الهام‌برداری ریدلی اسکات از نقاشی ژاک لوئیس دیوید برای سکانس تاج‌گذاری ناپلئون

ریدلی اسکات سکانس جذاب تاج‌گذاری ناپلئون را از نقاشی ژاک لوئیس دیوید الهام برداری کرده بود. همچنین جانتی ییتس بر روی لباس‌های مردم معمولی فرانسوی تمرکز داشت.

فیلم جدید «اسکات»، پس از ظهور «ناپلئون بناپارت» (با بازی خواکین فینیکس)، از جایگاه ژنرال به امپراتوری پیش می‌رود. در بازآفرینی نبرد آسترلیتز، یکی از جنبه‌های چشمگیر فیلم، کراسمن تصمیم به دخالت در زیبایی‌شناسی آن کرد. او نهاد پیاده‌نظام روسی را با لباس‌های سبز و نیز سواره‌نظام روسی را با لباس‌های سفید پوشاند، یک بازآفرینی تحت تأثیر قرار گرفته و از تفاوت‌های رنگی برای بیان نمادین و تاکید بر تضادهای نظامی استفاده کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


الهام‌برداری ریدلی اسکات بزرای فیلم ناپلئون

در بازسازی نبرد آسترلیتز، جزئیات لباس‌ها به عنوان یکی از نقاط قوت فیلم برجسته شد. «کراسمن» با جسارت تصمیم گرفت پیاده‌نظام روسی را با لباس‌های سبز و سواره‌نظام روسی را با لباس‌های سفید به تصویر بکشد. همچنین، پیاده‌نظام مجارستان با سایه‌های مختلف قهوه‌ای طراحی شد و ارتش ناپلئون با لباس‌های آبی ترکیب گردید.

کراسمن درباره این انتخاب‌ها اظهار داشت:

هدف من این بود که تنوع ظاهری را به حداکثر برسانم و از یکنواختی خارج شویم.

برای تاجگذاری ناپلئون، یتس از نقاشی مشهور ژاک-لوئیس دیوید ساخته شده در سال 1807 به عنوان الگوی الهام‌بخش خود استفاده کرد.

او در این باره گفت:

ما سعی کردیم تا حد امکان از آن تصویر کپی کنیم. خانواده امپراتوری را من احتمالاً کمی زودتر از زمان مناسب در یک صحنه امپراتوری قرار دادم. فکر می‌کردم که ساده‌تر و شیک‌تر باشد، بنابراین ما کمی آزادی در انتخاب داشتیم.

کراسمن ادامه داد:

مارشال‌ها کت‌های گلدوزی با طرح‌های خاص می‌پوشیدند که از آستین‌ها و یقه پایین می‌آمدند. ما تا حد امکان از این نوع لباس‌ها استفاده کردیم. هدف آن‌ها این بود که با لباس‌ها، به‌ویژه در صحنه‌های پر از جمعیت، شخصیت‌ها را تا جای ممکن تفکیک کند، به‌جای اینکه همه لباس‌ها و کلاه‌های ناپلئونی به نظر بیایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی الهام‌برداری ریدلی اسکات بزرای فیلم ناپلئون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: variety


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *