سلاح لیزری ایران ساتب ؛ اولین سلاح لیزری ایران با نام ساتب ساخته شد

پس از حدود دو سال از اولین معرفی،  اولین سلاح لیزری ایران با عنوان سلاح لیزری ایران ساتب رسماً ساخته شد. با ما همراه باشید تا این سلاح را به شما معرفی کنیم.

دانش طراحی و تولید سامانه‌های پدافندی لیزری از جمله دستاوردهای مهمی است که طی سال‌های اخیر صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته‌اند و توپ‌های لیزری که با استفاده از اشعه لیزر پرتوان قادر به مقابله و انهدام اهداف هوایی پرنده هستند، امروزه در سازمان رزم یگان‌های پدافندی کشورمان برای مقابله با اهداف متخاصم قرار گرفته‌اند.

سلاح لیزری ایران ساتب

اولین سلاح لیزری ایران با نام ساتب ساخته شد

سلاح لیزری ایران ساتب
ازمایش سلاح لیزری ایران, سلاح لیزری ساتب

تاکنون گفته‌های زیادی از ساخت سلاح لیزری قدرتمند ایران وجود داشت. اما در سال 1398 بود که برای اولین بار سلاح لیزری قدرتمند ایران توسط معاون سابق وزیر دفاع و رئیس شرکت صاایران رسماً رسانه‌ای شد. اکنون و پس از گذشت دو سال زمان، سلاح لیزری ساتب ساخته شد.

تنها 6 کشور در جهان وجود دارند که فناوری سلاح لیزری دسترسی دارند و با وجود سلاح لیزری ساتب ایران نیز جزو این 6 کشور محسوب می‌شود. اولین سلاح لیزری ایران در صنایع دفاع ایران ساخته شده است. وظیفه اولین سلاح لیزری ایران محافظت و حراست از اماکن و مناطق حساس کشور است.

بیشتر بخوانید:

سلاح لیزری ایران ساتب
سلاح لیزری قدرتمند ایران, ازمایش سلاح لیزری ایران

درحال حاضر اطلاعاتی از ازمایش سلاح لیزری ایران در دسترس نیست. با این حال،‌ می‌دانیم که سلاح لیزری ساتب تنها برای دفاع ساخته شده است. این سلاح لیزری قدرتمند ایران توانایی نابودی پهبادهای مهاجمان را دارد. لازم به ذکر است که لیزر با سرعت نور و انرژی بسیار بالا به مهاجم‌ها تابیده شده و آن‌ها را نابود می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سلاح لیزری ایران ساتب سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “سلاح لیزری ایران ساتب ؛ اولین سلاح لیزری ایران با نام ساتب ساخته شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *