بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی از نگاه سایت فیگار

سینما، همیشه فناوری‌های زیادی را درون خودش به نمایش گذاشته که در ادامه به بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی از نگاه سایت فیگار خواهیم پرداخت.

بسیاری از فناوری‌های فیلم که در آن زمان پیشرفته به نظر می‌رسید، قدیمی نیز هستند. برخی از کاربران در سایت‌های مختلف، نظرسنجی کردند تا در مورد برخی از آشکارترین آنها، یا همان بهترین تکنولوژی ها در فیلم سینمایی بحث کنند.

ژانر علمی تخیلی ، یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینما در جهان است. می‌توان از این سبک، برای بیان ماجراهای کلاسیک مانند جنگ ستارگان یا داستان‌های وحشتناک‌تر مانند Nope که سال گذشته منتشر شد، بهترین فناوری فیلم ها استفاده کرد.

مهم نیست که لحن به‌کار گرفته شده چه چیزی است، در هر حال، تکنولوژی های برتر در فیلم های سینمایی معمولاً برابر است؛ چه واقعی باشد و چه خیالی. اما با این حال، فقط به این دلیل که جدید است به این معنی نیست که همیشه خوب انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناک تکنولوژی محور 2023

بهترین تکنولوژی های برتر فیلمسازی که از آن خبر ندارید

بهترین فیلم های 2023

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

شما میتوانید فهرست بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

برخی از این وسایل تکنولوژی محور که در برخی آثار استفاده شدند، انقلابی را برپا کردند، اما برخی دیگر، فقط برای اولین بار استفاده شدند و در اوج خداحافظی کردند که در ادامه برخی از این تکنولوژی‌های خاص خواهیم پرداخت.

نمایشگرها

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری فیلم ها

بدیهی است که فیلم‌های قدیمی از نمایشگرهای قدیمی در تنظیمات علمی تخیلی استفاده می‌کردند. اما علیرغم استفاده گسترده از آن در امروزه، فناوری مانیتور LCD در واقع نسبتاً جدید است.

CRTها تا اواسط دهه 90 استاندارد بودند، اما فکر کردن به زندگی بدون آنها برای چندین دهه دشوار بود. به این ترتیب، تعجب آور نیست که فیلم‌های قدیمی، تغییر فناوری را پیش بینی نکرده بودند.

دیپ فیک

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین تکنولوژی ها در فیلم سینمایی

در اکشن کلاسیک دهه 80 به اسم مرد دونده با بازی آرنولد شوارتزنگر، صحنه‌ای وجود دارد که در آن فیلم توسط شخصیت جسی ونتورا ویرایش می‌شود. این ویرایش به طور کامل صحنه را تغییر می‌دهد تا یک شخصیت را در حال کشتن شخصیت دیگری نشان دهد.

شاید از دید شما، این سکانس کاملاً جعلی بوده باشد. اما با این حال، اکنون ما یک فناوری عمیقاً جعلی داریم که دقیقاً این کار را انجام می‌دهد و جدیداً نیز می‌توانیم آن را روی تلفن‌هایمان انجام دهیم.

بسیاری از کاربران مختلف سینمای، معتقدند که فناوری امروزی ارجحیت دارند. دیپ فیک‌های امروزی هنوز نشانه‌های زیادی از تغییر دارند و عمدتاً به عنوان یک جلوه ویژه به جای ابزار دستکاری استفاده می‌شوند.

هک و امنیت سایبری

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

هک کردن در فیلم‌های هالیوودی، به یک عنصر غیر واقعی معروف است. این کاری است که انجام آن در زندگی واقعی زمان زیادی می‌برد و معمولاً هیجان انگیز نیست. فیلم Masterminds این عنصر را به سطح جدیدی می‌برد.

بدیهی است که در دنیای واقعی، امنیت سایبری بسیار پیشرفته‌تر از آن است که در برخی از فیلم‌های سینمایی می‌بینیم. اما همچنان این آثار این جسارت را دارند که این اتفاق که بسیاری از آن خبر ندارند را به انتشار بگذارند.

بیشتر بخوانید:

زیباترین شخصیت‌ های دختر انیمه ای هکر و برنامه‌ نویس

دانلود و معرفی بهترین فیلم ها درباره هک

رابط کاربری

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
برترین تکنولوژی در فیلم ها

رابط کاربری، یکی از پیچیده‌ترین زمینه‌های فناوری است. آنها اغلب می‌توانند از نظر بصری قابل توجه باشند، اما عمدتاً برای پیمایش آسان ساخته شده‌اند. رابط کاربری، یا همان User Interface در فیلم‌ها بیش از حد متحرک می‌شوند که مفید نیستند، و دارای تغییرات بسیار زیاد و جلوه‌های درخشان هستند.

رابط کاربری در فیلم‌ها معمولاً برای استفاده بسیار پیچیده یا آزمایشات مختلف است. این باعث می‌شود که برای طراحی‌های ابتدایی‌تر و مینیمالیستی سپاسگزار باشیم.

کامپیوترهای سفینه فضایی

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

زیبایی شناسی در فیلم‌ها و نمایش‌های علمی تخیلی دهه 70 بسیار رایج است. 2001: A Space Odyssey احتمالاً بزرگ‌ترین خالق و ابداع‌کننده این موضوع است، اما بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی کلاسیک این کار را انجام می‌دهند.

سفینه فضایی پیشرفته از اوایل قرن 20 هنوز با راه نیافتاده بود و به خوبی کار نمی‌کرد، اما در قرن 21، وارد عمل شد و عالی عمل کرد. فناوری قدیمی‌تر که در زمینه‌های علمی تخیلی استفاده می‌شوند جذابیت دارند، اما احتمالاً طرح‌های شیک‌تر امروزی را ترجیح می‌دهند.

صفحه‌های لمسی

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
تکنولوژی های برتر در فیلم های سینمایی

هولوگرام‌ها بدون شک جالب هستند و دیدن تعامل مردم با آنها واقعاً زیبا است. این فناوری به یکی از لوازم اصلی دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است و تونی استارک به طور مکرر از آنها برای ساخت فناوری جذاب‌تر استفاده می‌کرد.

کنترل‌های صفحه لمسی واقعاً فقط به این دلیل کار می‌کنند که چیزی برای ارائه داشته باشند. کشیدن انگشت در هوا واقعاً هیچ بازخورد لمسی ارائه نمی‌دهد. هر کسی که با کینکت مایکروسافت بازی کرده باشد می‌داند که منوهای کاملا مجازی چقدر می‌توانند عجیب باشند. به نظر می‌رسد که صفحه نمایش‌های لمسی هولوگرافیک، در فیلم‌ها باقی خواهند ماند.

 

اینترنت

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی قدیمی، در مورد هزاران چیز متفاوتی که ممکن است در آینده وجود داشته باشند، حدس و گمان می‌زدند. آنها اشاره می‌کنند که علیرغم تصوراتشان از آینده، چیزی شبیه به اینترنت معمولاً کم است. آنها می‌گویند، داده‌های بسیار کمی برای تحقیق وجود دارد به جز با استفاده از چیزی بیش از اتفاقات آینده‌محور مانند عینک آفتابی با اطلاعات داده‌ای.

در داستان‌های علمی تخیلیِ قدیمی سرورهای ذخیره‌سازی اطلاعات زیادی وجود ندارد و حتی زمانی که حضور آن‌ها تأیید می‌شود، آنها محدود می‌شوند. تصاویر و ارتباطات فوری معمولاً کنار گذاشته می‌شوند و اینترنت امروزی قطعاً برتر از دیدگاه گذشته در مورد آن است.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین شرورانی که با تکنولوژی به سراغ شخصیت اول می‌روند

بهترین فیلم های ترسناک تکنولوژی محور 2023

ماشین‌ها

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

خودروها تاریخ پرفراز و نشیبی داشته‌اند. خودروهای امروزی که با هزاران دستگاه هوشمند ادغام شده‌اند، احتمالاً پیشرفته‌ترین خودروهایی هستند که تاکنون دیده‌ایم. در طول تاریخ، توسعه خودرو همیشه یک خط مستقیم نبوده است. چیزی که به راحتی قابل قبول است این می‌باشد که ماشین‌ها در واقعیت، واقعیت بهتر از ماشین‌های سینما هستند.

اتومبیل‌ها در فیلم‌ها اغلب در گلوله‌های آتشین بزرگ با تحریک کمی مشتعل می‌شوند. حتی آتش‌زاترین ماشین‌ها هم در واقعیت نمی‌توانستند با آن‌ها برابری کنند. به جرات می‌توان گفت که هرکسی با خودروی خود ایمن‌تر از آنهایی است که در فیلم‌های مخصوصاً قدیمی‌تر دیده‌ایم.

تلفن‌های همراه

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

وقتی پرسیده شد که بشریت در چه زمینه‌هایی بیشتر از فیلم‌ها پیشرفت کرده است، پاسخی جز راحت‌تر شدن ارتباطات، نمی‌توان گفت. دنیای علمی تخیلی، در آینده نزدیک و فیلم‌های درباره آینده به طور یکسان تمایل دارند پیشرفت‌های بسیار زیادی در فناوری نظامی و پیشرفت‌های بسیار کمی در فناوری ارتباطات را فرض کنند.

درست است که بیشتر فیلم‌های علمی تخیلی نتوانستند پیشرفت‌های تلفن را پیش بینی کنند اما نمی‌توان از حضور او در فیلم‌ها، به صورت عالی، اجتناب کرد. در حالی که سلاح‌های علمی تخیلی فوق پیشرفته معمولا رایج هستند، گاهی اوقات از ماشین‌هایی شبیه به دستگاه‌های فکس برای ارتباط استفاده می‌شود. اصطلاح ارتباطات می‌تواند شامل اینترنت، تلفن، نامه، نوشتن و حتی بیشتر باشد که بدون شک، تلفن‌های همراه، بیشترین پیشرفت را نشان دادند.

نحوه برقراری ارتباط مردم در عصر مدرن بسیار تغییر کرده است، و در حالی که تماس‌های ویدیویی کم و بیش مانند آنچه در فیلم‌ها دیده می‌شود، اتفاق می‌افتد.

ربات‌ها

بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی
بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی

پاسخ برخی منتقدین به پیشرفت فناوری، و فیلم‌هایی که فناوری بشر از آن پیشی گرفته است اینگوه بوده است که فیلم‌هایی که در آن‌ها به هوش مصنوعی ، دست یافته‌اند، می‌توانند آینده را تغییر بدهند. فیلم‌ها در صنعت هالیوود، حتی صدای معمولی ربات در فیلم‌ها را که بسیار معروف است را نیز به خاصیت تبدیل کردند ریز و یکنواخت است.

هر کسی که تا به حال با یک دستگاه رباتیک تماس داشته باشد می‌تواند این موضوع را درک کند. حتی فناوری دیپ فیک منحصر به فرد برای تقلید صدا وجود دارد. با این حال، در عصر مدرن، فناوری فیلم‌های گذشته را برای شبیه‌سازی انواع صداهای متقاعدکننده که برای گوش انسان غیرقابل تشخیص هستند، تغییر داده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فناوری ها در فیلم های سینمایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *