احتمال همکاری مجدد بلیزارد و نت ایز وجود دارد

طبق اعلام گمانه‌زنی‌های مختلف، به نظر می‌رسد که شرکت‌های بلیزارد و نت‌ایز قصد دارند دوباره همکاری کنند تا بتوانند بازی‌های خود را در بازار چین به انتشار برسانند.

پس از 14 سال همکاری، در سال 2022 این دو شرکت تصمیم گرفتند که روابط همکاری خود را به پایان برسانند. تا آن زمان، کمپانی «بلیزارد» با همکاری «نت‌ایز» می‌توانست بازی‌های محبوبی مانند Overwatch 2، Diablo 3، World of Warcraft، StarCraft، Heathstone و Heroes of the Storm را در بازار چین منتشر کند؛ اما پس از پایان همکاری، این بازی‌ها دیگر در چین در دسترس نبودند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


احتمال همکاری مجدد بلیزارد و نت ایز وجود دارد

شعبه چین کمپانی «بلیزارد» انتقاد خود را از رد تمدید قرارداد توسط «نت‌ایز» بیان کرد؛ اما واکنش «نت‌ایز» بسیار شدیدتر بود و کارمندان آن برای نشان دادن نارضایتی خود، مجسمه World of Warcraft را در نزدیکی دفتر خود پایین کشیدند.

«سایمون ژو»، رئیس سرمایه‌گذاری و مشارکت جهانی «نت‌ایز»، در یک بیانیه عمومی، درباره این موضوع صحبت کرد و گفت:

یک روز، وقتی که بتوانیم اتفاقات پشت صحنه را توضیح دهیم، توسعه‌دهندگان و بازیکنان سطح جدیدی از درک دردهای ناشی از تصمیمات یک احمق را خواهند داشت.

بلیزارد

به نظر می‌رسد دلیل قطع همکاری «بلیزارد» و «نت‌ایز» این بود که «بابی کوتیک»، مدیرعامل سابق شرکت «اکتیویژن بلیزارد»، در تلاش برای برقراری توافقی بهتر قرار داشت. همچنین، پس از این اتفاق، «نت‌ایز» شکایتی علیه این کمپانی نوشت. حالا به گزارش رسانه 36kr، به نظر می‌رسد کمپانی «بلیزارد» قصد دارد دوباره به شراکت با «نت‌ایز» همکاری کند و بازی‌های خود را در دسترس بازیکنان چینی قرار دهد.

این ادعا ممکن است به دلیل خریده شدن شرکت «اکتیویژن بلیزارد» توسط «مایکروسافت» و جدایی «بابی کوتیک» از این شرکت پس از 32 سال باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی همکاری این دو شرکت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *