ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول تا سال 2025

مارول به دلیل ساخت فیلم‌ها و سریال‌های متعدد کار را برای مخاطبین جدید سخت کرده است. در ادامه از ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول مطلع شوید.

قطعاً تا به حال نام دنیای سینمایی مارول را شنیده‌اید و احتمالاً قصد تماشای فیلم‌ها و سریال‌های این دنیای سینمایی را دارید. حتی شاید برخی از آن‌ها را تماشا کرده باشید، اما از اتفاقاتی که در فیلم در حال رخ دادن است اطلاعات دقیقی نداشته باشید. به این معنا که ندانید تمام این شخصیت‌ها از کجا آمده‌اند و قصد آن‌ها از هر کار چیست؟

دلیل این مشکل این است که شما فیلم‌های مارول را به ترتیب تماشا نکرده‌اید و از برخی اتفاقات این دنیای سینمایی بی خبر هستید. اگر آثار دنیای مارول را به ترتیب سال انتشار تماشا کنید، متوجه می‌شوید که تمامی اتفاقات درون این فیلم‌ها در نهایت به یکدیگر متصل خواهند شد.

دنیای سینمایی مارول یک جهان بزرگ و غنی ساخت است. هر اثر از آن تنها یک تکه از پازل بزرگی است که شاید هیچوقت تمام نشود. هر فیلم به دیگری مربوط است و ادامه داستان هر فیلم در دیگر فیلم‌ها نهفته است. ترتیب دیدن فیلم‌ها و سریال‌های دنیای سینمایی مارول بسیار مهم می‌باشد و اگر شما هر کدام از آن‌ها را ندیده باشید، داستان برای بسیار گیج کننده خواهد بود. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما باشید.

ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول

  • به همراه تمامی رازها و ایستراگ های دنیای سینمایی مارول

می‌توانید فهرست ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول را در لیست زیر مشاهده کنید:

این لیست به روز رسانی خواهد شد

مقالات مکمل:

ممکن است ترتیب دیدن فیلم های کمپانی مارول در نگاه اول کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما تنها کاری که شما نیاز به انجام دارید، تماشای آن‌ها براساس ترتیب دیدن فیلم و سریال مارول در زمان انتشار آن‌ها است.

امروز قصد داریم تا ترتیب دیدن فیلم های سینمایی مارول و ترتیب دیدن سریال های مارول را برای شما شرح دهیم. همچنین قصد داریم تا به بزرگترین ایستراگ های مارول و رازهای مارول بپردازیم و تئوری فیلم های مارول را ذکر کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2024

بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک مارول 2023، 2024 و تمام دوران

بهترین فیلم ها و سریال های کمدی مارول 2023 و تمام دوران

Iron Man

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

اولین ابرقهرمانی که در دنیایی سینمایی مارول به ما معرفی شد مرد آهنی نام داشت و در سال 2008 و در فیلم اختصاصی خودش برای اولین بار شاهد او بودیم. مرد آهنی قلب دنیایی سینمایی مارول است و اگر او را مهمترین ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول خطاب نکنیم، قطعا به او کم لطفی کرده‌ایم.

رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک یا مرد آهنی، در این فیلم ظاهر شد و با بازی بینظیرش یکی نمادین‌ترین شخصیت‌‌های مارول را به مردم جهان نمایش داد.

بهترین تکنولوژی های مرد آهنی در کمیک

The Incredible Hulk

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

دومین فیلم از مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، هالک شگفت انگیز نام دارد که ما را با مردی که هنگام خشمگین شدن به یک دیو سبز، ترسناک و بی‌منطق تبدیل می‌شود، آشنا می‌کند. ادوارد نورتون در این فیلم نقش هالک را ایفا کرده است که متاسفانه در ادامه همراه با مارول نماند و مارک رافالو جایگزین او در آثار ‌آینده مارول شد.

بعد از اکران فیلم هالک شگفت انگیز بود که گوش مدیران دیزنی به مارول تیز شد و تصمیم به ساخت ادامه فیلم‌های آن گرفتند. بدین ترتیب دیزنی با مارول قرارداد بست و حق اقتباس از تمامی شخصیت‌ها و کمیک‌های مارول را همزمان خرید؛ پس از اتمام قرارداد کوتاه مدت بین مارول و پارامونت، اکنون نوبت دیزنی بود تا فرمان را به دست بگیرد و آینده این دنیای بزرگ را تعیین کند.

دیالوگ های برتر هالک در دنیای سینمایی مارول

Iron Man 2

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

دوباره نوبت به تونی استارک رسیده است تا داستان خود را به پیش ببرد. او که دوباره به دوران خودشیفتگی خود بازگشته است، اکنون باید باری دیگر به خودش یاد‌‌ آوری کند که او اکنون یک ابرقهرمان است نه یک میلیاردر خوشگذران. در فیلم مرد آهنی 2، ما کمی بیشتر با پدر تونی، هاوارد استارک آشنا می‌شویم و نوع رابطه پدر و پسری هاوارد و تونی برای ما آشکار شد.

همچنین ما در این فیلم شاهد اولین حضور ناتاشا رومانوف یا بیوه سیاه بودیم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و کلید حضور پررنگ‌تر او در آینده دنیای سینمایی مارول، در این فیلم بود. همانند قسمت پیشین، جان فاورو کارگردانی این قسمت را نیز برعهده داشت. با توجه به حضور دو شخصیت از شخصیت‌های اصلی انتقام جویان در این فیلم، فیلم مرد آهنی 2 جزو فیلم هایی که قبل از اونجرز باید دید است. این فیلم یکی از بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2023 و تمام دوران است.

چه می‌شد اگر مرد آهنی در فیلم پایان بازی زنده می‌ماند

Thor

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

ثور یکی از متفاوت‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول و یکی از بهترین فیلم های ثور در فاز اول است که ما را به فضایی افسانه‌ای و تاریخی می‌برد. شاید با شنیدن نام ثور یاد وایکینگ‌هایی بیافتید که زندگی خود را صرف پرستش خدایانی همچون ثور و اودین می‌کنند؛ خب باید گفت که این ثور دقیقا همان ثور است!

خدای صاعقه‌ای که هزاران سال پیش به زمین آمد و مردم او را به عنوان خدا پرستیدند اما او نه یک خدا، بلکه یک موجود فضایی است که ظاهری شبیه به انسان، با عمری بسیار بلند و قدرت‌هایی جادویی است. در ترتیب دیدن فیلم مارول، فیلم ثور چهارمین فیلمی است که باید مشاهده کنید تا از تمامی داستان مطلع شوید. همچنین فیلم ثور ما را با یکی از محبوب‌ترین ابرشرور های مارول به نام لوکی آشنا می‌کند.

بهترین یونیفرم های ثور از کمیک های مارول

Captain America: The First Avenger

ترتیب دیدن فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

همان گونه که از اسم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو پیداست، وقایع این فیلم براساس ترتیب فیلم های مارول بر اساس داستان، اولین و نخستین فیلم است. داستان فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو در زمان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد.

هنگامی که ارتش آلمان نازی درحال پیشروی است و منتفقین روبه نابودی هستند؛ اما در این حین، یک فرقه جدید به نام هایدرا شکل گرفته است که در ابتدا خود را نازی می‌نامیدند اما حتی به آلمان نازی هم رحم نداشتند.

ارتش آمریکا قصد دارد تا سرمی را آزمایش کند که می‌تواند انسان‌ها را قوی‌تر از آنچه که هستند کند و به نوعی آن‌ها را تبدیل به یک ابر سرباز کند. درنهایت این استیو راجرز است که توسط ارتش انتخاب می‌شود تا این سرم را دریافت کند و تبدیل به سرباز وطن پرستی شود که تمام مردم عاشق او هستند؛ او به کاپیتان آمریکا تبدیل می‌شود! همچنین در این فیلم ما شاهد هاوارد استارک جوان هستیم که در ساخت سرم ابرقهرمانی نقش بزرگی داشت.

شخصیت های برتر در سه گانه کاپیتان آمریکا

The Avengers

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

اکنون زمان موعود فرا رسیده است؛ قرارداد پارامونت و مارول به پایان رسیده است و ابرقهرمانان مورد علاقمان توانستند شخصیت خود را شکل داده و خود را به ما معرفی کنند. همزمان که لوکی به زمین حمله می‌کند، نیک فیوری از طرف سازمان شیلد، گروهی از ابرقهرمانان جهان به نام انتقام جویان را دور هم جمع می‌کند و از آن‌‌ها برای مقابله با لوکی استفاده می‌کند.

فیلم انتقام جویان در زمان خودش پنجمین فیلم پرفروش جهان بود و تا سال 2018 و قبل از اکران فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت، پرفروش‌ترین فیلم در بین دیگر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول بود. جاس ویدون کارگردانی فیلم انتقام جویان را برعهده داشت. شاید بشود این فیلم را هم یکی از بهترین فیلم های ثور دانست که باید قبل از دیدن فیلم‌های بعدی آن را دید.

همچنین در این فیلم بود که برای اولین بار مارک رافالو به عنوان بازیگر جایگزین هالک معرفی شد. این فیلم مقدمه‌ای بود برای داستان‌هایی که در سال‌های آینده برای مارول اتفاق افتاد و در این فیلم بود که برای اولین بار شاهد تانوس بودیم.

نقطه ضعف اعضای انتقام جویان چیست؟

10 تفاوت انتقام جویان در فیلم ها و کمیک ها

Iron Man 3

ترتیب دیدن فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

باری دیگر مرد آهنی در فیلم اختصاصی خودش باز می‌گردد اما این بار متفاوت است. او دیگر درگیر غرور و خودشیفتگی نیست و در عوض، درگیر مشکلات روحی و روانی‌ای است که پس از مبارزه و رویایی با بیگانگان فضایی در فیلم انتقام جویان برای او به وجود آمده است.

براساس ترتیب فیلم های مارول که باید ببینیم، فیلم مرد آهنی اولین فیلم از فاز دوم مارول است که راه دنیای سینمایی مارول را ادامه می‌دهد. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

بهترین کمیک های مرد آهنی

Thor: The Dark World

ترتیب دیدن فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

فیلم ‌ثور: دنیای تاریک دومین فیلم اختصاصی از ثور است که در سال 2013 اکران شد. پس از محبوبیت بینظیر لوکی در فیلم انتقام جویان، او نقش پررنگ‌تری از چیزی که قرار بود را در فیلم ثور: دنیای تاریک داشت. اما در هر صورت این فیلم نتوانست طرفداران را راضی کند و بسیار ضعیف‌تر از چیزی بود که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند. اما اگر قصد دارید تا ترتیب درست دیدن فیلم های مارول را رعایت کنید، بهتر است این فیلم را نیز تماشا کنید.

دیالوگ های برتر ثور در دنیای سینمایی مارول

Captain America: The Winter Soldier

ترتیب دیدن فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

در ادامه فیلم های مارول به ترتیب دیدن، به فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان می‌رسیم که دومین فیلم از مجموعه کاپیتان آمریکا است. این فیلم دارای بهترین پیچش‌های داستانی در تمام فیلم‌های مارول است و توانسته برخلاف دیگر آثار ابرقهرمانی، تا حدی دل منتقدان را نیز به دست آورد!

همچنین حضور پررنگ بیوه سیاه در این فیلم، باعث شده است که فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان همانند فیلمی مشترک بین کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه باشد. کارگردان‌های این فیلم، جو روسو و آنتونی روسو بودند که بعد تر، فیلم‌های دیگری از مارول را نیز کارگردانی کردند و جزو بزرگترین کارگردان‌های دنیای سینمایی مارول هستند. این فیلم جزو بهترین فیلم های مارول 2021 تا 2024 و تمام دوران است.

دیالوگ‌هایی که داستان زندگی کاپیتان آمریکا را خلاصه می‌کند

Guardians of the Galaxy

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

فیلم نگهبانان کهکشان تا به اینجای لیست فیلم های مارول به ترتیب دیدن، متفاوت‌ترین فیلم این مجموعه است. فیلم نگهبانان کهکشان ما را همراه با پسری که در کودکی از زمین دزدیده شده است وارد فضایی رنگین و پر زرق برق می‌کند که سرشار از انبوه موجودات فضایی مختلف است.

پیتر کوئیل که یک پسر زمینی است، طی اتفاقاتی با گروت که نژادی کمیاب از یک نوع درخت زنده است، راکت که یک موجود آزمایشگاهی است، درکس که یک فضایی خشمگین و انتقام جو است، و گامورا که فرزندخوانده تانوس است همراه می‌شود!

جیمز گان کارگردانی و نویسندگی این فیلم را برعهده داشته است و او یکی از بهترین و متفاوت‌ترین اثر های مارول را در ژانر اکشن و کمدی را ساخته است. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

بی باک ترین اعضای نگهبانان کهکشان

Avengers: Age of Ultron

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

لوکی 3 سال پیش از زمین رانده شد اما هنوز تهدید‌ های زیادی در زمین باقی مانده است؛ این بار تونی استارک با دستان خودش رباتی به نام اولتران را می‌سازد تا بتواند به بشریت کمک کند اما همانند هر هوش مصنوعی دیگری در هالیوود، اولتران نیز برخلاف هدف واقعی خود عمل می‌کند و سعی در نابودی بشر می‌کند. این بار نوبت انتقام جویان است تا دوباره دور هم جمع شوند و بر علیه اولتران استادگی کنند و باری دیگر زمین را نجات دهند.

با این که قسمت دوم فیلم انتقام جویان نتوانست همانند قسمت اول بدرخشد، اما جزو بهترین فیلم‌ها از دیدگاه مخاطبان مارول است. جاس ویدون باری دیگر به مارول برگشت تا همانند قسمت اول، قسمت دوم فیلم انتقام جویان را نیز کارگردانی کند اما متاسفانه به دلیل اختلافات پیش آمده بین مارول و جاس ویدون، او نتوانست به همکاری با مارول ادامه دهد و فیلم انتقام جویان: عصر اولتران آخرین فیلم از دنیای سینمایی مارول بود که جاس ویدون کارگردانی آن را برعهده داشت.

برترین کارگردان برای فیلم انتقام جویان جنگ های پنهان

Ant-Man

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

پس از فیلم عظیمی همانند انتقام جویان عصر اولتران، نوبت به ظهور یک ابرقهرمان جدید و تازه کار می‌رسد. مرد مورچه‌ای تنها یک دزد ساده است که به تازگی از زندان آزاد شده و قصد دارد تا دوباره به دزدی ادامه دهد اما آخرین هدف او برای دزدی، زندگی او را به کلی تغییر می‌دهد. او به طور از پیش برنامه ریزی شده به خانه فردی می‌رود که لباسی در گاوصندوقش دارد که توانایی کوچک کردن افراد را دارد. اکنون زمان آن است تا مرد مورچه‌ای ما رشد کند و به یک ابرقهرمان واقعی تبدیل شود که می‌تواند در آینده دنیای سینمایی مارول نقش داشته باشد.

فیلم مرد مورچه‌ای آخرین فیلم از فاز دوم دنیای سینمایی مارول است. در ادامه به ترتیب دیدن فیلم های سینمایی مارول در فاز سوم خواهیم پرداخت.

بهترین کمیک های مرد مورچه ای

Captain America: Civil War

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی باری دیگر انتقام جویان را دور هم جمع می‌کند اما این‌بار نه برای مبارزه و رویارویی با خدای شرارت یا یک ابر روبات اهریمنی، بلکه این فیلم انتقام جویان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. دولت آمریکا از انتقام جویان میخواهد تا به فعالیت خصوصی خود پایان دهند و از این پس زیر نظر دولت فعالیت کنند تا دیگر هیچ خسارت بیهوده‌ای رخ ندهد؛ واضح است که برخی این پیمان‌نامه را می‌پذیرند و برخی با آن مخالفت می‌کنند. انتقام جویان در این فیلم به دو دسته تقسیم می‌شوند که در مقابل هم قرار می‌گیرند و مجبور به مبارزه می‌شوند.

بهترین کمیک های کاپیتان آمریکا

Doctor Strange

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

تا اینجای لیست ترتیب فیلم های مارول که باید ببینیم، با روبات‌ها و اساطیر افسانه‌ای یا با انسان‌هایی که کوچک می‌شوند آشنا شدیم اما شاید اکنون نوبت به جادو رسیده باشد. ما در فیلم دکتر استرنج با یک جراح مغز بزرگ به نام استیفن استرنج آشنا می‌شویم که تخصص ویژه‌ای در کارش دارد و همانند تونی استارک بسیار خودشیفته است. اما همه چیز به خوبی پیش نمی‌رود و یک تصادف در حین رانندگی، باعث می‌شود که دست‌های دکتر استرنج دچار آسیب شدیدی شود و نتواند به جراحی ادامه دهد؛ اما او با هنر های جادویی آشنا می‌شود و برای تعلیم هنر های جادویی به مکانی به نام کامارتاج می‌رود تا بتواند دست‌هایش را درمان کند اما همه چیز به ترمیم دست ختم نمی‌شود.

دفعاتی که دکتر استرنج در کمیک ها شرور بود

Guardians of the Galaxy Vol.2

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

پس از موفقیت‌های فیلم نگهبانان کهکشان، قسمت دوم نگهبانان کهکشان نیز به کارگردانی مجدد جیمز گان در سال 2017 ساخته و اکران شد. این فیلم کمی بیشتر ما را با زندگی شخصی شخصیت‌های نگهبانان کهکشان به خصوص پیتر کوئیل آشنا می‌کند و همزمان شخصیت محبوب جدیدی به نام مانتیس را به ما معرفی می‌کند که در ادامه همراه ما خواهد بود.

بهترین کمیک های نگهبانان کهکشان

Spider-Man: Homecoming

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

پس از حضور ناگهانی و سوپرایز کننده مرد عنکبوتی در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، اکنون او باید به خانه بازگردد و در فیلم اختصاصی خودش به نام مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه حاضر شود. مرد عنکبوتی مهربان محله که هنوز مشغول تحصیل در دبیرستان است، همزمان با تحصیل سعی می‌کند تا یک قهرمان واقعی باشد هرچند که تونی استارک هنوز او را یک پسربچه می‌بیند و سعی می‌کند تا جلوی او را در کار های قهرمانی‌اش بگیرد.

تام هالند سومین شخصی است که نقش مرد عنکبوتی را در سینما بازی می‌کند و به نسبت دیگر بازیگران مرد عنکبوتی، طرفداران بیشتری دارد. این فیلم به صورت مشترک بین مارول و سونی ساخته شده است و موفقیت بزرگی را برای سونی و مارول رقم زد. به همین دلیل نیز همکاری سونی و مارول ادامه دار شد تا بتوانند فیلم‌های بیشتر و بهتری از مردعنکبوتی را به صورت مشترک بسازند.

خفن ترین و بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

Thor: Ragnarok

ترتیب دیدن فیلم های مارول
بهترین فیلم های مارول

پس از شکست فیلم ثور: دنیای تاریک، تایکا وایتیتی برای کارگردانی قسمت سوم فیلم ثور انتخاب شد تا بتواند اثر متفاوتی را برای مارول بسازد که همین اتفاق نیز افتاد. فیلم ثور: رگنوراک متفاوت‌ترین فیلم در مجموعه فیلم‌های ثور تا به امروز بوده است. این بار به جای حال و هوای اساطیری، ما شاهد ثور در جهانی فانتزی و فضایی بودیم و ژانر کمدی در این فیلم بیش از پیش احساس می‌شد.

تمامی مقالات مهم ثور را از طریق لینک زیر بخوانید:

ثور

Black Panther

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

در ترتیب درست دیدن فیلم های مارول به فضا رفتیم و با روبات‌ها و خدایان روبه رو شدیم؛‌ اما چه کسی فکرش را می‌کرد که ادامه داستان‌های ابرقهرمانی در کشوری خیالی در آفریقا به نام واکاندا روایت شود که برخلاف تصور تمام مردم جهان، مردمی گرسنه و فقیر در آن‌‌جا زندگی نمی‌کنند. واکاندا مکانی است سرشار از علم، ثروت و تکنولوژی که به واسطه علم بالای مردمش، مخفی نگه داشته شده است. تچالا که اکنون پادشاه واکاندا محسوب می‌شود، در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی برای اولین بار به طرفداران مارول معرفی شد و اکنون در فیلم اختصاصی خودش حضور دارد. همچنین فیلم پلنگ سیاه جزو بهترین فیلم‌های مارول از دیدگاه منتقدان بود.

بهترین شخصیت های کمیک پلنگ سیاه که در MCU نیستند

Avengers: Infinity War

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

10 سال از آغاز دنیای سینمایی مارول گذشت و اکنون زمان آن فرا رسیده است که تمامی شخصیت‌ها گرد هم آیند و با بزرگ‌ترین تهدید جهان مقابله کنند. تانوس ملقب به تایتان دیوانه، یک موجود فضایی است که سال‌ها پیش سیاره‌اش تایتان، به دلیل قحطی ویران شده است و او تنها یک بازمانده است.

اکنون او یک ایدئولوژی برای نجات جهان دارد؛ او اعتقاد دارد که اگر نیمی از تمام موجودات جهان بمیرند، نیمه‌ دیگر می‌توانند زندگی بهتر و زیباتری داشته باشند. به همین دلیل است که او تصمیم می‌گیرد تا دست به کار شود و به تنهایی نیمی از جهان را نابود کند.

فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت یکی دیگر از فیلم‌هایی است که در ترتیب فیلم های مارول بر اساس داستان قرار دارد. کارگردانی این فیلم توسط جو روسو و آنتونی روسو انجام شده است و این فیلم به صورت دو قسمتی ساخته شده است.

قسمت دوم فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت به عنوان انتقام جویان: پایان بازی نام گذاری شده است. که دقیقا یک سال پس از انتشار قسمت اول، منتشر شد. همچنین این فیلم توانست رکورد فیلم اول انتقام جویان را پشت سر بگذارد و به پرفروش‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول تا آن لحظه تبدیل شود.

شخصیت‌هایی که احتمالاً در فیلم بعدی انتقام جویان حضور دارند

Ant-Man and the Wasp

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

قسمت دوم فیلم مرد مورچه‌ای با نام مرد مورچه‌ای و زنبورک در سال 2018 اکران شد. وقایع این فیلم داستان پس از قسمت اول این مجموعه و پس از فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی را روایت می‌کند. همچنین پایان این فیلم تقریبا با پایان فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت در یک زمان رخ می‌دهند. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

نقد و بررسی تریلر مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی

Captain Marvel

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

فیلم کاپیتان مارول پس از زمانی نسبتا طولانی، شخصیت جدیدی را به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌کند اما این‌بار داستان فیلم در دهه 1990 میلادی جریان دارد. کارول دنورز که یک موجود فضایی از نژار کِری است. هیچ خاطره‌ای از گذشته خود ندارد و تنها می‌داند که طی یک حادثه گذشته‌اش را فراموش کرده است.

او طی یک حادثه به زمین می‌رود و خاطره‌هایی را از روی زمین به یاد می‌آورد که داستان اصلی فیلم کاپیتان مارول را تشکیل می‌دهد. ساموئل ال جکسون باری دیگر در قامت نیک فیوری در این سریال حضور دارد که بسیار جوان‌تر از پیش است و هنوز رئیس سازمان شیلد نشده است. فیلم کاپیتان مارول یکی از ضعیف‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول است که نتوانست طرفداران را آن‌طور که باید راضی کند.

بهترین فیلم های مارول (Marvel) 2022 تا 2023

Avengers: Endgame

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

یک سال پس از اکران فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت می‌گذرد و طرفداران در انتظار ادامه داستان فیلم نشسته‌اند تا این‌که بالاخره فیلم انتقام جویان: پایان بازی اکران شد تا به معنای واقعی کلمه، به بازی پایان دهد. فیلم انتقام جویان: پایان بازی، داستانی را که از اولین فیلم دنیای سینمایی مارول شروع به شکل گرفتن کرده بود را تمام کرد و توانست بهترین پایان ممکن را برای طرفداران مارول بسازد.

همانند قسمت پیشین، کارگردانی فیلم انتقام جویان: پایان بازی برعهده آنتونی و جو روسو بوده است. فیلم انتقام جویان پایان بازی رکورد های بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف را به دست آورد اما مهم‌ترین آن‌ها، عبور از فروش فیلم آواتار و تبدیل شدن آن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما بود! این فیلم یکی از موثرترین فیلم‌ها در ترتیب دیدن فیلم های کمپانی مارول نیز است.

10 عضو انتقام جویان که احتمالا در آینده می میرند

Spider-Man: Far From Home

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

سرانجام و پس از اکران فیلم پایان بازی، اکنون نوبت مرد عنکبوتی است که راه خودش را به پیش ببرد و به تنهایی به عنوان یک ابرقهرمان به جهان خدمت کند و همزمان یک زندگی عادی نیز داشته باشد. فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه آخرین فیلم فاز سوم مارول، و همچنین آخرین فیلم کتاب اول مارول است؛ فاز 1 تا 3 مارول، به عنوان کتاب اول مارول معرفی ‌شدند که کتاب اول مارول، حماسه ابدیت نام گرفت.

با توجه به پایان فاز سوم، در ادامه به بررسی ترتیب دیدن فیلم های سینمایی مارول در فاز چهارم و تئوری های فاز چهارم مارول خواهیم پرداخت. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

پرفروش ترین و کم فروش ترین فیلم‌های مرد عنکبوتی

WandaVision

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

پس از شیوع ناگهانی ویروس کرونا در سال 2020 و قرنطینه جهانی، سال 2020 یکی از بدترین سال‌ها برای طرفداران سینما بوده است؛ مارول نیز همانند دیگر کمپانی‌ها از این قاعده مستثنا نبود و هیچ فیلمی از مارول در سال 2020 اکران نشد.

درعوض سال 2021 سال شلوغی برای مارول بود اما اولین اثر مارول که در کتاب دوم، فاز چهارم و سال 2021 منتشر شد نه یک فیلم، بلکه یک سریال بود! سریال وانداویژن اولین سریالی بود که در دنیای سینمایی مارول جریان دارد و از سرویس استریمی دیزنی پلاس پخش می‌شد و آغاز کننده راه بزرگی برای فیلم‌ها و سریال‌های آینده مارول در دیزنی پلاس بود. این سریال جزو بهترین سریال های مارول و دی سی 2023 و تمام دوران در ژانر ابرقهرمانی قرار می‌گیرد.

ترسناک ترین فیلم ها و سریال های مارول 2022 (تا 2024)

The Falcon and the Winter Soldier

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های کمپانی مارول

دومین سریال مارول در دیزنی پلاس، فالکون و سرباز زمستان نام دارد که به زندگی دو دوست صمیمی استیور راجرز به نام‌‌های باکی و سم پس از فیلم انتقام جویان: پایان بازی می‌پردازد. این سریال در 6 قسمت ساخته و پخش شد. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

ضعیف ترین سریال های مارول

Loki (فصل 1)

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

شاید بتوان را محبوب‌ترین و بهترین ابرشرور دنیای سینمایی مارول نامید؛ پس از سال‌ها انتظار، بالاخره لوکی صاحب یک اثر شخصی شد. سریال لوکی نیز توسط مارول ساخته شده است که فصل اول آن در دیزنی پلاس پخش شد و محبوب‌ترین سریال مارول در دیزنی پلاس تا امروز بوده است. برای دانستن دقیق ترتیب دیدن سریال های مارول از جمله لوکی، شما نیاز به تماشای فیلم‌‌های پیشین مارول از جمله سه‌گانه ثور نیز دارید. همچنین سریال لوکی برای پخش در فصل دوم نیز تمدید شده است.

تمامی مقالات مهم لوکی را ز طریق لینک زیر بخوانید:

سریال لوکی

Black Widow

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

پس از انتشار 3 سریال، اکنون نوبت به اولین فیلمی است که در فاز چهارم مارول ساخته می‌شود. فیلم بیوه سیاه داستان ناتاشا رومانوف را در فاصله زمانی بین فیلم جنگ داخلی و جنگ ابدیت نمایش می‌دهد و همچنین ما را با گذشته او بیش از پیش آشنا می‌کند و درنهایت نیز یلنا بلووا را به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌کند.

نقد فیلم بیوه سیاه (Black Widow 2021)

What If

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

سریال چه می‌شد اگر…؟ اولین اثر مارول است که به صورت انیمیشنی ساخته می‌شود. این سریال با دیگر اثر های مارول تفاوت بسیاری دارد. ما در سریال چه می‌شد اگر…؟ شاهد جهان‌های موازی‌ای هستیم که داستان شخصیت‌های محبوب کتاب اول مارول به شکلی متفاوت و با سوالی که با پسوند چه می‌شد اگر…؟ شروع می‌شوند، روایت می‌کند.

همچنین اکثر بازیگران فیلم‌های مارول، صداگذاری شخصیت خودشان در این سریال را نیز برعهده داشتند. این سریال جزو فوق العاده ترین انیمیشن های مارول 2021 تا 2024 و تمام دوران قرار می‌گیرد. در ادامه نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول همراه ما بمانید.

تمامی مقالات مهم وات ایف را از طریق لینک زیر بخوانید:

What if

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم و سریال مارول

پس از سال‌‌ها یک فیلم پرطرفدار در ژانر رزمی ساخته شد؛ فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه ما را به چین می‌برد و با استادان هنر های رزمی چینی آشنا می‌کند که در زمان حال، بسیار متفاوت و جذاب است. همچنین ما در این فیلم بالاخره شاهد ماندارین واقعی بودیم که برای اولین بار در فیلم مرد آهنی 3 با او آشنا شدیم.

 نقد فیلم شانگ چی

سکانس های حذف شده فیلم شانگ چی

Eternals

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب فیلم های مارول که باید ببینیم

داستان فیلم ابدی ها به هزاران سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد و قدیمی‌ترین داستان‌های دنیای سینمایی مارول را به نمایش می‌گذارد. اما داستان به همان زمان ختم نمی‌شود و درنهایت داستان فیلم ابدی‌ها به زمان حال ختم می‌شود و در آینده دنیای سینمایی مارول نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تمامی مقالات مرتبط با اترنالز را از طریق لینک زیر بخوانید:

فیلم Eternals

Hawkeye

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

سریال هاکای داستان شخصیت کلینت بارتون یا هاکای را پس از وقایع فیلم پایان بازی روایت می‌کند. با این که هاکای یکی از اولین ابرقهرمانان مارول است، اما او هیچ‌گاه در اثر اختصاصی خودش حضور نداشته است بالاخره این اتفاق در سریال اختصاصی او انجام شد. همچنین سریال هاکای شخصیت جدیدی به نام کیت بی‌شاپ را به دنیای سینمایی مارول معرفی کرد که درواقع شاگرد و همکار هاکای است.

نقد فصل 1 سریال هاکای

Spider-Man: No Way Home

پوستر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، یک اثر استثنایی برای برای طرفداران مارول بود. این اثر نه تنها سومین قسمت از فیلم‌های مرد عنکبوتی دنیای سینمایی مارول بود، بلکه دنیای دو مجموعه قدیمی‌تر مرد عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد را نیز وارد داستان کرد و به نحوی دنباله‌ای برای آن‌ها بود.

راهی به خانه نیست یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ برای طرفداران واقعی مرد عنکبوتی است. درواقع این فیلم برای طرفداران ساخته شده و علاوه بر مطرح کردن دوباره مسئله جهان‌های موازی، چیزی را که طرفداران سال‌ها آرزو داشتند به آن‌ها هدیه داد.

تمامی مقالات مرد عنکبوتی را از طریق لینک زیر بخوانید:

Spider Man

Moon Knight

پوستر سریال شوالیه ماه

مون نایت یا شوالیه ماه، سریالی بود که برای اولین بار دنیای سینمایی مارول را به سوی فضایی جدی‌تر و تاریک‌تر برد. اگرچه فصل اول این سریال ارتباط پررنگی با دیگر آثار مارول ندارد، اما ارتباط او در آینده بیشتر خواهد شد. اسکار آیزاک نیز در این سریال نقش شخصیت شوالیه ماه را به خوبی ایفا کرده است.

نقد سریال Moon Knight

ایستراگ ها و اشارات سریال شوالیه ماه

Doctor Strange in the Multiverse of Madness

پوستر فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

پس از گذشت 5 سال، دومین فیلم اختصاصی دکتر استرنج نیز ساخته شد. اکنون استیون استرنج پس از وقایع پایان بازی و راهی به خانه نیست، بیش از هر زمانی وارد مشکلات مربوط به جهان‌های موازی می‌شود تا از دختر جوانی که قدرت‌هایی فوق‌العاده دارد محافظت کند.

لازم به ذکر است که این سریال علاوه بر خود دکتر استرنج، به شدت به شخصیت اسکارلت ویچ نیز مربوط شده و به نحوه دنباله سریال وانداویژن محسوب می‌شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم ها و سریال های ترسناک مارول 2023، 2024 و تمام دوران است.

نقد فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

ایستراگ های فیلم دکتر استرنج در جهان های موازی جنون

Ms. Marvel

پوستر سریال میس مارول

سریال میس مارول شخصیت جدیدی به نام کاملا خان را به دنیای سینمایی مارول معرفی می‌کند. کاملا دختری پاکستانی و اولین ابرقهرمان مسلمان مارول است که به قدرت‌هایی ماروایی دست می‌یابد. با توجه به اینکه سریال میس مارول شخصیت جدیدی را به مارول معرفی می‌کند، پیش نیاز زیادی ندارد اما این سریال مستقیماً به فیلم The Marvels مرتبط خواهد بود.

نقد و بررسی سریال Ms Marvel

چگونه سریال Ms Marvel را آنلاین تماشا کنیم؟

Thor: Love and Thunder

پوستر فیلم ثور: عشق و رعد

با توجه به مرگ تعداد زیادی از اعضای اصلی انتقام جویان در فیلم پایان بازی، ثور اولین شخصیت مارول است که قسمت چهارم فیلم‌های او نیز ساخته می‌شود. در این فیلم جین فاستر نیز پس از سال‌ها بازگشته و همانند کمیک‌ها، میولنیر را به دست می‌گیرد. به استثنای بازگشت جین فاستر، بخش اصلی داستان فیلم ثور: عشق و رعد از کمیک Thor: God of Thunder الهام گرفته است که شخصیت گور نیز در آن حضور دارد.

نقد و بررسی فیلم Thor Love And Thunder

ایستراگ ها و اشارات فیلم Thor Love And Thunder

I Am Groot

پوستر سریال من گروت هستم

اگرچه که نمی‌توانیم سریال I Am Groot را یک اثر کامل محسوب کنیم، اما این سریال همچنان در ترتیب دیدن فیلم های مارول 2022 جای می‌گیرد. I Am Groot سریالی 5 قسمتی است که مجموع قسمت‌های آن، چیزی حدود 20 دقیقه می‌شوند. هر اپیزود از این سریال نیز داستانی کوتاه از شخصیت گروت را در بین وقایع فیلم‌های نگهبانان کهکشان روایت می‌کند.

نقد و بررسی فصل 1 سریال I Am Groot

ایستراگ ها و اشارات سریال I Am Groot

She-Hulk: Attorney at Law

پوستر سریال شی هالک

 شی هالک نیز با وجود مرتبط بودن به شخصیت هالک، داستانی کاملا‌ً جدید و متفاوت را روایت می‌کند. هرچند که این سریال چه به دلیل روایت داستان و چه به دلیل جلوه‌های ویژه ضعیف به شدت نقد شد. این سریال داستان جنیفر والترز، دختر عموی بروس بنر یا هالک را روایت می‌کند که طی یک حادثه به نسخه‌ای متفاوت از هالک که با عنوان شی هالک شناخته می‌شود تبدیل شد. او همچنین یک وکیل دادگستری است و اکنون باید با زندگی جدید خود به عنوان شی هالک دست و پنجه نرم کند.

نقد و بررسی سریال She Hulk

ایستراگ ها و اشارت سریال She Hulk

Werewolf By Night

پوستر ویژه برنامه گرگینه در شب

گرگینه در شب نه یک فیلم یا سریال، بلکه یک ویژه برنامه است. درواقع این اولین ویژه برنامه مارول استودیوز است که برای هالووین سال 2022 منتشر شد.

گرگینه در شب از اکثر آثار دنیای سینمایی مارول متفاوت بوده و همانند یک فیلم ترسناک کلاسیک ساخته شده است. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم تماماً سیاه و سفید بوده و تنها چند سکانس رنگی دارد.

ایستراگ ها و اشارات Werewolf by Night

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

Black Panther: Wakanda Forever

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

قسمت دوم پلنگ سیاه به دلیل مرگ چادویک بوزمن کمی دچار تغییرات شد و بالاخره در سال 2022 در سینماهای جهان اکران شد. در این فیلم خواهر تیچالا، شوری جای او را به عنوان پلنگ سیاه می‌گیرد و راهی دشوار را برای تبدیل شدن به شاه واکاندا طی می‌کند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر نوشتار نقد و بررسی فیلم Black Panther: Wakanda Forever مطالعه کنید.

The Guardians of the Galaxy Holiday Special

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

مارول اعلام کرد که یک اپیزود ویژه دیگر برای کریسمس خواهد ساخت. نگهبانان کهکشان بازمی‌گردند تا سال نو را جشن بگیرند. این اپیزود ویژه بر اساس گروه نگهبانان کهشکان ساخته شد که ماجراجویی بسیار سرگرم کننده‌ای را به نمایش می‌گزارد. این فیلم به تازگی در سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شده است و شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر نوشتار نقد و بررسی فیلم Guardians of the Galaxy Holiday 2022 مطالعه کنید.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب فیلم های مارول که باید ببینیم

اولین فیلم سینمایی در فاز پنجم دنیای سینمایی مارول مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی است که داستان بسیار جدید و متفاوتی را به نمایش می‌گزارد. این فیلم در سال 2023 اکران شد و به نظر می‌رسد که قسمت چهارم آن هم در برنامه‌های مارول باشد، اما این موضوع به طور رسمی تأیید نشده است.

یکی از چیزهایی که این فیلم را بیش از قبل دیدنی می‌کند، حضور یک شرور بسیار فوق العاده و قدرتمند، یعنی کانگ فاتح با بازی جاناتان میجرز است. این شخصیت با شرارت بی حد و اندازه خود این فیلم را به یکی از دیدنی‌ترین فیلم‌های مارول تبدیل می‌کند. شما می‌توانید برای اطلاع از آثار آینده مارول نوشتار تاریخ انتشار فیلم های جدید مارول از 2023 تا 2025 را مطالعه کنید.

نقد و بررسی فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania

Guardians of the Galaxy Vol. 3

ترتیب دیدن فیلم های مارول
ترتیب دیدن فیلم های مارول

نگهبانان کهکشان یکی از گروه‌های ابرقهرمانی بسیار محبوب در کمیک و سینما هستند که در سال 2023 به کارگردانی جیمز گان اکران شد. این فیلم پایان دهنده داستان نگهبانان کهکشان محسوب می‌شود و طبق اخبار منتشر شده، آخرین قسمت از سری فیلم‌های این گروه محبوب ابرقهرمانی می‌باشد.

این فیلم داستان بعد از فیلم‌های انتقام جویان: جنگ ابدیت، انتقام جویان: پایان بازی و ثور: عشق و تندر را به تصویر می‌کشد. این فیلم از سوی طرفداران و منتقدان نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و به گفته طرفداران، بهترین سه گانه دنیای سینمایی مارول می‌باشد به این دلیل که تک تک فیلم‌های این فرانچایز بسیار موفق ظاهر شدند.

نقد و بررسی فیلم Guardians of the galaxy vol 3

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ترتیب دیدن فیلم های مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “ترتیب دیدن فیلم ها و سریال های مارول تا سال 2025

  1. الآن یه سؤال پیش میاد کدوم سایت بر اساس خط زمانی درست نوشته یه بار میگن از کاپیتان آمریکا باید شروع کرد یه بار میگن از مرد آهنی باید شروع کرد کدوم درسته واقعا؟

    1. دوست عزیز لیستی که ما تهیه کردیم براساس خط زمانی نیست. درواقع این لیست براساس تاریخ انتشار آثار تهیه شده و به هیچ عنوان توصیه نمیشه که برای بار اول، آثار مارول رو براساس خط زمانی ببینید چون این کار بدتر باعث گیج شدن مخاطب و همچنین اسپویل شدن داستان می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *