بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی ؛ آدرنالین راک استارها در سینما

شاید همه‌ی ما حداقل یک بار اسم گروه معروف متالیکا به گوش‌مان خورده باشد. با ما همراه باشید تا به بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی بپردازیم.

متالیکا، یک گروه موسیقی متال و راک (معرفی و تحلیل بهترین انیمه ها درباره گروه های راک) می‌باشد که در سال 1981 فعالیت خود را آغاز کرد و همچنان هم این فعالیت ادامه دار می‌باشد. گروه متالیکا، تا به امروز 10 آلبوم استودیویی، 3 آلبوم زنده و بالای 50 تک آهنگ منتشر کرده است که بسیاری از این موسیقی‌ها در سینما به کار رفته است.

آدرنالین بالا و محوبیتی که موسیقی‌های متالیکا دارد، کارگردان‌های سینما را مُجاب کرده است تا در سکانس‌های هیجان‌انگیز، اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022) و تعقیب و گریز، از موسیقی‌های این گروه استفاده کنند.

همچنین گروه متالیکا با فروش بیش از 125 میلیون نسخه از آلبوم‌های مختلفش، یکی از موفق‌ترین گروه‌های سبک متال و راک است. در سال 1991 و با پشت سر گذاشتن سبک خشن Thrash Metal، و روی آوردن به سبک Metal و Hard Rock، به یکی از اهداف‌های مهم استودیو‌های فیلم‌سازی تبدیل شد.

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

آدرنالین راک استارها در سینما

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

موسیقی‌هایی که از این گروه در فیلم‌ها استفاده می‌شد، اکثراً ترسناک بود و برای فیلم‌های ترسناک (نقد فیلم‌های ترسناک) و حتی فیلم‌های زامبی محور (بهترین فیلم ها و سریال های زامبی 2022) به کار می‌رفت. با ما همراه باشید تا به بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی بپردازیم.

Motorbreath” In Any Given Sunday”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
بهترین آهنگ متالیکا در فیلم های سینمایی

آهنگ‌های متالیکا در دهه‌ی 90 خیلی مورد استقبال قرار نگرفتند، اما یکی از برجسته‌ترین آن‌ها، آهنگ Motorbrath بود که سال 1999، در فیلم Any Given Sunday، که یک فیلم ورزشی (بهترین فیلم های ورزشی 2022) بود در یکی از سکانس‌های مسابقات پخش شد. این فیلم با بازی درخشان آل پاچینو و جیمی فاکس، توانست یکی از فیلم‌های برتر آن سال هم بشود.

صحنه‌های خشونت بین ورزشکاران از نکات برجسته‌ی این فیلم است، و  آهنگ Motorbrath، از گروه متالیکا کمک کرد تا بیننده لذت دو چندانی از این سکانس‌ها ببرد.

For Whom The Bell Tolls” In Daddy’s Home 2″

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
آهنگ های معروف متالیکا در فیلم های سینمایی

Daddy’s Home 2 ادامه‌ی فیلم پیشین خود، با بازی مارک والبرگ و ویل فارل است، که پدر و ناپدری هستند که نمی‌توانند با یکدیگر کنار بیایند. در ادامه‌ی این فیلم که سال 2017 منتشر شده است، فردی جدید با بازی جان سینا وارد می‌شود که صحنه‌ی ورود او با موتور سیکلتی است که در حال پخش موسیقی For Whom The Bell Tolls از متالیکا می‌باشد.

این موسیقی در سال 1984 و در آلبوم Ride The Lighting که دومین آلبوم استودیویی متالیکا بود منتشر شد، و شاید نقطه‌ی عطف متالیکا در اوایل فعالیت‌شان همین آلبوم بوده باشد.

بیشتر بخوانید:

Eye Of The Beholder” In The Big Short”

برترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
برترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

یک فیلم درام (بهترین فیلم های درام 2022 و 2021) با بازی درخشان کریستین بیل، که در سال 2008 منتشر شده و درباره‌ی یک دکتر به اسم مایکل بوری است که تمامی اتفاقات بازار مسکن را دو سال قبل از وقوع پیش‌بینی کرده است.

همانطور که این شخصیت، نابغه‌ای بی دست و پا است، یک متالهد هم می‌باشد. تعداد زیادی از آثار معروف موسیقی متال در طول فیلم پخش می‌شود که یکی از موسیقی‌ها، Eye Of The Beholder از گروه متالیکا می‌باشد.

این موسیقی در سال 1988 پخش شده است و یکی از برترین موسیقی های متالیکا در فیلم های سینمایی می‌باشد.

Master Of Puppets” In Old School”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
موسیقی های برتر متالیکا در فیلم های سینمایی

در سال 2003، تاد فلیپس یک فیلم کمدی (بهترین فیلم های کمدی 2022) به اسم Old School را کارگردانی کرده است. در این فیلم وینس وان، لوک ویلسون و ویل فرل، نقش سه مرد میانسال را بازی می‌کنند که خانه‌ی خودشان را تبدیل به یک خانه‌ی دانشجویی می‌کنند.

این سه مرد که زندگی دانشجویی خود را به سر می‌برند، در حال سرقت از یک ماشینی می‌باشند که در آن سکانس، موسیقی Master of Puppets پخش می‌شود. موسیقی Master of Puppets، یکی از جراب‌ترین و شاید قوی‌ترین موسیقی‌های گروه متالیکا باشد.

The Four Horsemen” In X-Men: Apocalypse”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

یک فیلم بر اساس داستان‌های کمیک و ابرقهرمانی (بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2022) که داستانی آخرالزمانی (بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022) دارد. در یکی از سکانس‌های مبارزه‌‌ای که بین قهرمانان جهش‌یافته و شیاطین رخ می‌دهد، موسیقی The Four Horseman پخش می‌شود که یکی از آهنگ های معروف متالیکا در فیلم های سینمایی می‌باشد.

Battery” In Project X”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
بهترین آهنگ متالیکا در فیلم های سینمایی

فیلم Project X، یک فیلمی با موضوعی ساده به کارگردانی تاد فلیپس که در سال 2003 اکران شد و یک فیلم تینیجری (بهترین فیلم ها و سریال های تینیجری 2022) با داستانی کمدی (بهترین انیمیشن های کمدی 2022) بود. فیلم داستان سه دوست را نشان می‌دهد که برای محبوب شدن مهمانی ترتیب می‌دهند، اما همه چیز از کنترل خارج می‌شود.

تمام فیلم در مورد ضرب و شتم است و همین امر گزینه‌ی مناسبی برای پخش موسیقی‌های متالیکا می‌باشد. در صحنه‌ای که خانه در حال سوختن است، یکی از معروف‌ترین موسیقی‌های متالیکا به اسم Battery پخش می‌شود.

For Whom The Bell Tolls” In Zombieland”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
برترین موسیقی های متالیکا در فیلم های سینمایی

یک فیلم کمدی ترسناک (بهترین فیلم های کمدی ترسناک 2021) و غافلگیر کننده که با موضوع زامبی (بهترین فیلم های زامبی 2021) همراه است و توسط روبن فلیشر کارگردانی شده. داستان فیلم درباره‌ی چهار بازمانده است که توسط آخرالزمان زامبی احاطه شده‌اند و سعی می‌کنند جان سالم به در ببرند.

تیتراژ آغازین فیلم، مردمی را نشان می‌دهد که با آهنگ For Whom The Bell Tolls، به صورت دیوانه‌وار از دست زامبی‌ها در حال فرار هستند.

Master Of Puppets” In Zombieland: Double Tap”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
برترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

شاید متوجه شده باشید که موسیقی Master of Puppet یکی از برترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی است که در فیلم زامبی‌لند 2 هم شنیده می‌شود. با موفقیت این فیلم، کمپانی سونی و رون فلیشر دست به دنباله‌ی فیلم Zombieland زدند.

این‌بار فیلم، بازماندگان بیشتری را به فیلم اضافه می‌کند، و خطرات و چالش‌های بیشتر و جذاب‌تری پیش روی چهار بازمانده‌ی اصلی می‌گذارد. فلیشر نه تنها چهار بازیگر اصلی را به فیلم برگرداند، بلکه برخی از شوخی‌های فیلم را هم تکرار کرد.

این فیلم در مزرعه‌ای شروع شد که چهار بازمانده اصلی را نشان می‌داد، و این چهار بازمانده با آهنگ Master of Puppet، گروه متالیکا به جنگ زامبی‌ها می‌روند.

بیشتر بخوانید:

Battery” In Hesher”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
موسیقی های برتر متالیکا در فیلم های سینمایی

در سال 2011، جوزف گوردون-لویت در فیلمی مستقل به اسم Hesher بازی کرد که داستان فیلم در مورد نوجوانی است که مادرش را در یک تصادف از دست می‌دهد، و پدرش هم فلج می‌شود. او با یک متالهد به اسم هشر آشنا می‌شود و به او اجازه می‌دهد که در خانه‌اش بماند.

این فیلم درام و معمایی (بهترین فیلم های جنایی و معمایی 2022) پیوند عمیقی با گروه متالیکا دارد. لوگوی فیلم، پوستر‌های فیلم و موسیقی‌متن فیلم که شامل پنج موسیقی مختلف می‌باشد، شباهت بسیاری به آهنگ‌های متالیکا دارد. یکی از بهترین سکانس‌های فیلم، صحنه‌ای است که هشر برای انتقام پسر، بلند می‌شود و آهنگ Battery از متالیکا پخش می‌شود، که یکی از موسیقی های برتر متالیکا در فیلم های سینمایی است.

Nothing Else Matters” In Jungle Cruise”

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی
بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی

احتمالا عجیب‌ترین استفاده از آهنگ‌های متالیکا، توسط کمپانی دیزنی و در سال 2021 صورت گرفته است. نه تنها آهنگ معروف Nothing Else Matters در فیلم استفاده شد، بلکه اعضای گروه برای ضبط دوباره‌ی موزیک ویدیو، به استودیوی پخش فیلم رفتند و موزیک ویدیویی اختصاصی ضبط کرده‌اند.

موسیقی Nothing Else Matters دوبار در طول فیلم پخش می‌شود و بدون شک خودش را به بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

بهترین آهنگ های متالیکا در فیلم های سینمایی چه آهنگهای هستند؟

آهنگ های Nothing Else Matter برای فیلم Jungle Cruise و For Whom The Bell Tolls برای فیلم Daddy’s Home می‌باشد.

پر تکرار‌ترین آهنگ متالیکا در فیلم‌های سینمایی، چه آهنگی می‌باشد؟

آهنگ Master of Puppet یکی از پر تکرار‌ترین آهنگهای متالیکا در فیلم‌های سینمایی می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *