پاسخ کوبنده‌ی ریدلی اسکات به منتقدان فرانسوی

فیلم جدید ناپلئون که ریدلی اسکات کارگردانی آن را بر عهده داشته است، پس از اکران کوتاهی که در جشنواره فیلم ونیز داشت، مورد انتقاد منتقدان فرانسوی قرار گرفت.

این فیلم، درباره شخصیت ناپلئون بناپارت ، رهبر سیاسی و نظامی فرانسه است. امتیازهای فیلم، چند روز پیش اعلام شده‌اند و بازی «واکین فینیکس» در نقش اصلی، به شدت تحسین شد. منتقدان فرانسوی، برخلاف منتقدان بریتانیایی، این فیلم را یک فیلم بد خواندند و از آن انتقاد کردند که واکنش این کارگردان 85 ساله را به همراه داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پاسخ کوبنده‌ی ریدلی اسکات به منتقدان فرانسوی

فیلم ناپلئون ، در لندن با استقبال زیادی مواجه شد؛ اما بسیاری از منتقدان، به خصوص فرانسوی‌ها، نسبت به کارگردانی «اسکات» انتقاد کردند. در بین این انتقادات، روزنامه فرانسوی «Le Figaro» می‌نویسد که به عنوان یک فیلم، باربی قطعا بهتر از آن ساخته شده بود و مجله «French GQ» نیز این فیلم را عمیقاً ناشیانه، غیرطبیعی و خام توصیف کرد. همچنین، مجله «Le Point» نیز فیلم را بسیار ضد فرانسوی و طرفدار انگلستان می‌نامد.

«Ridley Scott»، در واکنش به این انتقادات گفت:

فرانسوی‌ها حتی خودشان را هم دوست ندارند؛ اما مخاطبانی که در پاریس حاضر بودند، عاشق این فیلم شده‌اند. کسانی که از من انتقاد می‌کنند، در زمان اکران فیلم کجا بودند؟ لطفاً خفه بشید.

ریدلی اسکات
پاسخ کوبنده‌ی ریدلی اسکات

این فیلم، مسیر صعود «ناپلئون بناپارت» به قدرت را از طریق یک رابطه ناپایدار و اعتیادآور با عشق واقعی‌اش، «ژوزفین» را به تصویر می‌کشد. فیلم جدید Ridley Scott در تاریخ 22 نوامبر 2023 (1 آذر 1402) در سینماها اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پاسخ کوبنده‌ی ریدلی اسکات چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *