خفن ترین و بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی یکی از پرطرفدارترین ابرقهرمانان دنیای ماورل است. همراه ما باشید تا به رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی بپردازیم.

شخصیت مرد عنکبوتی یکی از پر طرفدارترین ابرقهرمانان جهان است. این شخصیت در ابتدا در کمیک‌های خود حضور پیدا کرد و توسط استن لی خلق شد. این شخصیت در طول تاریخ انیمیشن‌ها و فیلم‌های خود را دریافت کرد و در اکثر موارد بسیار فوق العاده ظاهر شد و طرفداران از آن استقبال کردند. اگر شما به کمیک علافه مند هستید می‌توانید نوشتار بهترین کمیک های مرد عنکبوتی را مطالعه نمایید.

داستانی که همواره برای این شخصیت مطرح می‌شود و می‌توان گفت که بی‌نظیر است، در مورد نوجوانی به نام پیتر پارکر می‌باشد که توسط نیش یک عنکبوت رادیواکتیو، قدرت‌هایی را به دست می‌آورد و سعی دارد تا با استفاده از آن‌ها با مجرمان و شروران مبارزه کند. در طی این داستان‌ها او عموی خود، بن پارکر را از دست می‌دهد و این انگیزه دهنده او برای راهی است که انتخاب می‌کند.

این داستان بارها در فیلم‌ها و سریال‌های (بهترین فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی 2021) این شخصیت تکرار شد. در حال حاضر در دنیای سینمایی مارول ایفای نقش شخصیت مرد عنکبوتی به عهده تام هالند است که از نظر بسیاری از طرفداران و منتقدان، او بهترین نسخه پیتر پارکر می‌باشد. در این نوشتار قصد داریم تا به رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی بپردازیم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

نسخه طولانی تر مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

  • پرطرفدارترین ابرقهرمان دنیای سینما

شما می‌توانید فهرست رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

در طول تاریخ سینما آثار بسیار زیادی از شخصیت مرد عنکبوتی ساخته شده است. در بعضی از موارد این آثار بسیار ضعیف عمل کردند و به دلایل مختلفی در بین طرفداران محبوبیت لازم را به دست نیاوردند، اما در بین آن‌ها آثاری وجود دارند که این شخصیت را به بهترین حالت ممکن به تصویر کشیدند و توانستند نظر بینندگان را جلب کنند. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی بپردازیم.

مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش – 7.2

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
برترین آثار مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی (10 شروری که مرد عنکبوتی نجاتشان داد ) به عنوان یک شخصیت برتر با چنین گذشته داستانی، تقریباً با هر شخصیت اصلی دیگری از کمیک‌های مارول تعامل داشته است. به طور کلاسیک، برخی دشمن هستند، در حالی که برخی دیگر دوست هستند، به ویژه در مورد مرد یخی این موضوع مطرح می‌شود. این قهرمان جهش یافته باحال به مرد عنکبوتی به عنوان قهرمان اصلی انیمیشن دهه 1980 به نام مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیزش پیوست.

این نمایش همچنین یک شخصیت کاملاً اصلی به نام فایر استار را معرفی کرد، جهش یافته دیگری با توانایی‌های پیروکینتیک که در ادامه تبدیل به یک چهره برجسته در کمیک‌ها می‌شد. این انیمیشن به مدت سه فصل پخش شد و هنوز هم از نظر بسیاری به عنوان یکی از بهترین انیمیشن‌های (20 تا از انیمیشن های برتر مارول 2021 تا 2024 و تمام دوران) ابرقهرمانی شناخته می‌شود.

مرد عنکبوتی – 7.3

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
بهترین آثار مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی (بهترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول) اولین برنامه تلویزیونی خود را تنها پنج سال پس از معرفی خود در سال 1962 دریافت کرد. امروز، سریال مرد عنکبوتی 1967 به خاطر میم نمادین مرد عنکبوتی که در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست  بازسازی شد به یاد آورده می‌شود. آهنگ تم این انیمیشن بسیار فوق العاده بود و مورد توجه هواداران کمیک قرار گرفت.

جالب اینجاست که در این سریال بسیاری از شخصیت‌های شرور (شرورترین شخصیت های مارول) مرد عنکبوتی مانند گرین گابلین و دکتر اختاپوس در فصل اول حضور داشتند، اما در نهایت به دلیل هزینه‌های بالای انیمیشن سازی ساخت ادامه داستان آن‌ها متوقف شد. صرف نظر از اشتباهات، مرد عنکبوتی 1967 به طور باورنکردنی مورد علاقه نسل‌های قبل طرفداران است و به عنوان پایه‌ای قوی برای ساخت برنامه‌های بعدی عمل می‌کند.

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه – 7.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
برترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

به دلیل کشمکش‌ها بر سر حق مالیکت سونی، بسیاری انتظار نداشتند که مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول () حضور پیدا کند، اما از دیدن او در تریلر فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی شگفت زده شدند. تام هالند در نقش پیتر پارکر متخصص بازیگری است و بسیاری از طرفداران رویکردی را که دنیای مارول برای معرفی او در نظر گرفته بود را دوست داشتند. مارول از ساخت دوباره داستان همیشگی مرد عنکبوتی، یعنی نیش خوردن توسط عنکبوت و مرگ عمو بن صرف نظر کرد و داستان بسیار فوق العاده‌ای را ارائه داد.

او به سرعت فیلم انفرادی خود را با نام مرد عنکحبوتی: بازگشت به خانه دریافت کرد که همچنان یک ورودی هیجان انگیز و شاد برای دنیای مارول است. این فیلم انرژی جوانی پیتر را در بر می‌گیرد که مرد عنکبوتی را به یک شخصیت محبوب تبدیل می‌کند و فیلم‌‎های کلاسیک نوجوانان را شبیه سازی خواهد کرد. مایکل کیتون در نقش شخصیت کرکس نیز به ساخت فیلمی خاص از مرد عنکبوتی کمک کرد.

مرد عنکبوتی: دور از خانه – 7.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

به گفته منتقدان سایت Imdb، مرد عنکبوتی بازگشت به خانه با دنباله‌اش، در فیلم مرد عنکبوتی؛ دور از خانه (10 نفر اول که هویت مخفی مرد عنکبوتی را کشف کردند) گره خورده است و تفسیر هیجان‌انگیزی دیگر از تلاش‌های قهرمان ارائه می‌کند، اما این بار به عنوان یک ماجراجویی در جهان به تصویر کشیده می‌شود. نکته مهم این است که این فیلم به عنوان پایان فاز سه و در نتیجه حماسه بی نهایت تعریف شد و به مخاطب نشان می‌دهد که بعد وقایع انتقام جویان: پایان بازی چه اتفاقی می‌افتد.

پیتر با از دست دادن مربی‌اش، تونی استارک و مسئولیتی که به‌عنوان یکی از ابرقهرمانان برتر جهان بر دوش او قرار دارد، دست و پنجه نرم می‌کند. همراه با معرفی چند جهانی و استقرار راحت این جهان به عنوان زمین 616 که به یک واقعیت در قسمت دوم فیلم دکتر استرنج (ایستراگ های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون) تبدیل شد.

مرد عنکبوتی 1 (سم ریمی) – 7.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

همواره در مورد اینکه بهترین مرد عنکبوتی (بهترین دشمنان حیوانی مرد عنکبوتی) کیست، اختلاف نظر وجود دارد، اما کسانی که با توبی مگوایر در نقش پیتر پارکر بزرگ شده‌اند، احتمالاً او را به عنوان بهترین مرد عنکبوتی معرفی می‌کنند. مرد عنکبوتی 2002 پس از دو دهه همچنان در بین طرفداران محبوب است، به طوری که ویلم دفو به عنوان گرین گابلین در مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست بازگردانده شد.

علاوه بر مرد عنکبوتی، هالک (شخصیت هایی که شی هالک می تواند وکیلشان شود) و مردان ایکس، شخصیت‌های مارول به اندازه رقبای خود از کمیک‌های دی‌سی محبوب نبودند، با این حال آن‌ها در توسعه فیلم‌های لایو اکشن ابرقهرمانی به قدرت امروزی نقش داشتند. این پروژه اولین فیلمی بود که از این شخصیت محبوب کمیکی به تصویر کشیده شد و جزو اولین آثاری است که کوین فایگی در آن نقش تهیه کننده را داشت.

مرد عنکبوتی 2 (سم ریمی) – 7.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

فیلم مرد عنکبوتی 2 (بهترین لباس های مرد عنکبوتی) هنوز هم توسط منتقدان و طرفداران به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران شناخته می‌شود. برای بسیاری، این بهترین ورودی در سه گانه سم ریمی است. آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس مورد استقبال ویژه‌ای قرار گرفت، بنابراین بسیاری از بازگشت او با دیگر شخصیت‌های شرور کلاسیک در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست شگفت زده شدند.

این فیلم به طور قابل توجهی بر روی مبارزاتی که مرد عنکبوتی (بهترین فیلم های مربوط به دنیای مرد عنکبوتی در سال 2022) با قرار دادن ماسک با آن روبرو می‌شود، تمرکز داشت. او یکی از معدود قهرمانان برجسته مارول است که به یک هویت مخفی تکیه می‌کند، و مرد عنکبوتی 2 برخی از عواقب غم انگیز چنین تصمیمی را به تصویر می‌کشد. صحنه مبارزه روی قطار چیزی است که هنوز هم پس از سال‌ها در ذهن طرفداران باقی مانده و به این سوال در مورد اینکه مرد عنکبوتی کیست و تأثیر او بر روی افرادی که آن‌ها را نجات می‌دهد چیست را نشان می‌دهد. این فیلم در لیست بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد.

مرد عنکبوتی تماشایی – 8.3

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی تعداد باورنکردنی سریال‌های انیمیشی، به خصوص در حدود یک دهه گذشته ساخته است. به ندرت زمانی بود که سریال مرد عنکبوتی تولید نشود. مرد عنکبوتی تماشایی پس از انتشار بحث برانگیز و ناامیدکننده مرد عنکبوتی 3، در زمان مناسبی برای بسیاری از طرفداران عرضه شد. این سریال برای دو فصل ادامه داشت، اما مطمئناً اگر فرصتی به آن داده می‌شد، می‌توانست طولانی‌تر هم باشد.

این سریال ضمن نمایش طرح‌های جدید و تم‌های فوق العاده، ادای احترام مهمی به تمام آثار مرد عنکبوتی پیش از این، داشت. شرورهای نمادین از سرتاسر تاریخ مرد عنکبوتی در این مجموعه گنجانده شده‌اند، که امیدواریم بسیاری از آن‌ها به زودی جایگاهی در دنیای مارول پیدا کنند. ای سریال جزو برترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی قرار می‌گیرد.

مرد عنکبوتی – راهی به خانه نیست – 8.3

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (بررسی فلسفی و روانشناختی مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) واقعاً یک شاهکار باورنکردنی نه فقط برای دنیای سینمایی مارول، بلکه برای کل فیلم‌های مارول است. بیشتر توجهی که به آن جلب شد حول محور بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در نقش مرد عنکبوتی بود، مردی که در نهایت فرصت درخشش به او داده شد. این فیلم مانند نامه‌ای عاشقانه به داستان مرد عنکبوتی در فیلم و تلویزیون است و یک ادای احترام بزرگ به هواداران این شخصیت بود.

علاوه بر این، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (سوتی های فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست) همچنین شامل یکی از بهترین فیلم‌های کوتاه با بازگشت چارلی کاکس در نقش مت مرداک است که او را به یکی از پرکارترین شخصیت‌های آینده دنیای سینمایی مارول تبدیل می‌کند. موضوعی که این فیلم را به بهترین نسخه سه پانه خود تبدیل می‌کند، بازگشت مرد عنکبوتی به عنوان یک قهرمان سطح خیابان است. این فیلم جزو بهترین آثار مرد عنکبوتی در دنیای ابرقهرمانی قرار می‌گیرد.

مرد عنکبوتی: سریال انیمیشنی – 8.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

سریال انیمیشنی مرد عنکبوتی نه تنها بهترین برنامه تلویزیونی این شخصیت است، بلکه به وضوح یکی از بهترین انیمیشن‌های کمیکی مارول می‌باشد. این گواهی بر قدرت نمایش‌های انیمیشن در دهه 90 است و به ویژه برای ورود مرد عنکبوتی به فیلم‌های لایو اکشن کمک کرد. این سریال هنوز هم به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌ها در رویکردش به مرد عنکبوتی و پیتر پارکر در نظر گرفته می‌شود.

این سریال در طول پنج فصل تقریباً تمام خطوط داستانی نمادین قهرمان در کمیک‌ها را به تصویر کشید که شامل شرورانی مانند کینگ پین، ونوم و متحدانی مانند چهار شگفت انگیز و دردویل (بی‌باک) بود.

مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی – 8.4

رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی
رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

مایلز مورالس، شاگرد پیتر پارکر، اولین بار در سال 2011 معرفی شد، اما او توانست تبدیل به یک شخصیت فوق‌العاده محبوب شود و طرفداران می‌خواهند که او وارد لایو اکشن دنیای مارول شود. انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی (بهترین انیمیشن های کمیک بوکی) اولین حضور مایلز در دنیای سینما بود که به شدت در بین طرفداران محبوب شد. این انیمیشین یکی از برترین آثار مرد عنکبوتی می‌باشد که توسط سونی در دست ساخت قرار گرفت و به عنوان بهترین انیمیشن سال 2018 انتخاب شد. ساخت قسمت بعدی این انیمیشن به نام مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی تأیید شد که در حال حاضر قرار است در ژوئن 2023 اکران شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار رتبه بندی بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *