خواب زمستانی ؛ لحظه جالب بیدار شدن یک خرس از خواب زمستانی + فیلم

با فرا رسیدن فصل بهار آغاز زندگی دوباره برای خرس هاست. با فیلم جالب لحظه بیدار شدن یک خرس از خواب زمستانی با ما در فیگار همراه باشید.

برخی از گونه های خرس در فصل زمستان به زیر برف و یا غارهای دور از دسترس رفته و به خوابی عمیق فرو می روند. پس از پایان زمستان و رسیدن فصل بهار، این حیوانات از خواب بیدار شده و زندگی خود را از نو شروع می کنند.

خواب زمستانی

لحظه جالب بیدار شدن یک خرس از خواب زمستانی + فیلم

خواب زمستانی
لحظه بیدار شدن یک خرس

زمستان‌خوابی یا خواب زمستان (به انگلیسی: Hibernation)، حالت عدم فعالیت متابولیکی در جانوران و کندی درازمدت آن‌ها در زمستان است.

بیشتر بخوانید:

در این حالت، درجه حرارت بدن پایین می‌آید، تنفس آهسته‌تر می‌شود و سوخت و ساز بدن کند می‌گردد. دلیل این حالت در جانوران، زنده ماندن در زمستان، بقاء در زمان کمبود غذا و بهره‌برداری از بافت چربی است. بسته به گونه جانور، درجه حرارت محیط و زمان سال، میزان خواب زمستانی متغیر است.

بیشتر بخوانید:

فیلم لحظه جالب بیدار شدن یک خرس

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار خواب زمستان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی آنلاین مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *