ترتیب خواندن کمیک های دی سی از نگاه سایت فیگار

بیشتر هواداران دی سی نمی دانند به چه ترتیب کمیک های دی سی را باید بخوانند. در ادامه می خواهیم ترتیب خواندن کمیک های دی سی را بررسی کنیم.

در اینجا ترتیب خواندن کمیک های دی سی آمده که باید آن‌ها را قبل از ساعت قیامت بخوانید. برای اکثر طرفداران، داستان Watchmen یک داستان تک و جذاب بود. برای چندین دهه، دی سی کامیکس آن را به حال خود رها کرد. آن‌ها توانستند با ادامه انتشار رمان گرافیکی، حقوق داستان و شخصیت‌های Watchmen را در بر گیرند و از بازگرداندن حقوق به آلن مور و دیو گیبونز به خالقان اصلی جلوگیری کنند. پس از چندین دهه، دی سی کامیکس تصمیم گرفت از هرگونه ادبیاتی که زمانی برای مور داشتند چشم پوشی کند و تصمیم گرفت خط واچمن را با مجموعه‌ای از مینی‌سریال‌های پیش درآمد که در سال 2012 منتشر شد و با نقدهای متفاوتی همراه شد، گسترش دهد.

همه‌ی مقاله‌های دی سی را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله های دی سی

ترتیب خواندن کمیک های دی سی

  • راهنمایی خواندن تمام کمیک های دی سی

در ادامه قرار است چند تا از ترتیب خواندن کمیک های دی سی را به شما معرفی کنیم:

 مقالات مکمل:

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب خواندن کمیک های دی سی

در نهایت، DC سرانجام دنباله واقعی داستان Watchmen را با Doomsday Clock منتشر خواهد کرد، یک مجموعه ماکسی دوازده شماره‌ای که از سال 2017 تا 2019 منتشر شده است. ساعت قیامت اولین بار است که DC Universe و کراس اوور Watchmen Universe و همچنین به عنوان اوج چندین خط داستانی طولانی مدت دی سی قرار گرفت که باید ترتیب خواندن کمیک های دی سی در آن رعایت شود. برخی از طرفداران هنوز از این واقعیت که DC از برند Watchmen استفاده می‌کند خشمگین هستند؛ اما جاه طلبی‌های Doomsday Clock را نمی توان انکار کرد.

Doomsday Clock

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های دی سی

این یک گنجاندن واضح است و احتمالاً اکثر خوانندگان بالقوه ساعت قیامت قبلاً Watchmen اصلی را خوانده‌اند اما باید طبق راهنمایی خواندن تمام کمیک های دی سی ، داستان ها را جلو رفت. داستان کلاسیک Watchmen بیان می‌کند که اگر ابرقهرمانان واقعا وجود داشته باشند، چه اتفاقی برای دنیای واقعی می‌افتد. رویدادهای مهم جهان به شدت تغییر کرده است، با پیروزی ایالات متحده در جنگ با ویتنام و نیکسون به عنوان رئیس جمهور تا دهه 80 ادامه داد. قهرمانان اصلی فیلم Watchmen ابرقهرمانانی هستند که در تلاش برای حل یک معمای قتل می‌باشد، در حالی که در پس زمینه تنش بین ایالات متحده و روسیه تشدید می‌شود. سریال کمیک اصلی به واقعیت تاریک قهرمانان موجود در دنیای واقعی می‌پردازد. این داستان از زمان انتشار اولیه بیش از سه دهه محبوبیت خود را حفظ کرده است.

Before Watchmen

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
لیست تمام کمیک های دی سی برای خواندن

خط کمیک‌های Before Watchmen نادرست بود و اکثراً توسط طرفداران و منتقدان نقدهای گرمی دریافت کردند. با این اوصاف، Before Watchmen: Minutemen از مجموعه کمیک‌ها متمایز بود. Minutemen که توسط داروین کوک فقید و بزرگ نوشته و کشیده شده است، به عنوان پیش درآمد برای Watchmen عمل می‌کند. Minutemen به لطف سبک هنر کلاسیک کوک زیبایی شناسی دهه 1940 را کاملاً به تصویر می‌کشد و از داستان به طور مؤثر استفاده می‌شود. در حالی که اکثر کمیک‌های دیگر Before Watchmen سطحی به نظر می‌رسید، Minutemen در واقع به داستان‌های اصلی Watchmen اضافه می‌کند که باید ترتیب درست برای خواندن کمیک های دی سی در آن رعایت شود. این شامل لایه‌هایی از جهان است که در کمیک اصلی تنها به طور خلاصه به آن پرداخته شده است و آیا ارزش خواندن دارد.

Crisis On Infinite Earths

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب خواندن کمیک های دی سی

«Crisis On Infinite Earths» نمونه‌ای از راه‌اندازی مجدد کمیک‌های DC در مقیاس بزرگ بوده که ممکن است همچنان بهترین در نوع خود باشد. قبل از بحران، Justice League ، Justice Society، Shazam و Freedom Fighters در زمین‌های جداگانه وجود داشتند؛ اما یک ناوشکن بین‌ بعدی معروف به Anti-Monitor تهدید می‌کرد که همه چیز را به پایان برساند. تلاش ترکیبی قهرمانان از هر زمین برای متوقف کردن آنتی مانیتور و عواملش لازم بود. با این حال، پیامد این امر، تمام زمین‌های موازی در تداوم کمیک‌های دی‌سی را به یک زمین تبدیل کرد، جایی که تمام قهرمانان دی سی در یک سیاره و در یک جدول زمانی وجود داشتند.

The Legion Of Superheroes: The Great Darkness Saga

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
راهنمایی خواندن تمام کمیک های دی سی

یکی از عناصر اصلی که ظاهراً توسط دکتر منهتن از تداوم کمیک‌های دی سی حذف شد، لژیون ابرقهرمانان بود که یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین تیم‌های ابرقهرمانی دی سی می‌باشد. این یک گروه از قهرمانان جوان است که در قرن 30 زندگی می‌کنند و از سیارات متحد در برابر تهدیدات محافظت می‌کنند. آن‌ها حتی سوپرمن را به زمان خود آوردند تا به او کمک کنند تا به قهرمانی تبدیل شود که قرار بود باشد. حماسه تاریکی بزرگ به عنوان یکی از بزرگترین داستان‌های لژیون ابرقهرمانان در نظر گرفته می‌شود که تا به حال نوشته شده است و متوجه می‌شود که تیم مانع بازگشت Darkseid از پایان دادن به تمام واقعیت‌ها خواهند شد.

Justice Society Of America

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های دی سی

انجمن عدالت آمریکا اولین تیم ابرقهرمانی دی سی بود و فلش، فانوس سبز، بلک قناری و اتم اصلی را با ابرقهرمانان دیگری مانند هاوکمن، هاوک گرل، دکتر سرنوشت، گربه وحشی و دیگران متحد کرد که باید طبق لیست تمام کمیک های دی سی برای خواندن جلو رفت. آن‌ها برای مدت طولانی از موضوعیت خارج شدند؛ اما در دهه 2000 به لطف افرادی مانند جیمز رابینسون، جف جانز، دیوید گویر، استیون سادکوفسکی، دیل ایگلشم و بسیاری دیگر بازگردانده شدند. اجرای جف جانز و دیل ایگلشم در JSA یکی از بهترین کتاب‌های دهه 2000 در نظر گرفته می‌شود و ارتباط تیم ابرقهرمانی دیگری را نشان می‌دهد که توسط دکتر منهتن در New 52 حذف شد.

بهترین کمیک های انجمن عدالت آمریکا

The Flash: Rebirth

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
لیست تمام کمیک های دی سی برای خواندن

لزوم خواندن The Flash: Rebirth برای درک ساعت قیامت بیشتر از نحوه پیوند آن با یک کمیک مهمتر دیگر ناشی می‌شود و طبق راهنمایی خواندن تمام کمیک های دی سی باید آن را خواند. Flash: Rebirth (نباید با خط مصور Rebirth اشتباه شود که دی سی سال‌ها بعد منتشر کرده است) یک مینی سریال است که اولین بار در سال 2009 منتشر شد. این سریال به عواقب رستاخیز اخیر بری آلن، دومین مردی که تبدیل به فلش می‌شود، می‌پردازد. خط داستان منشا جدیدی برای بری می‌دهد که مستقیماً به یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های فلش منتهی می‌شود. Reading Flash: Rebirth به خوانندگان اجازه می‌دهد تا انگیزه بری را در مجموعه کمیک رویداد آینده، Flashpoint، کمی بهتر درک کنند.

چند تن از دشمنان فلش در کمیک های دی سی

Flashpoint، Who Builds On Flash: Rebirth

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب خواندن کمیک های دی سی

Flashpoint یک کمیک رویدادی است که اولین بار در سال 2011 منتشر شد و به عنوان نقطه اوج اجرای جف جان نویسنده در The Flash عمل می‌کند. این بر اساس منشاء جدیدی برای بری آلن است که در The Flash: Rebirth ایجاد شد و مستقیماً به یکی از بحث‌برانگیزترین ابتکاراتی که DC تاکنون انجام داده است تبدیل می‌شود. داستان Flashpoint بر روی بیدار شدن بری در دنیایی کاملا متفاوت متمرکز است. در این دنیای جدید، Wonder Woman و Aquaman در شرف جنگ با یکدیگر هستند. بری با اعتقاد به اینکه Reverse-Flash مسئول است، با بتمن این دنیا (که در واقع پدر بروس وین توماس است) همکاری می‌کند تا دشمن خود را پیدا کند.

برترین قدرت های فلش شخصیت محبوب دی سی

Justice League: Origins

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
راهنمایی خواندن تمام کمیک های دی سی

به لطف اقدامات بری آلن در Flashpoint، کل دنیای DC دوباره ساخته شد. این جدول زمانی جدید توسط شرکت DC به عنوان New 52 نامگذاری شد که اشاره‌ای به سری کمیک تحسین شده 52 است که DC Comics با 52 کمیک جدید دوباره راه اندازی شد. New 52 بین طرفداران دودستگی ایجاد کرد و بسیاری از تغییراتی که با تداوم ایجاد کردند ناامید شدند. واکنش جالب نسبت به New 52 همان چیزی است که منجر به تولد دوباره DC شد که در نهایت به ساعت روز قیامت منجر شد. Justice League: Origins داستان منشأ جدید لیگ عدالت است و کتاب خوبی است که لحن و سبک کلی New 52 را در بر می‌گیرد.

بهترین کمیک های لیگ عدالت

Grant Morrison’s Action Comics

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
ترتیب درست برای خواندن کمیک های دی سی

یکی دیگر از عنوان‌های New 52 ، Action Comics در سال 2011 و در پایان Flashpoint، همراه با تقریباً تمام کمیک‌های دیگر DC دوباره عرضه شد که باید ترتیب درست برای خواندن کمیک های دی سی در آن رعایت شود. گرانت موریسون، نویسنده تحسین‌شده اکشن کامیکس را برعهده گرفت که قبلاً یکی از بهترین داستان‌های سوپرمن تمام دوران را با سوپرمن آل استار نوشته بود. برای New 52 Action Comics، موریسون با سوپرمن در مسیر تاریک‌تری قرار گرفت. او سوپرمن را به مانترای «مبارزه برای مرد کوچک» که در سال‌های کمیک اولیه‌اش داشت برمی‌گرداند و این شخصیت عملکرد ضعیف تری را نسبت به قبل خود نشان می‌دهد. موریسون همچنین در زمانی که کلارک در دبیرستان تحصیل می‌کرد، ما و پا کنت از دنیا رفتند که یک نقطه اصلی داستان در Doomsday Clock است.

عجیب ترین قدرت های سوپرمن

Justice League: The Darkseid War

ترتیب خواندن کمیک های دی سی
لیست تمام کمیک های دی سی برای خواندن

The Darkseid War آخرین آرک در مجموعه کمیک New 52 Justice League بود که طبق لیست تمام کمیک های دی سی برای خواندن باید برای خواندن این داستان جلو رفت، همچنین به عنوان فینال بزرگ برای کل خط New 52 عمل کرد. The Darkseid War که توسط جف جانز نوشته شده است، بر مبارزه نهایی بین دو تن از بزرگترین شرورهای DC، DAnti-Moniarkseid و tor تمرکز دارد. لیگ عدالت در وسط گیر افتاده است و دختر آمازونی دارکسید نیز درگیر است که نقش یک وحشی را بازی می‌کند. Darkseid War پایانی غم‌انگیز و فوق‌العاده برای New 52 است. این یک پایان مناسب برای New 52 است و به خوبی به تولد دوباره DC منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب خواندن کمیک های دی سی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

چه شخصیتی باعث ایجاد دنیای New 52 شده است؟

فلش در کمیک محبوب Flashpoint


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *