نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 (2021 Peter Rabbit) ؛ پیتر خلافکار میشود!

[yasr_overall_rating]در این نوشتار به نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 به کارگردانی ویل گلاک میپردازیم. همراه ما باشید با نقد و بررسی انیمیشن 2021 Peter Rabbit در سایت فیگار.

در انیمیشن پیتر خرگوشه سال 2018، روحیه شیطانی و شیطنت های پیتر ارتباط بسیار سطحی با ویژگی های اصلی مد نظر نویسنده در سری کتاب های کودک وی داشت. او بی پروا، متکبر و کاملا شرور بود، و به سختی از نتایج حماقت ها و شیطنت هایش درس عبرت میگرفت.

و حتی انتشار نسخه اول آن واکنش های منفی زیادی از طرف والدین به خاطر برخی صحنه های دشمنی علیه انسان دریافت کرد که نهایتا استودیو مجبور به اعلان عذرخواهی شد. اما در بازگشت Peter Rabbit 2 داستان پیتر فراری، ما با یک شخصیت پشیمان همراه میشویم که در تلاش است رفتار خود و اینکه از دید جهان چگونه دیده میشود را تصحیح کند. و چقدر خوب است این ماجرای تغییر او از خودخواهی به ایثار، که او را به درونگرایی جالبی سوق میدهد.

در ادامه با نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 همراه ما باشید.

نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 (2021 Peter Rabbit)

پیتر خلافکار میشود!

مطالبی که در ادامه نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 خواهید خواند در ذیل فهرست شده است:

  • پیتر خلافکار میشود!
  • نظرات مردمی
  • خلاصه انیمیشن 2021 Peter Rabbit
  • نقد منتقدان سایت
  • عوامل انیمیشن
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit

مخلوق Beatrix Potter برای دنباله ای از فیلم های سینمایی برگشته است که ترکیبی است از انسانها و حیوانات رایانه ای (لایو اکشن). که زندگی مشترک آنها بر روی دوربین در همان نور روشن، مسطح و ملایم مانند گذشته حاصل شده است.

برخی از صحنه ها به جای دریاچه دیستریکت در شهر رخ میدهد. به طور طبیعی اکثریت امیدوار بودند که در قسمت دوم پیتر خرگوشه، جوانی پدر پیتر را در یک کشور قدیمی، به عنوان یک راهزن ببینند.

اما اینطور نشد و سناریو این است که بی (Bea) اکنون با توماس ازدواج کرده است و درحال اداره یک فروشگاه قدیمی هستند که در آن کتاب های Bea در مورد پیتر و دوستانش، که توسط خود توماس منتشر شده است، به فروش میرسد.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم چهار روز خوب 2021

نقد فیلم خشم انسان Wrath Of Man 2021


پیتر به همراه فلاپسی، بنجامین، کوتوله، ماپسی و… در کلبه آنها زندگی میکنند. و آنها مجازند از هر محصول و وسایلی در باغ استفاده کنند.

اوضاع زمانی تغییر میکند که Basil Jones ناشر انتشارات اسموتی Bea را به لندن دعوت میکند. او آنها را به همراه خرگوش ها با یک قطار عجیب و غریب سریع السیر به شهر دعوت میکند. اما باسیل علاقه مند است که کتاب هارا تبدیل به کتاب های تجاری بی روح کند.

پیتر ازینکه توماس چگونه میتواند نسبت به او بد برخورد کند و اینکه چگونه در کتاب بی معرفی نشده است ناراحت میشود و بنابراین با یک خرگوش بد بزرگتر از خود به نام بارناباس، که به مانند پدر نداشته برای پیتر تنها میشود، آشنا میشود.

او فراری میشود و به دنبال یک زندگی جنایتکارانه همراه با بارناباس و دسته ی خلافکار او میرود. که نهایتا هم خود و هم خانواده اش دچار دردسر عظیمی میشوند.

یکی دو قسمت خنده دار خوب وجود دارد، به خصوص از طرف بارناباس در حالیکه خانه های انسان های طبقه متوسط را دزدیده است، یادآوری میکند که چگونه آنها همیشه برای یک جشن که هرگز اتفاق نخواهد افتاد، یک بطری شامپاین در یخچال نگه میدارند، و همیشه غذای سالم غیر قابل خوردن و خسته کننده را در جعبه نهار مدرسه بچه ها قرار میدهند تا معلمان آنها را سرزنش نکنند.

نظرات مردمی ؛ نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2

A:

درست مثل فیلم اول، فیلم دوم یک فیلم خانوادگی پر از سرگرمی است که همه میتوانند لذت ببرند. زیبا و خنده دار و پر از شخصیت های عالی است. تنها شکایت من این بود که زمان اجرای آن بسیار کوتاه است. با این حال، قابل درک است چون کودکان معمولاً دامنه توجه بسیار کمتری دارند.

B:

من واقعا از این انیمیشن به همان اندازه قسمت اول لذت بردم. اما نسبت به سری اول کمی کودکانه تر و غیر واقعی تر بود که خب مسئله ای نیست.صداپیشگان و موسیقی عالی بود. همچنین از قسمت طنز های بزرگسالان لذت بردم. این فیلم را برای کسانی که از قسمت اول لذت بردند و یا تماشای حیوانات سخنگو را دوست دارند پیشنهاد میکنم.

C:

از نظر من اصلا سرگرم کننده نبود، از اول تا آخر افتضاح بود.

D:

انیمیشن Peter Rabbit 2 قطعاً بسیار سرگرم کننده است! اما من خیلی از این موضوع هیجان زده نخواهم شد، این یک ماجراجویی عالی است و من دوست داشتم که چطور روی پیتر تمرکز زیادی داشت! با آنچه دوست نداشتم شروع خواهم کرد. بعضی اوقات احساس میشد که نسبت به قسمت قبل تمرکز بیشتری بر روی پیتر است. میدانم که این فیلم درباره ی اوست اما خرگوشهای دیگری هستند که در فیلم اول بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. هنوز هم میشد به همه کاراکترها متناسب پرداخت. من ترجیح میدادم پیتر و خرگوشهای دیگر فرار کنند. مورد منفی دیگر این بود که دوز اکشن خیلی زیاد بود. چگونه آنها میتوانند از هواپیما بپرند و در یک صحنه کوتاه 2 دقیقه ای که شخصیت های انسانی سعی در بازگرداندن خرگوش ها دارند، پیتر خرگوشه یک فیلم اکشن نیست، بله ممکن است دعوا کنند، اما نه به اندازه ی یک فیلم اکشن.


بیشتر بخوانید:

نقد فیلم میراث ژوپیتر Jupiter’s Legacy

نقد فیلم فیلم جامعه عدالت : جنگ جهانی دوم


خلاصه انیمیشن Peter Rabbit 2021 ؛ نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2

درقسمت یک شاهد جنگ بین پیتر خرگوشه (با صدای جیمز کوردن) و باغبان وسواس توماس مک گرگور (دومنال گلیسون) بودیم که این جنگ به اوج خود رسید و آتش بس اعلام شد. اما با وارد شدن توماس به زندگی بی، پیتر دچار عقده اودیپ شد و سعی کرد تا عروسی آن ها را به هم بزند.

و همچنین صحنه هایی دیدیم از خشونت پیتر علیه مادران عصبی. که نهایتا واکنش های منفی بسیاری دریافت کرد.

در سری جدید انیمیشن پیتر خرگوشه، هنگامی که بی و توماس تصمیم به مسافرت میگیرند، پیتر از این فرصت را برای فرار استفاده میکند. او متوجه خطاهای خود شده است و تلاش میکند که رفتار هایش را تغییر دهد.

نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit

پیتر برای تغییر احساس بی فایده بودن خود، تصمیم میگیرد این برچسب جدید را در آغوش بگیرد، و با یک گروه از مجرمان خیابانی بدخواه به رهبری بارناباس (لنی جیمز)، که ادعا میکند با پدر متوفی پیتر دوست بوده است، ارتباط برقرار میکند.

آنها در حال برنامه ریزی یک دزدکی بلند پروازانه هستند که در آن تخصص پیتر از ارزش فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. با این حال، وقتی این طرح ناگزیر به بیراهه میرود، خانواده واقعی پیتر را به خطر می اندازد.


بیشتر بخوانید: نقد فیلم جدایی 2021 (Separation)


نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ نقد منتقدان سایت

نقد اول:

بعد از قسمت اول پیتر خرگوشه، در انیمیشن پیتر خرگوشه 2 مشاهده میشود که نویسنده با تبدیل داستان یک خرگوش کوچک به یک چیز عجیب و غریب به طور اغراق آمیز، برای افزایش تعداد مخاطب دست و پنجه نرم میکند. توماس و بی اکنون ازدواج کرده اند و با پیتر و خانواده خرگوشش زندگی میکنند.

پیتر که از زندگی در باغ خسته شده است و حالا تصمیم به تغییر رفتارش دارد، به یک شهر بزرگ میرود، جایی با شخصیت های سایه ای خلافکار ملاقات میکند و در نهایت برای همه خانواده هرج و مرج ایجاد می کند.متاسفانه مقدار کمی از این حماسه های کودکانه میتواند سرگرم کننده باشد ولی بیشتر از آن خسته کننده به نظر می آید.

نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit

نقد دوم :

سازندگان فیلم در رویکرد داستان پردازی، به وضوح بلوغ را تجربه کرده اند. سفر پیتر به سوی پذیرش نفس به طور مداوم در حال تکامل است که در گرایش های داستان شکوفا میشود. حیوانات به توانایی استقلال دست یافته اند، جداگانه اما با تلاش سرپرست تازه ازدواج کرده خود برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق و پدر و مادر مسئول، برابری میکند.

موسیقی به مرور با ریتم پر سر و صدای درون پیتر هماهنگ میشود و نهایتا فیلم موفقیت بسیاری در برقراری تعادل بین ریتم هیجانی و احساسی آن کسب کرده است. موضوع غالب دنباله یعنی برای همیشه صادق بودن نسبت به خود ممکن است سطحی به نظر برسد، اما بدون شک سازندگان فیلم به سطوح عمیق تری رسیده اند.

بچه ها معمولاً خود را در نظر والدین خود نادرست میبینند، بنابراین شکی نیست که مفاهیم موضوع اصلی در آنها طنین انداز شود در حالی که والدین خود را به طور همزمان به ابزاری برای درک بهتر مجهز میکنند. بهتر از این، پیام های اخلاقی گسترده تر در حاشیه فصل دوم احترام به میراث خالق است، که در فصل یک کمتر رعایت شده بود.

عوامیل انیمیشن ؛ نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2

  • کارگردان: ویل گلاک
  • نویسنده: بیتریکس پاتر
  • فیلمنامه: ویل گلاک، پاتریک بورلی
  • صداپیشگان: جیمز کوردن (پیتر خرگوشه)، الیزابت دبیکی (موپسی)، لنی جیمز (بارناباس)، مارگوت روبی (فلاپسی)، آمی هورن (خرگوش کوچولو)
  • بازیگران: دومنال گلیسون (آقای توماس)، رز بیرنه (بی)
  • موسیقی: دومینیک لویس
  • مدت انیمیشن: 93 دقیقه
  • ژانر: کمدی، ماجرایی، خانوادگی، فانتزی
  • زبان: انگلیسی
  • کشور: استرالیا، هند، آمریکا، انگلیس و کانادا
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit
نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 ؛ 2021 Peter Rabbit

بیشتر بخوانید:

دوستان و همراهان عزیز سایت فیگار اشتراک نظرات شما در رابطه با نقد انیمیشن پیتر خرگوشه 2 مایه افتخار و خرسندی ماست. شما میتوانید نظرات خود را زیر همین نوشتار در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *