نقد بازی Red Dead Redemption ؛ یک شاهکار در داستان گویی

کافی است نگاهی به Red Dead Redemption بیندازیم و هر بار از سفری تازه و ماجراجویانه در دنیای این بازی زیبا غافلگیر شویم. با نقد بازی Red Dead Redemption همراه شما هستیم.

در این بازی دوستی سرسخت در تلاش برای کمک به من برای مبارزه با برخی از مهیب‌ترین دشمنان غرب قدیمی بوده است، اما همانطور که او را تماشا می‌کنم، بر اسبش سوار می‌شود و بر فراز تپه‌ای پوشیده از چمن در حومه نووو ناپدید می‌شود. نمی‌توانم غمگین نباشم. من دیگر هرگز این مرد را نخواهم دید. و به این ترتیب، وقتی آکوردهای گیتار پر زرق و برق و اشعار آرام آهنگ “دورها” از خواننده مستقل فولک خوزه گونزالس نواخته می‌شود، چشمان اشک آلود من سریع از آب خالی می‌شود.

نقد بازی Red Dead Redemption

تحلیل بازی Red Dead Redemption

با رسیدن به قله، آسمان در مقابلم باز می شود. ابرها مانند شکاف هایی در چینی پخش می شوند و مسیرهای خاکی پر پیچ و خم، دره ها و رودخانه هایی که جلوتر کشیده شده اند، همه به یک مکان منتهی می شوند: مکزیک. در اوایل سال جاری، اخباری مبنی بر اینکه Rockstar ظاهراً بازی‌های GTA 4 و Red Dead Redemption را بازسازی کرده است، منتشر شد، و گفته می‌شود که سازنده به دلایل نامعلومی تصمیم گرفته است که پروژه‌ها را در ذهن خود ادامه ندهد. پس از صحبت با انجمن GTA 4 برای زنده نگه داشتن Liberty City در PS3 در سال 2022، من به همان اندازه مشتاق بودم که Red Dead Redemption را مجدداً بررسی کنم و در مورد اینکه چقدر پس از گذشت یک دهه از عرضه آن به خوبی ایستاده است، بنویسم.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

با انجام این کار، انتظار داشتم که با طراوت و مجهز به حکایات مربوط به مأموریت، و پچ پچ های تعارف کننده در مورد اینکه چقدر کمدی را با دیالوگ های جدی ترکیب می کند، چقدر دنیای واقعی و معتبر به نظر می رسد، و چقدر شیب آن به امضای سریال آرام است بازگردم. حرکت سیستم هدف گیری Dead Eye هنوز هم وجود دارد.

همه‌ی این‌ها درست هستند، اما به دور از شوت‌آوت‌های پرمخاطره و روایت جذاب، این مجموعه در بهترین حالت خود Red Dead Redemption است. علاوه بر این، علیرغم اینکه اکنون بیش از 12 سال سن دارد، سفر به چوپاروسا هنوز یکی از جذاب ترین لحظات در هر بازی ویدیویی است که تا به امروز بازی کرده ام.

«سفر» به‌عنوان موضوع و مفهوم، نقش مهمی را در بسیاری از بازی‌ها ایفا می‌کند، به‌ویژه در بازی‌هایی که در جهان‌های گسترده رخ می‌دهند. لحظه‌ای که از Vault 101 در Fallout 3 بیرون می‌آیید و برای اولین بار در نور طبیعی خیره می‌شوید، بی‌زمان است و شروع سفر قهرمان به بعد از آخرالزمان است. مبادله “Would You Kindly” BioShock یکی دیگر از برنامه های نمایش است که به معنای آغاز پایان برای جک در رپچر است. رویارویی متفکرانه جوئل و الی با حیات وحش در قسمت پایانی The Last of Us مهلت اندکی در مواجهه با این همه مرگ فراهم می کند. و Sable مانند معدود بازی‌های جهان باز قبل از آن، هیاهو و ترس از ترک خانه را به تصویر می‌کشد.

بررسی بازی Red Dead Redemption

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

در اینجا، سفر جان مارستون به مکزیک نشان دهنده یک انتقال است – هم از نظر داستان و هم از نظر شخصیت. روایت بازی از فصل اول به فصل دوم خود حرکت می کند و عمل خود را به معنای واقعی کلمه به قسمتی هنوز کشف نشده و غارت نشده از نقشه منتقل می کند. در این مرحله، مارستون بسیاری از افراد را از سر گذرانده است، او افراد زیادی را به قتل رسانده و بسیاری از همراهان خود را تماشا کرده است، اما او هنوز راه زیادی در پیش دارد. اگر Red Dead Redemption یک تولید تئاتری بود، سفر به مکزیک یک وقفه بود. فرصتی برای نفس کشیدن قبل از پیچ و خم های اجتناب ناپذیر عمل دوم آن.

همانطور که به خوبی می دانیم، بازی های Rockstar به دلیل مجوز رسمی موسیقی خود شهرت دارند، اما من نمی توانم ملودی واحدی را که بهتر از “دوردست” خوزه گونزالس قرار گرفته و اجرا شده باشد، در اینجا تصور کنم. «Billie Jean» در اولین سواری با اسکوتر در Vice City، و موسیقی جدید دکتر Dre در یک مهمانی پنت هاوس کازینویی در GTA 5 The Contract نزدیک می شوند، اما هیچ کدام به همان ارتفاع نمی رسند. برای من، این تا حدودی به این دلیل است که آن آهنگ‌ها با آن زمان‌بندی‌ها مطابقت دارند، و در حالی که همیشه گنجاندن نابهنگام Arctic Monkeys و Nick Cave در درام دوره‌ای Peaky Blinders را کمی سخت می‌دانستم، به عنوان مثال، فقط شنیدن “Far Away” در این زمینه – پر کردن کفش های مردی مشکل دار که سوار بر اسب در مرز آمریکا می چرخد ​​- تصاویری از گردهمایی های آتش کمپ مناسب با آن دوران را تداعی می کند.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

تمام مدت از روی شانه خود نگاه می کنید، انتظار دارید اتفاق بزرگی در مسیر چوپاروسا رخ دهد. یک کمین، یک آتش‌بازی، یک قطار فراری، چیزی. اما هیچ اتفاقی نمی افتد. این فقط شما، اسب شما و بیابان هستید. وقتی در مورد سفرها صحبت می کنیم، پایان Red Dead Redemption با تکان دهنده ترین پایان ها در آنجاست – اما این واقعیت که چیزی به مراتب بی تحرک تر می تواند کانون بحث شود، به نظر من، قدرت و گرانش این میان و برای به طور کلی لحظات ساکت تر بازی، بیش از لحظات جلب توجه آشکارتر آن.

همچنین لازم به یادآوری است که Red Dead Redemption تنها دو سال پس از GTA 4 وارد شد، بازی دومی که در سال 2008 ژانر sandbox جهان باز را متحول کرد، با برخی از واقعی ترین تصاویری که تا به حال دیده بودیم، و یکی از معتبرترین زمین های بازی. ما اجازه کاوش را داشتیم اگر GTA 4 جدول را تنظیم کرد، پس Red Dead Redemption یک کباب خوک را ارائه می کرد و استاندارد جدیدی را ایجاد می کرد که تعداد کمی از بازی ها از آن زمان حتی اکنون نیز از آن پیشی گرفته اند. Red Dead Redemption 2 بدون شک یکی از زیباترین بازی‌های تمام دوران در حال حاضر است، اما نسخه قبلی آن همچنان به عنوان یک عنوان رایگان پخش‌شده PS Plus Premium در سال 2022 بسیار خوب است – یکی از بازی‌هایی که من کاملاً از غرق شدن مجدد آن لذت بردم. دندان های من به داخل اکنون که وارد DLC Undead Nightmare شده‌ام، فکر می‌کنم اکنون زمان آن فرا رسیده است که به زامبی‌های گاوچران اجازه دهم دوباره دندان‌های خود را در من فرو ببرند.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

کارگردان ترسناک نمادین و عاشق بازی‌های ویدیویی، جان کارپنتر نظرات بیشتری درباره بازی دارد، از جمله دلیل خنده‌داری برای بازی نکردن سری Red Dead Redemption. کارپنتر قبلاً در مورد عشق خود به بازی های ویدیویی صحبت کرده است، به ویژه در سال 2020 بازی Assassin’s Creed Valhalla را ستایش کرد و از طریق حساب توییتر خود آن را “بازی باورنکردنی” نامید. (در برگه جدید باز می شود)

در مصاحبه اخیر با The New Yorker (در برگه جدید باز می شود)، کارپنتر (که معروف است از صحبت در مورد مجموعه کارهای خود اجتناب می کند) به صراحت درباره تاریخچه بازی های ویدیویی خود صحبت کرد. او اولین بار در سال 1992 با بازی Sonic the Hedgehog شروع به بازی کرد. کارپنتر می‌گوید: “من چیزهای قدیمی‌تر را می‌نوازم، اما چیزهای جدید می‌نوازم. همه چیزها را می‌نوازم.” وقتی از کارپنتر پرسیده شد که او در حال حاضر چه بازی می کند، سریع پاسخ می دهد.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

“من مدت زیادی است که این بازی را بازی می کنم. اسمش Fallout 76 است. بازی های Fallout سرگرم کننده هستند، مانند یک دنیای پسا آخرالزمانی است. این بازی راه اندازی سختی داشت، با مشکلات و باگ ها، اما من واقعا آن را دوست دارم. این بازی باورنکردنی به نام Horizon Forbidden West وجود دارد. بازی شگفت‌انگیز.” او می‌گوید. وقتی مصاحبه‌کننده می‌پرسد که آیا Horizon Forbidden West یک وسترن همه‌جانبه است، گفتگو به Red Dead Redemption تغییر می‌کند، که کارپنتر هرگز به دلیل کاملاً خنده‌دار (و قابل درک) آن را به درستی بازی نکرد. کارگردان ترسناک نمادین و عاشق بازی‌های ویدیویی، جان کارپنتر نظرات بیشتری درباره بازی دارد، از جمله دلیل خنده‌داری برای بازی نکردن سری Red Dead Redemption. کارپنتر قبلاً در مورد عشق خود به بازی های ویدیویی صحبت کرده است، به ویژه در سال 2020 بازی Assassin’s Creed Valhalla را ستایش کرد و از طریق حساب توییتر خود آن را “بازی باورنکردنی” نامید. (در برگه جدید باز می شود)

در مصاحبه اخیر با The New Yorker (در برگه جدید باز می شود)، کارپنتر (که معروف است از صحبت در مورد مجموعه کارهای خود اجتناب می کند) به صراحت درباره تاریخچه بازی های ویدیویی خود صحبت کرد. او اولین بار در سال 1992 با بازی Sonic the Hedgehog شروع به بازی کرد. کارپنتر می‌گوید: “من چیزهای قدیمی‌تر را می‌نوازم، اما چیزهای جدید می‌نوازم. همه چیزها را می‌نوازم.” وقتی از کارپنتر پرسیده شد که او در حال حاضر چه بازی می کند، سریع پاسخ می دهد.

نقد بازی Red Dead Redemptionنقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

“من مدت زیادی است که این بازی را بازی می کنم. اسمش Fallout 76 است. بازی های Fallout سرگرم کننده هستند، مانند یک دنیای پسا آخرالزمانی است. این بازی راه اندازی سختی داشت، با مشکلات و باگ ها، اما من واقعا آن را دوست دارم. این بازی باورنکردنی به نام Horizon Forbidden West وجود دارد. بازی شگفت‌انگیز.” او می‌گوید. وقتی مصاحبه‌کننده می‌پرسد که آیا Horizon Forbidden West یک وسترن همه‌جانبه است، گفتگو به Red Dead Redemption تغییر می‌کند، که کارپنتر هرگز به دلیل کاملاً خنده‌دار (و قابل درک) آن را به درستی بازی نکرد.
او اذعان می‌کند: «نمی‌توانستم سوار اسب لعنتی شوم». “من تسلیم شدم. خیلی سخت بود.” اگر منصف باشیم، درک طرح کنترل Rockstar همیشه برای من کمی دشوار بوده است. من شخصاً هنگام بازی Red Dead Redemption 2 سطح بسیار زیادی از گناه و شرم را احساس می کردم زیرا به جای سوار شدن به اسبم به طور تصادفی مشت می زدم. پس آقای نجار، من شما را می بینم، می شنوم، با شما همدردی می کنم. او اذعان می‌کند: «نمی‌توانستم سوار اسب لعنتی شوم». “من تسلیم شدم. خیلی سخت بود.” اگر منصف باشیم، درک طرح کنترل Rockstar همیشه برای من کمی دشوار بوده است. من شخصاً هنگام بازی Red Dead Redemption 2 سطح بسیار زیادی از گناه و شرم را احساس می کردم زیرا به جای سوار شدن به اسبم به طور تصادفی مشت می زدم. پس آقای نجار، من شما را می بینم، می شنوم، با شما همدردی می کنم.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

دو ماه از مراسم تشییع جنازه Red Dead Online که توسط بازیکنان عزادار تصمیم Rockstar برای توقف به‌روزرسانی‌های اصلی برای حالت پرچم‌گذاری برگزار شد، می‌گذرد، اما آخرین پچ برای Red Dead Redemption 2 در واقع تغییرات معنی‌داری را برای بخش آنلاین بازی ایجاد کرد.

یادداشت‌های وصله کامل (در برگه جدید باز می‌شود) ترکیبی از ویژگی‌های کیفیت زندگی، فعالیت‌های جدید، رفع اشکال‌ها و بهبود عملکرد هستند. تلگرام در کانون توجه به‌روزرسانی قرار دارد و به عنوان یک امتیاز اضافه، اکنون می‌توان آن‌ها را از طریق منوی پخش‌کننده یا کمپ راه‌اندازی کرد.

سه تلگرام تعاونی هاردکور جدید وارد شد. بازیکنان می توانند رهبران، اعضا و منابع نسل هفتم را با حداکثر چهار دوست در Sow and Reap، Strong Medicine و In Bad Faith شکار کنند. یک مکان جدید نیز به سه تلگرام موجود اضافه شده است، در حالی که Showdown چهار مکان را به حالت های Hostile Territory و Sport of Kings اضافه کرده است.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

این به‌روزرسانی عظیمی نیست که انجمن Red Dead Online قبل از مرگ مؤثر بازی به آن امیدوار بود، اما چیزی است و چیزی در مورد همه بازیکنان Red Dead است که قرار است زمانی که Rockstar تمام دستان خود را برای GTA 6 در اختیار دارد، دریافت کند. .
پچ او برای PS4، Xbox One و PC است، و دارای چند پیشرفت به خصوص مفید برای نسخه PC Red Dead Online است. چند خرابی مرتبط با حالت تمام صفحه، به ویژه هنگام استفاده از ALT + Enter یا زمانی که HDR را فعال کرده اید، رفع شده است. انجام بازی به صورت تمام صفحه دیگر نباید HDR شما را نیز غیرفعال کند. TAA همچنین بهبودهایی را به خود دیده است، پشتیبانی از FSR AMD اضافه شده است و بازیکنان رایانه شخصی که از کنترلرها استفاده می کنند به لطف ترفندهای گیم پد باید تاخیر کمتری ببینند. صادقانه؟ برای یک بازی مرده بد نیست.

در حدود 20 ساعت – تقریباً یک سوم بازی – داستان گام برداشته است، و من شروع به ایجاد ریتم خودم در کنار آن می کنم. روزها در دنیای بازی به کندی می گذرند و من بیشتر آنها را صرف شکار پوست و گوشت می کنم که به من کمک می کند لباس هایم را ارتقا دهم و کمپ را تغذیه کنم. اجرای چند ماموریت جانبی برای آشنایی با خدمه؛ و شاید تکمیل یک ماموریت داستانی برای جابه‌جایی هر چیز دیگری، یا شاید سفری به شهر برای قمار، جمع‌آوری یک پوستر جایزه یا فقط دیدن آنچه در درگ اصلی اتفاق می‌افتد. من اسلحه و یک کمند، اقلام برای فروش، پول برای خرید هر آنچه که نیاز دارم، و – تازه در این مجموعه – گزینه چت کردن با هر کسی را دارم.

نقد بازی Red Dead Redemption
نقد بازی Red Dead Redemption, بازی Red Dead Redemption

Rockstar این غرور را دارد که نه تنها یک جهان باز دیگر همراه با لیستی از فعالیت‌ها، بلکه شبیه‌سازی ایجاد کند که آن را به هم پیوند می‌دهد. وقتی کار می‌کند، به همان شکلی که زندگی واقعی می‌تواند باشد، شگفت‌انگیز، تأثیرگذار و ناخواسته خنده‌دار است. همانطور که سعی می‌کنم یک سرقت را خنثی کنم، متوجه می شوم که اسبم یک زباله دانی عظیم و به ظاهر بی پایان را درست پشت سرم می گیرد. مجموعه ای از کدها صدها حیوان و انسان را در سراسر جهان هدایت می کند، اما در جایی که بیشتر شخصیت ها و موجودات بازی های ویدیویی احساس می کنند در حال تکرار همان مسیر به سمت فراموشی هستند، این دنیا به اندازه ای عمل می کند که احساس می کند یک فضای زنده است، حداقل تا زمانی که در حال سفر در آن هستید.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد بازی Red Dead Redemption سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “نقد بازی Red Dead Redemption ؛ یک شاهکار در داستان گویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *