نامزد های سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا معرفی شدند

سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا که در برلین برگزار می‌شود، فهرست نامزد های خود را اعلام کرد. در این فهرست فیلم‌های موفقی که در جشنواره کن و ونیز نامزد و برنده جایزه بودند نیز دیده می‌شوند.

آکادمی جوایز فیلم اروپا هر سال مجموعه جوایزی را به برترین دستاورد‌های سینمایی اروپا در بیش از ده بخش اهدا می‌کند. این آکادمی از سال 1988 به تناوب در برلین و سایر شهرهای اروپا برگزار می‌شود. جایزه بهترین فیلم‌ سال یکی از مهم‌ترین جوایز این آکادمی است که مخصوص سینمای اروپا و کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران اروپایی است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نامزد‌های سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا اعلام شدند

رقابت امسال بین فیلم‌های «آناتومی یک سقوط» ساخته «ژوستین تریه»، «مرز سبز» به کارگردانی «آگنیشکا هولاند» از لهستان، فیلم ایتالیایی «من کاپیتان» ساخته «متئو گارونه»، «برگ‌های افتاده» از «آکی کوریزماکی» و «منظقه مورد علاقه» ساخته «جاناتان گیلزر» برای کسب جایزه بهترین فیلم سال سینمای اروپا در جریان است.

سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا
سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا

مراسم اعطای جوایز فیلم آکادمی اروپا در دسامبر امسال در برلین برگزار می‌شود. نامزدهای امسال این جشنواره که همگی یا در جشنواره کن یا در ونیز اولین پخش جهانی خود را تجربه کردند، بر اساس رای 4600 عضو آکادمی فیلم اروپا انتخاب شده‌اند. در دیگر شاخه‌های این آکادمی از جمله بهترین کارگردانی هم «ژوستین تریه»، «آکی کوریزماکی»، «آگنیشکا هولاند»، «متئو گارونه» و «جاناتان گیلرز» حضور دارند که فیلم‌های تمامی این کارگردانان در شاخه بهترین فیلم نیز نامزد دریافت جایزه هستند.

«ساندرا هولر» برای بازی در دو فیلم « آناتومی یک سقوط» و «منطقه مورد علاقه»، «اکا چاولشویلی» برای فیلم «پرنده سیاه پرنده بلک بری»، «آلما پویستی» برای نقش آفرینی در فیلم «برگ‌های افتاده»، «میا مک‌کنا-بروس» برای فیلم «چگونه ارتباط داشته باشیم» و «لئونی بنش» برای فیلم «اتاق معلمان» برای کسب جایزه بهترین بازیگر زن سال اروپا نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

در شاخه بهترین بازیگر مرد هم «توماس شوبرت» (در آتش)، «یوسی واتانن» (برگ های افتاده)، «جاش اوکانر» (کیمرا)، «مدس میکلسن» (سرزمین موعود) و «کریستین فریدل» برای بازی در فیلم «منظقه مورد علاقه» به عنوان نامزذ جایزه آکادمی فیلم اروپا معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی معرفی نامزدهای سی و ششمین دوره جوایز فیلم اروپا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *