جیمز کان بازیگر پدرخوانده ؛ جیمز کان ستاره فیلم پدرخوانده درگذشت

جیمز کان بازیگر پدرخوانده درگذشت. کان جیمز ستاره فیلم پدرخوانده در سن 82 سالگی درگذشت. در ادامه مطلب بازیگر پدرخوانده جیمز کان همراه فیگار باشید.

جیمز کان بازیگر مشهور آمریکایی که بازی اش در نقش سانی کورلئونه پسر عصبی مزاج و بی پروای دون ویتو کورلئونه (مارلون براندو) در فیلم «پدرخوانده» برایش نامزدی جایزه اسکار را به ارمغان آورد.

جیمز کان بازیگر

جیمز کان ستاره فیلم پدرخوانده درگذشت

کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان
کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان

جیمز کان بازیگری که برای بازی در نقش سانی کورلئونه در فیلم «پدرخوانده» نامزدی اسکار و گلدن گلوب را کسب کرده بود روز چهارشنبه در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. وی که برای ایفای این نقش به عنوان پسر مارلون براندوی مافیایی شناخته می‌شود، تا زمانی که فیلم‌های گانگستری به قوت خود باقی هستند، در یادها خواهد ماند.

خانواده وی در توییتر با اعلام خبر درگذشت وی گفتند او شب ۶ جولای از دنیا رفته است. کان که نامزدی اسکار، امی و ۴ گلدن گلوب را در کارنامه داشت نقش‌های قابل توجهی در فیلم‌های «میزری»، «اِلف»، «سارق»، «پدرخوانده ۲»، «آهنگ برایان» و «قمارباز» ایفا کرده بود. با این حال پایان خشونت‌آمیز سانی در فیلم «پدرخوانده» فرانسیس فورد کاپولا که با چندین گلوله همراه بود، یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های فیلم‌هایی است که وی در آنها بازی کرده است.

بیشتر بخوانید:

جیمز کان بازیگر پدرخوانده

کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان
کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان

کان ابتدا انتخاب شده بود تا نقش مایکل پسری که قهرمان جنگ و تحصیل کرده کالج بود و در نهایت جایگزین دن کورلئونه شد را ایفا کند و در تست خود موفق به کسب این نقش شد و استودیو پارامونت هم از وی حمایت کرد، اما بعد در نهایت آل پاچینو این نقش را به دست آورد و کان در نقش سانی بازی کرد تا سازش پیچیده بین پارامونت و کاپولا به نتیجه برسد.

جیمز کان بازیگر

کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان
کان جیمز, بازیگر پدرخوانده جیمز کان

در توییت خانواده کان آمده است: ما با غم و اندوه فراوان، شما را از خبر درگذشت جیمی در عصر ۶ جولای مطلع می کنیم. خانواده کان از پیام های عشق و تسلیت صمیمانه شما قدردانی می کنند و ما شما می خواهیم که در این زمان دشوار به حفظ حریم خصوصی خانواده ما احترام بگذارید. کان در کنار حضور در «پدرخوانده» در فیلم هایی از جمله «میزری»، «الف»، «سارق»، «پدرخوانده قسمت دوم»، «ترانه برایان» و «قمارباز» نیز نقش های قابل توجهی ایفا کرد. جیمز کان با نام کامل جیمز ادموند کان در برانکس نیویورک به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار جیمز کان بازیگر سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *