داستان ربات روغن جمع کن ؛ داستان تراژیک و اندوهناک ربات روغن جمع کن

با ربات روغن جمع کن معروف شبکه‌های اجتماعی که در موزه گوگنهایم قرار دارد بیشتر آشنا شوید. با داستان ربات روغن جمع کن همراه فیگار باشید.

این ربات به سفارش موزه گوگنهایم با هدف جلب توجه جهانی در مورد خشونت‌ها و خون‌های ریخته شده مهاجران در مناطق مرزی کشورها ساخته شده است. خونی که دولت‌ها سعی در پاک کردنش دارند، ولی نمی‌توانند.

داستان ربات روغن جمع کن

داستان تراژیک و اندوهناک ربات روغن جمع کن

داستان ربات روغن جمع کن
داستان ربات روغن جمع کن

بیشتر بخوانید:

نام این ربات روغن جمع کن، Can’t Help Myself (به فارسی: دست خودم نیست، یا به خودم نمی‌توانم کمک کنم) است.

مایع قرمز رنگ (به رنگ خون) که از زیر این ربات نشت می‌شود، تمامی ندارد. این مایع نه خون است نه روغن هیدرولیکی؛ بلکه ترکیبی از پودر سلولز اتر در آب رنگی است.

وظیفه این ربات جمع کردن این مایع و هرازگاهی رقص (مجموعه‌ای از 32 حرکت مثل خاراندن، چرخیدن، خم شدن، لرزیدن و…) برای مراجعه‌کنندگان است.

درباره این ربات تحلیل‌های زیادی وجود دارد. برخی می‌گویند شاید این ربات را ساخته اند تا بازتابی از زندگی روزمره انسان‌های جوامع مختلف باشد، برخی دیگر هم با دیدن آن به یاد پیشرفت روزافزون تکنولوژی و عواقب آن می‌افتند.

چیزی که در این اثر مشهود است، تلاش بی‌وقفه و خارج از کنترل (با توجه به اسم این ربات) برای بقا و ادامه حیات در عین موجودیت است.

بیشتر بخوانید:

چیزی شبیه به افسانه سیزیف در اساطیر یونان که محکوم بود تخته سنگی را به دوش گرفته و تا قله یک کوه حمل کند، اما همین که به قله می‌رسید، سنگ به پایین می‌غلتید و سیزیف باید دوباره این کار را انجام می‌داد.

فیلم ربات روغن جمع کن

لینک دانلود فیلم ربات روغن جمع کن 720p

لینک دانلود فیلم ربات روغن جمع کن 480p

لینک دانلود فیلم ربات روغن جمع کن 360p

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار داستان ربات روغن جمع کن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *