بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت ؛ بیماری جیدا پینکت اسمیت چیست ؟

سوابق و بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت همسر ویل اسمیت بازیگر معروف از آشنایی و ازدواج تا ماجرا و علت بیماری جیدا اسمیت را در فیگار بخوانید.

جیدا پینکت اسمیت بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، خواننده، ترانه‌سرا و بازرگان آمریکایی است. برای خواندن زندگینامه جیدا پینکت اسمیت همراه ما باشید.

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

بیماری جیدا پینکت اسمیت چیست ؟

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت خواهید خواند به شرح زیر است:

  • سوابق هنری و بازیگری
  • جیدا پینکت همسر ویل اسمیت 
  • حواشی مراسم اسکار ۲۰۲۲
  • بیماری جیدا پینکت اسمیت چیست؟
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
  • نام اصلی جیدا کُرن پینکت
  • زمینه فعالیت بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، بازرگان، صداپیشه
  • تولد ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱ ‏(۴۴ سال)بالتیمور، مریلند، آمریکا
  • ملیت ایالات متحده آمریکا
  • سال‌های فعالیت ۱۹۹۰ – اکنون (بازیگر)۲۰۰۲ -اکنون (خواننده)
  • همسر (ها) ویل اسمیت (۱۹۹۷ – اکنون)۲ فرزند، ۱ فرزندخوانده
  • فرزندان جیدن اسمیت، ویلو اسمیت

جیدا کُرن اسمیت (به انگلیسی: Jada Koren Smith) (زادهٔ ۱۸ سپتامبر ۱۹۷۱ با نام خانوادگی پینکت) بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان، نویسنده، خواننده، ترانه‌سرا و بازرگان آمریکایی است.

او حرفه‌اش را از سال ۱۹۹۰ با حضور سریال کمدی موقعیت «رنگ‌های واقعی» به‌عنوان بازیگر مهمان آغاز کرد. جیدا حضوری موفق در سریال «دنیایی دیگر»، که تهیه‌کننده‌اش بیل کازبی بود، داشت. او در فیلم «پروفسور دیوانه» (۱۹۹۶) در نقش روبروی ادی مورفی بازی کرد.

او در نیمه نخست دهه نود میلادی، در چند فیلم درام حضور یافت. جیدا تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم در ژاترهای مختلف بازی کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

سوابق هنری و بازیگری

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

جادا پینکت از سال ۹۰ میلادی وارد عرصه سینما و بازیگری شده است. او از سال ۱۹۹۰ با بازی در سریال کمدی موقعیت «رنگ‌های واقعی» به‌عنوان بازیگر مهمان بطور حرفه ای وارد هنرپیشگی شد و با بازی در سریال «دنیایی دیگر» به تهیه‌کنندگی بیل کازبی به شهرت رسید.

حضور موفق او در این سریال توانست او را به بازیگری مطرح و چهره شناخته شده در بین بازیگران تبدیل کند. او در فیلم «پروفسور دیوانه» (۱۹۹۶) در نقش روبروی ادی مورفی بازی کرد.

جیدا در طول فعالیت های هنری خود در سریال گاتهام و در نیمه نخست دهه نود میلادی، در چند فیلم درام حضور یافت. جیدا تاکنون در بیش از ۲۰ فیلم در ژانرهای مختلف بازی کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

جیدا پینکت همسر ویل اسمیت

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت

جیدا پینکت در سال ۱۹۹۷ با ویل اسمیت بازیگر سرشناس آمریکایی ازدواج کرد. آنها صاحب دو فرزند به نام‌های جیدن اسمیت و ویلو اسمیت هستند. او همچنین مادرخوانده تری اسمیت، پسر ویل اسمیت از ازدواج قبلی‌اش است.

این زوج موسسه خیریه ای با هدف کمک به نوجوانان آسیب پذیر را تاسیس و اداره می کنند.

گفتنی است که ویل اسمیت متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم و رپر آمریکایی است. او جوایز گوناگونی چون یک جایزهٔ گلدن گلوب، یک جایزهٔ اسکار و چهار جایزهٔ گرمی برنده شده‌است. فوربز در سال ۲۰۱۳ اسمیت را پول‌سازترین ستارهٔ جهان معرفی کرد. در آوریل ۲۰۰۷ نیوزویک او را «قدرتمندترین بازیگر هالیوود» نامید.

بیشتر بخوانید:

اسمیت برای بازی در نقش بوکسور محمد علی در فیلم علی (۲۰۰۱) و دلال سهام کریس گاردنر در فیلم در جستجوی خوشبختی (۲۰۰۶) نامزد دریافت جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

او در سال ۲۰۲۱ برای به تصویر کشیدن ریچارد ویلیامز در فیلم درام شاه ریچارد برندهٔ جایزهٔ گلدن گلوب و جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

حواشی مراسم اسکار ۲۰۲۲

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیماری جیدا پینکت اسمیت چیست, علت بیماری جیدا اسمیت, زندگینامه جیدا پینکت اسمیت, بیماری جیدا پینکت اسمیت

جیدا پینکت به همراه همسرش ویل اسمیت در مراسم اسکار ۲۰۲۲ حضور داشت که به دلیل موهای تراشیده و کچلش مورد تمسخر مجری اسکار به نام کریبس راک قرار گرفت. ویل اسمیت نیز سیلی روی صورت راک زد که بازتاب گسترده ای داشت.

مراسم اسکار ویل اسمیت ؛ ماجرای مشت محکم ویل اسمیت چه بود؟

بیماری جیدا پینکت اسمیت چیست؟

بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت
  • بیماری آلوپسی چیست؟
  • عوامل بروز بیماری آلوپسی

جیدا همسر ویل اسمیت، به دنبال حواشی مراسم اسکار و حمله همسرش به مجری مراسم، در صفحه شخصی خود، علل تراشیدن موی سرش به خاطر بیماری را توضیح داد.

همسر ویل اسمیت، به علت بیماری آلوپسی موهاش ریخته است.

بیشتر بخوانید:

بیماری آلوپسی چیست؟

آلوپسی در اصطلاحات پزشکی به معنای ریزش یا کاهش موی سر و دیگر نقاط بدن است که می‌تواند در اثر عوامل مختلفی مانند عوامل هورمونی، عوارض دارویی، ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های مربوط به غدد مانند بیماری‌های تیروئیدی به وجود آید.

خیلی افراد گمان می‌کنند که این اتفاق ممکن است در اثر فشار روانی در فرد ایجاد شود؛ اما طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده است؛ مدرکی دال بر این عامل مشاهده نشده است. آلوپسی با توجه به علت و شدت به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عوامل بروز بیماری آلوپسی

بروز بیماری آلوپسی در بدن تحت تاثیر دو عامل ژنتیکی و محیطی است، اگرچه مقصر اصلی این بیماری را اختلالات ژنتیکی می‌دانند، اما عوامل خارجی نیز در ظاهر شدن آن بی‌تاثیر نیستند.

در واقع از تاثیر هیچ یک از این دو نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. عواملی مانند دیابت، بیماری‌های التهابی پوست، بیماری‌های تیروئیدی و کم خونی ایمنی می‌تواند این بیماری را تشدید کند.

ریشه‌یابی دقیق عوامل بیماری آلوپسی اولین گام برای یافتن راه درمان بیماری است که توسط پزشک متخصص بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بیوگرافی جیدا پینکت اسمیت سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *