دوره بیستم جشنواره فیلم مراکش آغاز شد

جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش پس از دو ماه از وقوع یک زلزله عظیم، با حضور جسیکا چستین ریاست هیات داوران و بازیگران سرشناسی همچون مدس میکلسن شروع شد.

«جوانا هاگ»، «دی ریز»، «کامیل کاتن»، «زر امیرابراهیمی»، «لیلا سلیمانی»، «طارق صالح» و «الکساندر اسکارزگارد» از سایر اعضای هیات داوران بیستمین دوره جشنواره فیلم مراکش هستند. این هیات برندگان بخش مسابقه که شامل 14 فیلم است را انتخاب می‌کنند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش

بازیگر فیلم‌های “خدمتکار” و “میان‌ستاره‌ای” در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت:

“در هفته‌های پیش از جشنواره، مطمئن نبودیم که چگونه می‌توانیم اینجا حضور یابیم. جهان شکسته و پراکنده است. لذا از این نکته ممنونم که در تاریخ، هنر به عنوان یک ابزار دسترسی برای ارتباط، آگاهی‌بخشی در مورد مسائل اجتماعی و تغییرات مثبت مورد استفاده قرار گرفته است… سینما می‌تواند مرزها را از بین ببرد و بحث‌های مهمی در مورد موضوعات حساس ایجاد کند.”

جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش
جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش

افتتاحیه جشنواره فیلم مراکش

ویلم دفو در این مراسم، جایزه افتخاری به مدس میکلسن اهدا کرد. او از تنوع فیلم‌های میکلسن، شامل “یک دور دیگر”، “دکتر استرنج” و “ایندیانا جونز ۵” نام برد و تواضع و بزرگواری بازیگر دانمارکی را ستایش کرد. دفو سپس به یاد صحنه مشترک او با میکلسن در فیلم زندگینامه “ونسان ون گوگ” با عنوان “پشت دروازه ابدیت” اشاره کرد که در طی یک روز فیلمبرداری شده بود. میکلسن پس از دریافت جایزه اظهار داشت:

“مراکش به من این فرصت را داد تا در یک صحنه با قهرمانانم ملاقات کنم.”

منتظر بودیم که “مارتین اسکورسیزی” برای برگزاری “کارگاه اطلس” در جشنواره حضور یابد، اما کارگردان “قاتلین ماه گل” اعلام کرد که به دلایل شخصی نتوانسته به مراکش سفر کند. او قول داده است که در دوره بعد به جشنواره بازگردد. جشنواره فیلم مراکش تا 3 دسامبر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *