بهترین کمیک های جسیکا جونز ؛ بزرگترین ابرقهرمان مدرن سطح خیابان مارول را بشناسید

جسیکا جونز شخصیت مهمی در سریال‌های مارول-نتفلیکس است. اما اگر بخواهیم به تاریخچه او بپردازیم، باید با بهترین کمیک های جسیکا جونز آشنا باشیم.

طرفداران مارول با جسیکا جونز در سریال نتفلیکس این شخصیت به خوبی آشنا شدند. او یکی از محبوب‌ترین قهرمانان سطح خیابان مارول است. جسیکا جونز در کمیک‌‌ها، شخصیتی نسبتاً جدید است که برای اولین بار در سال 2001 توسط برایان مایکل بندیس و مایکل گیدوس معرفی شد.

بهترین کمیک های جسیکا جونز

بزرگترین ابرقهرمان مدرن سطح خیابان مارول را بشناسید

شما می‌توانید فهرست بهترین کمیک های جسیکا جونز را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین کمیک های جسیکا جونز
بهترین کمیک های جسیکا جونز

جسیکا جونز برای اولین بار در یکی از کمیک‌های مرد عنکبوتی به عنوان شخصیتی بی‌نام حضور پیدا کرد. اما خیلی زود کمیک‌های اختصاصی‌اش تولید شدند و او تبدیل به بخشی از تاریخ مارول کامیکس شد. از آن زمان تاحالا، او تبدیل به یک انتقام جو شد، با یک ابرقهرمان دیگر ازدواج کرد و در طول 20 سال داستان خود، تبدیل به یک مادر ابرقهرمان شد. اگنون با فیگار همراه باشید تا به معرفی و بررسی بهترین کمیک بوک های جسیکا جونز بپردازیم.

Young Avengers Vol. 1

بهترین کمیک های جسیکا جونز
تصویر جسیکا جونز، مرد آهنی، کاپیتان آمریکا و پسر آهنی در کمیک انتقام جویان جوان

جسیکا جونز بخش مهمی از کمیک انتقام جویان جوان بود. در آن زمان، او برای جی جونا جیمسون به عنوان یک گزارشگر کار می‌کرد و می‌خواست بفهمد این قهرمانان جدید که به عنوان انتقام جویان ظاهر می‌شوند چه کسانی هستند. این ابرقهرمانان با مرد آهنی و کاپیتان آمخریکا تیم شده بودند و یکی از بهترین گروه های ابرقهرمانی، یعنی انتقام جویان جوان را تشکیل داند.

جسیکا یکی از دلایل ادامه حیات انتقام جویان جوان است. چرا که او کاپیتان آمریکا را متقاعد کرد که خودش هم زمانی که ابرقهرمان جوان بود و افراد کم سن‌تر، اگر درست آموزش ببینند می‌توانند کمک زیادی به آن‌ها کنند.

بیشتر بخوانید:

Jessica Jones: Alias, Vol. 2

بهترین کمیک های جسیکا جونز
لوک کیج و جسیکا جونز در جلد دوم کمیک Jessica Jones: Alias

جسیکا جونز واقعاً جنبه ابرقهرمانی‌اش را در کمیک Jessica Jones: Alias, Vol. 2 کنار گذاشت و به ندرت از ابرقدرت‌هایش استفاده می‌کرد. با این حال، Jessica Jones: Alias, Vol. 2 یکی از برترین کمیک بوک های جسیکا جونز است که او را در داستانی درام قرار می‌دهد. چرا که او به نحوی در یک مثلث عشقی میان اسکات لانگ و لوک کیج قرار گرفته است. البته که او در همین حال باید به کارهایش نیز برسد.

این کمیک در پنج شماره عرضه شده و جزو بهترین کمیک بوک های جسیکا جونز است که جنبه کارآگاهی جسیکا را به نمایش می‌گذارد. چرا که در این داستان، جسیکا باید به عنوان یک کارآگاه خصوصی برای یافتن دختر 16 ساله‌ای که ناپدید شده است،‌ تلاش کند. در ادامه او باید به عنوان یک غریبه، در شهری بسیار کوچک به فعالیت بپردازد که اتفاقات بسیار جذابی را رقم می‌زند.

بیشتر بخوانید:

New Avengers (2010)

بهترین کمیک های جسیکا جونز
کاور کمیک کاور کمیک New Avengers

زمانی که رویداد بزرگ Avengers Avengers Disassembled تقریباً بزرگترین تیم ابرقهرمانی مارول را نابود کرد، تیم جدیدی از خاکسترهای انتقام جویان شکل گرفت. این تیم انتقام جویان جدید نام گرفت. اغلب اعضای اصلی این تیم، ابرقهرمانان سطح خیابان مارول بودند.

این ابرقهرمانان شامل زن عنکبوتی، دردویل، لوک کیج و مرد عنکبوتی بودند. علاوه بر آن‌ها، جسیکا جونز که بچه لوک کیج را باردار بود، به عنوان یک شخصیت فرعی همراه آن‌ها بود. انتقام جویان جوان نیز یکی دیگر از بهترین کتاب های کمیک جسیکا جونز است چرا که در آن می‌توانیم شاهد مادر شدن جسیکا و ازدواج او با لوک کیج باشیم.

بیشتر بخوانید:

New Avengers: The Trust

بهترین کمیک های جسیکا جونز
کاور کمیک New Avengers: The Trust

حتی زمانی که انتقام جویان در جنگ داخلی از هم پاشید، جسیکا همچنان بخشی از این تیم بود. در خط داستانی New Avengers: The Trust، انتقام جویان متوجه شدند که یکی از ان‌ها، یعنی الکترا یک اسکرول است.

این تقریباً یک مقدمه برای رویداد مهم تهاجم مخفی بود که مشخص شد شخصیت‌های زیادی اسکرول هستند و ابرقهرمانان واقعی باید با آن‌ها مبارزه کنند. جسیکا و لوک نقش پررنگی در این کمیک داشتند و لحظه‌ای که مرد عنکبوتی فرزندشان را نجات داد، یکی از زیباترین لحظات این کمیک بود.

بیشتر بخوانید:

Blind Spot

بهترین کمیک های جسیکا جونز
بهترین کمیک های جسیکا جونز

Blind Spot یکی دیگر از برترین کمیک های جسیکا جونز است که در سه شماره و در سال 2018 توسط کلی تامپسون و ماتیا دی لولیس ساخته شد. این تیم جدید، جنبه‌های کارآگاهی جسیکا را حفظ کرده و ظاهری جدید به او دادند.

در این داستان، جسیکا باید پرونده یک قاتل زنجیره‌ای که زنان با ابرقدرت را در نیویورک می‌کشد بررسی می‌کرد. در ادامه جسیکا قدرت‌های خودش را از دست داد و به پیش دکتر استرنج رفت. اما این باعث شد که داستان خیلی بیشتر از حالت عادی در سطح خیابان بماند.

بیشتر بخوانید:

The Pulse

بهترین کمیک های جسیکا جونز
جسیکا جونز درحال پرواز

کمیک The Pulse، یکی از برترین کمیک های جسیکا جونز برای طرفدارانی است که دوست دارند جسیکا را به عنوان یک ابرقهرمان به همراه تمام قدرت‌هایش ببینند. این کمیک را برایان مایکل بندیس نوشته بود که جونز در آن تبدیل به گزارشگر تحقیقاتی The Daily Bugle شده بود.

این کمیک بوک در 14 شماره نوشته شده و اتفاقات آن به انتقام جویان جوان نیز مربوط می‌شوند. همچنین اتفاقات غیر منتظره‌ای برای شخصیت جسیکا جونز در این کمیک رخ می‌دهد چرا که او حتی پیشنهاد ازدواج لوک کیج را نپذیرفت.

بیشتر بخوانید:

Jessica Jones: Alias, Vol. 4

بهترین کمیک های جسیکا جونز
جسیکا جونز و مرد بنفش در جلد چهارم کمیک Jessica Jones: Alias

جلد چهارم کمیک Jessica Jones: Alias، آخرین اثر برایان مایکل بندیس برای این مجموعه بود و بدون شک یکی از بهترین کتاب های کمیک جسیکا جونز است. در این کمیک، جسیکا با مرد بنفش رو به رو می‌شود.

این کمیک همچنین ارتباط جسیکا با تعداد زیادی از ابرقهرمانان را نشان داده و جایگاه او را در دنیای مارول تثبیت می‌کند. نشان دادن اینکه مرد بنفش جسیکا را در طول زمان از لحاظ عاطفی و روانی آزار داده است، نشان می‌دهد که چرا او تاکنون به عنوان شخصیتی بسیار قدرتمند باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

Return Of The Purple Man

بهترین کمیک های جسیکا جونز
تصویر جسیکا درحالی که فرزندش را در کمیک بازگشت مرد بنفش بغل می‌کند

با پایان یافتن سری Alias، مایکل بندیس یکی دیگر از بهترین کمیک های جسیکا جونز را تحت عنوان بازگشت مرد بنفش برای مارول ساخت. این بار جسیکا یک مادر است و باری دیگر مرد بنفش سر راه او قرار گرفت تا زندگی‌اش را خراب کند.

بازگشت مرد بنفش زمانی عرضه شد که سریال جسیکا جونز در نتفلیکس به محبوبیت رسیده بود. این کمیک باری دیگر ثابت کرد که مرد بنفش چقدر قدرتمند و خطرناک است. همچنین نشان می‌دهد که جسیکا جونز در طول زمان چقدر رشد کرده است.

بیشتر بخوانید:

Jessica Jones: Alias, Vol. 1 (2001)

بهترین کمیک های جسیکا جونز
کاور حلد اول کمیک کاور جلد سوم کمیک Jessica Jones: Alias

جلد اول Jessica Jones: Alias، یکی دیگر از برترین کمیک بوک های جسیکا جونز و اولین کمیک اختصاصی این شخصیت است. این مجموعه با فرمت MAX ساخته شده و جزو آثار تماماً بزرگسال مارول کامیکس است.

در این کمیک، ما جسیکا جونز را به عنوان یک ابرقهرمان بازنشته می‌بینیم. اما این بازنشستگی باعث نشده است که او برای همیشه کار خود را کنار بگذارد. او این بار به عنوان یک کارآگاه  خصوصی که اغلب با پرونده‌های ماورایی در ارتباط است فعالیت خود را ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

Jessica Jones: Alias, Vol. 3

بهترین کمیک های جسیکا جونز
کاور جلد سوم کمیک Jessica Jones: Alias

یکی از بهترین کمیک های جسیکا جونز از نظر منتقدان و البته مخاطبان، جلد سوم کمیک Jessica Jones: Alias است. جسیکا در این کمیک جای خود را میان دیگر ابرقهرمانان تثبیت کرد و نشان داد که یک کارآگاه بسیار بزرگ است.

متی فرانکلین، یک ابرقهرمان نوجوان، و جسیکا درو به عنوان زن عنکبوتی اصلی، نقش مهمی در این کمیک داشتند. با وجود افرادی که قصد داشتند متی را به قتل برسانند، جونز و درو باهم همکاری کردند تا او را ایمن نگه دارند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین کمیک های جسیکا جونز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین کمیک های جسیکا جونز

اولین کمیک جسیکا جونز کدام است؟

جسیکا جونز برای اولین بار در یکی از کمیک‌های مرد عنکبوتی حاضر شد اما جلد اول Jessica Jones: Alias، اولین کمیک اختصاصی این شخصیت است.

همسر جسیکا جونز کیست؟

جسیکا جونز تاکنون رابطه‌ای طولانی با لوک کیج داشته است و درنهایت با او ازدواج کرد. حاصل ازدواج این دو نیز یک فرزند است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *