بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی [در رابطه با ارز دیجیتال چی ببینیم؟]

در سال‌های اخیر،‌ نقش متاورس در سینما بسیار زیاد شده است. به همین دلیل،‌ تصمیم گرفتیم تا بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی را یافته و به شما معرفی نماییم.

اگر با متاورس آشنا باشید، احتمالاً از حضور پررنگ متاورس در سینما مطلع هستید. در غیر این صورت نیز شما می‌توانید نوشتار متاورس چیست؟ را مطالعه نمایید. برخی از فیلم‌های مربوط به متاورس را می‌توان فیلم درباره واقعیت مجازی نامید.

متاورس تکنولوژی‌‌ای است که می‌تواند جهانی را شبیه سازی کند. سپس، افراد مختلف می‌توانند وارد آن شده و با دیگران تعامل کنند. دلیلی که می‌توانیم آن‌ها را فیلم درباره واقعیت مجازی بنامیم، وجود واقعیت مجازی در اکثر فیلم‌هایی است که به متاورس مربوط می‌شوند. در اکثر فیلم‌ها، ما شاهد افرادی هستیم که عینکی واقعیت مچازی بر سر خود می‌گذارند و وارد این جهان مجازی می‌شوند.

بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی

جذاب ترین فیلم ها و سریال ها در رابطه با ارز دیجیتال

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

مقالات مکمل را از طریق لینک هوش مصنوعی، سینما و ChatGPT بخوانید.

بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی
بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی

امروزه نیز صنعت سینما با علایق مردم سازگار است. پس اکنون که مردم به دنبال آموزش کسب درآمد در متاورس هستند، بی‌شک فیلمی در این موضوع می‌تواند طرفداران زیادی را به خود جذب کند. پس در ادامه با فیگار همراه باشید تا بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی را به شما معرفی نماییم.

The Matrix

فیلم درباره واقعیت مجازی
فیلم درباره واقعیت مجازی

ماتریکس را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فرنچایزهای علمی تخیلی در تمام تاریخ نامید. این فیلم مربوط به متاورس است و می‌تواند شما را با این مبحث آشنا کند؛ هرچند که متاورس در فیلم‌های ماتریکس،‌ تفاوت بسیار زیادی با بهترین پروژه های متاورس حال حاضر دنیا دارند.

در ماتریکس، ما شاهد جهانی هستیم که به سلطه هوش مصنوعی در آمده است؛ جهان ویران شده و یک جهان مجازی و یا متاورس با نام ماتریکس،‌ توسط هوش مصنوعی‌ها ساخته شده است. آن‌ها تمامی انسان‌ها را در ماتریکس اسیر کرده و از جسم آن‌ها برای تولید سوخت استفاده کرده‌اند. اکنون،‌ شخصی به نام نئو، متوجه می‌شود که جهان او واقعی نیست و گامی به سوی حقیقت می‌گذارد.

اصطلاحات “قرص قرمز” و “قرص آبی” به انتخاب بین فهمیدنِ یک حقیقت بالقوه و ناراحت کننده با مصرف قرص قرمز یا ماندن در ناآگاهی و رضایت از زندگی با مصرف قرص آبی اشاره دارد. این مفهموم اولین بار در ماتریکس 1 مطرح شد.

فرضیه قرص آبی و قرمز ماتریکس 4 را نیز تحت تاثیر قرار داده است. برای اولین بار مورفیوس، رهبر شورشیان به نئو پیشنهاد می‌کند بین یک قرص قرمز و یک قرص آبی انتخاب کند.

فیلم‌های ماتریکس در سه قسمت ساخته‌اند. اما قسمت چهارم آن،‌ پس از حدود بیست سال و در سال 2021 متنشر شد. همچنین شما می‌توانید نقد فیلم ماتریکس و نقد فیلم ماتریکس 4 را در فیگار مطالعه نمایید.

Ready Player One

فیلم درباره واقعیت مجازی
فیلم درباره واقعیت مجازی
  • کارگردان استیون اسپیلبرگ
  • تهیه‌کننده استیون اسپیلبرگ،‌دونالد دی لاین و کریستی ماکوسکو کریگر
  • فیلمنامه‌نویس زک پن و ارنست کلاین بر پایه بازیکن شماره یک آماده اثر ارنست کلاین
  • بازیگران تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، تی جی میلر، سایمون پگ و مارک رایلنس
  • موسیقی الن سیلوستری

یکی دیگر از بهترین فیلم های متاورسی Ready Player One نام دارد. تصور کنید که در جهانی در آینده‌ای نزدیک زندگی می‌کنید؛ جهان در فقر فرو رفته است و تنها ثروتمندان هستند که می‌توانند تفریحات متنوعی داشته باشند. اما یک تفریح جدید،‌ توانسته زندگی تمام مردم را تغییر دهد!

یک متاورس در فیلم Ready Player One وجود دارد که تمامی مردم جهان،‌وقت خود را صرف آن می‌کنند. به نظر می‌رسد که انسان‌ها زندگی واقعی خود را فراموش کرده و در این متاورس، مشغول به زندگی هستند. این فیلم نیز می‌تواند جزو بهترین فیلم های متاورسی باشید و بهترین فیلم درباره متاورس است که متاورس را به دیدگاه امروزی بررسی می‌کند.

جست‌وجو – Searching

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • کارگردان: آنیش چاگانتی

اتفاقات فیلم جست‌وجو که یکی از بهترین فیلم های متاورس است، از طریق نمایشگر رایانه و گوشی‌های هوشمند روایت می‌شود.

مارگوت، دختر ۱۶ ساله‌ی دیوید کیم، به تازگی ناپدیده شده و حالا او در شبکه‌های اجتماعی به دنبال یافتن یک سرنخ قابل اعتماد است. دیوید کیم هرچه که جلوتر می‌رود، بیشتر متوجه می‌شود که شناخت درست و دقیقی از دخترش نداشته است.

Minority Report

فیلم درباره بلاک چین می‌تواند باشد
فیلم درباره بلاک چین می‌تواند باشد

شاید نتوان فیلم Minority Report را فیلم مربوط به متاورس دانست، اما تکنولوژی‌های به کار رفته در این فیلم، شباهت زیادی به متاورس داشته و می‌توانند باری علاقه مندان بهترین فیلم های متاورسی بسیار جذاب باشند.

تصور کنید که در سال 2054 زندگی‌ می‌کنید؛ نیروی پلیس به واسطه تکنولوژی و‌ علم روانشناسی، ابزاری طراحی کرده است که می‌تواند مجرم‌ها را پیش از ارتکاب به جرم شناسایی کند. همه چیز به خوبی پیش می‌رود،‌ تا هنگامی که مردی دستگیر می‌شود که حتی نمی‌داند چه جنایتی پیش روی او قرار گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که تکنولوژی‌های بسیار زیادی در داستان این فیلم به کار رفته‌اند که برای طرفداران متاورس در سینما بسیار جذاب خواهند بود.

به عبارت دیگر محور اصلی داستان بر مبنای سیستمی است که بر مبنای ۳ انسان کار می‌کند و می‌تواند جرایم را پیش از وقوع پیش‌بینی کند و بدین ترتیب مأموران اجرایی پیش از وقوع جنایت جلوی آن را می‌گیرند و مدت‌ها است که دیگر جنایتی رخ نداده‌است.

اما همین سیستم پیچیده هم ممکن است فریب بخورد. زمانی که ماشین پیش‌بینی می‌کند در زمان مشخصی یکی از مأموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد، او با این پرسش مواجه می‌شود که آیا خود اراده تغییر آینده خود را دارد یا مجبور است به تقدیر تن در دهد و در این راه معمای پیچیده‌ای را باز می‌کند.

Wreck it Ralph

فیلم سینمایی بیت کوین محور
فیلم سینمایی بیت کوین محور

شاید هیچ‌گاه نامی از متاورس در انیمیشن Wreck it Ralph نیامده باشد و به همین دلیل آن را بهترین فیلم متاورسی محسوب نکنید؛ اما اگر کمی به این انیمیشن دقت کنید، متوجه خواهید شد که کل داستان آن،‌ بر پایه متاورس تشکیل شده است.

شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی، زنده هستند و هنگامی که کسی با آن‌ها بازی نمی‌کند،‌ می‌توانند در جهانی مجازی قدم بگذارند. جهانی که آن‌ها در آن قرار دارند، شباهت بسیار زیادی از تصور ما به متاورس دارد و به همین دلیل می‌توانیم هر دو قسمت اول و دوم انیمیشن Wreck it Ralph را بهترین فیلم متاورسی بنامیم.

Crypto

فیلم درباره متاورس
فیلم درباره متاورس

از نام فیلم Crypto کاملاً واضح است که این فیلم جزو بهترین فیلم ها و سریال های مربوط به بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهد بود. داستان این فیلم، در رابطه با بانکدار جوانی است که از وال استریت،‌ به زادگاهش مهاجرت کرده است. او شروع به تحقیق در رابطه با یک شبکه فساد درهم تنیده می‌کند و این قضیه، زندگی کاری و حتی شخصی او را به کلی تغییر می‌دهد

فیلم Crypto ارتباط زیادی با ارزهای دیجیتال دارد. به همین دلیل است که این فیلم را جزو بهترین فیلم ها و سریال های مربوط به بیت کوین و ارزهای دیجیتال قراره داده‌ایم. همچنین افراد زیادی باور دارند که این فیلم، بهترین فیلم سینمایی بیت کوین در تاریخ است!

Free-guy

فیلم مربوط به متاورس
فیلم مربوط به متاورس

فیلم Free-guy یکی دیگر از مواردی است که به عنوان بهترین فیلم متاورسی از آن یاد می‌شود. داستان این فیلم در رابطه با یک مامور بانک است که یک زندگی روتین کاملا عادی دارد. تنها یک تفاوت کوچک در زندگی او وجود دارد، آن هم این است که او یک NPC و یا کاراکتر غیرقابل بازی در یک بازی ویدیویی است! اما همه چیز به اینجا ختم نمیشود و کم‌کم متوجه میشویم بین این NPC با دیگر NPC های بازی تفاوت هایی وجود دارد که خط داستانی را شکل میدهد.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم Free Guy

بازی ویدیویی در فیلم Free Guy شباهت زیادی به بازی GTA دارد. این فیلم سرشار از ایستراگ‌های مرتبط با فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی است! به طور کل این فیلم برای یک گیمیر، میتواند حتی بهترین فیلم متاورسی به حساب آید!

Her

فیلم Her، ساخته‌ی اسپایک جونز است. این فیلم با نقش آفرینی واکین فینیکس (Joaquin Phoenix)، که در نقش تودور است که داستان شخصی را روایت می‌کند که از طریق نوشتن نامه به اشخاص مختلف، نامه‌هایی که به این شخص سفارش می‌شود امرار معاش می‌کند. این فرد در ادامه‌ی فیلم سیستم جدیدی را خریداری می‌کند که با هوش مصنوعی این سیستم که سامانتا نام دارد یک ارتباطی برقرار می‌کند.

رابطه‌ی آن‌ها در ابتدا بسیار دوستانه است اما رفته رفته یک رابطه‌ی احساسی عمیق تری بین این دو شکل می‌گیرد. به طور کلی فیلم Her سعی دارد پیامدهای تکنولوژی و فناوری را در زندگی واقعی انسان‌ها را روایت کند و به ما بگوید که این فناوری چطور می‌تواند در زندگی ما تاثیر بذارد که یک سری پیامدهای مثبت و یک سری پیامدهای منفی به همراه دارد.

اسپایک جونز سعی داشته که با ساختن این فیلم، بعد روانی تکنولوژی به زندگی انسان‌ها را روایت کند و با به تصویر کشیدنش می‌توانم بگویم که یکی از تحسین برانگیز ترین فیلم‌های سینما را بر روی پرده برده است که هر بار ببینیدش تحت تاثی قرار خواهید گرفت.

Unfriended: Dark Web

فیلم درباره متاورس و موضوعات پیرامون
فیلم درباره متاورس و موضوعات پیرامون

فیلم Unfriended: Dark Web داستان پسر جوانی را روایت می‌کند که یک لپ‌تاپ جدید به دست آورده است. خیلی زود،‌ او متوجه می‌شود که به نظر می‌رسد این لپ‌تاپ، از شخصی دزده شده است. سپس او این سوال را از خود می‌پرسد که آیا صاحب واقعی این لپ‌تاپ،‌ می‌تواند او را در تمامی این مدت تحت نظر بگیرد؟

این فیلم درباره بلاک چین و همچنین دارک وب ساخته شده است؛ البته که نام این فیلم، می‌تواند این قضیه را به سادگی نمایان کند. پس اگر به دنبال بهترین فیلم سینمایی بیت کوین هستید، تماشای این فیلم به شما پیشنهاد می‌شود.

Black Mirror

بهترین فیلم ها و سریالهای متاورسی
بهترین فیلم ها و سریالهای متاورسی

سریال Black Mirror یکی از بهترین سریال های متاورسی و سریالی بسیار متفاوت در زمینه تکنولوژی است. هر قسمت از سریال Black Mirror، داستانی کاملاً متفاوت را از جنبه‌های بسیار منفی و تاریک تکنولوژی نمایش می‌دهد. از پیشرفت شبکه‌های اجتماعی، تا اعتیاد به بازی‌های ویدیویی و چندین و چند مورد دیگر.

اما دلیلی که این سریال را به عنوان بهترین سریال متاورسی معرفی می‌کنیم، نقش پررنگ متاورس در آن است. شما می‌توانید از اثرات منفی و تخریب آمیز متاورس در این سریال ببینید و همانند ماتریکس،‌ وارد جهانی سرد و سرشار از تکنولوژی شوید.

StartUp

بهترین فیلمها و سریال های متاورسی
بهترین فیلمها و سریال های متاورسی

یک بانکار آمریکایی به دنبال پول‌های گم شده می‌گردد؛ یک رئیس باند قاچاق قصد دارد تا قدرت زیادی به دست آورد؛ و یک هکر آمریکا-کوبایی که قصد دارد تا آینده‌ای سرشار از پول برای خود بسازد. اکنون، تمام این سه نفر مجبورند با یکدیگر همکاری کرده و به طور ناخواسته،‌ نسخه جدیدی از جنایات سازمان یافته را در آمریکا به وجود آورند.

سریال StartUp نیز یکی از بهترین فیلم ها و سریال های مربوط به بیت کوین و ارزهای دیجیتال است که در این لیست به معرفی آن می‌پردازیم. اگر به بلاکچین علاقه دارید و به دنبال سریالی در این موضوع می‌گردید، این سریال مناسب شما خواهد بود.

Upload

بهترین سریالهای متاورسی
بهترین سریالهای متاورسی

سریال Upload یکی از بهترین سریال های متاورسی است که در آمازون پرایم ساخته شده است. این سریال، به موضوع انتقال آگاهی کامل مغز انسان‌ها به کامپیوتر،‌ پس از مرگ آن‌ها می‌پردازد. داستان به این شکل است که شرکت‌های مختلف تجاری، در عرصه بارگذاری اطلاعات مغز به کامپیوتر در رقابت به سر می‌برند.

سریال Upload برخلاف Black Mirror، نگاهی بسیار تلخ و تاریک به پیشرفت متاورس ندارد. بلکه این سریال، در فضایی شادتر این موضوع را بررسی می‌کند. همچنین طنزهای تلخ زیادی در این سریال وجود دارند که فضایی روشن اما کمی غمگین را به وجود می‌آورند. به همین دلیل است که از این سریال، به عنوان بهترین سریال متاورسی یاد می‌شود.

Mr Robot

بهترین سریالهای متاورسی
بهترین سریالهای متاورسی

Mr Robot نیز جزو بهترین سریال های متاورسی است که می‌توانید به تماشای آن بپردازید. داستان این فیلم، در رابطه با مردی به نام الیوت است. الیوت در روزها یک مسئول امنیت شرکت وفادار، و در شب‌ها یک هکر است. روزی رئیس باند زیرزمینی هکرها از او می‌خواهد تا شرکتی که الیوت در آن مشغول به کار است را نابود کند؛ اکنون، زمانی است که وفاداری الیوت مورد تردید قرار می‌گیرد و او باید تنها یک جبهه را در این جنگ مجازی انتخاب کند.

شاید نتوان سریال Mr Robot را کاملاً به متاورس مربوط کرد؛ اما این سریال شما را همراه با الیوت به دنیای عظیم اینترنت خواهد برد. با این تفاسیر، این سریال می‌تواند برای علاقه مندان به متاورس نیز بسیار جذاب باشد. به همین دلیل است که از آن به عنوان بهترین سریال متاورسی نام برده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی

بهترین فیلم متاورسی کدام فیلم است؟

فیلم‌های زیادی در رابطه با متاورس ساخته شده‌اند؛ اما فرنچایز فیلم‌های The Matrix را می‌تواند بهترین فیلم های متاورسی در میان دیگر فیلم‌ها نامید.

آیا سریال Mr Robot در رابطه با متاورس است؟

شاید نتوان سریال Mr Robot را کاملاً به متاورس مربوط کرد؛ اما این سریال شما را همراه با الیوت به دنیای عظیم اینترنت خواهد برد. با این تفاسیر، این سریال می‌تواند برای علاقه مندان به متاورس نیز بسیار جذاب باشد.


One thought on “بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی [در رابطه با ارز دیجیتال چی ببینیم؟]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *