پرسشی از هوش مصنوعی : اگر پیروز زنده میماند چه شکلی می شد ؟ [+ویدیو]

گویا پرسش هایی در مورد اگر پیروز زنده می‌ماند چه شکلی می‌شد؟ در رسانه پخش شد. ما ویدیویی از نمونه بالغ پیروز یوز ایرانی توسط هوش مصنوعی برای شما تهیه کردیم.

به نقل از سرویس منهای فوتبال؛ فیلم منتشر شده از سوال یک کاربر از هوش مصنوعی در خصوص اینکه اگر پیروز زنده می ماند چه شکلی میشد به یکی از پربیننده ترین ویدیوها در اینستاگرام تبدیل شد. در این ویدیو که با ابراز تاسف کاربران از مرگ «پیروز» یوزپلنگ ایرانی در شبکه های اجتماعی همراه شده، هوش مصنوعی چهره احتمالی این یوز پلنگ را پیش بینی کرده است.

بیشتر بخوانید:

تغییر دنیا با رقابت ها بر سر همش مصنوعی

آیا هوش مصنوعی ChatGPT نهاد اجتماع را تهدید خواهد کرد؟

ویدیویی از نمونه بالغ پیروز یوز ایرانی توسط هوش مصنوعی

تاریخچه هوش مصنوعی به سال های جنگ جهانی دوم بر می‌گردد. زمانی که نیروهای آلمانی برای رمز نگاری و ارسال ایمن پیام ها از ماشین enigma استفاده می کردند و دانشمند انگلیسی، آلن تورینگ در تلاش برای شکست این کدها برآمد. تورینگ به همراه تیمش ماشین bombe را ساختند که enigma را رمز گشایی می‌کرد.

هر دو ماشین enigma و bombe پایه های یادگیری ماشینی (machine learning) هستند که یکی از شاخه های هوش مصنوعی یا همان Artificial intelligence می‌باشد. تورینگ ماشینی را هوشمند می‌دانست که بدون اینکه به انسان حس صحبت با ماشین را بدهد، با او ارتباط برقرار کند و این مسئله پایه علم هوش مصنوعی است یعنی ساخت ماشینی که همانند انسان فکر، تصمیم گیری و عمل کند.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از تصویر ساخته شده از یوز ایرانی به نام پیروز را ببینید:پ

تصویری از پیروز ساخته شده توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا artificial intelligence شاخه ای از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید ماشین‌های هوشمندی است که توانایی انجام وظایفی که نیازمند به هوش انسانی است را داشته باشد.

هوش مصنوعی در حقیقت نوعی شبیه سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است و منظور از هوش مصنوعی در واقع ماشینی است که به گونه ای برنامه نویسی شده که همانند انسان فکر کند و توانایی تقلید از رفتار انسان را داشته باشد. این تعریف می تواند به تمامی ماشین هایی اطلاق شود که بگونه‌ای همانند ذهن انسان عمل می‌کنند و می‌توانند کارهایی مانند حل مسئله و یادگیری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *