باربرا پاسخ انتقادات از دعوت سه فیلمساز متهم به آزار جنسی را داد [+جزئیات]

به تازگی خبری تحت عنوان باربرا پاسخ انتقادات از دعوت سه فیلمساز متهم به آزار جنسی را داد منتشر شده است که بازخورد وسیعی در فضای مجازی به همراه داشته.

جواب مدیر جشنواره ونیز به انتقادات: مشکل فراخوانی از رومن پولانسکی، وودی آلن و لوک بسون چیست؟ لیست فیلم‌های هشتادمین دوره جشنواره ونیز سه‌شنبه این هفته رونمایی شد و مثل همیشه با اعتراض‌هایی همراه بود.

پاسخ انتقادات از دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

ونیز امسال فیلم‌های تازه کاخ The Palace رومن پولانسکی و دست سرنوشت Coup de Chance وودی آلن را در بخش خارج از مسابقه و سگ‌باز Dogman لوک بسون را در بخش مسابقه اکران می‌کند.

هر سه این فیلمسازان به آزار جنسی متهم شده و مورد حملات مجازی قرار گرفته بودند.

پولانسکی پس از آنکه در سال 1978 در اتهام تجاوز به یک دختر نوجوان مجرم شناخته شد به فرانسه فرار کرد و تنها شخص میان این سه فیلمساز است که جرمش ثابت شده.

بیشتر بخوانید:

افشای رابطه عاشقانه آلینا بوز و امید اویرگن

قوانین کار هانده ارچل برای بازی در سریال‌ها و تبلیغات ؛ بیشتر از 12 ساعت کار نمی‌کنم

پاسخ انتقادات از دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی
دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

انتقاد ازدعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

ماه گذشته از اتهام آزار جنسی یک بازیگر بلژیکی تبرئه شده بود و آلن هیچگاه اتهام آزار جنسی به دخترخوانده‌اش را قبول نکرده است. آلبرتو باربرا مدیر جشنواره ونیز در گذشته سابقه بی‌‌اعتنایی به متهمین را دارد و در سال 2019 فیلم افسر و جاسوس An Officer and A Spy پولانسکی را در بخش مسابقه اکران کرده است.

آن فیلم برنده شیر نقره‌ای هیأت داوران شد. باربرا در گفتگو با هالیوود ریپورتر می‌گوید دلیل این نظرها را درک نمی‌کند: در مورد پولانسکی 50 سال بحث شده.

درک نمی‌کنم چرا یک نفر نمی‌تواند میان وظایف یک مرد و هنر او تبغیض قائل شود.

پاسخ انتقادات از دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی
انتقاد ازدعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

پولانسکی 90 ساله است، یکی از انگشت شمارترین اساتید فیلمسازی در حال کار است، فیلم فوق‌العاده‌ای ساخته امکان دارد آخرین فیلم کارنامه او باشد، هرچه امیدوارم مثل مانوئل دی الیویرا فیلمساز پرتغالی تا 105 سالگی فیلم بسازد.

قویاً از موقعیت افرادی حمایت می‌کنم که بین مسئولین یک مرد و هنر او تفاوت قائل می‌گذارند. او درباره بسون که از تمامی اتهامات تبرئه شده می‌گوید: نمی‌فهمم چرا در این مورد حرف صحبت می‌کنیم.

باربرا در گفتگو با ورایتی می‌گوید:

وودی آلن دو دفعه در اواخر دهه 1990 تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و از اتهام تبرئه شد. با این رسیدگی‌ها، درک نمی‌کنم که مشکل چیست. شصت سال گذشته پولانسکی مسئولیتش را پذیرفته درخواست بخشش کرده. از طرف قربانی بخشیده شده. قربانی درخواست کرده که این بحث اتمام پیدا کند. به نظر من ادامه ملامت پولانسکی به معنای این است که می‌خواهیم انتقام اشتباه  دیگران که نیازمند رسیدگی بیشتری است را از او بگیریم.

دعوت سه فیلمساز متهم به آزارجنسی

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *