نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی در جوایز پروانه طلایی ترکیه 2023

فهرست نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی جوایز پروانه طلایی ترکیه مشخص شد. از نظر شما کدام سریال لایق جایزه بهترین سریال ترکی 2023 است؟

جشنواره پروانه طلایی ترکیه از مهم‌ترین جشنواره‌ها در این کشور است. هر سال با برگزاری این جشنواره، جوایز متعددی به شرکت‌کنندگان تقدیم می‌شود. موسیقی، هنر، سینما و تلویزیون از بخش‌های مختلف این جشنواره هستند.

بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر زن کمدی، بهترین بازیگر مرد کمدی، بهترین زوج تلویزیونی، بهترین زوج سریال‌های رمانتیک کمدی، بهترین کارگردان، بهترین نویسنده، بهترین موزیک سال، بهترین بازیگر کودک، بهترین ویدیو کلیپ، بهترین اینفلوئنسر، تاثیرگذارترین بازیگر، بهترین بازیگر نوظهور و … از جمله جوایز این جشنواره است.


بیشتر بخوانید:


نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی جوایز پروانه طلایی ترکیه

نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی جوایز پروانه طلایی ترکیه
نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی جوایز پروانه طلایی ترکیه

خانواده (Aile)

سریال خانواده در رابطه با یک خانواده ثروتمند است. زمانی که اصلان برای ریاست این خانواده انتخاب می‌شود، با دوین آشنا شده و تعادل خانواده به هم می‌ریزد. دوین با بازی سرنای ساریکایا، روانشناس اصلان است. در طی داستان شاهد مشاجرات درون خانواده سوی‌کانلار می‌شویم.

پرنده های آتش (Ateş Kuşları)

کودکان خیابانی، اکثراً ۲۰ سالگی را نمی‌بینند. آنهایی هم که می‌بینند، نمی‌توانند بگویند که چه چیزی کشیده‌اند. مواد مخدر، خشونت، تجاوز جنسی، و گرسنگی، سرنوشت کودکان خیابانی است.

یک شخص متفاوت (Bambaşka Biri)

یک شخص متفاوت داستانی جنایی پلیسی و روانشناختی دارد. داستان یک بیمار روانی (چند شخصیتی) که با به خاطر آوردن گذشته، تصمیم به انتقام می‌گیرد. شخصیت دیگر او که یک مجری و خبرنگار معروف ترکیه است، با همکاری دادستان این پرونده، به دنبال قاتل است؛ غافل از اینکه قاتل خودش است!

کوه دل (Gönül Dağı)

سریال کوه دل یکی از بهترین سریال‌های ساخته شده در سال 2020 است، که زندگی یک پسر دوست داشتی را روایت می‌کند. این پسر مشکلات و موانع بسیاری را در زندگی پشت سر می‌گذارد. او در یکی از روستاهای کشور ترکیه که به مناطق استیپی معروف است زندگی می‌کند.

از آن جایی که این منطقه مشکلات بسیار زیادی دارد و زندگی بسیار سخت است، اکثر افراد منطقه استیپی را ترک کرده‌اند. با ترک این منطقه وقایع و اتفاقات جالبی در روند داستان به وجود می‌آید. پسر داستان برای این که بتواند در مکان دیگر زندگی خوبی برای خود فراهم کند، سختی‌های بسیاری را به جان می‌خرد.

خواهران و برادران (Kardeşlerim)

خواهران و برادران داستان زندگی یک خانواده دوست داشتنی را روایت می‌کند که در کنار هم بسیار خوشحال هستند و زندگی خوبی با هم دارند. اما بخت بد به یک باره سراغ این خانواده می‌آید و مادر و پدر داستان طی یک اتفاق ناگوار در یک روز فوت می‌کند و فرزندان خود را تنها می‌گذارند.

شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti)

موضوع سریال ترکی شربت زغال اخته درباره زوجی با خانواده‌هایی کاملا متفاوت است که باور دارند به واسطه عشقشان می‌توانند از سختی‌های زندگی عبور کنند.

یاقوت کبود (Safir)

داستان سریال ترکی یاقوت کبود روایت خانواده گولسوی از ثروتمندترین طایفه‌های ترکیه است. یامان یکی از فرزندان این خانواده است که از کودکی عاشق دختر راننده خانوادگی خودشان شده. او در دوران کودکی حلقه یاقوت مادرش را دزدیده و به فرای هدیه می‌دهد.

وحشی (Yabani)

داستان سریال درباره یامان است که به هدف باج گیری از یک خانواده پولدار، در کودکی دزدیده شده. این باعث می‌شد که او تبدیل به یک کودک خیابانی شود.

قضاوت (Yargı)

این سریال یک سریال جنایی و عاشقانه، درباره یک وکیل و یک دادستان است. وکیل و دادستانی پس از باز شدن یک پرونده قتل، با یکدیگر آشنا می‌شوند.

چشم چران عمارت (Yalı Çapkını)

داستان سریال ترکی Yalı Çapkını درباره‌ خانواده‌ ثروتمند کورهان است. نوه‌ این خانواده، فرید، پسر خوشگذرانی است که به جز تفریح و شیطنت‌هایش به چیزی اهمیت نمی‌‌دهد. اما از آنجایی که از لحاظ مالی به خانواده‌اش وابسته‌ است، نمی‌تواند با خواسته‌های آن‌ها مخالفت کند.

از بین نامزدهای جایزه بهترین سریال ترکی جوایز پروانه طلایی ترکیه به نظر شما کدام سریال لایق این جایزه است؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *