هوش مصنوعی جانشین صداپیشه فوت‌ شده بازی Cyberpunk 2077 می‌شود

عوامل شرکت بزرگ بازی سازی سی دی پراجکت رد تصمیم گرفتند از هوش مصنوعی به‌جای صداپیشه فوت‌ شده بازی Cyberpunk 2077 استفاده کند.

براساس گزارش رسانه بلومبرگ، استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) از تکنولوژی و هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی صدای میلوگوست ریچک، صداپیشه لهستانی استفاده کرده است. درگذشت صداپیشه بازی Cyberpunk 2077 باعث شد تا این شرکت این اقدام را برای صداپیشگی شخصیت فرانک ویکتور (Viktor Vektor) انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

فروش بازی Cyberpunk 2077 از مرز 25 میلیون نسخه گذشت

لایو اکشن بازی Cyberpunk 2077 ساخته خواهد شد

صداپیشه فوت‌ شده بازی Cyberpunk 2077

با توجه به گزارش رسانه بلومبرگ، استودیو سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) در بازی Cyberpunk 2077 Phantom Liberty از تکنولوژی و هوش مصنوعی برای جایگزینی صداپیشه فوت‌شده لهستانی خود، میلوگوست ریچک، استفاده کرده است. ریچک در سال 2021 درگذشت و در این بازی وظیفه صداپیشگی شخصیت فرانک ویکتور را برعهده داشت.

مرگ ریچک باعث شد تا سازندگان با چالشی روبرو شوند و برای پر کردن این خلاء در بسته الحاقی جدید، راه‌های جدیدی را برای صداپیشگی ویکتور در نظر بگیرند. یکی از گزینه‌ها این بود که از هنرمند جدیدی برای صداپیشگی استفاده شود و تمام دیالوگ‌های قبلی شخصیت را دوباره ضبط کند تا ناهماهنگی وجود نداشته باشد.

صداپیشه فوت‌ شده بازی Cyberpunk 2077

با این حال، براساس اعلام سی‌دی پراجکت رد به بلومبرگ، استودیو سازنده این رویکرد را دوست نداشت. آن‌ها تأکید کردند که ریچک یکی از بهترین صداپیشگان لهستانی بوده و عملکردش در نقش شخصیت فرانک ویکتور در بازی Cyberpunk 2077 “ستاره‌ای” بود.

به جای آن، سازندگان یک صداپیشه جدید را استخدام کردند تا دیالوگ‌های جدید را ضبط کند و سپس با استفاده از نرم‌افزار Respeecher، صدای او را به گونه‌ای تغییر دادند که شباهتی با صدای ریچک داشته باشد.

CD Projekt Red همچنین اعلام کرد که برای انجام این کار، از خانواده ریچک مجوز گرفته‌اند و فرزندان او نیز در این باره “بسیار همدلی” نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *