واکنش کره جنوبی به ارسال سلاح به اوکراین [+جزئیات]

پس از اینکه روسیه اعلام کرد برخی از کشورها نباید به اوکراین کمک تسلیحاتی بکنند، واکنش کره جنوبی به ارسال سلاح به اوکراین جالب توجه بود.

به گزارش برخی از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، کره جنوبی از ارائه تسلیحات به اوکراین خودداری می‌کند و امتناع کره جنوبی از فرستادن سلاح به اوکراین یکی از خبرهایی بود که خبر ندادن سلاح کره جنوبی به اوکراین را تقویت کرد.

پس از انتشار این اخبار، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد، که این کشور به خاطر ثبات روابط با روسیه به اوکراین سلاح نمی‌دهد واکنش کره جنوبی به هشدارهای روسیه همینگونه بود.

واکنش کره جنوبی به ارسال سلاح به اوکراین

واکنش کره جنوبی به ارسال سلاح به اوکراین

به نقل از یونهاپ، کره جنوبی از ارائه تسلیحات به اوکراین خودداری می‌کند. یک مقام در دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی به یونهاپ گفت که سئول در راستای تلاش برای حفظ روابط با مسکو از ارسال تسلیحات به کیِف سر بازمی‌زند.

مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت:

قانونی در رابطه به ارسال تسلیحات به یک کشور دیگر در وضعیت جنگی وجوود ندارد. همچنین هیچ منعی از سوی وزارت خارجه در زمینه کمک به کشور ثالث در یک وضعیت جنگی وجود ندارد.

این مقام افزود:

ما به این خاطر دست به چنین اقدامی نمی‌زنیم که گرچه از طرح جامعه جهانی برای کمک به اوکراین حمایت می‌کنیم، اما در عین حال در پی روابط عادی با فدراسیون روسیه هستیم.

در ادامه می‌توانید تصویری از ارتش اوکراین را ببینید:

امتناع کره جنوبی از فرستادن سلاح به اوکراین
ندادن سلاح کره جنوبی به اوکراین

 

واکنش کره جنوبی به هشدارهای روسیه

روز چهارشنبه رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود در صورت بروز وضعیتی در اوکراین که جامعه بین‌المللی نمی‌تواند آن را تحمل کند، برای سئول سخت خواهد بود که بر ارائه تنها کمک‌های بشردوستانه یا مالی به کی‌یف اصرار داشته باشد و به این ترتیب برای نخستین بار امکان کمک نظامی به کی‌یف از سوی سئول فراهم شود.

همان روز، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفته بود که مسکو بابت رویکرد غیردوستانه کره جنوبی در قبال وضعیت اوکراین متاسف است و ادامه داد:

آغاز ارسال سلاح به اوکراین به صورت غیرمستقیم به معنای دخالت در این درگیری است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *