شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود ؛ حقیقت دارد؟

پیش بینی شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود بسیار غم انگیز است. پیشرفت روزافزون این استودیو رو به نزولی شدن رفته است.

استودیوهای انیمیشن پیکسار در واقع یک شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی است که در سال 1986 میلادی توسط استیو جابز به قیمت 5 میلیون دلار از جرج لوکاس خریده شد. پیکسار در آن زمان یکی از عجیب‌ترین گروه‌های متشکل از متخصصان و دانشمندان علوم رایانه‌ای بود.

جان لاستر در اواخر سال 1983 با عنوان طراح رابط به مدت یک هفته در تیم لوکاس فیلم قرار گرفت. او فیلم کوتاه ماجراهای آندره و والی بی را انیمیشن کرد. پیکسار یک دهه بعد با ساخت فیلم داستان اسباب‌بازی که با مشارکت والت دیزنی ساخته شد، معروف و موفق گردید.

در 24 ژانویه سال 2006 شرکت والت دیزنی خبری از توافقات صورت گرفته برای خرید پیکسار داد. شرکت پیکسار که هم‌اکنون زیرمجموعه شرکت والت دیزنی است با شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود رو به رو شده است.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انتشار فصل جدید انیمه The Devil Is a Part-Timer فاش شد

شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود

حقیقت دارد؟

ضعف پیکسار در جنگ انیمیشن های هالیوود
ضعف پیکسار در جنگ انیمیشن های هالیوود

پیکسار با ساخت آثار نمادین و به‌یادماندنی چون داستان اسباب بازی، ماشین‌ها، Wall-E و بسیاری انیمیشن‌های خاطره‌انگیز دیگر همیشه محبوبیت زیادی میان طرفداران و دوستداران دنیای بزرگ انیمیشن داشته و در این سال‌های فعالیت خود تقریبا هیچ‌گاه طرفداران را ناامید نکرده است.

اما این روزها به نظر می‌رسد که اوضاع پیکسار مانند همیشه رو به‌ راه نیست و گویا نمی‌تواند با سایر رقبای خود در انیمیشن‌های هالیوودی رقابت کند و در این جنگ بازنده به نظر می‌رسد.

13 سال پیش، این کمپانی در اوج خود با اکران انیمیشن داستان اسباب‌ بازی 3 در اوج خود بود و توانست نامزد اسکار بهترین انیمیشن را از آن خود کند. آخرین موفقیت بزرگ او به سال 2019 زمانی که داستان اسباب بازی 4 را اکران کرد، برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

تاریخ انتشار لایو اکشن Barakamon مشخص شد

اکنون که نزدیک به 4 سال از آن موفقیت می‌گذرد، پیکسار به جایی رسیده که گویا توان رقابت با انیمیشن‌های دریم ورکس یونیورسال یا سونی را ندارد و با شکست پیکسار در رقابت انیمیشن های هالیوود رو به رو هستیم.

بر اساس گزارش خود کمپانی، پیکسار این هفته حدود 75 نفر از کارمندان خود را اخراج کرد تا بتواند خسارت‌های اخیر را جبران کند. اخیرا احساس می‌شود که موقعیت و جایگاه انکارناپذیر پیکسار به عنوان متخصص انیمیشن‌های خانوادگی توسط رقبا به خطر افتاده است.

آخر هفته گذشته، انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse که توسط سونی تولید شده، نزدیک به 120 میلیون دلار فروش کرد، درحالی که The Super Mario Bros. Movie یونیورسال با فروش بیش از 1.3 میلیارد دلار در سطح جهانی، سومین انیمیشن پرفروش تاریخ پس از انیمیشن Frozen II و ر شیرشاه در سال 2019 میلادی شد.

بیشتر بخوانید:

رکورد فروش باورنکردنی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

به این ترتیب به نظر می‌رسد که طرفداران همچنان به انیمیشن‌ها با تم خانواده بسیار علاقمند هستند، اما گویا آثار پیکسار مانند گذشته به چشمشان نمی‌آید.

آنطور که به نظر می‌رسد این استودیو با انیمیشن جدید سه بعدی خود، یعنی Elemental قرار است به رقابت با استودیوهای انیمیشن‌سازی بپردازد.

این انیمیشن از دو شخصیت اصلی که عناصر آب و آتش هستند تشکیل شده و قرار است در تاریخ 16 ژوئن 2023 مصادف با 26 خرداد ماه در جشنواره فیلم تریبکا اکران شود.

طبق پیش‌بینی‌های باکس آفیس، این انیمیشن به یکی از بدترین افتتاحیه‌های تاریخ پیکسار تبدیل شده است و باعث شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود خواهد شد.

از همین رو، به نظر می‌رسد Elemental یکی دیگر از انیمیشن‌های پیکسار است که در باکس آفیس شکست بدی را متحمل خواهد شد. این استودیو، انیمیشن Onward را در ماه مارس 2020 میلادی، اندکی پیش از شروع پاندمی منتشر کرد که نتیجه جالبی نداشت و زیاد مورد استقبال قرار نگرفت.

پس از آن دو عنوان Luca و Soul مستقیما به دیزنی پلاس رفتند و از آنجا به نمایش درآمدند و تاثیر فرهنگی اندکی داشتند. Lightyear در سال 2021 میلادی اکران شد. این اثر چندان رغبتی در بین مخاطبان برای خرید بلیط ایجاد نکرد. یکی از منابع هالیوودی در پاسخ به این سوال که چرا پیکسار به این اوضاع دچار شده است در دو کلمه جواب داد “جان لستر”.

بیشتر بخوانید:

عدم انتشار تریلر برای انیمه How Do You Live

لستر که زمانی مدیر خلاقیت انیمیشن دیزنی و پیکسار بود، یکی از کارمندان موسس پیکسار است. او از اولین فیلم استودیو، داستان اسباب‌بازی در سال 1995 تا Ralph Breaks The Internet در سال 2018 میلادی، نیروی خلاقی بود که در پس بزرگترین موفقیت‌های آن‌ها قرار داشت.

وی انیمیشن A Bug’s Life و داستان اسباب‌بازی 3 و دو فیلم ماشین‌ها را کارگردانی کرد و زمانی که دیزنی در سال 2006 پیکسار را خرید، مدیر ارشد مشتری در پیکسار شد.

مدتی پس از رفتن لستر از پیکسار، پیت داکتر، کاگردان انیمیشن Inside Out جایگزین لستر در پیکسار شد و استودیو پس از این تغییر نیز موفق به به دست آوردن جایگاه خود نشد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که آن شور و هیجان همیشگی طرفداران برای تماشای انیمیشن‌های پیکسار از بین رفته و باید منتظر ماند و دید که تا چند سال آینده چه تغییرات مثبتی در جهت عدم شکست پیکسار در جنگ انیمیشن‌ های هالیوود اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید. در ادامه حتما نظر خود را در خصوص این خبر برای ما کامنت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *