بیوگرافی بازیگران سریال سوران + [خلاصه داستان و زمان پخش]

بیوگرافی بازیگران سریال سوران با حضور حسام محمدی و مهدی نصرتی را در ادامه بخوانید و از زمان پخش سریال در شبکه یک مطلع شوید.

بیوگرافی بازیگران سریال سوران

اسامی بازیگران سریال سوران : مرحوم حسام محمودی در نقش رستگار، مهدی نصرتی در نقش سوران، علیرضا جعفری در نقش قادر، توماج دانش بهزادی در نقش کیانوش،‌مریم کاظمی، مصطفی کولیوندی، محمدرضا صولتی، گلنوش قهرمانی، احمد صدفی، هلن نقیلو و روزبه رئوفی از بازیگران این سریال هستند.

سوران مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درامِ تاریخی به کارگردانی سروش محمدزاده، تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده و نویسندگی عباس ریاحی است که در تهران و کردستان تصویربرداری شده است.

سوران از ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ چهارشنبه و پنجشنبه‌ها از شبکه یک پخش می‌شود. این سریال در مرکز سریال سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی تولید شده‌است. سریال سوران از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزارراغب اقتباس شده است. بیوگرافی بازیگر نقش سوران و دیگر بازیگران سریال را در ادامه بخوانید.

سروش محمدزاده کارگردان درباره میزان اقتباس در قصه عنوان کرد:

به اصل کتاب به لحاظ قصه وفادار بودیم، اما سعی کردیم با در نظرگرفتن عناصر اقتباس، نعل به نعل جلو نرویم. ضمن حفظ درام و کاراکتر‌ها تلاش کردیم در جزئیات تغییر ایجاد کنیم تا از نظر دراماتیک در خدمت جذب مخاطب باشد.

سریال تلویزیونی سوران روایتگر زندگی شهید سردشتی، مبارز آزاده شمال‌غرب ایران است که حاضر نشده بود مردم و میهنش را بفروشد تا سرباز استعمار و استکبار شود و به آغوش حزب بعث برود. همین هم باعث شده بود که ضدانقلاب کینه‌اش را به دل بگیرد. سردشتی تجربه سه دوره زندانی شدن داشت، اما با همه اینها از مسیر خود برنگشت و در برابر دشمنان مردم کوتاه نیامد.

بیشتر بخوانید:

زمان پخش و تکرار سریال سوران از شبکه یک سیما

حسام محمودی در سریال سوران

بیوگرافی بازیگران سریال سوران
بیوگرافی بازیگران سریال سوران

حسام محمودی در سریال سوران نقش “رستگار” را ایفا می‌کند. بازیگر جوانی که هرگز خودش را اسیر کلیشه نکرد و علاقه‌مند بود تا نقش‌های متفاوت را بازی کند. او چندی پیش بر اثر سکته قلبی درگذشت.

زنده یاد حسام محمودی در واپسین روزهای عمر خود در سریال رحیل نقش ولیعهد را ایفا می‌کرد. بازی حسام محمودی در سریال رحیل آخرین حضور او در دنیای هنر بود. آخرین نقش مرحوم حسام محمودی در سریال رحیل توسط هوش مصنوعی به پایان رسید.

حسام محمودی بازیگری را از سال 1391 با بازی در فیلم خسته نباشید از سینما آغاز کرده بود. نخستین سریالی هم که در آن بازی کرد سریال گاهی پشت سرت را نگاه کن در سال 1393 بود.

رابطه صمیمانه‌ای با باران کوثری و نوید محمدزاده داشت و گفته می‌شد یکی از هنرپیشه‌های جوان و آینده‌دار کشور خواهد بود، که متاسفانه عمرش کفاف ندارد. بازی حسام محمودی در سریال رحیل آخرین حضور او بود که نصفه ماند. اتمام نقش حسام محمودی با هوش مصنوعی برای اتمام سریال قدم مثبتی است.

مهدی نصرتی در نقش سوران

مهدی نصرتی در نقش سوران
مهدی نصرتی در نقش سوران

مهدی نصرتی، متولد دهه شصت، بازیگر و دانش آموخته رشته بازیگری است. او در فیلم لباس شخصی در نقش یاسر خوش درخشید و با بازی در این فیلم حضور در جشنواره فجر سال ۹۸ را در کارنامه خود ثبت کرد. در این مجموعه مهدی نصرتی نقش سوران را بازی می‌کند که برگرفته از شخصیت واقعی سعید سردشتی و زندگی او در دهه ۵۰ شمسی است. در مصاحبه‌ای می‌گوید:

بازی کردن شخصیت سوران برای من و هر بازیگر دیگری جذابیت‌های زیادی دارد که از مهم‌ترین دلایل جذابیت این شخصیت می‌توانم به مشقت‌ها و مصیبت‌هایی که این آدم در طول زندگی‌اش متحمل می‌شود اشاره کنم.
من با سوران تفاوت‌های زیادی دارم. از شرایط و محیط زندگی تا دوره تاریخی که هرکدام زندگی و تجربه کردیم، با هم تفاوت دارد. نزدیک شدن به شخصیت یک جوان کرد روستایی چالش‌های زیادی را برای من به وجود می‌آورد که از آن استقبال کردم.

مصطفی کولیوندی در نقش فرمانده کومله

بیوگرافی بازیگران سریال سوران
بیوگرافی بازیگران سریال سوران

مصطفی کولیوندی از دیگر بازیگران سریال سوران است که نقش فتاح را بازی می‌کند که یک فرمانده کومله است. به گفته این هنرمند، این نقش از نظر تیپ و ظاهر به او بسیار نزدیک بود. وی ادامه داد:

من از طریق دوستان به کار معرفی شدم و طرح را دیدم و مطالعه کردم. فضای کار برایم خیلی جالب بود. قبلا در کارهایم کوشیدم متفاوت باشم، اما بیشتر کمدی کار کردم. به همین دلیل این کار برایم یک چالش جدید بود و دوست داشتم در این کار حضور داشته‌باشم.

این بازیگر تصریح کرد:

چیزی که من دیدم وجود یک گروه متخصص پای کار بود که چند ماه شبانه‌روز تلاش کردند کار را به پایان برسانند و جدای از آن، فیلمنامه و داستان بود که بخشی از تاریخ کشور است. جذابیت دیگر کار برای من لوکیشن‌ها، سبک کاری و نگاه جدید کارگردان بود که به‌نظرم در خروجی باعث جذب مخاطب خواهد شد. از دید من این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها و جزو سریال‌های موفق خواهد شد. باید از همه عوامل تشکر کنم؛ به‌خصوص تهیه‌کننده و کارگردان که به من اعتماد کردند.

کولیوندی در باره خود چنین می‌گوید:

من هم بازیگر تئاتر خیابانی و هم نمایش صحنه‌ای هستم و جدیدا جسارت کردم و به رادیو آمدم خوشحالم این جایزه را از دست اساتیدی می‌گیرم که نام‌های بزرگی هستند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *