ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT [+جزئیات]

چت جی‌پی‌تی بعد از انتشارش سر و صدای بسیار زیادی در فضای مجازی به پا کرد و اخیراً خبر ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT منتشر شد.

به تازگی خبری با موضوعیت خطر افشای اسرار شرکت ها توسط ChatGPT به انتشار رسید که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت. ممنوع شدن استفاده از ChatGPT در اپل این موضوع را تایید می‌کند و اخیراً خبر کمپانی اپل و هوش مصنوعی ChatGPT بسیاری از شرکت‌ها را ترغیب کرد که این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی: بازخوانی آهنگ محسن دولت توسط بیلی آیلیش

اظهارات جنجالی ایلان ماسک درباره فناوری هوش مصنوعی

ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT

اپل و هوش مصنوعی ChatGPT

ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT
خطر افشای اسرار شرکت ها توسط ChatGPT

OpenAI روز گذشته از اپلیکیشن رسمی ChatGPT برای iOS رونمایی کرد که می‌تواند با کمک هوش مصنوعی به درخواست‌های کاربران پاسخ دهد و از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین مسائل را حل کند. با این وجود، اپل با ارسال یک یادداشت داخلی، استفاده از ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی توسط کارمندان خود را ممنوع کرده است.

وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که اپل در سند خود به این نگرانی اشاره کرده که پلتفرم‌های هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های محرمانه کارمندان را جمع‌آوری کنند. علاوه بر ChatGPT، غول سازنده آیفون همچنین استفاده از مدل Copilot که متعلق به مایکروسافت است و برای ساده‌سازی فرآیند کدنویسی طراحی شده را نیز ممنوع کرده است.

بیشتر بخوانید:

حواشی تصاویر گول زننده هوش مصنوعی گوگل

بزرگترین باشگاه ها لیگ برتر انگلیس از نگاه هوش مصنوعی

ممنوع شدن استفاده از ChatGPT در اپل

ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT
ممنوعیت استفاده کارمندان اپل از هوش مصنوعی ChatGPT

ChatGPT داده‌های مربوط به کاربران خود را به توسعه‌دهندگان ارسال می‌کند تا بتوانند از طریق آن‌ها به بهبود مدل هوش مصنوعی مورداستفاده توسط این پلتفرم ادامه دهند. همانطور که WSJ در گزارش خود اشاره کرده، در ماه مارس یک باگ در ChatGPT شناسایی شده بود که به کاربران اجازه می‌داد تاریخچه چت سایر کاربران را مشاهده کنند. پس از این اتفاق بود که ChatGPT به قابلیتی برای جلوگیری از ذخیره‌سازی سابقه چت‌ها مجهز شد.

اپل با توجه به این گزارش‌ها، نگران است که کارمندان آن در صورت استفاده از چنین پلتفرم‌هایی، ممکن است اطلاعات شرکت را در معرض دید سایر افراد یا حتی توسعه‌دهندگان این برنامه‌ها قرار دهند. اما اپل تنها شرکتی نیست که استفاده از ChatGPT و سایر هوش مصنوعی‌های مولد را برای کارمندانش ممنوع کرده است.

شرکت خدمات مالی JPMorgan Chase و غول مخابراتی ورایزن نیز استفاده از چنین پلتفرم‌هایی را محدود کرده‌اند. منابع وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرده‌اند که آمازون از مهندسانش خواسته تا از ابزار هوش مصنوعی داخلی خود به‌جای ابزارهای سایر شرکت‌ها استفاده کنند. در همین رابطه، شرکت سرمایه‌گذاری Team8 اخیراً گفته بود که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌تواند اسرار شرکت‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *