برکناری مولوی گرگیج ؛ امام جمعه آزادشهر، مولانا گرگیج اهل سنت برکنار شد

پس از کلیپ توهین مولوی گرگیج به اهل بیت، به نظر می‌رسد که تصمیم به برکناری مولوی گرگیج گرفته شده است. برای اطلاع از جزئیات، در ادامه نوشتار همراه ما باشید.

برکناری مولانا گرگیج واکنش‌های بسیاری را از طرف ائمه جمعه در پی داشت. مولوی عبدالحمید در واکنش به حکم برکناری امام جمعه اهل سنت از امامت جمعۀ آزادشهر، با ارسال نامه‌ای به رهبری انقلاب، خواستار اتخاذ “تدبیر عاجل و حکیمانه جهت جلوگیری از بروز یأس و ناامیدی درمیان اهل سنت” شد.

آیا در ادامه مولانا گرگیج برکنار شد ؟ در ادامه نوشتار برکناری مولوی گرگیج همراه ما باشید.

برکناری مولوی گرگیج

امام جمعه آزادشهر، مولانا گرگیج اهل سنت برکنار شد

مولانا گرگیج برکنار شد, برکناری مولانا گرگیج, برکناری امام جمعه اهل سنت
  • نظر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان در رابطه با برکناری مولوی گرگیج:

در بخشی از نامه وی که در ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ارسال شده، آمده است: ”

مولانا محمدحسین گرگیج، امام‌جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر حوزه علمیه فاروقیه گالیکش، استاد تفسیر قرآن و از چهره‌های علمی و شاخص اهل سنت و دارای محبوبیت قابل ملاحظه‌ای بین آنان می‌باشد.

مولوی عبدالحمید تأکید کرده‌ که مولانا گرگیج در سخت‌ترین شرایط از جمهوری اسلامی و وحدت حمایت کرده است؛ سخنان بحث‌برانگیز ایشان هرگز به قصد توهین نبوده است. در ادامه این نامه تصریح شده است:

عزل ایشان (برکناری مولانا گرگیج) از امامت جمعه، موجب یأس و سرخوردگی جامعه اهل سنت شده و به هیچ وجه قابل توجیه و هضم نیست. تبعات جبران‌ناپذیری برای وحدت مسلمین نیر خواهد داشت. تمام زحمات ایشان که برای ملت ایران کشیده، نادیده گرفته شده است.


بیشتر بخوانید:


مدیر دارالعلوم زاهدان در نامه‌شان یادآور شده‌ که مقدسات اهل سنت بارها در کشور مورد اهانت قرار گرفته است و با وجود اینکه اهل سنت به حقوق قانونی خود نرسیده، اما به‌خاطر حفظ اخوت و برادری اسلامی و مصلحت کشور و نظام همیشه صبر و شکیبایی را اختیار نموده‌اند.

مولوی عبدالحمید در پایان این نامه از مقام معظم رهبری خواسته‌اند “شخصا” در این مسئله ورود کنند و “با تدبیر عاجل و حکیمانه از ضایعاتی که برای اخوت و برادری پیش می‌آید و جهت جلوگیری از بروز یأس و ناامیدی در میان اهل سنت” چاره‌جویی نمایند.

  • نظر حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در رابطه با برکناری مولوی گرگیج:
مولانا گرگیج برکنار شد, برکناری مولانا گرگیج, برکناری امام جمعه اهل سنت

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت:

عشق به اهل بیت و فاطمه زهرا (س) شناسه ملی کشور است و در این زمینه شیعه و سنی فرقی ندارد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه عشق به اهل بیت و فاطمه زهرا (س) شناسه ملی کشور است و در این زمینه شیعه و سنی فرقی ندارد، گفت:

اگر زمانی شیطان سخنی بر زبان فردی جاری می‌کند، کسی به او اعتنا نمی‌کند و البته خودش هم پشیمان می‌شود. اگرچه مسئولین مربوطه هم تصمیمات لازم را گرفته‌اند، اما مسئله امروز کشور وحدت امت است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار برکناری مولوی گرگیج سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


One thought on “برکناری مولوی گرگیج ؛ امام جمعه آزادشهر، مولانا گرگیج اهل سنت برکنار شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *