نظر بازیگر اسکاتلندی برایان کاکس درباره خطرات هوش مصنوعی برای بازیگران

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت نسخه دیجیتال یک بازیگر چقدر کار صحیحی می‌تواند باشد؟ نظر برایان کاکس درباره خطرات هوش مصنوعی چیست؟

برایان دنیس کاکس متولد ۱ ژوئن ۱۹۴۶، بازیگر اسکاتلندی است. این بازیگر برای ایفای کاراکترش در فیلم «نورنبرگ»، جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد امی و در سال ۲۰۱۹ برای بازی در نقش «لوگان روی» در مجموعه تلویزیونی «وراثت» جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب را دریافت کرد.

برایان کاکس در در گفت‌وگو با اسکای نیوز انگلیس برای بازیگران جوان ابراز نگرانی می‌کند؛ از نظر او، آن‌ها بیشتر در معرض استثمار تهیه‌کنندگان هستند. برایان کاکس اعتقاد دارد که هوش مصنوعی می‌تواند برای بازیگران جوان خطراتی را به همراه داشته باشد.


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


 

نظر برایان کاکس درباره خطرات هوش مصنوعی

نظر برایان کاکس درباره خطرات هوش مصنوعی
نظر برایان کاکس درباره خطرات هوش مصنوعی

بعد از شکایت برخی از بازیگران نظیر اسکارلت جوهانسون، درباره استفاده غیرقانونی از هوش مصنوعی، برایان کاکس، ستاره اسکاتلندی سریال Succession نیز درباره این مسئله نظر خود را در گفت‌وگو با اسکای نیوز انگلیس بیان کرد:

استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت نسخه دیجیتال یک بازیگر و استفاده از آن برای همیشه، «سرقت هویت» محسوب می‌شود و باید آن را به‌عنوان «موضوع حقوق بشری» در نظر گرفت.

این بازیگر در ادامه صحبت‌هایش می‌افزاید:

نگران این موضوع هستم و می‌خواهم برطرف شود. فکر می‌کنم هوش مصنوعی یک موضوع حقوق بشری است. درواقع یک سرقت هویت محسوب می‌شود و در حال حاضر بسیار رایج است. بازیگران جوان‌تر در شرایطی قرار می‌گیرند که به آن‌ها گفته می‌شود این کار را انجام دهند و آن کار را انجام ندهند، اما در آن زمان نمی‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند.

شکایت اسکارلت جوهانسون از توسعه دهنده اپ هوش مصنوعی

شکایت اسکارلت جوهانسون از توسعه دهنده اپ هوش مصنوعی

اسکارلت جوهانسون روزهای گذشته اعلام کرد:

من قصد دارم از توسعه‌دهنده یک اپلیکیشن هوش مصنوعی به‌دلیل استفاده از نام و چهره‌ من در یک تبلیغ آنلاین شکایت کنم.

دیپ فیک های غیرقانونی

بیش از صد روز است که بازیگران آمریکایی اعتصاب کرده‌اند. علت این کار شرایط کاری، حقوق و حتی ارائه تدابیری برای محافظت از آن‌ها در برابر هوش مصنوعی بوده است. از نظر بازیگرانی که اعتصاب کرده‌اند، حرفه بازیگری در برابر فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی بسیار آسیب‌پذیر است.

در کنار اسکارلت جوهانسون، برایان کاکس و بازیگران مطرح دیگری ازجمله «تام هنکس»، «تام کروز» و «کیانو ریوز» نیز سوژه دیپ فیک‌های غیرقانونی شده و شاید آن‌ها نیز دست به شکایت بزنند.

این روزها هوش مصنوعی می‌تواند حالات چهره، حرکات بدن و صدای بازیگران را به راحتی و با دقت زیاد شبیه‌سازی کند؛ که بسیار خطرناک است. چند روز پیش اولین اجلاس بین‌المللی هوش مصنوعی در لندن برگزار شد که سران 28 کشور درباره خطرات این فناوری در آن صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی خطرات هوش مصنوعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *