خالق باتری های لیتیوم یونی درگذشت! +[بیوگرافی و علت فوت]

جان بی گودناف درگذشت ؛ آقای جان بی گودناف خالق باتری های لیتیوم یونی که بسیار در زندگی روزمره کاربرد دارد، در ۱۰۰ سالگی درگذشت.

جان گودیناف، خالق باتری‌های لیتیوم-یونی که با اختراع خود نقشی کلیدی در پیشرفت لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و خودروهای الکتریکی داشت، در ۱۰۰ سالگی درگذشت. در ادامه مطلب با خبر فوت جان بی گودناف همراه ما بمانید.

جان بی گودناف درگذشت

  • درگذشت جان بی گودناف

به گزارش منابع خبری:

در یک خبر غم انگیز، دانشمند مشهور جان بی گودناف، ذهن پیشگام توسعه باتری لیتیوم یونی، روز یکشنبه در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت. کمک‌های گودناف انقلابی در زمینه فناوری ایجاد کرد و مردم را در سراسر جهان با دستگاه‌های همراهتر ساخت.

اگرچه ممکن است نام او را نشنیده باشیم، اما او عملاً مسئول تولد تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی کاربردی است. دانشمندان و پژوهشگران دیگری قبل از گودیناف باتری‌های لیتیومی را بررسی کرده بودند.

جان بی گودناف درگذشت

درگذشت خالق باتری لیتیوم یونی

گودیناف در طول 37 سال دوره کاری درخشان خود در دانشگاه تگزاس در دانشکده مهندسی کوکرل آستین، به‌عنوان عضو هیئت علمی خدمت کرد و ریاست کرسی مهندسی ویرجینیا اچ کورکل را برعهده داشت. او عمیقاً به کاوش در راهکارهای نواورانه‌ ذخیره‌ انرژی و بررسی چالش‌های این حوزه متعهد بود. فداکاری تزلزل‌ناپذیر او منجر به تولید باتری‌های قابل‌شارژ پیشرفته شد که چگالی انرژی بالایی برای گوشی‌های همراه ، لپ‌تاپ‌ها ، تبلت‌ها و وسایل نقلیه الکتریکی فراهم می‌کرد.

جهان ذهن خارق العاده و روحیه‌ای سخاوتمند را از دست داده است. کار و میراث پیشگام گودناف به شکل دادن چشم انداز فناوری ادامه خواهد داد و مشارکت‌های او در علم و مهندسی برای نسل‌های آینده به یادگار خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *