالیت خود در ساخت اینگونه فیلم‌ها، آثار بسیار بدی هم در کارنامه خود داردو جا دارد تا به بدترین فیلم های مارول هم اشاره کنیم.

این آثار نه تنها با کیفیتی که مارول در حال حاضر فیلم‌ها و سریال‌های (بهترین فیلم ها و سریال های مارول 2022) خود را می‌سازد تفاوت دارد، بلکه جزو بدترین فیلم های مارول قرار می‌گیرد. این فیلم‌ها جزو پروژه‌های شکست خورده می‌باشند و اگر طرفدار مارول باشید، می‌دانید که این آثار ضعیف‌ترین نمایش ممکن را به بیننده ارائه دادند. در این نوشتار قصد داریم تا بدترین فیلم های مارول را به شما معرفی کنیم.

بدترین فیلم های مارول

  • بدترین آثاری که مارول ساخته است

شما می‌توانید فهرست بدترین فیلم های مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

در حال حاضر مارول کمتر پیش می‌آید تا آثاری به این ضعیفی تولید کند، اما فیلم‌هایی که در این نوشتار به شما معرفی خواهد شد، بدترین دوران مارول در کارنامه کاری‌اش را به شما نشان می‌دهد. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بدترین فیلم های مارول بپردازیم.

کاپیتان آمریکا (Captain America)

بدترین فیلم های مارول
بدترین آثار مارول

آیا می‌توانید تصور کنید که کسی به جز کریس ایوانز نقش کاپیتان آمریکا (بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا از نگاه سایت فیگار) را بازی کند؟ در مورد مت سالینجر، پسر نویسنده کتاب ناطور دشت، جی دی سالینجر، چطور؟ سلینجر اولین حضور سینمایی خود را در سال 1984 در فیلم انتقام نردها انجام داد و در سال 1990 لباس قرمز سفید و آبی را برای کاپیتان آمریکا پوشید، فیلمی که قرار بود در سینماها اکران شود اما در نهایت از تلویزیون پخش شد.

با دیدن تریلر که باعث می‌شود فیلم کاملاً احمقانه به نظر برسد، به راحتی می‌توان فهمید که چرا این فیلم (بهترین فیلم های مارول 2022) در سفر خود به سینما شکست خورد. با امتیاز پایین 7 درصدی منتقدان و امتیاز 16 درصدی تماشاگران در سایت راتن، به نظر می‌رسد که هیچ‌کس از این فیلم لذت نمی‌برد. این فیلم کاپیتان آمریکا یک شکست کامل بود جزو بدترین فیلم های دنیای مارول قرار می‌گیرد.

ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

فیلم ثور: دنیای تاریک دومین فیلم مجموعه ثور می‌باشد و می‌توان گفت که در دنیای سینمایی مارول کمتر فیلمی به بدی آن پیدا می‌شود. این فیلم در سال 2013 اکران شد و با نقدهای منفی از سوی منتقدان و طرفداران همراه بود.

داستان این فیلم به شدت به هم ریخته است و مخاطب را دچار سردرگمی می‌کند. این فیلم مشکلات بسیار زیادی دارد که باعث شد جزو فراموش شده‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول باشد.

نیک فیوری: مأمور شیلد (Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های تاریخ مارول

مدت‌ها قبل از اینکه ساموئل جکسون نقش نیک فیوری را برای دنیای سینمایی مارول بازی کند، شخصیت فیوری توسط یک چهره مشهور دیوید هاسلهوف بازی می‌شد. خواننده بین المللی که در نقش فیوری برای فیلم تلویزیونی نیک فیوری: مأمور شیلد در سال 1998 بازی کرد. خلاصه داستان درباره نیک فیوری بازنشسته است که پس از پایان جنگ سرد، برای آرامش در قلمرو یوکان ساکن شده است. اما لیدی وایپر، نوه بارون استاکر، آمریکا را با یک ویروس کشنده تهدید می‌کند. فیوری مجبور می‌شود به مباره بازگردد، اما از دوستانش کمک می‌خواهد.

این فیلم (بهترین فیلم های دی سی 2022 (DC) ) در سایت راتن امتیاز ناامیدکننده 16 درصدی تماشاگران را به دست آورد و مجموعه‌ای که برای این فیلم قرار بود راه اندازی شود هرگز جلو نرفت و هاسلهوف در در این فیلم نیز کمی بد به نظر می‌رسد. این فیلم جزو بدترین فیلم های Marvel قرار می‌گیرد.

بی باک 2003 (Daredevil 2003)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

فیلم بی باک اولین اثری بود که این ابرقهرمان را به تصویر کشید و در معرفی آن ناموفق بود. بن افلک ایفای این نقش را به عهده گرفت و نتوانست آنطور که باید آن را به خوبی نمایش دهد. این فیلم داستان بسیار خسته کننده‌ای دارد و دارای حفره‌های زیادی است. بعد از گذشت سال‌ها همچنان این فیلم جزو بدترین آثار مارول شناخته می‌شود.

هاوارد اردک (Howard the Duck)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های Marvel

بزرگسالان امروزی که می‌توانند تماشای هاوارد اردک را در دوران کودکی به یاد بیاورند، ممکن است با تماشای آن تعجب کنند که این فیلم واقعاً چقدر بد است. در اقتباس سال 1986 از کمیک مارول، چیپ زین به عنوان صدا پیشه هاوارد، یک اردک انسان نما از سیاره “دنیای اردک‌ها” که خود را به طور مرموزی به فضا شلیک کرده و بر روی زمین فرود آمد، بازی می‌کند. او با یک زن انسانی با بازی لی تامپسون دوست می‌شود و با چیزی به نام ارباب تاریکی مبارزه کرد. اولین فیلم لایو اکشن مارول، هوارد اردک، می‌توانست بسیار بهتر باشد، اما جزو بدترین فیلم های تاریخ مارول قرار گرفت.

چیزی که هوارد اردک را فوق‌العاده بد نشان می‌دهد، چشمان اوست که کارگردان فیلم‌های نگهبانان کهکشان، جیمز گان آن را وحشتناک و ناراحت‌کننده خواند. علاوه بر این، لحظات نامناسب زیادی در فیلم وجود داشت که کاملاً ناخوشایند هستند.

چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های دنیای مارول

خانواده اول مارول، چهار شگفت‌انگیز متشکل از آقای شگفت‌انگیز، همچنین به عنوان رید ریچاردز، هستند. سوزان استورم، با نام مستعار زن نامرئی و برادرش جانی استورم، که توانایی‌های ناشی از آتش، او را به عنوان مشعل انسانی لقب داده است و بن گریم، همچنین به عنوان یک غول سنگی بزرگ شناخته می‌شود. این چهار نفر، تیمی از دانشمندان، توانایی‌های خود را پس از قرار گرفتن در معرض تشعشعات شدید در طول یک سفر فضایی به دست آوردند.

این اکران در سال 2015 سومین فیلم چهار شگفت انگیز موجود است و قطعاً بدترین فیلم در مورد این گروه ابرقهرمانی می‌باشد. این فیلم شاید از همان ابتدا محکوم به فنا بود. مشکلاتی در رابطه با جاش ترانک کارگردان و مدیران فاکس گزارش شده بود که ظاهراً از اولین نسخه فیلم ناراضی بودند و بازنویسی و فیلمبرداری مجدد بدون دخالت او را درخواست کردند و اینکار داستان را به هم ریخت و این فیلم را جزو بدترین آثار مارول قرار داد.

روح سوار (Ghost Rider)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

حرفه نیکلاس کیج فراز و نشیب‌های بسیار وحشیانه‌ای داشته است و فیلم روح سوار یکی از آن مواقعی می‌باشد که به نتیجه نرسید. سرزنش کیج برای اینکه می‌خواهد نقش یک ابرقهرمان را بازی کند، سخت است، اما فرنچایز روح سوار شروع شد و هرگز نتوانست به عنوان یک مجموعه قابل قبول در بین طرفداران جای بگیرد.

فیلم روح سوار داستان یک بدلکار موتور سیکلت به نام جانی بلیز را روایت می‌کند که با مفیستو معامله‌ای کرد. بلیز در ازای درمان سرطان پدرش روح خود را تسلیم می‌کند. سال‌ها پس از پیمان آن‌ها، مفیستو تماس می‌گیرد و از بلیز می‌خواهد که یک روح سوار شود تا از غصب قدرت (قوی ترین شخصیت های انیمه کیمیاگر تمام فلزی) پسر خود جلوگیری کند. به‌عنوان یک داستان اصلی، روایت بدی نیست، اما به بودجه بیشتری نیاز داشت.

اگرچه این فیلم  در باکس آفیس (بررسی و معرفی بهترین فیلم هایی که در باکس آفیس شکست خوردند) موفق شد و بیش از 228 میلیون دلار در سراسر جهان کسب کرد، اما با توجه به امتیازات 27% و 47% در سایت راتن، مورد علاقه منتقدان یا مخاطبان قرار نگرفت. خوشبختانه، فیلم‌های روح سوار آخرین فیلم کیج در ژانر ابرقهرمانی نبودند. در انیمیشن سفر به دنیای عنکبوتی او صداپیشه مرد عنکبوتی نوآر است.

الکترا (Elektra)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

قبل از اینکه واندر وومن و کاپیتان مارول وارد صحنه شوند، دنیای فیلم‌های کمیک (بهترین کمیک های جسیکا جونز) به شدت در فیلم‌های زنانه کم بود. البته، همیشه ابرقهرمان‌های زن بزرگ به عنوان شخصیت‌های فرعی یا حتی شرور در دیگر فیلم‌های کمیک‌بوک وجود داشته‌اند، اما این یک مسیر طولانی و دشوار بود. فیلم الکترا در سال 2005 وعده‌هایی را داده بود، اما به طرز وحشتناکی بد ظاهر شد. البته جنیفر گارنر، که پیش از حضور در نقش الکترا در فیلم دردویل، خود را برای این نقش ثابت کرد.

الکترا ناچیوس نیمی شرور و نیمی عاشق دردویل (بهترین کمیک های بی باک) بود، اما در آن فیلم کشته شد. بخشی از داستان سرایی ضعیف الکترا شامل زنده کردن این شخصیت و تبدیل او به یک قاتل اجیر شده بود، علی‌رغم نقطه عطفی که در فیلم دردویل داشت. این فیلم همچنین هیچ اشاره‌ای به Daredevil ندارد، و باعث می‌شود که بیننده آن را مانند یک فیمل کاملاً جدید احساس کند.

چهار شگفت انگیز: ظهور موج سوار نقره ای

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

قبل از اینکه کریس ایوانز نقش کاپیتان آمریکا را بازی کند، او در دو قسمت اول مجموعه چهار شگفت انگیز، جانی استورم مغرور (مغرورترین شرور MCU از نگاه سایت فیگار ) و در عین حال متکبر بود. از برخی جهات، فیلم‌های چهار شگفت انگیز ممکن است او را برای دنیای سینمایی مارول آماده کرده باشند، اما شکی نیست که برای ایوانز یک کلاه بهتر از یک مشعل انسانی خواهد بود و این بیشتر به این دلیل است که فیلم‌های چهار شگفت انگیز اساساً بد هستند.

اولین فیلم چهار شگفت انگیز که در سال 2005 اکران شد، جسیکا آلبا را به عنوان زن نامرئی، ایوان گرافاد را در نقش آقای شگفت انگیز، مایکل چیکلیس را به عنوان ثینگ معرفی کرد. این فیلم به اندازه کافی سرگرم کننده بود و یک موفقیت در گیشه مجسوب می‌شود. دنباله‌ای که در سال 2007 منتشر شد، نسبت به نسخه قبلی خود انتقادات بهتری دارد.

شرور (بهترین شرورانی که از قهرمان داستان محبوب تر هستند) این فیلم موج سوار نقره‌ای نام دارد که در واقع می‌توان ان را جزو بدترین شرورهایی نام برد که فیلم را به طور کلی خراب می‌کنند. در انتها با این کلیشه که شرور داستان به ناجی زمین تبدیل می‌شود فیلم به پایان می‌رسد. قرار بود تا پروژه‌های بیشتری در مورد این گرو ابرقهرمانی ساخته شود، اما به دلیل مشکلات زیاد این فیلم تمامی پروزه‌ها به ظور کلی لغو شد.

هالک (Hulk)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

هر کارگردان برنده اسکار در مقطعی از کار خود فیلم بدی ساخته است و آنگ لی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای اثبات، به فیلم هالک (بهترین دیالوگ های هالک در دنیای سینمایی مارول) 2003 نگاه کنید. لی ممکن است سعی داشته باشد موج جدیدی از فیلم‌های ابرقهرمانی را راه‌اندازی کند، اما فیلمی که او ساخت در نهایت بسیار کمتر از آن چیزی بود که طرفداران کمیک انتظار داشتند.

در این فیلم اریک بانا نقش دکتر بروس بنر را بازی می‌کند، دانشمندی که به طور تصادفی خود را در معرض تشعشعات گاما شدید قرار می‌دهد و با یک آلتر ایگوی خشمگین خود را نفرین می‌کند که بدنش را در بر می‌گیرد. جنیفر کانلی در نقش بتی راس، دانشمند و علاقه‌مند همکارش که به نظر می‌رسد کارش این است که هالک (قوی ترین نسخه های هالک) را آرام کند و بنر را به حالت عادی خود بازگرداند تا او همه چیز اطرافش را از بین نبرد و بنابراین پدرش، وارد این بازی می‌شود.

اینکه چقدر هالک را دوست دارید بستگی به این دارد که از فیلم‌های ابرقهرمانی خود چه می‌خواهید. اگر از فیلم‌های کمدی پر زرق و برق خسته شده‌اید، لحن جدی‌تر این فیلم ممکن است کاملاً مورد علاقه‌تان باشد. مشکل اینجاست که جلوه‌های ویژه این فیلم بهترین نیستند و هالک به نوعی شبیه به کارتون ظاهر می‌شود.

مردان ایکس: ولورین (X-Men Origins: Wolverine)

بدترین فیلم های مارول
بدترین فیلم های مارول

پس از سه فیلم مردان ایکس (بهترین اعضای مردان ایکس)، محبوب‌ترین شخصیت این دسته، ولورین با بازی هیو جکمن، به تنهایی برای فیلم مردان ایکس: ولورین ظاهر شد. این فیلم به دوران جوانی ولورین بازمی‌گردد، زمانی که جیمز هاولت نام گرفت. یک تجربه آسیب‌زا، پنجه‌های استخوان‌مانند، توانایی شفابخش او و این حقیقت را آشکار می‌کند که او یک برادر ناتنی به نام ویکتور کرید با بازی لیو شرایبر دارد. آن‌ها در جنگ داخلی، در جنگ جهانی و هم در جنگ ویتنام می‌جنگند و در حال کشتار هستند.

مشکل فیلم این است که به طور همزمان تکرار می‌شود، اما برخی از آنچه را که در سه فیلم قبلی مردان ایکس (بهترین یونیفرم مردان ایکس در کمیک های مارول از نگاه سایت فیگار) به ما گفته شده بود را بازنویسی می‌کند. لیو شرایبر برادر ناتنی و دشمن او است، اما سابرتوث در فیلم‌های قبلی بدون خاطره‌ای از لوگان ظاهر شد؟ همچنین یک نسخه پیر شده از پاتریک استوارت در نقش پروفسور ایکس وجود داشت، اما جلوه‌های ویژه فیلم به شدت افتضاح است و این برای پنجه‌های لوگان نیز صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین فیلم های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “ضعیف ترین فیلم های مارول ؛ بدترین آثاری که مارول ساخته است

  1. ممنون از نقد و بررسی دقیق و جامعتون

    لطفا درمورد برترین فیلم سوپرای قرن ۲۱ از دهه دوم به بعد هم مقاله ای بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *