برترین خدایان مارول در کمیک از نگاه سایت فیگار

خدایان بسیار زیادی از اساطیر راه خود را به دنیای مارول باز کرده‌اند. اما در ادامه با ما همراه باشید تا به بهترین خدایان مارول از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

بالاخره فیلم ثور عشق و رعد اکران شد و ادامه ماجراجویی‌های کیهانی این شخصیت را به ما نشان داد. این فیلم بهترین خدایان مارول را از جمله زئوس به دنیای سینمایی مارول معرفی کرد. ما نیز در فیگار به معرفی کامل تمام خدایان در فیلم Thor Love And Thunder پرداختیم.

در فاز جدید دنیای سینمایی مارول، خدایان مارول نقش بسیار مهمی را در طول داستان‌های جدید ایفا می‌کنند. پرطرفدارترین خدای مارول در دنیای سینما ثور می‌باشد که کریس همسورث از ابتدا نقش آن را ایفا می‌کرد. در این مقاله قصد داریم تا برترین خدایان مارول در کمیک را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

تمام خدایان در فیلم Thor Love And Thunder

دیالوگ های برتر ثور در دنیای سینمایی مارول

بهترین خدایان مارول از نگاه سایت فیگار

  • از خدایان اسکاندیناوی تا زئوس یونانی

شما می‌توانید فهرست بهترین خدایان مارول از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول

مارول خدایان بسیار زیادی را از اسطوره‌های سراسر جهان وارد دنیای خود کرده است. درحالی که شاید تنها نام برخی از آن‌ها نظیر ثور، اودین، زئوس و یا حتی هرکول در دنیای سینمایی مارول آورده شود، اما خدایان بسیار بیشتری هستند که نقش پررنگی را در کمیک‌های مارول ایفا می‌کنند. پس با ما همراه باشید تا به معرفی برترین خدایان مارول بپردازیم.

سان ووکانگ (Sun Wukong)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان در دنیای مارول

سان ووکانگ که به عنوان شاه میمون نیز شناخته می‌شود، یکی از شناخته‌ شده‌ترین چهره‌ها در اساطیر چین است. این شخصیت قهرمان رمان مهم سفر به غرب است. او میمونی است که از سنگ متولد شده و پس از رهایی از 500 سال حبس زیر یک کوه، تبدیل به حاکم هند می‌شود.

در دنیای مارول، افسانه سان ووکانگ همان داستان اصلی آن است. قرن‌ها بعد، روح او در یک جنایتکار تناسخ یافته و باعث می‌شود تا او متحول شود. کمیک‌های مارول اقتباس ضعیفی از این شخصیت بزرگ در افسانه‌های چین انجام می‌دهند. با این حال، سان ووکانگ جزو بهترین خدایان در دنیای مارول است.

سوالاتی از در دنیای سینمایی مارول که بی پاسخ ماندند

هرکول (Hercules)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان در کمیک های مارول

هرکول یکی از قدرتمندترین خدایان اهل المپیوس در کمیک‌های مارول است. این شخصیت از یک شخصیت اساطیری به همین نام الهام می‌گیرد که مسلماً قابل شناخته شده‌ترین اسطوه یونانی در فرهنگ عامه است. در اساطیر، هرکول پسر نیمه خدای زئوس و آلکمن، و بزرگترین قهرمان یونانی است.

داستان هرکول در کمیک‌های مارول مشابه اساطیر است. با این حال، او از نام رومی‌اش یعنی Hercules به جای Heracles استفاده می‌کند. هرکول یکی از بهترین اعضای انتقام جویان است. هرچند که او رابطه خیلی خوبی با ثور ندارد. او عامل بسیاری از پیروزی‌های انتقام جویان است و بارها همدلی عمیق خود را با انسان‌ها نشان داده است.

بهترین کمیک های هرکول

هل (Hel)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدا در مارول

برخلاف چیزی که در فیلم ثور رگناروک دیدیم، ثور فرزند لوکی است نه خواهد او. او الهه هن، فلمرو مردگان اسکاندیناوی و معادل جهنم در دیگر ادیان است. نقش هلا در اساطیر اسکاندیناوی کاملاً شرورانه نیست و او نقش نسبتاً کمرنگی در اساطیر دارد.

این شخصیت در کمیک‌های مارول، از هل به هلا تغییر نام کرده است. او نقش پررنگ‌تری را به نسبت اساطیر در کمیک‌های مارول ایفا می‌کند و یکی از برترین خدایان در مارول است. او یک شخصیت شرور است که در مقابل ثور می‌ایستد. او یک جادوگر قدرتمند است که می‌تواند مردگان را برای حمله به آزگارد و میدگارد احیا کند. همچنین او همانند همتای اساطیری خود، دختر لوکی است و رابطه پیچیده‌ای با او دارد.

بهترین نسخه های لوکی

آرس (Ares)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان در مارول

آرس یکی دیگر از خدایان المپیوس و خدای جنگ، خونخواهی و شجاعت است. بسیاری از افسانه‌ها آرس را با خواهرش آتنا مقایسه می‌کنند. در حالی که او نشان دهنده شجاعت و جسارت است، او در اکثر نبردها پیروز شده و خشونت بسیار زیادی دارد.

آرس که در ابتدا به عنوان یک ابرشرور در کمیک‌های مارول به تصویر کشیده شد، بعداً به یک ضدقهرمان و سپس عضوی از و در نهایت نیز وارد گروه انتقام‌جویان تاریک تبدیل شد. با این حال، او تا حدودی با ثور و هرکول دشمنی دارد.

بهترین فیلم های 2023 که قبل از مرگ باید دید

آماتسو-میکابوشی (Amatsu-Mikaboshi)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, بهترین خدا در مارول

در اساطیر ژاپنی، آماتسو-میکابوشی یک خدای شیطانی است. منشاء این خدا تا حد زیادی در شک و شبهه است با این حال او نیز تبدیل به یکی از بهترین خدایان در کمیک های مارول, شد.

کمیک‌های مارول آماتسو-میکابوشی را به یک ابرشرور و دشمن بسیاری از خدایان از جمله ثور و هرکول قرار داد. آماتسو-میکابوشی در طول داستان تهاجم مخفی با هرکول متحد شده و سپس در طول نبرد میمیرد. او یکی از قوی ترین شخصیت های کمیک نیز محسوب می‌شود. است. ثور و هرکول در گذشته او را شکست داده‌اند، اما حتی هرکول نیز نمی‌تواند به تنهایی با او مقابله کند.

برترین تفاوت های دنیای سینمایی مارول نسبت به کمیک ها

لوکی (Loki)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, برترین خدایان مارول

لوکی یک ضدقهرمان اسطوره‌ای در اساطیر اسکاندیناوی است. او پدر چندین موجود اسطوره‌ای نظیر هل و گرگ فنریس است. او یک تغییر شکل دهنده بدنام است که گاه یک قهرمان و گاه یک شرور است.

نسخه کمیکی لوکی، یک ابرشرور کامل است و معمولاً روی خوبی ندارد. اگرچه در برخی داستان‌ها به عنوان یک ضد قهرمان فریبکار دیده می‌شود. دروافع بهترین خطوط داستانی لوکی در کمیک‌ها، ماهیت دوگانه و توانایی انجام کار خوب و بعد در یک زمان را نمایش می‌دهد. رقابت ثور و لوکی از حسادت او ناشی می‌شود که در دنیای سینمایی مارول، به این مسئله به خوبی پرداخته شده است. شاید حتی لوکی بهترین خدا در مارول برای طرفداران سینما باشد.

بهترین کمیک های لوکی

ثور (Thor)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, بهترین خدایان در دنیای مارول

یکی از برجسته ترین شخصیت های اساطیر نورس، ثور، خدای آذرخش، رعد و برق، طوفان و درختان است. او همچنین معمولاً با باروری مرتبط است و انسان‌ها او را محافظ اصلی خود می‌دانستند. ثور بیشتر برای پتکش، میولنیر و ظاهر مو قرمزش مشهور است.

مارول هنگام اقتباس از ثور، تغییرات بسیار زیادی را در این شخصیت ایجاد کرده است. او همچنان خدای آذرخش با یک پتک مشهور باقی می‌ماند. با این حال، او تبدیل به یک ابرقهرمان بلوند و یکی ازاعضای موسس انتقام جویان شد. ثور که یکی از اعضای حیاتی دنیای مارول است، در بسیاری از بهترین کمیک های مارول تاریخ نیز ایفای نقش می‌کند. اغلب قهرمانی و نوع دوستی ثور و همچنین قدرت و اهمیت او را برای حفظ جنبه‌های کیهانی مارول اهمیت زیادی دارد. این موارد او را تبدیل به یکی از بهترین خدایان در مارول می‌کنند.

بهترین کمیک های ثور

زئوس (Zeus)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, بهترین خدایان در مارول

زئوس پدر خدایان المپیوس و قدرتمندترین و مهم‌ترین عضو آن‌ها است. او برای داشتن فرزندان مختلف از زنان گونان، و البته برانگیختن خشم همسرش هرا بسیار بدنام است. زئوس قادر به ایجاد صاعقه‌های بسیار قدرتمندی است که می‌تواند تایتان‌ها را از پای درآورد.

نسخه مارول از شخصیت زئوس به همان اندازه قدرتمند و بی‌رحم است. پیشینه او همانند همتای اساطیری‌اش است. هرچند که او نقش متضادی در داستان‌های مدرن دارد. او با ثور و خدایان اسکاندیناوی رابطه بسیار بدی دارد و آشکارا با سلستیال‌ها مخالفت می‌کند. او بارها از خدایان مختلف برای مقابله با سلستیال‌ها کمیک گرفته است.

بهترین شخصیت های حیوانی که می توانند در MCU باشند

اودین (Odin)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, برترین خدایان مارول

در اساطیر نورس، اودین پدر خدایان و خالق زمین است. اودین معمولاً با عناوین خدای خرد، سن، سلطنت، جنگ و پیروزی شناخته می‌شود. اودین همچنین چندین حیوان دارد که به عنوان خدمه او عمل می‌کنن؛ از جمله گرگ و زاغ‌هایی که چشم و گوش‌های او هستند. او همچنین فرمانروای والهالا، بهشتی برای کسانی که شجاعانه در جنگ می‌میرند است.

اودین مارول میل بسیار بیشتری به مبارزه دارد. او یک جنگجوی سرسخت است که در جنگ‌های بی‌شماری را در طول تاریخ جنگید و پیروز شد. پیشینه او شباهت‌هایی با اساطیر نورس دارد. با این حال، بزرگ‌ترین تفاوت داستان‌های او، اختلاف با ثور بر سر زندگی او در میدگارد است. مارول اغلب اودین را فردی سرسخت و تا حدی تشنه قدرت به تصویر می کشد.

دیالوگ های بسیار غم انگیز در فاز سوم دنیای سینمایی مارول

باست (Bast)

بهترین خدایان مارول
بهترین خدایان مارول, برترین خدایان در مارول

الهه مصری باست، اغلب به عنوان یک گربه نمایش داده می شد. باست محافظ مصر سفلی بود که معمولاً با نماد باروری و زایمان شناخته می‌شد. همچنین او بسیار مهربان و دوست داشتنی بود.

مارول او را به عنوان حامی واکاندا و پلنگ سیاه نشان می‌دهد و همچنین او را تبدیل به خدای اصلی پلنگ سیاه می‌کند. بر خلاف همتای اساطیری خود، باست در مارول زنی فانی بود که به روشنگری دست یافت و به موجودی خداگونه تبدیل شد که توسط مردم مصر پرستش می‌شد.

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های دنیای سینمایی مارول

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین خدایان مارول از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “برترین خدایان مارول در کمیک از نگاه سایت فیگار

  1. سلام.شما توی این لیست قدرتمندترین خداین رو جا انداختید
    به نظر من اون چهار نفر به ترتیب قدرت در این لیست هستند:
    4-اترنیتی:همانطور که در ثور 4 گفته شد خواسته ی اولین شخصی که به ان برسد را براورده میکند یعنی هر چیز مثل نابودی باست یا سنگ های ابدیت
    3-قاضی زنده:او مسیول برقراری تعادل جهان را دارد که به دو سوی یین و یانگ اشاره دارد و میتوند در راه عدالت حتی جهان های موازی را نابود کند
    2-بیاندر: او توسط ابرشروری به نام اینتل به کره زمین منتقل شده است. او بسیار قدرتمندتر از قاضی زنده است و می‌تواند واقعیت را به هر شکلی که دوست دارد، درآورد. به همین جهت توانایی‌های او پایان‌ناپذیرند.
    1-والا ی همگان: والای همگان خالق مالتی ورس است و بر قاضی زنده نظارت می‌کند. او میتواند تنها با خواستن نابود کند ویا بسازد . قدرت‌های او بی‌نهایت و بالاتر از هرآن چه تصور می‌کنیم است. او فراتر از تمامی نیروهای کهکشانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *